אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
גל ירוק: נוטראפיק גייסה 50 מיליון דולר לשינוי מערך הרמזורים מייסדי נוטראפיק, מימין: טל קרייזלר, אוריאל כץ ואור סלע | צילום: הדר גולן

גל ירוק: נוטראפיק גייסה 50 מיליון דולר לשינוי מערך הרמזורים

החברה שהקימו לפני חמש שנים טל קרייזלר, אוריאל כץ ואור סלע הופכת מערכות רמזורים לרשתות דיגיטליות אוטונומיות ש"מסדרות" את התנועה על פי מדיניות המפעיל. "עולם הרמזורים עובד אותו דבר ב-100 השנים האחרונות מכיוון שהשוק שלנו הוא כל צומת מרומזר, יש לנו שוק עצום"

27.06.2023, 14:00 | מאיר אורבך

חברת נוטראפיק (NoTraffic) גייסה 50 מיליון דולר בסבב B בהובלת M&G Investments, שמביא את סך ההשקעה בחברה ל-75.5 מיליון דולר.

הפלטפורמה של החברה הופכת את מערך הרמזורים לרשת דיגיטלית המנהלת באופן אוטונומי את התנועה במרחבים העירוניים על פי מדיניות המפעיל. היא מקשרת בין כל השחקנים בזירת התחבורה, לרבות כלי הרכב, מערכות רמזורים ומשתמשי הדרך כמו גם הולכי רגל ורוכבי אופניים.

החברה הוקמה בשנת 2017 על ידי המייסדים טל קרייזלר (CEO), אוריאל כץ (CTO) ואור סלע (VP R&D) והיא מעסיקה כיום 100 עובדים, מתוכם כ-65 במרכז הפיתוח ומטה החברה בת"א, לצד 35 עובדים נוספים בארה"ב. בין לקוחותיה נמנות כמה מהמדינות הגדולות בארה"ב, דוגמת קליפורניה, טקסס ופנסילבניה, ושי לה שותפויות אסטרטגיות עם כמה מחברות הטכנולוגיה והתשתית הגדולות בעולם, ביניהן AT&T, Qualcomm, Rogers communications ו-NVIDIA.

שוק מערכות התנועה החכמות בו פועלת נוטראפיק חווה צמיחה משמעותית וצפוי לעמוד על כ-84.8 מיליארד דולר עד שנת 2027. צמיחתו המהירה מונעת בידי יוזמות ממשלתיות להטמעת מערכות ניהול תנועה מתקדמות, דוגמת חוק התשתיות בארה"ב ששם דגש על שדרוג ותיקון מערכת התשתיות של ארה"ב עם השקעה בסך 1.2 טריליון דולר, לצד ביקוש הולך וגובר לאמצעים טכנולוגים שיביאו לצמצום נפגעי תאונת הדרכים, פליטות מזהמים בכבישים ועומסי תנועה.

בשיחה עם כלכליסט אומר טל קרייזלר, מייסד-שותף ומנכ"ל נוטראפיק: "המטרה של הסבב היא לעבור מצמיחה ראשונה לצמיחה במספרים גדולים. אנחנו כרגע בתהליך של להיות ב-100 מחלקות תחבורה שונות בארה"ב. השוק שלנו קיים ויש בו הרבה חומרה וטכנולוגיה ישנה מאוד. מה שפיתחנו יכול לסייע לערים ליישם מדיניות תחבורתית כרצונן, על פי צרכיהן. בבריטיש קולומביה, למשל, רצו לתעדף הולכי רגל אז הורדנו את זמן ההמתנה של הולכי הרגל ברמזור. בעיר אחרת באריזונה היו פקקים ארוכים שהצלחנו לקצר על ידי הפעלה של מערכת אוטונומית לחלוטין. כל עולם הרמזורים עובד אותו דבר ב-100 השנים האחרונות, ומכיוון שהשוק שלנו הוא כל צומת מרומזר, יש לנו שוק עצום"

בסבב השתתפו גם הקרנות Grove Ventures, VNV Global, UMC Capital, Vektor Partners Next Gear Ventures, North First Ventures, Meitav Investment House, וקרן ההשקעות TMG. בנוסף, גייסה החברה 5 מיליון דולר בחוב.


תגיות