2. הכל עניין של ביקוש והיצע בבגדד חיים כ-7 מיליון איש בעוד בכל גוש דן חיים כ-2.5 מיליון "בלבד". האם גוש דן צפוף מספיק כדי להכיל רכבת תחתית כמו שאנחנו מעוניינים לבנות? האם הישראלים יעדיפו מערכת תחבורה ציבורית על הנוחות שברכבם? את התשובות לשאלות אלו ניתן למצוא בסקר הערכת הכדאיות הכלכלית של בניית הרכבת, ואולי זו הסיבה לעיכוב רב השנים. במקרה הזה ביורוקרטיה היא שם אחר לחוסר כדאיות כלכלית. (אולם ארצה להוסיף שבמקרה של תשתיות יש להסתכל על הטווח הארוך מאוד, מכיוון שתשתיות טובות משנות את פני העיר שמעליהן ומעשירות אותה מעבר למה שניתן לנבא בסקר) תום | 23.11.08 (ל"ת)
3 מיליארד דולר יושקעו בפרויקט מטרו בגדאד
3 תגובות לכתיבת תגובה