אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
משרד התחבורה מציג: היחידה לאכיפת עבירות נסיעה בנת"צ שלט נתיב תחבורה ציבורית | צילום: עמית שעל

משרד התחבורה מציג: היחידה לאכיפת עבירות נסיעה בנת"צ

משרד התחבורה נערך להקמת יחידת אכיפה מיוחדת לעבירות נסיעה בנתיבי תחבורה ציבורית. מטיוטת תיקון לתקנות התעבורה שהגיש המשרד עולה כי יוכשרו פקחים חדשים מטעם המשרד שיוכלו להשתמש במצלמות כפי שעושות כיום הרשויות המקומיות

25.07.2022, 16:55 | תומר הדר

משרד התחבורה נערך להקמת יחידת אכיפה מיוחדת לעבירות נסיעה בנתיבי תחבורה ציבורית, כך עולה מטיוטת תיקון לתקנות התעבורה שהגיש המשרד. התיקון מיועד למעשה להכשיר את עבודתם של האוכפים החדשים ולאפשר להם להשתמש במצלמות נתיב תחבורה ציבורית כפי שכיום עושות רשויות מקומיות.

לפי דברי ההסבר שצורפו לטיוטת חקיקת המשנה, כיום ישנם שני גורמים שמבצעים אכיפה של עבירות נסיעה בנתיבי תחבורה ציבורית: משטרת ישראל, ובנתיבים עירוניים גם הרשות המקומית. "האכיפה כיום אינה מספקת או אפקטיבית", נכתב.

מן התקנות עולה כי תמרורי אזהרה (ס-13) יוצבו בסמוך לקטעי הכביש בהם תופעל בעתיד יחידת האכיפה. עוד עולה מן התקנות שמפקחי משרד התחבורה לא יסתמכו רק על מצלמות קבועות, או כמופיע ברשומות: "מוצע להחיל תקנה זו גם על הפעלת מצלמה ניידת הנעשית בהתאם להסמכת מפקח של יחידת הפיקוח, לצורך הפעלות סמכויות היחידה".

במסגרת מחקר שהוצג בשנה שעברה בכנסת בנושא הגברת אכיפה על עבירות נסיעה בנתיבי תחבורה ציבורית, צוין כי בשנת 2021 נרשמו 8,032 דו"חות (אם כי המחקר לא מתייחס לכל השנה). דו"חות אלו נרשמו על ידי שוטרים ש"פיטרלו" בנתיבים ולא על ידי מערכות אכיפה אוטומטיות. בשנת 2020 (שנת הקורונה) נרשמו 10,149 דו"חות, ובשנת 2019 נרשמו 9,162 דו"חות.

יש לציין כי בעבר הושם דגש יותר משמעותי על נושא זה והאכיפה על ידי השוטרים היתה יותר כבדה. כך, בשנת 2017 נרשמו על ידי שוטרים 23,100 דו"חות ובשנת 2016 נרשמו 24,260 דו"חות.


תגיות