אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.

הוועידה הכלכלית

"אנחנו עושים הכל כדי לאפשר לאנשים לנפוש גם אם זה אומר לא לעשות כסף"

מנכ"ל ענקית התיירות הבינלאומית Agoda, עמרי מורגנשטרן, התייחס בוועידה הכלכלית הלאומית של כלכליסט ולאומי להתייעלות התעשייה ואמר, "הטיפ הכי טוב שאני יכול לתת לחברות הוא להיות רגישים ואמפתיים. נתנו פיצויים גדולים ועזרנו לעובדים למצוא עבודות במקומות אחרים. כשהמשבר נפתר – שכרנו הרבה מהם בחזרה"

11.07.2022, 14:23 | ליאור וינשטיין

מנכ"ל ענקית התיירות הבינלאומית Agoda, עמרי מורגנשטרן, השתתף בוועידה הכלכלית הלאומית של כלכליסט ולאומי. בשיחה עם כתב כלכליסט יובל שדה התייחס לטענות שנשמעות על שימוש בכוח לא הוגן מצד החברה, החופשות היקרות בישראל והתייעלות של הענף.

אנחנו חווים אינפלציה עולמית אך החופשות הפכו ליקרות מאוד, במיוחד בישראל. אפשר להוזיל את מחירי החופשות?

"אנחנו כחברה לא מרוויחים מעליית המחירים. הם עולים מאוסף של סיבות. יש לנו מערכת יחסים לטווח ארוך עם הלקוחות כך שאם מחירי החופשות יקרים מדי – אני לא מרוויח לקוחות ארוכי טווח. אנחנו מנסים להתאים את המחירים לכאלה שהם יכולים לשלם".

בישראל נראה שעדיף לטוס לחו"ל מלהיות בישראל.

"השוק מקיים את עצמו. זו אנומליה. השוק יאזן אותה. אנחנו עושים כל מה שאנחנו יכולים כדי לאפשר ליותר אנשים לנפוש – גם אם זה אומר לא לעשות כסף ואף לא להרוויח".

זה לא סוד שהחברה בבעלות בוקינג ואקספדיה וכך היא דואופול. יש מלונות שטוענים שאתם משתמשים בכוח באופן לא הוגן.

"Agoda לא בבעלות של בוקינג. היא בבעלות חברת אחזקות שמחזיקה גם את בוקינג. בשווקים מסוימים אנחנו משמעותיים. אבל, לעומת המחשבה הרווחת שאנחנו לא רוצים לעבוד עם רגולטור, אנחנו כן אוהבים. למעשה, אנחנו הולכים לרגולטור, למשל באירופה, ומבקשים שיעשו רגולציה".

התלונה מגיעה ממלונות שטוענים שאתם חונקים אותם עם המחירים.

"אנחנו לא קובעים את המחירים של המלונות, אלא הם".

השוק המרכזי שלכם הוא האסייאתי, האם זו תקופה טובה לשוק האסייאתי?

"יש מי שחושב שהשוק האסייאתי הוא שוק אחד וזה לא נכון, לכל מדינה יש אסטרטגיה אחרת. הכיוון הוא חיובי אבל יש מדינות משמעותיות כמו יפן וקוריאה שלא נפתחו. כשהן ייפתחו יהיה בוסט לתיירות. אנחנו כמעט שם אבל לא יצאנו עד הסוף מימי הקוביד".

תעשיית הטק נמצאת במשבר, אתם מרגישים אותו?

"כחברת תיירות, הרגשנו את המשבר לפני שנתיים ונערכנו לזה. אנחנו מרגישים את הרוח הגבית של היציאה מהקורונה כיותר משמעותית מאשר רוחות משבר".

יש לכם יתרון על שאר תעשיית הטק כי יצאתם כבר להתייעלות ופיטרתם מאות עובדים. איך יוצאים למהלך כזה ואיך זה משפיע על ההתנהלות של החברה?

"כאשר המנכ"ל היוצא של Agoda נשאל מה הרגע הכי קשה הוא ענה שההחלטה לפטר עובדים. הטיפ הכי טוב שאני יכול לתת לחברות הוא להיות רגישים ואמפתיים ולפצות כמו שצריך. נתנו פיצויים גדולים ועזרנו להם למצוא עבודות במקומות אחרים. כשהרגשנו שהמשבר נפטר – שכרנו הרבה מהם בחזרה. לתת יותר משהחוק דורש".

הרקע שלך הוא טכנולוגי, מאיזה רקע כדאי להגיע כדי לנהל חברה שהגדרת כתיירות?

Agoda היא יותר חברה טכנולוגית מתיירותית. החזון שלנו הוא שאת כל הבעיות אפשר לפתור באמצעות טכנולוגיה. חשוב להיות קשוב, לעבוד קשה, וזה דבר שלא משנה מאיזה רקע מגיעים. בנוסף, להיות גמיש, ללמוד מהר ולהתאים את עצמך לסביבה. אני מגיע מרקע טכנולוגי אבל מה שאני עושה ביום-יום לא קשור לטכנולוגיה".

לסיכום, יש לך טיפים לחופשות או טרנדים חזקים בחופשות העולמיות?

"כל מדינה שנפתחת – תגיעו מוקדם, זה הזדמנות לפני שהמוני תיירים שם. טוסו לאסיה. אישית, אני גר בתאילנד ולכן אני ממליץ לכל מי שלא שם עדיין לנסוע. אפשר לקבל כל מיני סוגי חופשות מהגורד שחקים הכי גבוה וגם חופים".



תגיות