אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.

מי המרוויח האמיתי מהתקנת המערכת למניעת תאונות דרכים?

5 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

4.
אני חושב שעדיין הציבור היישראלי הוא המרוויח הגדול
מובן כי אין להאמין לנתונים שהחברה מפרסמת, אולם אין ספק שהמוצרים האילו יכולים להציל חיים, ויכולים לחסוך לנו כסף רב. אם המערכת הזו אכן יעילה המדינה צריכה לבחון את האפשרות לחייב התקנה שלה ברכבים חדשים. אם המדינה תתנהל בצורה נבונה היא יכולה להוזיל את עלות המערכת לצרכנים. ודרך אגב, האם לדעתכם לייצרני הרכב יש אינטרס להחדיר מערכת כזו אשר תמנע חלק ניכר מהתאונות הדרכים, כך שתפגע מההכנסות שלהם ממכירת חלפים (שנוטים להיות עסק מאוד מאוד רווחי)? האם לא סביר שהם יעשו הכל כדי שהמערכות האלו לא יצליחו (והיבואנים היישראליים יעשו הכל שהמדינה תמנע מלחייב התקנת המערכת ברכבים המיובאים ארצה). האם לא סביר בתנאים האלו שהם יישקיעו לא מעט בנסיון לפגוע ביחסי הציבור שלה, כמו למשל ע"י הכתבה המניפולטיבית הזו (בתקווה שחברי הכנסת יבינו את הרמז ולא ייתמכו בהתקנת המערכת)?
אבי | 30.06.08
2.
מה שעצוב זה שלעמותה האינטרסנטית הזו יש קשרים ומהלכים במתנ"א ומשרד התחבורה.
ככה זה. גם שר התחבורה וגם השר לבטחון פנים לא מי יודע מה מתייחסים לנושא התאונות וקל להם לזרוק סמכויות לעמותה. אלה מקבלים ניידות ומתנדבים ואלה מקבלים הדרכות וקורסים, ובתמורה העמותה דוחפת את האג'נדה הארסית שלה בתחומי האכיפה המעוותת והמוטה של חוקי תנועה ולגבי אשמת "הגורם האנושי". לא נראה לי שיש עוד מקרה של עמותה שבוחשת כל כך חזק במשרד ממשלתי ומבקר המדינה והעיתונות לא עושים מזה מטעמים. רק לאור ירוק מוותרים כי הפרופגנדה שלהם עובדת מדהים.
 | 25.06.08
תודה, קיבלנו את תגובתך ונשתדל לפרסמה, בכפוף לשיקולי המערכת