אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
משרד הכלכלה: חודשו ההתייקרויות ברשתות המזון - מחירי פירות וירקות זינקו ב-51% סניף של יינות ביתן. העלתה מוצרים בשיעור של כ-5% | צילום: מיכה לובטון

משרד הכלכלה: חודשו ההתייקרויות ברשתות המזון - מחירי פירות וירקות זינקו ב-51%

לפי בדיקה של המשרד שנעשתה בשבוע של תחילת חודש דצמבר, חלה עלייה של כ-4% במחירים בכלל רשתות המזון. מרבית העלייה נובעת מהתייקרות של פירות וירקות, לחם מאפים ודגנים ב-17%, וכן מזון תינוקות, שמן זית ועוד

18.12.2023, 13:38 | אורנה יפת

משרד הכלכלה, שעוקב אחרי מחירי המזון והטואלטיקה מתחילת המלחמה, פרסם נתונים מהם עולה כי אם בתחילת הלחימה קצב עליית המחירים היה מתון ונבע בעיקר מצמצום וביטול מבצעים, בשבוע האחרון מגמת ההתייקרות התחדשה ונרשמו עליות במחיר המלא של המוצרים.

הבדיקה של משרד הכלכלה נעשתה בשבוע שבין ה-3 עד ה-9 בדצמבר, בהשוואה למחיר הממוצע של המוצרים בחודשים יולי עד ספטמבר. הבדיקה נעשתה על ידי פרייסז על 3123 מוצרים ב-71 רשתות מזון שמחזיקות מעל 80% מהשוק.

אם בתחילת המלחמה 70% מהמוצרים ברשתות המזון והפארם נמכרו במבצע, בשבוע שבין ה-26 בנובמבר ועד ה-2 בדצמבר, רק 43% מהמוצרים היו במבצע. מהסקירה עולה כי בעשר רשתות המזון הגדולות עלה המחיר הממוצע של מזון וטואלטיקה ב-3.9% בשבוע האחרון שבו נעשתה הבדיקה ובכלל הרשתות נרשמה עלייה של 3.9%.

מרבית העלייה במחיר נובעת מהתייקרות של פירות וירקות ב-51%, לחם, מאפים ודגנים ב-23% ומוצרי קוסמטיקה שמחירם עלה ב-17%. מזון תינוקות התייקר ב-1.4% וכך גם שמן זית, דגים התייקרו ב-0.5%, נייר טואלט התייקר בשיעור זהה, ואורז התייקר ב-0.9%.

הרשת שבה נרשם שיעור ההתייקרות הגבוה ביותר היא רשת קרפור החדשה, שמפעילה אלקטרה מוצרי צריכה. בקרפור שיעור ההתייקרות עמד על 7.9% בשבוע האחרון ביחס לממוצע ביולי עד ספטמבר. ברמי לוי שיעור ההתייקרות עמד על 6.3%. יינות ביתן, שגם היא בבעלות אלקטרה מוצרי צריכה, העלתה מחירים בשיעור של 5.2%, חצי חינם ויוחננוף העלו ב-4.3%, אושר עד ב-4.2%, מחסני השוק ב-3.3%, ויקטורי ב-3%, שופרסל דיל ב-1.9% וסופר פארם ב-1.8%.


תגיות