16. פרופ' גביזון מתעלמת מהסתירה שבדבריה מצד אחד, הפרופ' גביזון דורשת "ליבה אזרחית", כזו שתחייב גם את אזרחי ישראל הערבים, מצד שני היא דורשת כי המדינה תדגיש את הלאומיות האתנית שלה ותדיר את אזרחיה הערבים מערכי היסוד של המדינה. בו בזמן היא דורשת מהערבים נאמנות למדינה כאזרחים (כולל "חובות אזרחיות") וגם לקבל כלגיטימי את מעמדם כאזרחים דרג ב', כאזרחים מהלאום הלא נכון חרף העובדה שהם מתגוררים בארץ מולדתם. ישראל מתקיימת כיום בתוך סתירה, וכל עוד לא תכיר בכך, כל עוד ישראל תמשיך לשקר לעצמה כאילו "יהודית ודמוקרטית" זה לא דבר והיפוכו, היא תמשיך להתפרק ולהפוך למדינה שנואה ורדופה. דובי | 26.11.09 (ל"ת)
15. לא ידעתי שמכון מנדל למנהיגות עושה פעילויות כאלה מעניינות האם פרופ' רות גביזון מלמדת במכון מנדל למנהיגות? לא ידעתי | 13.11.08 (ל"ת)
14. הרצאתה של פרופ' גביזון במכון מנדל למנהיגות הייתץי בהרצאה של פרופ' גביזון בטקס של מכון מנדל למנהיגות. כמובן שהיא דוברת מצויינת. אפשר להסכים איתה או אפשר להתווכח עימה על מידת הצורך בחינוך יהודי בישראל. אולם היא מעלה טיעון חשוב ביותר--- אין בכלל דיון בסוגיה זו. מה גם שהיא מדגישה היטב את תפקידה שלמנהיגות חינכית בישראל מנהיגות שאנו כה זקוקים לה. קדמת החינוך | 10.11.08 (ל"ת)
13. פניה אל אנשי ההשפעה בצדק מזכירה לנו רות גביזון מספר פעמים במאמרה, שישראל היא לא רק מדינה המגנה על זכות העם היהודי להגדרה עצמית, אלה גם מדינה דמוקרטית. דומני שישראלים רבים מדי נוטים לשכוח עובדה זו מעת לעת. על מנת לשמור על אופיה הדמוקרטי של מדינת ישראל, חיוני לסיים את הכיבוש בהקדם האפשרי. פרטי יישוב הסכסוך עם שכנינו כבר ברורים וידועים כמה וכמה עשורים. כל עיכוב נוסף יגביר את עוצמת ההתנחלויות וכך יקשה אף יותר על יישום כל פתרון. אי לכך אני פונה אל אנשי ההשפעה בקירבנו - כגון פרופסור גביזון - ולבקשם להשמיע קול רם וברור כדי לא להשאיר כל ספק בציבור לגבי מה שדרוש למדינתנו בימים אלה. דומה שעכשיו - לפני הבחירות באביב - הזמן הנכון לעורר דיון ציבורי רציני וענייני. זאב | 06.11.08 (ל"ת)
12. יפה איך שהיא מקשרת בין כמה וכמה סוגיות המוצאות את ביטויין בחינוך יפה איך שהיא מקשרת בין כמה וכמה סוגיות המוצאות את ביטויין בחינוך- זה מאמר שראוי להלמד באוניברסיטאות ובשיעואי אזרחות. ראיתי את הרצאתה און ליין באתר של מכון מנדל למנהיגות זאת הרצאה מצויינת. היא מדברת בפאתוס רב! סקרן | 02.11.08 (ל"ת)
11. ניתוח מבריק, ראוי שנשעה לדבריה של האישה החכמה הזו. הגיע הזמן שמשפטנית בעלת שיעור קומה תשב על כס בית המשפט העליון.- זו האג'נדה הנכונה. לוי שלומית | 30.10.08 (ל"ת)
10. זה מצב שנוצר כתוצאה משיטת בחירות לקויה, המאפשרת לקבוצות מיעוטים להפעיל סחטנות והשגים בתחומים השונים כנגד המערכת. כך יוצא שמעטים מקבלים הרבה יחסית לרבים. סדר העדיפויות הכללי במדינה מתערער, ולוקה בחסר; כול קבוצת לחץ מושכת לכיוונה ומערערת את הסדר הנכון. מורה | 30.10.08 (ל"ת)
9. הכל מתחיל ונגמר במנהיגות חינוכית ופוליטית דבריה של גביזון חשובים. נראה כי עיקר דבריה הם: קחו אחריות על החינוך. אל תהיו אדישים. הטוו דרך, ערכים וחזון משכיל | 30.10.08 (ל"ת)
8. ונאסראללה אומר... "המדינה מאבדת מחוסנה ומתעמעמת דרכה" אומרת בצדק רות גביזון. ולצערנו נאסראללה אומר את אותו הדבר במילים בוטות כשהוא משווה את חוסננו לקורי עכביש. צריך להחזיר במהירות את הנחישות והאמונה בצדקת הדרך. eitan | 29.10.08 (ל"ת)
7. חס וחלילה שש"ס תקבל את משרד החינוך!! מה תעשה שם? תחנך ברוח של ש"ס. מה משמעות רוח של ש"ס. הילדים יידעו מי הן ארבע אמהות (דוגמא אינפנטילית של שר בישראל. כאילו ילדי ישראל לא יודעים מי הן ארבע האמהות של העם היהודי - משום מה שכחו את השתיים הנוספות אבל זה ש"ס) הם ילמדו בנפרד בנים ובנות כי לכנסת ייכנסו רק גברים. הם ילמדו דמוקרטיה שמשמעותה שרב מחליט מה טוב למדינה. והם ילמדו שאין לשרת בצבא, שאין ללמוד לימודי חול בסיסיים כמו מתמטיקה ואנגלית. ושתהיה חובה ללבוש לבוש "צנוע". ילמדו שירושלים המזרחית חשובה יותר מהחיים של אלפי צעירים ושאין לאף אחד זולתנו סמכות עליה. (דמיון מפליג לערפאת). מי שמצביע עבור הליכוד לא יקבל שר חינוך מש"ס אבל משרד חינוך שירקוד על פי החליל שלהם, חס וחלילה!! אלי | 29.10.08 (ל"ת)
6. חולשת הרוב מה הכשר בון הכתבה לעיתון כלכליסט? באם זה עיתון היחיד שמוכן לתת במה לאישה המכסימה הזאות? פליגור | 29.10.08 (ל"ת)
4. ל-2. הפתרונות המוצעים נמצאים במאמר כל עוד לא תהיה חוקה (דת אזרחית) בישראל, וכל עוד לא יופרדו הדת והמדינה, אנחנו נידונים להמשיך בנתיב אותו מסמנת פרופ' גביזון. התבטלות הרוב החילוני בפני הדתיים איפשר יצירת "זרמים עצמאיים" בחינוך, דבר ממנו נהנית בעקיפין האוכלוסיה הערבית כי הרי לא ניתן לפסול חינוך סקטוריאלי לערבים מבלי לפסול את החינוך הסקטוריאלי לדתיים יהודיים. ביום שבו תצליח המדינה להכניס לימודי ליבה חילוניים למערכת החינוך הדתית, וכאשר כל המרכיבים של לימודי הדת יובאו כתוספת ללימודי הליבה, רק אז ניתן יהיה לפעול בצורה דומה כלפי מערכת החינוך של הערבים במדינת ישראל. אורן | 29.10.08 (ל"ת)
3. מאמר קולע בעיקר בקשר להתעלמות מהתנהגות המיעוט הערבי בארץ. לתשומת לב המנהיגים הפוליטיים והחינוכיים בממשלה הבאה!!! חסוי | 29.10.08 (ל"ת)
2. צודקת לחלוטין אני מצפה למאמר המשך שבו פרופ' גביזון תציע הצעות פרקטיות איך לשפר את המצב. כולם יודעים מה התוצאה הסופית הרצוייה, השאלה הגדולה איך מגיעים אליה. איך מחנכים את הדור הצעיר בהתאם לערכים הרצויים, איך משנים את מערכת החינוך, איך מונעים ממעוטים ללמד אך ורק מה שהם רוצים, על חשבון כספי משלם המיסים. והכי חשוב - האם ימצע שר חינוך/ראש ממשלה שיהיה מוכן ללכת עם רפורמה עד הסוף, ואני לצערי הרב,לא רואה בנוף הפוליטי שלנו איש בשורות בתחום. אורי | 29.10.08 (ל"ת)
במת "כלכליסט": חולשת הרוב
16 תגובות לכתיבת תגובה