אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
פשרה: יצרניות נקניקיות יתרמו מוצרים בשווי של 1.1 מיליון שקל לעמותות שאטרסטוק

פשרה: יצרניות נקניקיות יתרמו מוצרים בשווי של 1.1 מיליון שקל לעמותות

בייצוגית שהוגשה נגד יצרניות נקניקיות ורשת רמי לוי נטען כי היצרניות לא סימנו את משקלי המוצרים על אריזותיהן, וברמי לוי לא הציגו את המחיר לפי משקל. בהסדר הפשרה נקבע כי החברות יפצו את הציבור באמצעות תרומות מוצרים לעמותות שעוסקות בחלוקת מזון לנזקקים

25.11.2021, 09:02 | ליטל דוברוביצקי

בית המשפט המחוזי בתל אביב אישר השבוע הסדר פשרה בתובענה ייצוגית, במסגרתו יצרניות נקניקיות יתרמו לעמותות שונות מוצרים שלהן בסכום כולל של כ-1.1 מיליון שקל. בנוסף, רשת רמי לוי שיווק השיקמה תשלם סכום נוסף של 250 אלף שקל למי שהגיש את הבקשה הייצוגית ולבאי כוחם, וכן עוד סכום של 100 אלף שקל לקרן לתביעות ייצוגיות.


קראו עוד בכלכליסט:


הסדר הפשרה אושר על ידי השופטת צילה צפת ומתייחס לבקשה לאישור תביעה ייצוגית שהוגשה בשנת 2016 נגד רשת חנויות רמי לוי שיווק השיקמה, שמכרה בסניפיה את הנקניקיות שייצרו ומכרו באריזות בחנויותיה של הרשת שאר המשיבות, טיב-טירת צבי 2000, מעדני יחיעם (1993) וזוגלובק שיווק. 

המבקשים טענו במסגרת הבקשה לאישור הייצוגית, שהגישו באמצעות עורכי הדין חן שטיין וליאת שטיין, כי רשת רמי לוי הצמידה לאריזת הנקניקיות תווית הנוקבת במחיר מסוים, ולא את המחיר לפי משקל האריזה כפי שנגבה בקופה. 

עוד נטען כי יצרניות הנקניקיות מצדן לא סימנו את משקלי המוצרים על אריזותיהן. במסגרת הבקשה טענו שני המבקשים כי רכשו בנפרד בשני מועדים שונים ברמי לוי אריזות נקניקיות שעל גבי תווית המחיר שהודבקה על האריזה נרשם 19.90 שקל. נטען כי לאחר התשלום התברר למבקשים כי הם חויבו בסכום של 32.04 שקל בעבור האריזה האחת, ובסכום של 33.81 שקל בעד האחרת. 


נקניקייה. המשקל לא סומן על אריזות המוצר, צילום: שאטרסטוק נקניקייה. המשקל לא סומן על אריזות המוצר | צילום: שאטרסטוק נקניקייה. המשקל לא סומן על אריזות המוצר, צילום: שאטרסטוק


עוד נטען כי בחשבונית שקיבל המבקש חושב המחיר לפי מכפלת משקל של 1.530 ק"ג ב-22.10 שקל, מחיר שאינו תואם אף את תווית המחיר על גבי האריזה. עוד נטען כי המבקשים שבו לחנויות רמי לוי כדי לבחון את אריזות הנקניקיות מתוצרתן של יצרניות הנקניקיות וגילו כי בעוד על המדף הוצמדה תווית שבה נכתב "נקניקיות עוף לפי משק" (כך במקור), האריזות סומנו במחיר לק"ג, בלי שציינו זאת וללא ציון המחיר הכולל. 

בסופו של יום הגיעו הצדדים להסדר פשרה שאושר השבוע על ידי בית המשפט, ובמסגרתו יצרניות הנקניקיות התחייבו כי לא יאוחר משישה חודשים מהמועד בו יהפוך פסק הדין לסופי, הן יעניקו הטבה לציבור בסך כולל של 1.1 מיליון שקל כפיצוי בגין העבר. 

בשל הקושי באיתור חברי הקבוצה, הטבה זו תוענק על דרך של תרומות מוצרים המיוצרים או משווקים על ידי יצרניות הנקניקיות, בין היתר מוצרי נקניק, מוצרי על האש, מוצרי מאפה ועוד. המוצרים ייתרמו לעמותות אשר עוסקות בחלוקת מזון לנזקקים.  

מהפשרה עולה כי טירת צבי תתרום מוצרים בשווי 704 אלף שקל, יחיעם תתרום מוצרים בשווי 165 אלף שקל, וזוגלובק תעניק מוצרים בשווי 231 אלף שקל. כמו כן סוכם כי היצרניות יוודאו כי בעת מכירת נקניקיות לפי משקל יסומן משקלן באופן בולט על כל אריזה. גם רשת רמי לוי תוודא כי יסומן המחיר לפי יחידת מידה באופן בולט וברור. 

באשר לרשת רמי לוי נקבע כי תשלם 50 אלף שקל למבקשים שהגישו את התובענה ושכר טרחה לבאי כוחם בסך 200 אלף שקל. כמו כן הוסכם כי הרשת תעביר סכום של 100 אלף שקל לקרן התביעות הייצוגיות. 

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות