אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
כיצד שיווק על ידי משפיענים משפיע על העסק שלכם ליאב רפאל חן מנכ״ל חברת Humanz | צילום: גבע טלמור

כיצד שיווק על ידי משפיענים משפיע על העסק שלכם

מנהלי השיווק מאמינים ששיווק באמצעות משפיען עם קהל עוקבים חזק הוא אסטרטגיה יעילה וככל שתשקיעו יותר, כך הוא יהיה מוצלח יותר. בשנים האחרונות הכלי הזה הפך לפופולארי במיוחד. מדוע?

16.06.2022, 14:33 | ליאב רפאל חן

ישנם שישה מיליארד אנשים בעולם שמחזיקים טלפון חכם. מיליארד מהם משתמשים פעילים באינסטגרם. לא פלא שהרשתות החברתיות הפכו להיות אטרקטיביות עבור תעשיית התרבות והבידור ועכשיו, הן הפכו ״לדבר החם״ בכל הנוגע לשיווק בעזרת משפיענים. זוהי אחת ממגמות השיווק הדיגיטלי העדכניות והיעילות ביותר, ולמרות שמותגים ברחבי העולם משתמשים בה, עדיין מדובר בתעלומה לאנשים שאינם מהתחום.

שיווק משפיענים הוא כמו חסות, אבל עם כמה טוויסטים. ראשית, שיווק משפיענים נעשה כולו במדיה החברתית. בדרך כלל באינסטגרם אבל זה יכול להיות גם בפייסבוק, טיקטוק, יוטיוב, או כל פלטפורמה חברתית אחרת. שנית, מותגים משתפים פעולה עם משפיענים. משפיען הוא כל אחד ברשתות החברתיות עם קהל עוקבים חזק. אמנם, לחלק מהמשפיעים יש רק כמה אלפי עוקבים, אבל זה לא קשור לכמה עוקבים יש למשפיען, אלא להשפעה שיש להם ולקשר שהם בנו עם העוקבים שלהם.

יחד עם זאת, מודעות של משפיענים צריכות להיראות טבעיות, זה מה שהופך את שיווק המשפיעים לכל כך יעיל. זה מטשטש את הקו בין תוכן ממומן לתוכן אורגני. לכן, כאשר משפיען תומך במוצר, זה מרגיש יותר כמו המלצה אמיתית מאשר מודעה ממומנת ואם עושים את זה נכון, התוצאות מצביעות בעד עצמן.

המדיה החברתית היא לא רק רשת שכיף לגלוש בה, כאשר משתפים בה מוצרים, היא הופכת גם לערוץ שיווקי נפוץ ויעיל. עסקים רבים משתמשים היום בערוץ זה של שיווק, על מנת לקדם שירותים ומוצרים ולהגיע לכמה שיותר לקוחות ולייצר למעשה המרות. על פי הסטטיסטיקה, קיימים כ-700 מיליון משתמשים באינסטגרם והם מעלים למעלה מ-95 מיליון פוסטים, מדי יום.

על פי הסטטיסטיקה, למעלה מ-50% מגילאי 18-29 משתמשים באינסטגרם וחצי מהמשתמשים עושים שימוש ברשת מדי יום. פייסבוק רכשה את אינסטגרם ושתי הרשתות הן בעלות כוח. פייסבוק ואינסטגרם הן רשתות חברתיות די דומות, ההבדל היחיד ביניהן הוא העובדה שבפייסבוק הפעולה העיקרית שמבצעים גולשים היא שיתוף פוסטים ואילו באינסטגרם, הפעולה המרכזית היא העלאת תמונות וקטעי וידיאו קצרים. האינסטגרם היא רשת חברתית אשר מושכת את העין באופן משמעותי יותר, בשל העובדה שהיא מבוססת כולה על תמונות וקטעי וידיאו ולכן, שיווק באינסטגרם לעסקים יכול להיות דבר יעיל מאוד עבורם.

איך יודעים אם שיווק משפיענים מתאים לאסטרטגיית השיווק של המותג שלך?

יותר ויותר אנשי שיווק מגלים מדי יום על שיווק משפיענים. כיום יותר מ-90% מהמשווקים משתמשים בדרך זו כחלק מהאסטרטגיה שלהם. הסכום שמוציאים על שיווק משפיענים תלוי בתקציב השיווק וגם בסוג המוצר או השירות שהמותג מספק. בממוצע, 49% מהמשווקים שומרים לפחות 10% מהתקציב שלהם לשיווק משפיענים. רוב (89%) מנהלי השיווק מאמינים ששיווק משפיענים הוא אסטרטגיה יעילה ובאופן כללי, ככל שתשקיעו יותר בקמפיין שיווקי של משפיענים, כך הוא יהיה מוצלח יותר. אבל יש לזכור כי "השקעה" אינה מוגבלת לכסף.

כשמדובר בשיווק משפיענים, פרסום טבעי ואישי נמצא בראש הרשימה. משווקים מאמינים שמשפיענים יוצרים שגרירי מותג טובים יותר. והם סומכים על איכות המשפיענים שהם משתפים איתם פעולה. לכן חשוב שמותגים ישימו לב עם מי הם משתפים פעולה. אז יש לקחת את הזמן לבדוק את המשפיענים ולחקור נישות רלוונטיות וכן לבחור שותפויות שיטפחו צמיחה ארוכת טווח.

בהשוואה לערוצים אחרים, 42% מהמשווקים מניבים החזר השקעה גבוה יותר באמצעות שיווק משפיענים. ובהשוואה לשנים האחרונות, ניתן לראות פחות אמון בקידום אתרים וב-SEM בכל התחומים. יותר משווקים מאמינים בשיווק משפיענים, מודעות חברתיות ושיווק בדוא"ל. רוב המשווקים משתמשים בשיווק משפיענים לקידום תוכן, השקות מוצרים ומודעות למותג. הם גם פועלים בדרך זו כאשר מתנות ומבצעים נמצאים על הפרק. כמעט 60% מהמשווקים משיקים קמפיינים שיווק משפיענים כדי להגביר את המודעות למותג. השקות גם יוצרות מעורבות, מגיעות לקהלים חדשים ומגדילות את המכירות. מכירות באמצעות משפיענים הפך להיות הדרך היעילה והרווחית ביותר בעיקר בגלל משבר הקורונה, שאילץ את כולם לעבור למכירות וירטואליות. יוצרי תוכן משמשים תפקיד מרכזי. בין אם כספקי תוכן אותנטי לכל צורך של המפרסם, ובין אם ערוצי המדיה הרלוונטיים ליצירת שיח עם הקהל הספציפי.

בני דור המילניום הם הדור הידידותי ביותר לטכנולוגיה שלנו. הם נמצאים בכל רחבי המדיה החברתית. ויש להם יותר כסף לבזבז מאשר דור ה-Z. אין זה מפתיע ש-53% מהמשווקים מתמקדים ב- Millennials בשיווק משפיענים. האופן שבו משווקים מדרגים את מה שהם מעריכים אצל משפיענים לא השתנה הרבה בשנים האחרונות. כשמגיע הזמן לבחור בין משפיענים, 32% מהמשווקים אומרים שהם בודקים על סמך איכות התוכן. משווקים גם מחפשים שיעור מעורבות ותפוצה ורק 7% בודקים את כמות העוקבים שלהם. אינסטגרם עדיין שולטת מבין פלטפורמות מדיה חברתית אחרות בכל הנוגע לשיווק משפיענים.

אין ספק כי שיווק באמצעות משפיענים הפך לכלי הפופולארי בשנים האחרונות בקרב חברות ועסקים רבים וכדי להגדיל את מאגר ההכנסות של העסק, לשפר את המיתוג והחשיפה העסקית – זאת אחת הדרכים האפקטיביות ביותר. שיווק משפיענים הוא כאן כדי להישאר וזה רק הולך וגדל בכל שנה. הענף רק מכפיל את עצמו. ויותר מותגים מנצלים את זה מאי פעם.

ליאב רפאל חן הוא מנכ״ל חברת Humanz שפיתחה מערכת המחברת בין יוצרי תוכן ומשפיענים לחברות


תגיות