אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
יצרני הרכב הסינים נהנים מהביקוש הישראלי, לפעמים יותר מבסין U6 AIWAYS. נמכרה הרבה יותר בישראל מאשר בסין | צילום: יצרן

יצרני הרכב הסינים נהנים מהביקוש הישראלי, לפעמים יותר מבסין

שוק הרכב הישראלי הולך והופך לשוק מוטה רכב סיני, והיבואנים מציגים רכבים שונים כלהיטי מכירות. אולם ישנם מקרים בהם הרכבים נמכרים בישראל יותר מבסין

19.04.2023, 12:45 | תומר הדר

שוק הרכב הישראלי הולך והופך לשוק מוטה רכב סיני ואחד המסרים העיקריים שיבואני הרכב משדרים לקהל הוא שהמכוניות שלהם הן להיטי מכירות בסין. אלא שבפועל, ישנם לא מעט מקרים בהם הרכבים נמכרים בישראל יותר מבסין.

הלקוחות בישראל לא יודעים דבר על התנהגותו של שוק הבית של המכוניות הסיניות ואפילו חלק מהמותגים הם כאלה ששמם עבר אדפטציה לשוק הישראלי והסינים מעולם לא שמעו עליהם. במקרים אחרים, מדובר ביצרני רכב שמצבם הכלכלי גרוע אבל לישראלים אין כל דרך לדעת זאת. במקרה של יצרני רכב אירופים, יפנים, קוריאנים או אמריקאים, כל פיסת מידע אודות היצרן עוברת למערב, אבל אצל יצרני הרכב הסינים המצב שונה. והדרך הטובה ביותר לדעת מה מצבו של היצרן היא באמצעות נתוני המכירות שלו בשוק הסיני, שמשקפים ישירות את הפרסומים בתקשורת הסינית אודות מצב היצרן.

נתוני המכירות של ארגוני צרכנים בסין שמתייחסים לרבעון הראשון של השנה הנוכחית מציירים תמונה ברורה אודות מצב השוק בסין ובישראל. מהם ניתן ללמוד על קטגוריית הרכב הסיני הפופולארית בישראל – רכבי כביש שטח חשמליים, וגם על העדפות הצרכנים, וממחישים שלפעמים יש יצרנים שנהנים ממכירות יותר גדולות בישראל ממכירותיהם בסין.

כך, רכב הכביש שטח החשמלי הפופולארי ביותר בסין, לפי נתוני ארגוני צרכנים סינים, הוא טסלה מודל Y, ש-94,647 יחידות ממנה נמסרו ברבעון הראשון של השנה. במקום השני נמצאת BYD סונג פלוס עם 102,826 מסירות. את המקום השלישי במסירות רכבי כביש שטח חשמליים תופסת עוד BYD: היואן פלוס, עם 62,528 מסירות ברבעון. יואן פלוס מוכרת היטב לישראלים: כאן בארץ היא נקראת אטו 3, ולה 5,602 מסירות בישראל ברבעון.

אבל ג'ילי ג'יאומטרי C החשמלית, עוד להיט מכירות סיני בישראל, הצליחה למסור בסין 1,543 מכוניות ברבעון, לעומת 3,102 מסירות בישראל ברבעון. במקרה של SKYWELL, שמשווקת בישראל את ET5, גרסתו הסינית ה"סקאיוורת' 6EV" מסרה 1,797 מכוניות בסין לעומת 375 מכוניות ברבעון בישראל.

AIWAYS, שבשבוע שעבר פורסם בכלכליסט כי היא מעכבת משכורות לעובדיה, הצליחה למסור בסין ברבעון שלם רק 78 מכוניות מדגם 5U ורק 14 מכוניות מדגם 6 וזאת לעומת 255 מכוניות בישראל.

מקסוס, עוד יצרנית סינית שמשווקת מכוניות בישראל, הצליחה למסור בסין בכל הרבעון רק שש מכוניות מדגם יוניק 6 אשר משווק גם בישראל. בנוסף, לפי הרישומים השנה כלל לא נמסרו בסין מכוניות WM. בישראל, לפי רישומי משרד התחבורה, נמסרה מכונית WM אחת.

תגיות