אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
חוויית קנייה דיגיטלית ופרסונלית גם באונליין וגם בסניפים שופרסל-חוויית קנייה דיגיטלית | באדיבות שופרסל

חוויית קנייה דיגיטלית ופרסונלית גם באונליין וגם בסניפים

בשופרסל הציבו בסניפים עגלות חכמות, מסופונים אישיים וקופות לשירות עצמי מתוך תובנה, שהלקוחות מצפים לחוויית קנייה דיגיטלית ומתקדמת. בנוסף, תוכנית המועדון החדשה, "שופרסל SUPREME", מעניקה הטבות בחנויות הרשת וב-150 רשתות חנויות ומסעדות

17.07.2023, 12:55 | בשיתוף Superbrands

קבוצת שופרסל, רשת הקמעונאות הגדולה והמובילה בישראל, פתחה את הסניף הראשון שלה בתל אביב ב-1958. במהלך השנים שמאז הקמתה, הפכה החברה לרשת המזון הגדולה בישראל, ולאחת מקבוצות הקמעונאות הגדולות והמגוונות במדינה. כיום מפעילה הקבוצה 403 סניפים בשטח של כ-546 אלף מ"ר, מתוכם 312 סניפי שופרסל ו-91 סניפי Be, וכן 8 מרכזי שילוח לפעילות ה-Online בשטח של 27 אלפי מ"ר. הקבוצה מעסיקה כ-16.6 אלף עובדים. בנוסף, שופרסל מתפעלת אתר קניות מקוון ואפליקציית קניות מתקדמת.

חוויית קנייה דיגיטלית ופרסונלית גם באונליין וגם בסניפים, באדיבות שופרסל חוויית קנייה דיגיטלית ופרסונלית גם באונליין וגם בסניפים | באדיבות שופרסל חוויית קנייה דיגיטלית ופרסונלית גם באונליין וגם בסניפים, באדיבות שופרסל

החברה מפעילה שתי קבוצות סניפים בפריסה ארצית: קבוצת סניפי דיסקאונט, הכוללת את שופרסל דיל - רשת חנויות המאופיינות במחירי דיסקאונט, ובמגוון מוצרים רחב; שופרסל Online - אתר המכירות המקוון הגדול בישראל למכירת מוצרי מזון; פורמט "יש" ו"יש חסד" – הפונה לציבור הדתי, מספק מענה לסלי צריכה גדולים יחסית, כשרויות מהודרות וחוויית קנייה, תוך התאמת מגוון המוצרים לאוכלוסיות היעד.

עוד מפעילה החברה את קבוצת הסניפים השכונתיים, הכוללת את "שופרסל שלי" - סופרמרקטים שכונתיים הממוקמים במרכזי הערים. הפורמט מספק נוחות, שירות, קירבה, זמינות וטריות; "שופרסל אקספרס" - רשת עירונית, המופעלת בעיקר בידי זכיינים, המותאמת להרגלי הצריכה והנוחות המקובלים כיום; green - רשת חנויות אורגניות, שנוצרה כחלק ממהפכת הבריאות הישראלית והדרישה למזון טרי ואורגני.

בנוסף, מפעילה הרשת כחלק מהאסטרטגיה של הלקוח במרכז את רשת הפארם Be.

האתגר השיווקי

כרשת הקמעונאית המובילה בישראל, פועלת שופרסל באופן מתמשך במטרה לספק ללקוחותיה מענה כולל, בתחומי חיים רבים. בשנים האחרונות השתנתה חוויית הקנייה באופן מהותי, כתוצאה ממגפת הקורונה: התחזקות הקניות באונליין לצד החזרה של הלקוחות לסניפים, חידדה את הצורך של לקוחות בחוויית שירות דיגיטלית, מהירה ופרסונלית. שופרסל פועלת במטרה לייצר את החיבור בין תהליך הרכישה במרחבים הפיזיים לחוויה הדיגיטלית ולהרחיב את מגוון הפתרונות שהיא מספקת ללקוחותיה.

הפתרונות היצירתיים

האסטרטגיה שמובילה שופרסל, במסגרתה הלקוח במרכז העשייה, כוללת יצירת מעטפת שירותים שנועדו לייצר חוויית קנייה נוחה, פרסונלית מתקדמת ודיגיטלית ומתן פתרונות מתקדמים בתחומים שונים.

חיבור בין פיזי ודיגיטלי. כדי לספק מענה לצורך של הלקוחות בחוויית קנייה המשלבת את היתרונות הדיגיטליים במרחבים הפיזיים, הכניסה שופרסל לשימוש בסניפיה את העגלה החכמה. העגלה מזהה כל מוצר שנכנס ויוצא ממנה באמצעות מצלמות - ללא צורך בסריקת המוצרים. בנוסף, העגלה יכולה להדריך את הקונים במהלך הקנייה, להמליץ להם על מוצרים בהתאם להרגלי הקנייה שלהם, לעזור להם לנווט בחנות לפי רשימת הקניות, ובסוף הקנייה מאפשרת להם לדלג על התור והקופה. לצד השימוש בעגלה הדיגיטלית, הרחיבה השנה שופרסל את השימוש בקופות לשימוש עצמי. כמו כן ניתן באמצעות אפליקציית שופרסל Online או על ידי מסופון ידני לסרוק עצמאית מוצרים בסניפים, לחסוך את ההמתנה בתור ולהגיע הישר אל הקופה, לשלם ולצאת.

חיזוק מנועי הצמיחה של הרשת:

שופרסל Online. אתר המכירות הגדול בישראל למכירת מוצרי מזון מציע חוויית קנייה נוחה וזמינה ובמחירי דיסקאונט. המכירות באמצעות ערוץ זה היוו בשנת 2021 כ-20.5% ממכירות החברה ועמדו על כ-3 מיליארד שקל. הצמיחה המתמדת של שופרסל Online הובילה את החברה להיערך מחדש מבחינה לוגיסטית, על ידי שדרוג המרכזים הלוגיסטיים שלה. כעת מפעילה הרשת 4 מרכזי הפצה מרכזיים המאפשרים ניהול סחורות מפוקח ומרוכז, וחיסכון מהותי בעלויות הלוגיסטיות. הפעלת המרכזים הלוגיסטיים החדשים מאפשרת את העלאת אחוז ההפצה העצמית, שינוי וייעול תהליכי עבודה ושרשרת האספקה והעבודה בסניפים.

המותג הפרטי. שופרסל מציעה ללקוחותיה כ-6,000 מוצרים תחת המותג הפרטי, המאופיינים כמוצרים איכותיים במחירים אטרקטיביים. מוצרי המותג הפרטי מספקים ללקוחות הרשת אלטרנטיבה זולה יותר ובאיכות טובה למותגים המובילים. המותג הפרטי של שופרסל כולל מגוון רחב של מוצרי מכולת, מוצרי בשר, מוצרים קפואים ומצוננים, ירקות ופירות ומשקאות, מוצרים בתחום הפארם, מוצרים לתינוקות וכן מוצרים לבית. שיעור המכירות של מוצרי מותג פרטי ב-2021 עמד על כ-26.6% מכלל המכירות בתחום הקמעונאות.

Be. רשת בתי המרקחת השנייה בגודלה בישראל, המונה 91 סניפים. הרשת מספקת חוויה חדשה, דיגיטלית ומרעננת ללקוחות בעולמות הפארם, היופי והטואלטיקה. במהלך השנה החולפת הורחב מגוון מוצרי המותג הפרטי BE הנמכרים בערוץ האונליין.

מועדון הלקוחות. מועדון הלקוחות של שופרסל, המונה נכון לרבעון הראשון של 2022 כ-2.1 מיליון משקי בית, מתאים לצרכיהם של לקוחות הרשת ומאפשר להם לקבל הטבות גם מחוץ לרשת עצמה. תוכנית מועדון הלקוחות, הפועלת בשיתוף הארנק הדיגיטלי של פייבוקס, מאפשרת צבירה של מטבעות דיגיטליים על כל קנייה ברשת, ומאפשרת ללקוחות להפוך את הקניות שלהם להטבות ברשת שופרסל, ברשת Be וביותר מ-150 רשתות, חנויות ומסעדות באמצעות אפליקציית פייבוקס.

שופרסל פיננסיים ממשיכה בפעילותה לביסוס מועדון לקוחות כרטיסי האשראי שלה. תוכנית הנאמנות החדשה של הרשת ממשיכה לייצר הטבות יתר למחזיקי כרטיס האשראי של שופרסל. השותפות עם חברת כאל מניבה ללקוחות הטבות גדולות מבעבר, לצד ערך משופר לחברה. מועדון האשראי מונה כבר יותר מ-670 אלף לקוחות ומעניק הצעות ערך גם בעולם ההלוואות. במסגרת שיתוף הפעולה עם בנק דיסקונט באפליקציית פייבוקס מקבלים הלקוחות עולם תוכן משלים מחוץ לרשת, תוך שמירה על הבידול ללקוחות כרטיס אשראי שופרסל. מדובר בבשורה חדשנית ואטרקטיבית, המשלבת בין עולם ההטבות בתחום הצרכני-קמעונאי לבין פעילות פיננסית שוטפת של ארנק תשלומים ומכשירים בנקאיים אחרים, המרוכזים במקום אחד.

שופרסל נדל"ן. זרוע הנדל"ן של שופרסל הוקמה במטרה לייצר ערך לחברה-האם באמצעות רכישת נכסי נדל"ן והשכרתם, לצד פיתוח והשבחת הנכסים הקיימים. שופרסל נדל"ן מפעילה שטחי נדל"ן מניב כשסניפי הרשת נמצאים במרכז, וסביבם שטחי מסחר המיועדים להשכרה.

שופרסל עסקים. שופרסל עסקים היא יחידה עסקית, המרכזת את פעילות שופרסל מול המגזר העסקי, גופים ציבוריים ועמותות. בכוונת החברה להמשיך ולפתח את פעילותה בתחום ולהגביר את החשיפה לפעילות החברה בערוצים נוספים, לרבות הרחבת פעילות המכירה הישירה לעסקים קטנים (באמצעות שופרסל Online וסניפי החברה), מכירה ישירה ממרכזיה הלוגיסטיים של החברה, והגברת הפעילות מול השוק המוסדי. בשנה החולפת רכשה שופרסל את השליטה בחברת “אמיגה", שתשמש כפלטפורמה להתפתחות בשוק המוסדי בכלל. בנוסף, נרכשה גם רשת הסטוק "דן דיל" שמפעילה כ-10 סניפים ברחבי הארץ ואתר אונליין.

האנשים מאחורי המותג

אורי וטרמן מנכ"ל, יח"צ אורי וטרמן מנכ"ל | יח"צ אורי וטרמן מנכ"ל, יח"צ

אורי בן 48, נשוי לנטע ואב ל-3, גר בשדה ורבורג.

בתפקידו האחרון כיהן כמנכ"ל רשת הפארם Be. לוטרמן ניסיון בניהול חברות ובהובלת מהלכים אסטרטגיים, תפעוליים ושיווקיים בחברות מובילות במשק הישראלי.

קודם לכן, כיהן וטרמן כמנכ"ל קבוצת SkyVision, מנכ"ל 012 ומילא לאורך השנים מגוון תפקידי ניהול בכירים, בין השאר בחברת פרטנר, לאומי קארד, פלאפון ואינטרנט זהב.

האני מאמין של אורי הוא ליצור הצלחה ולגרום לתחושת הצלחה אצל כל האנשים שעובדים איתו.

וטרמן הוא בעל תואר MBA בהצטיינות מהאוניברסיטה העברית. בעברו לוחם ומפקד ביחידה המובחרת שלדג.

דברים שאולי לא ידעת על שופרסל

1. השם שופרסל הוא הלחם של צמד המילים שׁוּפְרָא (איכותי ומובחר) וסל.

2. הסניף הראשון של שופרסל הוקם ב-1958 ברחוב בן-יהודה בתל אביב.

3. ביום הראשון לפעילות סניף זה פקדו אותו כ-2,500 לקוחות שהותירו פדיון של כ-20 אלף
לירות.

4. לשופרסל יש יותר מ-90,000 עוקבים בטיקטוק.

5. נכון לספטמבר 22, שופרסל מפעילה 403 מרכולים בפריסה ארצית בכל תתי הרשתות.

לקריאת הסיפורים השיווקיים של מותגי העל של ישראל היכנסו לזירת The Superbrands>>


תגיות