אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
הערך המוסף וההטבות מחזקות את הקשר עם העמיתים מועדון "חבר" | יח"צ

הערך המוסף וההטבות מחזקות את הקשר עם העמיתים

מועדון "חבר" שם לו למטרה לצעוד עם העמיתים ובני משפחותיהם את דרך החיים וכך להעניק להם מענה אישי המתאים לצורכיהם, בכל שלב שבו הם נמצאים, זאת באמצעות היצע אטרקטיבי ורלוונטי וקשר ישיר במגוון ערוצים. המועדון שואף לתת לעמיתיו ערך מוסף והטבות משמעותיות בכל התחומים, אשר ייטיבו עימם הן בטווח הקצר והן בטווח הארוך, בהתאם לתפיסת ה-˚360 שבה הוא דוגל

28.09.2022, 11:05 | בשיתוף Superbrands

פעילותו של מועדון "חבר" החלה בשנת 1963, כשצה"ל הקים עמותה שמטרתה להעניק הטבות אשראי למשרתי הקבע. ב-1988 הורחבו ההטבות גם לתחום תרבות הפנאי, וב-1993 נוסדה החברה-הבת "מועדון חבר צרכנות", הכוללת גם את אנשי כוחות הביטחון. כך היה "חבר" לאחד ממועדוני הלקוחות הראשונים בישראל.

החזון המנחה את "חבר" הוא לעטוף וללוות את העמיתים ואת בני משפחותיהם, לדאוג לרווחתם בכל התחומים ובכל שלבי החיים, לפעול במקצוענות ובתחושת שליחות כדי לתת שירותים איכותיים וחדשניים, ולהמציא את עצמו בכל פעם מחדש, בהתאם לרוח התקופה. ערכי המועדון הם: משפחתיות, שירותיות, יוזמה וחדשנות, אמינות, מקצוענות ואחריות חברתית.

"חבר" מעניק לעמיתיו הטבות במגוון תחומים: ביטוחים, פיננסים, תרבות ופנאי, ידע, צרכנות, נדל"ן, רכב, , אורח חיים בריא ועוד.

הסביבה התחרותית והאתגר השיווקי

בשנים האחרונות הפך שוק מועדוני הלקוחות ומועדוני הצרכנות לתחרותי ביותר. על פי מחקרים, כל ישראלי חבר בשלושה עד חמישה מועדונים. האתגר השיווקי הגדול של "חבר" נובע מכך שאינו יכול להגדיל את בסיס לקוחותיו מעבר לאוכלוסיית משרתי הקבע, גמלאי צה"ל ועובדי כוחות הביטחון. בנוסף, אין המועדון יכול לתקשר עם עמיתיו ולבסס נוכחות ברשתות החברתיות, להבדיל ממועדונים אחרים, מטעמי אבטחת מידע. מאותה סיבה, גם ביצוע פעולות שיווק בסיסיות, כמו רימרקטינג וריטרגטינג, מורכב יותר עבורו. כתוצאה, האתגרים המרכזיים עמם "חבר" מתמודד הם הידוק הקשר עם העמיתים והנעתם להשתמש כמה שיותר בשירותי המועדון, חיזוק הנוכחות הדיגיטלית בנכסים הקיימים, ושמירה על מובילות המותג.

הפתרונות היצירתיים

אחת המטרות העיקריות של "חבר" היא להיות רלוונטי ולהעניק ערך משמעותי, שייצור בידול מובהק וקשר מבוסס אמון עם העמיתים. מתוך הרצון של המועדון לצעוד עם העמיתים יחד את כל שלבי החיים, הוא יצר סל שירותים והטבות לכל עמית, מגיל 20 ועד 120. המועדון שואף לתת יותר ממבצעים והנחות, והוא נוקט בפעולות רבות כדי לחזק את הקשר האישי עם העמיתים ולרקום חיבור רגשי עמם.

מועדון "חבר" מוביל את מדיניות "העמית במרכז", יח"צ מועדון "חבר" מוביל את מדיניות "העמית במרכז" | יח"צ מועדון "חבר" מוביל את מדיניות "העמית במרכז", יח"צ

העמית ומשפחתו במרכז

מועדון "חבר" מוביל את מדיניות "העמית במרכז" ורואה במתן שירות ערך אסטרטגי. חוויית השירות נשענת על ערכים של אחריות, אמינות, מקצועיות, חדשנות וקשר אישי עם העמיתים שמתבצע באמצעות מגוון ערוצי שירות ישירים ובהם WhatsApp, צ'אט אנושי, מייל ישיר ותיבת הצעות ייעול.

בהתאמה לכך, מועדון "חבר" הוכתר כמצטיין השירות וחוויית הלקוח לשנת 2022 בקטגוריית מועדוני צרכנות, על בסיס מחקר שערכה חברת BRAVO באמצעות מכון המחקר "קנטאר" בקרב אלפי ישראלים.

בנוסף, המועדון מלווה את העמית בשלבים שונים בחייו ובחיי משפחתו והטבות המועדון תקפות גם לבני המשפחה. כחלק מהמגע האישי, המועדון יוצר קשר עם עמיתיו באופן שוטף ומעניק ברכות ומתנות אישיות לעמיתים באירועים מיוחדים בצמתים השונים בחייהם.

חיבור לשטח ולמשפחה

כחלק מהתפיסה האסטרטגית של המועדון, שבמרכזה חיזוק הקשר האישי והקהילתי, הוגדל מספר המפגשים הפרונטליים עם העמיתים באירועים במגוון תחומים כגון: כנסי העשרה בתחומי הפיננסים והביטוחים למשרתי הקבע בבסיסים ולגמלאי צה"ל ברחבי הארץ, אירועי welcome למשרתי קבע חדשים, ירידי "חבר מרקט" בבסיסים, ואירועים סגורים לעמיתים ובני משפחותיהם הכוללים בין היתר: הופעות של מיטב האומנים באמפיתיאטראות ברחבי הארץ, ימים מיוחדים בפארקי מים ובפארקי שעשועים, ימי פעילות בספארי ועוד.

בשימת דגש על ערך המשפחתיות ובמטרה לחזקו, הושק השנה פסטיבל "חבר" – חוויית תרבות לכל המשפחה. הפסטיבל התקיים למשך 3 ימים וכלל מיצגי ענק מוארים, מופעי קרקס מרהיבים בגובה, פסלים אנושיים, הופעות מחול וזמר, פודטראקים ועוד מגוון הפתעות לכל המשפחה.

בנוסף, מרוץ "חבר" השנתי חזר לאחר 3 שנים בהן לא התקיים עקב משבר הקורונה. המשתתפים רצים במגוון מסלולים לבחירה: 5, 10, 15 ק"מ ו-800 מטר לילדים ונהנים מערכת שי מפנקת, חולצה וכובע מנדפי זיעה איכותיים, מדליה ייחודית ורב שימושית, כיבוד עשיר ואקספו מציגים מעולם האקטיב לייף.

צרכנות נבונה

העמיתים נהנים מהטבות שוטפות במגוון רשתות ובתי עסק ברחבי הארץ ובאתרי אונליין במנעד רחב של תחומי סחר כגון: אופנה, הנעלה, חשמל, ריהוט, פנאי וטיפוח וגם ממבצעי רכב ונדל"ן ומהנחות משמעותיות במעמד חיוב כרטיס אשראי "חבר" במגוון רשתות שיווק: "שופרסל", Be פארם, "חצי חינם" והחל מהשנה גם ברשת "ביתן מרקט".

הטבה משמעותית לה זכאים העמיתים היא כרטיסים נטענים, המעניקים 20-30% הנחה במגוון רשתות, אטרקציות, מסעדות, יקבים, מעדניות ובתי קפה בפריסה ארצית, באתרי סחר ובהזמנת משלוח.

כמו כן, מקיים המועדון את יריד "חבר", ובו נוטלים חלק מגוון רחב של חברות ומותגים מובילים בכל תחומי החיים המעניקים לעמיתים הנחות בלעדיות.

חיזוק עולמות הדיגיטל

המועדון עמל להשבחת וחיזוק עולמות ונכסי הדיגיטל שברשותו:

תשלום מהיר ונוח בטאץ' - צירוף של כרטיס אשראי "חבר" ולראשונה בארץ גם כרטיסים נטענים לארנקים הדיגיטליים בטלפון הנייד עם Apple Pay או Google Pay.

הרחבת עולם ההטבות באתרי אונליין - הוספת בתי עסק, חברות, רשתות ומסעדות המכבדים את הכרטיסים הנטענים ו/או מעניקים הנחות במעמד חיוב כרטיס האשראי.

אתר "חבר" CashBack - מציע הנחות ייחודיות לעמיתי המועדון באתרים בינלאומיים וישראליים מובילים ומעניק החזר כספי על כל קנייה.

אתר מועדון "חבר" - שדרוג האתר והפיכתו לרספונסיבי והוספת פיצ'רים לשיפור חוויית המשתמשים בו.

"לבריאות VIP" - חבילת שירותי בריאות אונליין הכוללת מגוון רופאים מומחים ושירותים רפואיים איכותיים ומתקדמים אונליין ועד הבית, בזמינות גבוהה, 24 שעות ביממה, 7 ימים בשבוע.

מרכז כניסה לקבע וירטואלי - אתר ייחודי אינטראקטיבי המיועד למשרתי קבע חדשים. האתר מציג ומרכז את כל המידע החיוני וההכרחי לביטחונם הפיננסי והבריאותי בהווה ובעתיד, ובמסגרתו ניתן גם לחתום באופן דיגיטלי, קל ונוח על כל הטפסים הרלוונטיים: ביטוח חיים, קרן השתלמות, קופות גמל ועוד.

ערוץ "חבר" בטלגרם - ערוץ ייעודי במסגרתו העמיתים מקבלים ישירות לנייד, ולפני כולם, עדכונים שוטפים, הטבות ומבצעים בזמן אמת וללא מאמץ.

ליווי פיננסי וביטוחי

תחומי הפיננסים והביטוחים הם נדבך משמעותי ב"חבר" מתוך אמונה שחשוב לדאוג לעתיד.

המועדון מציע מגוון רחב של מוצרים ושירותים בתחומים אלה, בתנאים ייחודיים ואטרקטיביים: ליווי כלכלי אישי בעזרת יועץ צמוד, ייעוץ משכנתה והחזרי מס, תוכניות חיסכון והשקעה, ביטוח רכב ודירה, פוליסות בריאות ועוד.

כמו כן, המועדון מפרסם כתבות ומאמרים ומפיק כנסים שבהם העמיתים מוזמנים להעשיר את הידע כיצד לחסוך ולהתנהל נכון יותר פיננסית ובריאותית.

בשנה החולפת הוסיף מועדון "חבר" שחקנים חדשים בתחום הביטוחים כך שהעמיתים יכולים לבחור את ההצעה הטובה ביותר עבורם בביטוחי רכב, דירה, משכנתה ונסיעות לחו"ל, במחירים מיוחדים ועם הטבות בלעדיות.

אחריות חברתית

פעילות מועדון "חבר" למען הקהילה מחזקת את הקשר של העמיתים עם המועדון ואת תחושת המחויבות ההדדית ונעשית בשלושה מישורים:

התנדבות עמיתים - פלטפורמה דיגיטלית באתר המועדון המרכזת מגוון עמותות שבהן העמיתים יכולים להתנדב ולהשתתף בפעילויות למען הקהילה.

התנדבות עובדים - חבירה למספר עמותות שבהן עובדי "חבר" מתנדבים ופעילים, בדגש על חגים ומועדים;

שילוב עמותות בפעילויות "חבר" ובאתר המועדון - תמיכה בעמותות מתחומים רבים ומגוונים, תרומה כספית בשווי הקילומטרים שרצים במרוץ "חבר" (כל ק"מ שווה שקל), מתן שטח מכירה ביריד "חבר" ללא עלות, וכן פרסום חינם באתר המועדון לעמותות שההכנסות ממכירת המוצרים שלהן נתרמות לקהילה.

תוצאות המהלכים

מסקרים שוטפים שהמועדון עורך עולה כי הוא מצליח לבדל עצמו ממועדונים אחרים ולהדק את הקשר עם עמיתיו.

מועדון "חבר" שומר בהצלחה על מיצובו הגבוה כמועדון צרכנות מוביל שנהנה משביעות רצון הולכת וגוברת מדי שנה.

האנשים מאחורי המותג

אדוה פישר מנכ"לית "חבר" , יח"צ אדוה פישר מנכ"לית "חבר" | יח"צ אדוה פישר מנכ"לית "חבר" , יח"צ

אדוה פישר מכהנת כמנכ"לית "חבר" מחודש יולי 2020. במהלך הקריירה הצבאית שלה מילאה תפקידים מגוונים בתחום משאבי האנוש, ובתפקידה האחרון כסא"ל הקימה את ענף מדיניות תנאי השירות באגף כוח האדם.

פישר היא בוגרת תואר שני במִנהל עסקים ומשאבי אנוש במרכז האקדמי פרס, ולה תואר ראשון במדעי המדינה ומשאבי אנוש במכללת אשקלון.

בכהונתה כמנכ"לית "חבר" בחרה לשים דגש על יכולות הארגון ללוות את עמיתיו בכל שלבי חייהם ומעגלי חייהם, תוך יצירת מוצרים רלוונטיים למציאות המשתנה תדיר. פישר מאמינה כי כדי להוביל את הארגון למימוש ייעודו בעבור כלל עמיתיו, יש לנקוט יוזמה ולפעול לאורן של ארבע מילות מפתח – אחריות, רלוונטיות, ביטחון ואמון.

אושרת פרידריך סמנכ"לית שיווק, יח"צ אושרת פרידריך סמנכ"לית שיווק | יח"צ אושרת פרידריך סמנכ"לית שיווק, יח"צ

אושרת פרידריך החלה את דרכה ב"חבר" בשנת 2016.

אושרת מנהלת את תחומי השיווק, הפרסום, יחסי הציבור והאחריות התאגידית ופועלת לשמירה על מובילות המותג באמצעות יישום האסטרטגיה הארגונית והשיווקית, בדגש על מתן ערך אמיתי, תכנים רלוונטיים, שדרוג חוויית הלקוח הדיגיטלית ומענה מותאם לצרכיו.

בתפקידה האחרון כיהנה בתפקיד מנהלת התקשורת השיווקית של רכבת ישראל.

לאושרת תואר ראשון במדעי ההתנהגות ומנהל עסקים, ותואר שני במנהל עסקים עם התמחות בשיווק ופרסום - שניהם מהמכללה למנהל.

דברים שאולי לא ידעת על "חבר"

  • 88% מהעמיתים נכנסים לאתר "חבר" באופן קבוע. 73% עושים זאת מהטלפון הנייד.
  • 80% מהשיחות למוקד שירות הלקוחות של "חבר" נענות בתוך פחות מ- 59 שניות. זמן ההמתנה הממוצע עד המענה עומד על 22 שניות. 25% מהפניות למוקד מתבצעות באמצעות Whatsapp.
  • "חבר" פועל בשותפות עם יותר מ- 4,000 חברות מובילות ועומד בקשר שוטף עם כ- 30 עמותות וארגונים חברתיים.
  • הלוגו של "חבר" וצבעיו מבטאים את תפיסות היסוד שעל פיהן פועל המועדון: העמית במרכז, מעטפת ˚360 והשלם גדול מסך חלקיו.

לקריאת הסיפורים השיווקיים של מותגי העל של ישראל היכנסו לזירת The Superbrands>>


תגיות