אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
בזכות חג הפסח ולמרות הפסדי עדיקה: הרווח של גולף עלה ב-22% חנות גולף בדיזנגוף סנטר | צילום: יובל חן

בזכות חג הפסח ולמרות הפסדי עדיקה: הרווח של גולף עלה ב-22%

גולף סיכמה את הרבעון השני עם רווח נקי של 15.7 מיליון שקל, הודות לעיתוי חג הפסח שהשפיע השנה על הרבעון השני בעוד בשנה שעברה השפיע על הרבעון הראשון; בסיכום המחצית הראשונה עברה גולף להפסד של 3.1 מיליון שקל לעומת רווח של 32.5 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד; החברה דיווחה במקביל כי 15.7% מבעלי מניות עדיקה הסכימו לעסקת המיזוג המוצעת על ידי גולף

23.08.2022, 11:03 | גיל קליאן

קבוצת האופנה והלבשת הבית גולף דיווחה היום (ד') על תוצאות הרבעון הראשון של 2022, שהראו איתות חיובי במכירות, בפרט בתחום אופנת הבית.

הכנסות הקבוצה טיפסו ב-7.7% ל-247.3 מיליון שקל, זאת כתוצאה מעיתוי חג הפסח שחל השנה ברבעון השני לעומת השנה שעברה שבה השפיע החג בעיקר על תוצאות הרבעון הראשון. הרווח הנקי עלה ב-21.7% ל-15.7 מיליון שקל.

בתחום אופנת הבית, הכולל את הרשתות גולף אנד קו, כיתן, גולף קידס וגולף בייבי, צמחו המכירות ברבעון השני בשיעור של 26% ועמדו על 123 מיליון שקל. הרווח התפעולי במגזר זה זינק ב-71.3% ל-13.4 מיליון שקל.

בהסתכלות רבעונית, תוצאות עדיקה מנעו מגולף לרשום צמיחה ברווח התפעולי. הפסדי התפעול של עדיקה העמיקו ב-53.6% ל-12.6 מיליון שקל. העלייה בהפסד התפעולי של עדיקה קיזזה את השיפור ברווח התפעולי של הרשתות האחרות של גולף, כך שהרווח התפעולי המאוחד ברבעון השני עמד על 14.3 מיליון שקל - ירידה של 8.3% לעומת הרבעון המקביל.

בסיכום המחצית הראשונה של 2022 עברה גולף להפסד תפעולי של 2.1 מיליון שקל במחצית, לעומת רווח תפעולי של 32.3 מיליון שקל במחצית המקבילה. נתוני המחצית רלוונטיים גם הם, כיוון שהם מנטרלים את השפעות עיתוי חג הפסח על השוואת הנתונים.

מגזר האופנה סיים את המחצית הראשונה של 2022 עם רווח תפעולי של 9.9 מיליון שקל, ירידה של 61.2% לעומת המחצית המקבילה. בתחום אופנת הבית צנח הרווח התפעולי ב-58% לרמה של 11.6 מיליון שקל. במקביל, באותה תקופה עדיקה העמיקה את ההפסד התפעולי שלה ב-13.7% וזה עמד על 23.5 מיליון שקל במחצית.

המעבר להפסד תפעולי הגיע למרות שהחברה רשמה עלייה בהכנסות (בכל תחומי פעילותה פרט לעדיקה). ההכנסות המאוחדות של גולף עמדו על 454.7 מיליון שקל, צמיחה של 2.7% לעומת המחצית המקבילה. הצמיחה נבעה מתוספת ימי פעילות לחנויות הרשתות שמפעילה גולף (לעומת הרבעון הראשון של 2021 אז נסגרו החנויות בגלל הקורונה).

צמיחה זו בהכנסות נשחקה עוד בשורת הרווחיות הגולמית, שנשחקה עקב פעילות מבצעים מוגברת. לאחר מכן סבלה גולף מעלייה בהוצאות השיווק שלה, וכן גם מעלייה בהוצאות ההנהלה בין השאר בגלל אופציות שחולקו לבכירים ועלייה בעלויות העסקת יועצים מקצועיים.

בשורה התחתונה סיימה גולף את המחצית עם הפסד של 3.1 מיליון שקל, לעומת רווח נקי של 32.5 מיליון שקל במחצית המקבילה.

גולף עידכנה במקביל לדוחות הרבעוניים כי קיבלה עד כה את הסכמתם של 15.7% מבעלי המניות של עדיקה לעסקת המיזוג המוצעת עם גולף.

כדי להשלים את עסקת המיזוג תצטרך גולף לגייס את הסכמתם של מרבית בעלי המניות המיעוט בחברה. כיוון שגולף מחזיקה כ-60% ממניות עדיקה, מדובר על המחזיקים בשאר 40% מניות החברה שצריכים להסכים לעסקה המוצעת. כדי לגייס את הסכמת מרבית בעלי מניות המיעוט תצטרך גולף לגייס תמיכה של מחזיקים ב-20% ממניות עדיקה.

אסיפת בעלי המניות תצביע על ההצעה של גולף ב-13 בספטמבר. גולף הציעה לבעלי המניות של עדיקה שתי אפשרויות למכירת חלקם בחברה - תשלום במזומן בהיקף 15 מיליון שקל או תשלום המורכב גם ממניות מעט גבוה יותר של 17 מיליון שקל למניות הנרכשות. עדיקה נסחרת הבוקר בשווי שוק של 37 מיליון שקל.



תגיות