אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
מכה ליפאורה: מאבדת את הפצת מי עדן לטובת טמפו פס הייצור של מי עדן | צילום: מי עדן

בלעדי

מכה ליפאורה: מאבדת את הפצת מי עדן לטובת טמפו

הסכם ההפצה שנחתם בין מי עדן לטמפו קובע כי הפצת מוצרי מי עדן תעבור בעוד 18 חודשים לטמפו, בכפוף לאישור רשות התחרות. למהלך צפויות השלכות שליליות גם על קוקה קולה ישראל, שכן טמפו צפויה להרחיב את ההפצה של המותג גם למסעדות, בתי קפה, ברים ועוד ובכך להגדיל את התחרות

11.10.2022, 07:30 | נורית קדוש

מכה ליפאורה שבשליטת קרור של שלמה רודב ורוני גת: חברת המשקאות השנייה בגודלה מאבדת נתח מפעילותה. ל"כלכליסט" נודע כי חברת מי עדן, שאת מוצרי המים שלה הפיצה יפאורה ב-17 השנים האחרונות, החליטה לסיים את ההתקשרות ולהעביר את הפצת מוצריה למתחרה טמפו של ז׳ק בר.

הסכם ההפצה שנחתם בין מי עדן לטמפו קובע כי הפצת מוצרי מי עדן תעבור בעוד 18 חודשים (תקופת ההודעה מראש הקיימת בהסכם עם יפאורה) לטמפו, בכפוף לאישור רשות התחרות. עד אז תמשיך יפאורה לשווקם.

ההסכם שחתמה מי עדן עם טמפו מהווה מכה ליפאורה, שכבר נפגעה השנה ממס הסוכר שהוטל על משקאות ממותקים, ומכירותיה במחצית הראשונה ירדו בכ-15% ביחס לתקופה המקבילה אשתקד. בנוסף, מתמודדת החברה עם איום פנימי בעקבות הכרזת ועד עובדיה על סכסוך עבודה, שיאפשר להם להשבית את פעילותה כבר בשבוע הבא.

למעבר הצפוי של מי עדן לטמפו יש השלכות שליליות גם על החברה המרכזית למשקאות (קוקה קולה ישראל), שנהנתה עד כה מתחרות מוגבלת בקטגוריית המים בה היא פועלת עם המותג המקומי נביעות. זאת, מכיוון שיפאורה פועלת רק ברשתות שיווק, מינימרקטים ומכולות, בעוד טמפו פועלת גם במסעדות, בתי קפה, ברים ועוד, ותרחיב את הפצת מי עדן לשווקים אלו.

יפאורה תבורי תמשיך לשווק את מותג המים עין גדי שבבעלות משותפת שלה ושל קיבוץ עין גדי, ואילו טמפו, שפעלה עד כה בקטגוריה עם המותגים סן בנדטו ואקווה נובה לצד מותגי הפרימיום סן פלגרינו ופרייה, תתחזק עם הוספת מותג הביניים ישראלי. במקביל להעברת ההפצה לטמפו, צפויה מי עדן גם להשיק מוצרים חדשים בתחום המים המינרליים.

מי עדן הפועלת בתחום המים המינרלים משנת 1983. לפני 8 שנים היא נרכשה ע"י תאגיד המים הבינלאומי Primo Water, אחת מחברות המים הגדולות בעולם הפועלת בצפון אמריקה ובאירופה.

אלון אלפרוביץ', מנכ"ל קבוצת מי עדן, אישר את הפרטים ומסר בתגובה: "החלטנו לסיים את התקשרות ההפצה עם חברת יפאורה. הבחירה בטמפו כמפיצה החדשה נועדה להגביר את נוכחות המותג בשווקים אליהם טרם הגענו, לפתח ולהשיק מוצרים חדשים בתחום המים המינרליים ועוד".

תגיות