אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
הבולען באיילון: עזריאלי לא מתחייבת לממן את כל העלויות העבודות לסתימת הבולען | דוברות נתיבי איילון

הבולען באיילון: עזריאלי לא מתחייבת לממן את כל העלויות

עזריאלי ושיכון ובינוי ביצעו ומימנו את אטימת הבולען, שנוצר ככל הנראה בעקבות העבודות על מגדל הספירלה הסמוך; אולם החברות לא מתחייבות שיישאו בכל העלויות, הכוללות גם עבודות של חברות תשתית חיצוניות

18.09.2022, 18:13 | יובל שדה

הבולען שנפער אתמול בנתיבי איילון, בסמוך למחלף השלום, נאטם אמנם - אולם עדיין לא ברור מי יישא בעלות הכוללת של העבודות.

לפי ההערכה הרווחת, הבולען נוצר בעקבות עבודות על מגדל הספירלה של עזריאלי, שמבוצעות על ידי שיכון בינוי והחברה-הבת סולל בונה.

עזריאלי ושיכון ובינוי ביצעו ומימנו את עבודות האטימה, אולם הן לא מוכנות לקחת אחריות על האירוע באופן פורמלי, אם זה מטעמים משפטיים או מטעמים תדמיתיים, ובשלב זה הן גם לא מתחייבות שיישאו בכל העלויות, הכוללות גם עבודות של חברות תשתית חיצוניות שהוזמנו לאתר וביצעו סקירות אחר בולענים נוספים. בעזריאלי מסרבים לנקוב בעלויות התיקונים.

בקבוצת עזריאלי טוענים כי במהלך העבודות זוהתה פריצת מים באתר הבנייה, וכי מדובר בדבר שמתרחש פעמים רבות עקב קרבת העבודות למי התהום. בחברה גם מבהירים כי פעלו בהתאם לנהלים, וכי ברגע שהתגלתה הפריצה הם קראו למומחים שיאטמו אותה, אך לא סברו כי הדבר יוביל לפגיעה מחוץ לאתר הבנייה. אמש טענו בשיכון ובינוי כי כל העבודות נעשו בהתאם להיתרים, וכי מדובר בכשל טכני.

בשנים האחרונות היו כמה מקרים שבהם עבודות תשתית יצרו בולענים. המקרה הבולט האחרון היה הבולען שנפער בחניון בית החולים שערי צדק בירושלים בעקבות העבודות על כביש 16.

למרות החשש, לא נרשמו היום שיבושי תנועה קשים באזור תל אביב, בין השאר מאחר שנתיבי איילון נפתחו מחדש במהלך הלילה, ורק היציאה לכיוון מחלף השלום נשארה סגורה. אמש קראה שרת התחבורה מרב מיכאלי להימנע מלהגיע לתל אביב מצפון.

מחברת נתיבי איילון נמסר: "לאחר בדיקות מעמיקות עולה שהבולען שנפער ברמפת היציאה במחלף השלום הוא תוצאה של פריצת מי תהום וסחיפת הקרקע מתחת לכביש, שנגרמו לאור עבודות התשתית להקמת המגדל הרביעי בעזריאלי. נתיבי איילון לא היתה מודעת לאירוע באתר העבודות של קבוצת עזריאלי ולא קיבלה התראה בנושא. עם היווצרות הבולען, פעלנו בכל האמצעים הנדרשים לבדיקה ולטיפול בנושא, בתיאום משותף עם עזריאלי, משרד התחבורה וכוחות המשטרה הממוקמים באזור. נתיבי איילון פועלת לטיפול במפגע הן בצד הכביש באיילון והן בצד עבודות התשתית לבניית המגדל הרביעי של עזריאלי למען בטיחות משתמשי הדרך".

תגובת עזריאלי: "מבדיקה ראשונית עולה כי מי תהום זרמו לאפיק מתחת לנתיבי איילון. מקור הדליפה אותר ונאטם בעבודה משותפת עם סולל בונה ונתיבי איילון. אנו כמובן ממשיכים בבדיקה מקצועית מעמיקה בתיאום ובשיתוף פעולה של כל גורמי המקצוע. בשלב זה המיקוד הוא בהשלמת העבודות לטיפול בנושא על ידי הצדדים השונים. מוקדם לקבוע מה היה הגורם המדויק או צירוף הנסיבות שהביא להיווצרות הבולען. ככלל נציין שהיקוות מים באתרי בנייה, בפרט בחפירות בעומק רב באזור גוש דן, אכן מתרחשת מפעם לפעם ומטופלת באופן נקודתי ללא השלכה סביבתית מעבר לאתר הבנייה".



תגיות