אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
PayBox החדש מאתגר את הבנקים PayBox החדש מאתגר את הבנקים | באדיבות פייבוקס

PayBox החדש מאתגר את הבנקים

PayBox, האפליקציה שפרצה והתפתחה מעולם העברות הכספים, עברה בשנתיים האחרונות מהפך משמעותי והחלה לאתגר את הבנקים ולערער על המוסכמות הקיימות בשוק. לאחר שהשיקה כרטיס אשראי דיגיטלי וחינמי, החלה PayBox להעניק ללקוחותיה 3% ריבית על היתרה באפליקציה, מהלך שטלטל את הבנקים, שרובם לא נתנו ריבית על יתרה בעו"ש עד אותו הזמן

23.01.2024, 09:33 | בשיתוף Superbrands

אפליקציית PayBox נולדה ב-2014, טרום חדירתן לשוק של אפליקציות התשלומים, כפרויקט גמר של יזמים צעירים במסגרת לימודיהם במכללה למינהל. במסגרת הפרויקט הם יזמו בניית אפליקציה לאיסוף כסף קבוצתי, שתחליף את שקיות המזומן ותיתן מענה לניהול קל ופשוט של כסף.

PayBox, מאתגר את הבנקים , יח"צ PayBox, מאתגר את הבנקים | יח"צ PayBox, מאתגר את הבנקים , יח"צ

מאז צמחה PayBox באופן אורגני, כמעט ללא פרסום, כשיותר ויותר משתמשים, מכל הארץ, מאמצים אותה ככלי לאיסוף כסף. עם הזמן התווספו יכולות ושימושים נוספים - העברת כסף בין אנשים, הטענת רב-קו, תרומה לעמותות, תשלום ב- Tap בחנויות ובאונליין, קבלת ומימוש תווי שי ועוד. ב-2022, מתוך הבנה עמוקה של המשתמשים ושל צרכיהם, השיקה החברה כרטיס אשראי דיגיטלי חינמי, המאפשר לשלם ישירות מהיתרות השונות באפליקציה, ובכך הרחיבה עוד יותר את הדרכים בהן היא מאפשרת למשתמשים לנהל את כספם. PayBox מדורגת בציון הגבוה ביותר בחנויות האפליקציות בקטגוריית הפיננסים (ציון של 4.7 בחנויות האפליקציות, עם יותר מ-135 אלף מדרגים).

בתחילת 2023 השיקה PayBox את הסלוגן החדש שלה: "יותר טוב מבנק", כשלנגד עיניה עומדים מוצרים חדשים שתומכים בסלוגן PayBox. הציעה ללקוחותיה אלטרנטיבה משתלמת ועדכנית - תחילה, פיקדון לחודש אחד בריבית אטרקטיבית ולאחר מכן ריבית של 3% על היתרה האישית באפליקציה.

הסביבה התחרותית

מאז הקמתה הייתה PayBox שחקנית מרכזית בעולם אפליקציות התשלומים, לצד היותה השחקן המוביל בקטגוריית "איסוף כסף קבוצתי" (על פי מחקר שוק: יישומוני העברות P2P - רשות התחרות, יולי 2021).

ב-2022 הרחיבה PayBox באופן משמעותי את פעילותה, עם השקת כרטיס אשראי דיגיטלי ייחודי ומהלך יוצא דופן וראשוני של הענקת ריבית על היתרה, כשבכך הציעה למעשה אלטרנטיבה לבנקים, שם הכסף "שוכב" בחשבונות עובר ושב והלקוחות לא מקבלים עליו ריבית. מהלך זה מיצב אותה בשורה אחת עם הבנקים הגדולים בישראל, והכניס אותה לזירה תחרותית חדשה.

האתגרים השיווקיים

הכניסה לתחומי פעילות חדשים הציבה בפני החברה מספר אתגרים משמעותיים. הראשון שבהם - לייצר מודעות בקרב הקהל הרחב לעובדה שב-PayBox אפשר לנהל כסף בצורה נוחה, בטוחה ומשתלמת – מחוץ לבנק. אתגר נוסף הוא יצירת בידול לכרטיס האשראי החדש מול החברות הגדולות הפועלות בשוק זה, ולגרום ללקוחות להבין את היתרונות של כרטיס PayBox. במקביל, נדרשת החברה להמשיך לשמר את כוחה כשחקנית מובילה בשוק העברות כספים בין אנשים.

הפתרונות היצירתיים

במטרה להגדיל את נתח השוק ולהגביר את מודעות המשתמשים להפיכתה של PayBox מאפליקציה להעברות ואיסוף כסף קבוצתי לאפליקציה לניהול כסף מחוץ לבנק, נקטה החברה במספר מהלכים:

השקת כרטיס אשראי. במהלך 2022 יצאה החברה במהלך טכנולוגי ייחודי וחדשני והשיקה כרטיס אשראי חינמי (שהיא מבטיחה שישאר כזה) איתו אפשר לשלם מיתרות שונות - גם היתרה האישית וגם יתרת קבוצה.

בכך, הציגה PayBox פתרון תקדימי עם כרטיס דיגיטלי שמאפשר לשלם ישירות מהיתרה בלי לחייב את חשבון הבנק.

פיקדון חודשי. במארס 2023 הציעה PayBox ללקוחותיה לראשונה, אפשרות להפקיד כספים לפיקדון בנקאי. הפיקדון הוצע לתקופה של חודש בריבית שנתית של 4%, הגבוהה משמעותית מהריבית שהציעו הבנקים על פיקדונות בתקופה זו. הפיקדון הסתיים בהצלחה מסחררת, כשאלפי מפקידים הפקידו סכום כולל של יותר מ-145 מיליון שקל.

3% ריבית על היתרה. במהלך השנה יצאה החברה במהלך פורץ דרך ומהפכני בו הודיעה כי היא מעניקה ריבית (שנתית) של 3% על היתרה האישית באפליקציה, שנשארת זמינה ונזילה בכל עת. בכך הציעה PayBox למעשה אלטרנטיבה לבנקים, שם הכסף "שוכב" בחשבונות עובר ושב והלקוחות לא מקבלים עליו ריבית.

במסגרת המהלך, בעלי כרטיס PayBox יכולים לקבל ריבית על יתרתם האישית, שממשיכה להיות זמינה להם למשיכה, להעברה או לתשלום, בכל עת וללא עלות. השקת המהלך לוותה בקמפיין פרסומי נרחב. לראשונה מאז הקמתה השתמשה החברה בפרזנטור, ובחרה לשם כך בזמר יהונתן מרגי. הקמפיין עלה בטלוויזיה, בשילוט חוצות ובדיגיטל, עורר הדים רבים וסוקר באהדה באמצעי התקשורת.

בתגובה למהלך זה, יצאו מספר בנקים בהצעות לריבית על יתרת העו"ש – אם כי ההצעות המתחרות היו של ריביות נמוכות יותר. כך למשל, זמן קצר לאחר השקת התוכנית של PayBox הציע בנק לאומי ללקוחותיו ריבית של 1% על היתרה שבעו"ש. בתגובה, העלתה PayBox קמפיין שעקץ את הבנק עם מסר "בגבינה יש לי יותר" וזכה לתגובות רבות.

לצד הקמפיינים הללו, המשיכה PayBox בשיתוף פעולה עם תוכנית הריאליטי "נינג'ה ישראל", בה משמשת האפליקציה כאמצעי התשלום עבור הפרסים הכספיים למתחרים. החברה מנהלת שיתוף פעולה גם עם תוכנית הריאליטי "האח הגדול", במסגרתו המשתתפים מקבלים באמצעות PayBox את התקציב, שעימו הם מנהלים את החיים בבית.

אריק פרישמן, מנכ"ל , יח"צ אריק פרישמן, מנכ"ל | יח"צ אריק פרישמן, מנכ"ל , יח"צ

האנשים שמאחורי המותג

אריק פרישמן מכהן כמנכ"ל PayBox מאז הפיכתה לחברה עצמאית בחודש יולי 2021.

קודם לתפקידו ב-PayBox כיהן אריק כסמנכ"ל וראש חטיבת דיגיטל, דאטה וחדשנות בבנק דיסקונט, תפקיד במסגרתו הוביל את הטרנספורמציה הדיגיטלית של הבנק, את השימושים המתקדמים בדאטה ואת מערכת היחסים של הבנק עם קהילת הפינטק בישראל.

אריק בוגר תואר ראשון בחשבונאות וכלכלה (בהצטיינות) מהאוניברסיטה העברית ותואר שני במנהל עסקים (בהצטיינות) מאוניברסיטת תל אביב.

אבל יותר מכל אריק הוא איש מוצר אובססיבי, שנחוש לפשט ולפתור בעיות וצרכים יומיומיים באמצעות יישומים טכנולוגיים-דיגיטליים יוצאי דופן.

שרית בק ברקאי, סמנכ"לית מוצר ושיווק , יח"צ שרית בק ברקאי, סמנכ"לית מוצר ושיווק | יח"צ שרית בק ברקאי, סמנכ"לית מוצר ושיווק , יח"צ

בתוקף תפקידה כסמנכ"לית מוצר, שיווק ופיתוח עסקי, שרית בק ברקאי אחראית להפיכתה של PayBox למותג מוביל עם יותר מארבעה מיליון לקוחות, תוך התמקדות במנועי צמיחה ויראליים.

בשנה האחרונה הובילה שרית שינוי אסטרטגי ב-PayBox לצורך הפיכתה מאפליקציה להעברות כספים ואיסוף כסף קבוצתי לארנק, המאפשר לנהל כסף מחוץ לבנק ולקבל עליו 3% ריבית.

שרית בעלת ניסיון עשיר בתחומי אסטרטגיה, שיווק וניהול מוצר, והיא כיהנה בעבר בתפקידים בכירים בסלקום, Citrix ובנק הפועלים.

שרית היא בוגרת תואר ראשון בתקשורת וניהול ובוגרת תואר שני במנהל עסקים עם התמחות בשיווק.

שיר-לי מונבלט, מנהלת השיווק , יח"צ שיר-לי מונבלט, מנהלת השיווק | יח"צ שיר-לי מונבלט, מנהלת השיווק , יח"צ

שיר-לי מונבלט מובילה את המערך השיווקי של PayBox משנת 2019. מובילה את האסטרטגיה השיווקית ואת מכלול פעילות הדיגיטל, הפרסום יחסי הציבור והתקשורת השיווקית. בנוסף, מובילה את השותפויות של PayBox עם חברות ועמותות להעמקת השימוש באפליקציה.

בשנה האחרונה השיקה שיר-לי שפה תקשורתית חדשה בהובלת הזמר יונתן מרגי, שחיזקה משמעותית את מובילות המותג. בנוסף, המהלך של הענקת 3% ריבית על היתרה טלטל את הבנקים והביא להגדלת נתח שוק.

שיר-לי בעלת ניסיון רב בניהול שיווק ביניהם בבנק דיסקונט, שטראוס וחברות הייטק.

בוגרת תואר ראשון במנע״ס עם התמחות בשיווק.

דברים שאולי לא ידעת על PayBox

1. ב-2023 החלה PayBox להעניק ללקוחותיה ריבית על היתרה ובעקבות זאת קרא נגיד בנק ישראל לבנקים להצטרף.

2. ל-PayBox יותר מ-4 מיליון משתמשים והיא מותקנת על כל שלושה מתוך 4 טלפונים ניידים בישראל.

3. PayBox מדורגת 4.7 בחנויות האפליקציות עם יותר מ-135 אלף מדרגים.

4. PayBox היא היחידה שמאפשרת להחזיק ביתרה כסף בנפרד מחשבון הבנק ולשלם ממנה בכל מקום.

5. כרטיס האשראי PayBox הוא היחיד שמאפשר לחייב ולשלם מיתרות שונות (אישית וקבוצתית).

6. מעבירים את זה הלאה: PayBox נותנת למגוון עמותות במה מרכזית באפליקציה, במהלך מלחמת "חרבות ברזל" הגדילה החברה את ספי השימוש באפליקציה, כדי לאפשר גיוס סכומים גדולים יותר עבור חיילים ותושבי העוטף.

לקריאת הסיפורים השיווקיים של מותגי העל של ישראל היכנסו לזירת The Superbrands>>


תגיות