אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
מעצבת הפנים ציפי לוי: "אני מלאת סבלנות, הלקוח שלי לא קונה חולצה, הוא בונה בית" ציפי לוי עיצוב פנים | תמר קרוון

מעצבת הפנים ציפי לוי: "אני מלאת סבלנות, הלקוח שלי לא קונה חולצה, הוא בונה בית"

ציפי לוי היא מעצבת פנים עסוקה שמבלה את ימיה בין פרויקטים שונים, ביניהם עיצוב דירות ללקוחות פרטיים, לצד עיצוב פנים למוסדות ולקוחות עסקיים. הצלחנו לתפוס אותה בין לבין לשיחה קצרה בה היא חושפת סודות וטיפים לעיצוב נכון של כל חלל

22.09.2021, 10:37 | בשיתוף Visionet

תקופת הקורונה שינתה את העולם מהקצה אל הקצה, וגרמה לכולנו להתבונן, להרהר ולהתכנס בבתים שלנו. הבית הפך להיות הרבה יותר ממקום שאליו אנחנו מגיעים בסוף היום, ואנשים רבים היום מבינים את חשיבות העיצוב והנוחות של החלל. שוחחנו עם ציפי לוי, מעצבת פנים עסוקה, אותה תפסנו בין פרויקט אחד לשני ולמדנו כמה דברים חשובים על עיצוב הבית.

ציפי, המתגוררת בחיפה, למדה תולדות האמנות באוניברסיטת חיפה, ותכנון ועיצוב פנים בטכניון, פתחה את משרדה העצמאי כבר לפני יותר מ-15 שנה. היום, ממרומי גילה, היא נזכרת איך כבר מילדות, מקצוע עיצוב הפנים בחר אותה: "בזמן שהחברות שלי היו משחקות בבובות, אני הייתי מגלפת תפוחי אדמה וחצילים בצורה של בתים", היא מספרת.

"המטרה שלי היא יצירת נוחות יומיומית מבלי להתפשר על האסתטיקה"

אז איך היא ניגשת לעבודה, על מה היא שמה את הדגש? ואיך היא נכנסת לראש של הלקוח? "ראשית כל, אני יוצאת מנקודת ההנחה שהלקוח הוא האובייקט העיקרי שעומד לפניי. רצונותיו, טעמו ואישיותו, הם אלה שיבואו לידי ביטוי בתוצאה הסופית. הדבר שמניע אותי כל פעם מחדש, זאת העובדה שיש לי אפשרות להשפיע פרקטית ואסתטית על סביבת החיים שלו. המטרה שלנו כמעצבי פנים, היא יצירת נוחות יומיומית מבלי להתפשר על היופי והאסתטיקה".

עיצוב פנים של ציפי לוי, רן ארדה עיצוב פנים של ציפי לוי | רן ארדה עיצוב פנים של ציפי לוי, רן ארדה

שיטת העבודה – שילוב בין למידה של החלל ללמידה של הלקוח

ציפי מספרת שלפני שהיא מתחילה בתכנון העבודה, היא ניגשת לדבר החשוב ביותר – למידה של החלל. "'ראשית כל, אני חוקרת ולומדת את החלל הנתון – את המבנה, את כמות האור החודרת, את גודל הפתחים ולאיזה צד הם פונים. אני מחפשת את הפרט שאעבוד עליו כדי לייצר מבט ארוך ותחושת מרחב. לא תמיד הגודל הפיזי מאפשר, ואז אנחנו עושים קסם – מטפלים בוויטרינות, בקירות, בצורת העמדת הריהוט, זה יכול לתת תחושת מרחב ומבט ארוך".

בד בבד, שהיא חוקרת את החלל, היא לומדת גם את הלקוח שעומד מולה: "אני לומדת את ההרגלים שלו, ההתנהלות שלו בחלל, ובעיקר את החלומות והרצונות שלו. אני משתדלת לעצב עיצוב בר קיימא, להשתמש בחומרים טבעיים, להשתמש באור ובפתחים כדי לחסוך במיזוג ובחשמל".

חותמת אישית של הידור מאופק

בסגנונה האישי, ציפי מעניקה תשומת לב רבה לתאורה שבחלל: "תאורה זה אספקט חשוב ביותר. לרוב אני יוצרת תאורה רבודה: תאורה נסתרת, גלויה, תאורה קירית ותאורה תקרתית. אני מתייחסת לתאורה כאל תכשיט. התכשיט הזה מאיר במובן המטאפורי, כאשר הוא גם מאפשר אינטימיות, והתמקדות באובייקט, וגם מציף את המרחב. את הכל אני מעצבת תוך שימוש בטכנולוגיות חדישות כמו חשמל חכם ועוד".

בנוסף, ציפי יוצרת בחלל "קיר מיקוד", מונח ששגור בפיהם של מעצבי הפנים. "אני יוצרת קיר מיקוד, כלומר, אני לוקחת נקודה מסוימת שנמצאת על אחד הקירות, וכשנכנסים לחלל, אותה נקודה ואותו קיר, הופך להיות הקיר המרכזי של החלל, עליו אני מלבישה אלמנטים שונים. לגבי סקלת הצבעים, שזה נושא עיקרי בעיצוב הפנים, אני דוגלת במונוכרומטיות עם סקלת צבעים צנועה, ואת אפקט ההפתעה אני מייצרת על קיר המיקוד, עם צבעוניות והתרחשות עזה הכוללת בדרך כלל חיפוי קיר, נגרות ופרט אומנות. באופן כללי, אני משתדלת לא להיות יומרנית בעיצוב, אני משתדלת לעצב חלל צנוע אך מרשים, והאפקט המתקבל הוא של הידור מאופק". 

עיצוב פנים - ציפי לוי, רן ארדה עיצוב פנים - ציפי לוי | רן ארדה עיצוב פנים - ציפי לוי, רן ארדה

אחסון, אחסון, אחסון

בעבודתה, ציפי שמה דגש גדול על נגרות מדויקת: "בית גדול ככל שיהיה, תמיד חסר מקום אחסון, ואני תמיד מנצלת כל פינה, כאשר חשוב לי שהנגרות תשתלב עם העיצוב ולא ישימו לב אליה. באחת העבודות שעשיתי בפנטהאוז, ניצלתי נישה קטנה מאוד של 28 ס"מ עומק על רוחב של 1.60. ניצלתי אותה לאחסון נעליים לילדים. מכיוון שהיו לי רק 28 ס"מ, בניתי מדפים באלכסון מלמטה עד למעלה, וכך מצאנו פתרון אחסון נעליים לכל ילד בבית. יש עוד המון פטנטים ופתרונות למקומות קטנים ולאחסון". 

 "הלקוח לא קונה חולצה, הוא בונה בית" 

רוב הלקוחות של ציפי הם לקוחות פרטיים, אבל בין עבודותיה ניתן למצוא גם משרדים גדולים, דיור מוגן אקסקלוסיבי ועוד. השאלה המתבקשת היא איך מוצאים את השילוב הנכון בין הסגנון האישי לבין הסגנון של הלקוח, וציפי מספרת שהיא לומדת להתאים את עצמה אליהם.

"הסגנון שלי הוא לא תמיד פקטור", היא מספרת. "אני צריכה ללמוד את הלקוחות ולהתאים את עצמי אליהם ולמה שהם רוצים. רוב הלקוחות שלי מגיעים אליי מפה לאוזן, כך שהם כבר מכירים את הקו ואת הסגנון שלי. הקשר הבינאישי מאוד מאוד חשוב לי, ואני מתייחסת בדקדקנות וברצינות לכל דבר שאני עושה".

במקצוע כזה, סבלנות היא דבר הכרחי, וציפי מבטיחה שיש לה הרבה ממנה: "יש לי המון סבלנות ללקוחות שלי. במקצוע שלנו, חייבים להבין שהלקוח לא מטמיע מיד  את מה שאנחנו מציעים לו, זה לוקח זמן. צריך המון סבלנות, הלקוח לא קונה חולצה, הוא בונה בית".

עיצוב של ציפי לוי, עינת דקל עיצוב של ציפי לוי | עינת דקל עיצוב של ציפי לוי, עינת דקל

כחלק מעבודתה, ציפי מפקחת בצורה מוקפדת ואינטנסיבית על כל העבודה של הקבלנים: "אני דואגת להכל ואני לא מניחה ללקוח עד המסמר האחרון שאני תוקעת בקיר. גם שנה אחרי שאנחנו מסיימים לעבוד על העיצוב, הוא יכול להיות רגוע ולדעת שאני מייעצת ועונה על כל שאלה שעולה בהמשך".

לסיכום, אפשר לצטט את השלט שתלוי במשרדה של ציפי ומשמש לה השראה - "Do something amazing": "אני חושבת שדירה נאה מרחיבה את דעתו של האדם, וכמו שאמרה לי פעם לקוחה 'את שינית לי את החיים, אנחנו הרווחנו ממך יותר משאת הרווחת מאיתנו".

לאתר האינטרנט של ציפי לוי>>

תגיות