אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
תוכנית הקו הסגול של הרכבת הקלה בירושלים הופקדה בוועדה המחוזית תחנת קוליץ הקו הסגול. הדמיה | הדמיה: מן שנער אדריכלים

תוכנית הקו הסגול של הרכבת הקלה בירושלים הופקדה בוועדה המחוזית

אורכו המתוכנן של הקו הסגול הוא 4.5 ק"מ והוא כולל שמונה תחנות. לפי התכנון הנוכחי, הקו מתוקצב וצפוי להתחיל פעול בשנת 2030

02.02.2022, 14:12 | יובל שדה

הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה ירושלים החליטה להפקיד את התוכנית להקמת הקו הסגול של הרכבת הקלה בירושלים. לפי התכנון הנוכחי, הקו מתוקצב וצפוי להתחיל לפעול בשנת 2030. מדובר על מקטע קצר שיחבר את הקו האדום הקיים לקו הכחול והירוק, העתידים לקום, דרך השכונות הדרומיות של ירושלים.


קראו עוד בכלכליסט:

אורכו המתוכנן של הקו הסגול הוא 4.5 ק"מ, והוא כולל שמונה תחנות. הקו הסגול יהווה ציר מזרח-מערב, והוא מתוכנן לעבור בשכונות קריית היובל, מלחה, פת וקטמונים (לאורך הרחובות טהון, גולומב, קוליץ, דרך מנהרה מתחת לשכונת מלחה, אגודת ספורט הפועל, פת, יהודה הנשיא ובן זכאי). הקו יחצה את קווי הרכבת הקלה האחרים - האדום, הירוק והכחול. התוכנית הוגשה על ידי עיריית ירושלים ביוזמת צוות תוכנית אב לתחבורה.


שירה תלמי באבאי, מתכננת מחוז ירושלים, צילום: אלידור חדד שירה תלמי באבאי, מתכננת מחוז ירושלים | צילום: אלידור חדד שירה תלמי באבאי, מתכננת מחוז ירושלים, צילום: אלידור חדד


במסגרת אישור התקציב אישרה הממשלה תקציב של למעלה מ-13 מיליארד שקל להשלמת תכנון וביצוע שני קווי רכבת קלה בירושלים: הקו הכחול והקו הסגול. חלק מהתקציב כולל פרויקטים משלימים שישפרו את הנגישות לתחנות הרכבת הקלה. 

בהחלטתה ציינה הוועדה המחוזית, בראשות מתכננת המחוז שירה תלמי באבאי, כי התוכנית מהווה חוליה חשובה בקידום מערכת הסעת ההמונים ובמתן עדיפות לקידום התחבורה הציבורית כאמצעי המועדף להתניידות בעיר. עוד ציינה הוועדה כי לקו הסגול חשיבות יתרה לאור תהליכי ההתחדשות העירונית בשכונות קריית היובל והקטמונים, והוועדה סבורה כי הקמת הקו תתרום לשדרוג משמעותי של איכות המרחב הציבור בשכונות אלה.


תחנת קוליץ הקו הסגול רכבת קלה ירושלים, הדמיה, הדמיה: מן שנער אדריכלים תחנת קוליץ הקו הסגול רכבת קלה ירושלים, הדמיה | הדמיה: מן שנער אדריכלים תחנת קוליץ הקו הסגול רכבת קלה ירושלים, הדמיה, הדמיה: מן שנער אדריכלים

מתכננת מחוז ירושלים במינהל התכנון, שירה תלמי באבאי, מסרה: "התוואי שנבחר עבור הקו הסגול הוא המסלול שמשרת בצורה הטובה ביותר את השכונות שעוברות תהליכי התחדשות עירונית. בכך מבטא ציר הרכבת הקלה את מדיניות הוועדה המחוזית לחיזוק השכונות הוותיקות בעיר ותמיכה בתהליכי פינוי-בינוי ובבנייה המחודשת של שיכוני ירושלים. תוכנית הקו הסגול מצטרפת לתוכניות רבות שכבר אושרו למערך הסעת ההמונים בירושלים, תוכניות הכוללות תוואי רכבת קלה, מתחמי דיפו, חניוני חנה וסע והפרדות מפלסיות". 


תגיות