אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.

ועידת ישראל-יוון

ליאון אביגד: "חשוב לנו להיות גשר בין ישראל ויוון"

אביגד, מייסד ובעלים משותף של קבוצת מלונות בראון, סיפר בוועידת ישראל-יוון של כלכליסט בשיתוף אראונדטאון ומלונות בראון על התפתחות קבוצתו בישראל והיציאה בארבע השנים האחרונות להשקעה ביוון עם יותר מ-50 מלונות ברחבי המדינה

01.06.2022, 12:10 | עמיר קורץ

"זו ועידה חלוצית שמהווה גשר בין ישראל ליוון. אפשר להגיד שהתרבויות דומות, כי יש הרבה מאפיינים דומים בין המדינות, למרות שיוון מאירופה. היא המדינה הכי ים תיכונית באירופה". כך אמר בפתח דבריו ליאון אביגד, מייסד ובעלים משותף של קבוצת מלונות בראון, בוועידת ישראל-יוון של כלכליסט בשיתוף אראונדטאון ומלונות בראון.

אביגד סיפר על התפתחות קבוצת מלונות בראון מישראל משנת 2010, והיציאה בארבע השנים האחרונות להשקעה במלונות ביוון - יותר מ-50 מלונות ברחבי המדינה.

"כשהתחלנו קצת לפני יותר מארבע שנים, לא היו הרבה משקיעים זרים ביוון בהשוואה להיום. מני ויצמן היה עם חוש הריח והאינטואיציה הנכונים ואמר שיוון יכולה להיות המקום הנכון להשקיע בו. הוא אמר שעם כל התמיכה נגרום לזה לקרות", אמר אביגד. "כיום אנו מרגישים את תמיכת הממשלה היוונית באמצעות מדיניות המס החדשה, שאפשר ללמוד ממנה הרבה".

ליאון אביגד מייסד ובעלים משותף של קבוצת מלונות בראון, צילום: אלכס קולומויסקי ליאון אביגד מייסד ובעלים משותף של קבוצת מלונות בראון | צילום: אלכס קולומויסקי ליאון אביגד מייסד ובעלים משותף של קבוצת מלונות בראון, צילום: אלכס קולומויסקי

אביגד הוסיף: "התחלנו עם ארבעה מלונות אורבניים בתל אביב, ואז הגענו ליוון - ארץ הים הכחול, עם אסטרטגיה שאמרה לא ללכת למקומות שברור שכולם הולכים אליהם. התחלנו עם המלון בכיכר אומניה, שהייתה בעבר האזור הכי יוקרתי של אתונה ובשנים האחרונות הידרדרה למקומות פחות נעימים. אולם בארבע השנים האחרונות יש התפוצצות של השקעות זרות בכיכר, כולל העירייה שמשקיעה, ורשתות מלונאות מובילות כמו מריוט שמקימה מלון ורשתות אופנה בינלאומיות שנפתחות, והאזור הפך להרבה יותר בלייני. אנחנו בבראון ידועים כמי שמקימים רופ-טופים , ברים ומסעדות, ואנו מקימים 12 מלונות ומסעדות רק באזור כיכר אומוניה, ומקימים בסך הכל 20 מלונות בעיר אתונה, כשהאזור הוא במרחק דקות הליכה בודדות מכיכר סינטגמה וכיכר מונסטראקי".

לדברי אביגד האסטרטגיה היא להתרחב גם לרחבי יוון, מחוץ לאזור האורבני. "אחרי שהקמנו את המלונות הראשונים בעיר והתחלנו להכיר את יוון יותר טוב הבנו שהיא לא רק בטן גב, ושאתונה היא לא רק תחנת מעבר בדרך לאיים. התרחבנו למלונות חוף והתגבשה האסטרטגיה לא להתרכז רק במקומות כמו מיקונוס וסנטוריני - שגם אליהן נגיע - אלא גם לאזורים עם תשתית תיירותית מעולה, שעה נסיעה מאתונה או משדה התעופה או ממרינה גדולה. מקומות כמו לוטראקי, אגיו תיאודורי, קורפו ועוד. בסך הכל אנו היום עם מעל ל-50 נכסים שכבר רכשנו - בסוף שנת 2022 נהיה עם 15 מלונות פועלים, ואנו צפויים לפתוח את יתר 30 ומשהו המלונות בשנים 2023-2024, תחת מותגי בראון. אלה יהיו מלונות מכמה סוגים – ממלונות פאר של חמישה כוכבים ועד מלונות בוטיק קטנים ויצירתיים. אנו מחפשים כמובן עוד אפשרויות והתנסויות מעניינות שיהיו גם דיל טוב. אחרי הכל, אנו מחפשים לעשות עסקים טובים".

אביגד אמר עוד כי "הגענו ליוון צנועים. חשוב לנו להיות חלק מהקהילה פה ולהיות גשר בין ישראל ויוון. אנו עובדים עם המעצבים, האדריכלים והשפים המקומיים הכי טובים ביוון, כדי לתת באמת חוויה מקומית, רק בשבוע שעבר אירחנו פסטיבל ג'ז ועוד פסטיבלים. אנו משתפים פעולה עם כל הגורמים המקומיים כדי לתת את האווירה והטעם של יוון. לצד זאת, אנו שומרים גם על אנשי צוות ישראלים ואנשי קבלה בעברית, אך המלונות שלנו הם קוסמופוליטים".

אביגד סיכם ואמר כי "אנו רואים פוטנציאל רב ביוון, מרחק של שעתיים טיסה בלבד בין המדינות, ואנו יכולים לעשות שיתופי פעולה מאוד יפים בין המדינות. אני רוצה לראות עוד משקיעים שיבואו לפה ויגלו שליוון יש הרבה מה להציע, ושיוון היא לא רק סופלקי ובוזוקי. יש כאן מלונות יוקרה, מלונות צעירים, ריזורטים, מסעדות עם כוכב מישלן. מדינה מאוד מגוונת. ואני גאה לומר שהעברתי לפה את משפחתי, אני מרגיש כמעט כמו יווני, ואפילו מתחיל ללמוד יוונית".

תגיות