אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
אחרי ניסיון ההדחה הכושל: מיכאלי תממן העסקת שילה אדלר במשרד השיכון מיכאלי ואדלר | צילום: קובי קואנקס, אלכס קולומויסקי

בלעדי

אחרי ניסיון ההדחה הכושל: מיכאלי תממן העסקת שילה אדלר במשרד השיכון

לפי הסכם הפשרה, אדלר יעבור ממשרד התחבורה לשיכון יחד עם התקן הכולל חוזה בכירים של כ-30 אלף שקל ברוטו בחודש

04.04.2022, 13:29 | צבי זרחיה

שרת התחבורה מרב מיכאלי ויתרה על התקן של ראש מינהל התשתיות במשרדה שבו החזיק שילה אדלר, כך נודע לכלכליסט.

קראו עוד בכלכליסט:


לאחר שלא הצליחה להדיחו מתפקידו במשרדה, שנחשב לתפקיד מספר 2, הסכימה מיכאלי לוותר על התקן של ראש מינהל התשתיות. המשמעות היא שמשרד התחבורה ויתר על תקן שעובר למשרד השיכון, אבל מיכאלי תוכל למנות ראש למינהל התשתיות. ככל הנראה המימון של אדלר במשרד השיכון יהיה על חשבון משרד התחבורה.

אדלר עובר כעת למשרד השיכון יחד עם התקן הכולל חוזה בכירים של כ-30 אלף שקל ברוטו בחודש, ורכב. משרד השיכון יעמיד לרשותו מזכירה מהתקנים שקיימים במשרד.

הצעת המדינה שהתקבלה על ידי משרד השיכון, משרד התחבורה, נציבות שירות המדינה ושילה עצמו, במסגרת הסכם פשרה בהליך המשפטי בבית הדין לעבודה, היא שמשרד התחבורה יקצה תקן למשרד השיכון, מבלי שתיפגע מצבת התקנים של משרד התחבורה, כלומר, אין שום שינוי במבנה אגף התשתיות במשרד.

בשלב זה עוד מוקדם לדבר על מחליף לאדלר וסביר להניח שהתקן לא יאוייש בקרוב ולראייה ניתן לראות שבמשרד התחבורה עוד לא פרסמו מכרז להחלפת מנהל רשות התחבורה הציבורית, יעקב נתניהו, שעזב את תפקידו כבר לפני יותר מארבעה חודשים.

עם זאת, כבר עכשיו ניתן לדבר על מועמדים אפשריים לתפקיד מתוך המשרד, וביניהם נעה סגל ליפשיץ שמשמשת כממלאת מקום של הסגן שלו, ושי קדם סמנכ"ל ומנהל האגף לתכנון תחבורתי שנמצא כעת בחופשת לידה. במידה ומיכאלי ופרנק יירצו ללכת בדרכה של מירי רגב, אז אלו יוכלו למנות לתפקיד את אל"מ במיל' עילם שגיא שמשמש כמשנה למנכ"לית המשרד ולהקפיץ אותו ממשרת אמון ישר למס' 2 במשרד.


שרת התחבורה מרב מיכאלי, צילום: יריב כץ שרת התחבורה מרב מיכאלי | צילום: יריב כץ שרת התחבורה מרב מיכאלי, צילום: יריב כץ


בכנסת מעריכים שמינויו של אדלר עשוי לחזק את מעמדו של אלקין ושל תקווה חדשה בקרב המתנחלים בבחירות הקרובות. במשרד התחבורה הסבירו כי ההסכמה לוותר על התקן של אדלר ולהעבירו היתה במסגרת "הצעת המדינה להסכם פשרה בהליך משפטי בבית הדין לעבודה".

לפני חמישה חודשים פורסם בכלכליסט כי אדלר מנהל משא ומתן לעזוב את תפקידו, וזאת בעקבות שיחה עם מנכ"לית המשרד שביקשה ממנו לעשות זאת, אך באותה תקופה הוא הכחיש את הדיווחים על כך שהוא בדרך החוצה.

נגד מינויו של אדלר לתפקידו במשרד התחבורה הוגשה בעבר עתירה של התנועה לאיכות השלטון, וזאת בטענה כי אינו עומד בתנאי הסף הקובעים כי למועמדים לתפקיד צריך להיות ניסיון ניהולי של תקציב של 50 מיליון שקל לפחות במשך שש שנים. טענה זו נדחתה על ידי נציב שירות המדינה דניאל הרשקוביץ, שקבע כי אדלר ניהל תקציב בהיקף כזה ויותר לאורך "שמונה שנים, שמונה חודשים ו־13 ימים". בינואר 2022 דחה בית הדין לעבודה את העתירה.

את אדלר ייצגו בבית הדין עוה"ד ירון קוסטליץ ודניאל רוזנבלום ממשרד קוסטליץ ושות' ואת המדינה ייצג עו"ד משה וילינגר מפרקליטות מחוז ירושלים.


שילה אדלר, צילום: אלכס קולומויסקי שילה אדלר | צילום: אלכס קולומויסקי שילה אדלר, צילום: אלכס קולומויסקי


אדלר מונה למשרת משנה למנכ"ל משרד התחבורה בתקופתה של השרה הקודמת מירי רגב. המדובר במשרת אימון פוליטית שנקבעת על ידי השרה והמנכ"ל. אבל, לאחר חצי שנה בתפקידו עבר לתפקידו הנוכחי.

אדלר היה מופקד על האגף שניהל את הפרוייקטים הגדולים ביותר עם תקציב של עשרות מיליארדי שקלים בשנה. האגף אמור להכין תוכניות רב שנתיות לפיתוח התחבורה וכגוף המפקח על התעבורה ועל רשויות התימרור.

אדלר, סא"ל במיל', הוא תושב ההתנחלות עלי, וכיהן בעבר כמנכ"ל מועצת יש"ע. הוא היה אחד היועצים האסטרטגים של בנימין נתניהו ושל הליכוד לענייני מתנחלים במערכות הבחירות האחרונות וניהל את מטה השטח.

תגיות