אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
אין לחם, וגם לא תיקי יוקרה: שאנל ו-LVMH סוגרות חנויות ברוסיה תיק שאנל קלאסיק פלאפ Flap | צילום: גטי

אין לחם, וגם לא תיקי יוקרה: שאנל ו-LVMH סוגרות חנויות ברוסיה

שורת חברות של מוצרי יוקרה, הכוללת גם את הרמס וקרינג, הודיעו כי יסגרו זמנית את חנויותיהן במדינה על רקע ההסלמה באוקראינה; עד כה חברות אלו לא הצטרפו לסנקציות, אך עתה הן מגלות כי קשה יותר להמשיך בעסקים כרגיל

05.03.2022, 08:43 | חדשות חוץ

ענקיות היוקרה הצרפתיות וחברות נוספות הכריזו כי הן מפסיקות למכור ברוסיה על רקע המלחמה באוקראינה.


קראו עוד בכלכליסט:


באתר ה-BBC דיווחו כי החברות LVMH, הרמס, קרינג ושאנל החליטו לסגור באופן זמני את החנויות שלהן ברוסיה. המהלך יוצא לדרך על אף שעד כה קמעונאיות היוקרה נשארו ברובן מחוץ לסנקציות שהושתו על רוסיה. אולם, החברות גילו שבשל המצב והצעדים בהם נקטו בריטניה, האיחוד האירופי וארה"ב נגד רוסיה קשה יותר להמשיך בעסקים כרגיל ולעמוד בהזמנות.



חנות של לואי ויטון , צילום: רויטרס חנות של לואי ויטון | צילום: רויטרס חנות של לואי ויטון , צילום: רויטרס


הרמס, היצרנית של תיקי בירקין המבוקשים והיקרים, וריצ'מונט שבבעלותה מותג השעונים השוויצרים קרטייה היו בין החברות הראשונות שהכריזו על הפסקת הפעילות שלהן ברוסיה. אליהן הצטרפה גם LVMH, ענקית מוצרי היוקרה שבבעלותה מותגים כמו דיור, ז'יבנשי ובולגארי, שהודיעה כי החל מיום ראשון תסגור את כל 124 הבוטיקים שלה במדינה. בשאנל הודיעו בפוסט בלינקדאין: "בהתחשב בדאגות הגוברות שלנו סביב המצב הנוכחי, חוסר הוודאות הגדל והקשיים בפעילות, בשאנל החליטו להשעות באופן זמני את הפעילות ברוסיה".

קרינג, שבבעלותה מותגים כמו גוצ'י ואיב סן לורן, מפעילה שתי חנויות ברוסיה ומעסיקה 180 עובדים במדינה. החברה הצרפתית מסרה כי החלטתה נבעה מ"חששות גדלים בנוגע למצב הנוכחי באירופה".

לעומת זאת, מבית האופנה האיטלקי פראדה לא התקבלה כל הודעה או תגובה לגבי הפעילות ברוסיה. מג'ורג'יו ארמני נמסר כי אין להם כוונה להפסיק למכור ברוסיה, אך המעצב האיטלקי הורה על קיום תצוגת האופנה האחרונה בפריז בלי מוזיקה כדי "להזדהות עם מי שלא חוגג".

עשירי רוסיה אמנם נחשבים ללקוחות בולטים של מוצרי יוקרה, אך אנליסטים מציינים ששיעור המכירות ברוסיה עצמה נמוך ביחס לשווקים המרכזיים של התעשייה – ארה"ב וסין. לפי האנליסט לוקה סולקה מחברת המחקר ברנסטיין, אופנת היוקרה ברוסיה מייצגת בסביבות 2% מכלל ההכנסות העולמיות של מרבית החברות. בכל זאת, על רקע צניחת הרובל והחשש מסנקציות נוספות בשבוע האחרון דווח על עלייה במכירות היוקרה ברוסיה.


תגיות