אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
אפל החמיצה את התחזיות: רשמה ירידה רבעונית בהכנסות לראשונה מ-2019 הלוגו של אפל | צילום: David Paul Morris/Bloomberg

אפל החמיצה את התחזיות: רשמה ירידה רבעונית בהכנסות לראשונה מ-2019

הכנסות החברה ברבעון הקלנדרי האחרון של 2022 עמדו על 117.2 מיליארד דולר; זאת, לעומת תחזיות אנליסטים שצפו לחברה הכנסות של 121.2 מיליארד דולר; הרווח הנקי צנח ב-15.4% ל-30 מיליארד דולר; מכירות האייפון אכזבו וירדו ביותר מ-8%, ושל המק - ב-29%; המניה מאבדת 4.5% במסחר המאוחר

02.02.2023, 23:35 | עומר כביר

אפל מפספת את התחזיות, ובענק: הכנסות החברה ברבעון הקלנדרי האחרון של 2022 עמדו על 117.2 מיליארד דולר. זאת, לעומת תחזיות אנליסטים שצפו לחברה הכנסות של 121.2 מיליארד דולר. המניה, שסיימה את יום המסחר בעלייה של 3.7%, מאבדת 4.5%.

מדובר בירידה של 5.8% לעומת הרבעון המקביל של 2021, הפעם הראשונה שאפל רושמת ירידה רבעונית בהכנסות מאז 2019. הרווח הנקי צנח ב-15.4% ל-30 מיליארד דולר. הרווח למניה עמד על 1.89 דולר, לעומת תחזיות אנליסטים שצפו רווח של 1.94 דולר למניה.

האכזבה הגדולה בדו"ח היא מכירות האייפון, שירדו ב-8.2% ל-65.78 מיליארד דולר (לעומת צפי אנליסטים למכירות של 68.29 מיליארד דולר). מכירות המק, בינתיים, רשמו ירידה יחסית גדולה יותר של 28.7% ל-7.74 מיליארד דולר (צפי אנליסטים 9.63 מיליארד), במה שמסתמן כעדות נוספת לקיצו של טרנד העבודה מהבית שפרח בימי המגפה. קטגורית המחשוב הלביש והאביזרים ההיקפיים (שכוללת את האפל ווטש ואת האייר פודס) סיפקה הכנסות של 13.48 מיליארד דולר, ירידה של 8.3%.

מנגד, יכולה אפל להתנחם בביצועים חזקים מהצפוי של האייפד שעם מכירות של 9.4 מיליארד דולר רשם עלייה של 29.6%. קטגוריית השירותים של החברה עברה גם היא במעט את התחזיות, ורשמה הכנסות של 20.8 מיליארד דולר (עלייה של 6.4%).

בחלוקה גיאוגרפית, רשמה אפל ירידה בכל אזורי הפעילות שלה. ההכנסות באמריקה עמדו על 49.28 מיליארד דולר (ירידה של 4.3% לעומת הרבעון המקביל), באירופה - על 27.68 מיליארד דולר (ירידה של 7%), בסין - על 23.91 מיליארד דולר (7.3% ירידה), ביפן - על 6.76 מיליארד דולר (5% ירידה), ובאזור אסיה-פסיפיק - על 9.54 מיליארד דולר (2.8% ירידה).

בנוסף הכריזה אפל על חלוקת דיבידנד של 23 סנט למניה, שיחולק ב-16 בפברואר.

"אנו ממשיכים לנווט בסביבה מאתגרת, אך גאים בכך שיש לנו את ליינאפ המוצרים והשירותים הטוב ביותר שלנו אי פעם, וכתמיד אנחנו ממוקדים בטווח הארוך ומובילים עם הערכים שלנו בכל מה שאנו עושים", אמר מנכ"ל אפל, טים קוק, בהודעה לעיתונות, "במהלך רבעון דצמבר, הגענו לנקודת ציון משמעותית ואנחנו שמחים לדווח שעכשיו יש לנו 2 מיליארד מכשירים פעילים".



תגיות