אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
ביטחון הצרכנים בירידה: צפי לצניחה חדה בכוח העבודה העונתי בארה"ב שלט דרושים מחוץ למסעדה בווירג'יניה, ארה"ב | צילום: OLIVIER DOULIERY / AFP

ביטחון הצרכנים בירידה: צפי לצניחה חדה בכוח העבודה העונתי בארה"ב

לפי דו"ח של חברת הייעוץ צ'לנג'ר, גריי אנד כריסמס, בעונת החגים הקרובה, הרשתות הקמעונאיות בארצות הברית ישכרו את המספר הנמוך ביותר של עובדים עונתיים מאז המשבר הפיננסי של 2008. במקביל, מכירות החגים צפויות לצמוח בקצב האיטי ביותר זה חמש שנים

19.09.2023, 06:02 | חדשות חוץ

בעונת החגים הקרובה, הרשתות הקמעונאיות בארצות הברית ישכרו את המספר הנמוך ביותר של עובדים עונתיים מאז המשבר הפיננסי של 2008, זאת בשל עלויות העבודה הגבוהות והירידה בביטחון הצרכנים — כך לפי דו"ח של חברת הייעוץ צ'לנג'ר, גריי אנד כריסמס שמסקנותיו פורסמו בסוכנות רויטרס.

קמעונאים צפויים להוסיף 410 אלף משרות עונתיות השנה, פער קטן לעומת כמעט 325 אלף עובדים שהוסיפו הקמעונאיות ברבעון האחרון של 2008. ברבעון האחרון של 2022 הקמעונאיות בארצות הברית הוסיפו 519 אלף משרות, ירידה של 26% לעומת התקופה המקבילה ב־2021. עד כה, חברות שבסיסן בארצות הברית הודיעו על תוכניות לשכור 8,000 עובדים לעונת החגים הנוכחית בהשוואה ל־258 אלף שעליהם הודיעו בתקופה המקבילה ב־2022.

במקביל, מכירות החגים צפויות לצמוח בקצב האיטי ביותר זה חמש שנים, זאת ברקע התכווצות החסכונות של משקי הבית והדאגה לגבי מצב הכלכלה, שגורמות לירידה בהוצאות — כך לפי דלויט. היקף המכירות העונתי צפוי לצמוח השנה ב־4.6%-3.5% לעומת 7.6% בתקופה המקבילה ב־2022, אז הגיע לסכום של 1.49 טריליון דולר. המכירות המקוונות צפויות לצמוח בקצב של כ־12%.


תגיות