אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.

המשטרה מפסיקה לאכוף את ביטוח החובה לרכב - הציבור ישלם ביוקר

63 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

63.
מתעניינת דחוף!!!!
אני נהגתי בלי רישיון רכב בתוקף מעל שנה ועדיין יש לי ביטוח איך זה יכול להיות?חידשתי את הביטוח לא מזמן ואת הטסט לא עשיתי כי עברתי דירה וממש לא הסתכלתי על הרישיון עצמו... מה יהיה העונש שלי? חוץ מזה שלילה זה לא יהיה אםשרי כי יש לי תג נכה שבאוטו הוא כיסא הגלגלים שלי.. וכמובן אין לי שום עברת תנועה. למה לצפות במידה ועוצרים אותי?!?
לימור | 17.03.15
60.
המשטרה לא משטרה, השופטים לא שופטים, הממשלה לא ממשלה - האנרכיה חוגגת
די להפיץ בציבור את העומס המוטל על כל הגופים כדי לשחרר אותם מלתפקד.. מדוע לא משחררים את הציבור מהחובה לשלם לכל אלה שאינם ממלאים את תפקידם?? אחמדיניג'אד - למה לך להתאמץ?? מדינת ישראל הורסת את עצמה ביעילות רבה יותר...
איש הישר בעיניו | 26.05.09
56.
ל-35 אני מצדיק אותך
אבל כשערבים נוסעים בכביש זה לא אומר שמכונית תופת יורדת לכביש אבל כשהתיירים שבאים מהמרכז לכפרים ערביים ונוסעים בכביש בין עירוני במהירות של 40 קמ"ש או שהם עוצרים בתוך סיבוב מן הסתם להסתקל לאיזה נוף יפה או לצלם משהו או שהוא עוצר לראות איפה הוא נמצא במפה !!!!!!!!! זה נקרא מכונית תופת שנוסעת בכביש . אני לא מדבר מנהסתם . אני נתקעתי עם הרבה מקרים כאלה . וכמעת היה לי תאונה איתם . לא פעם ולא פעמיים . לצערי רואים רק הטעויות של האחירים .
ערבי דרוזי | 07.05.09
53.
ביטוח לנהג לפי הרישיון והעבר שלו - נהג זהיר על רכב קטן- בזול
הפיתרון ההוגן וההגיוני: את ביטוח החובה לפגיעות גוף וביטוח צד שלישי צריך לחשב לפי הסיכון של הנהג - סוג הרישיון, הסטוריה של עברות ותאונות של הנהג - וסוגי הרכב בהם הוא נוהג בפועל. אגרת הרישוי של הרכב צריכה להיות אחוז קבוע משווי הרכב - מעט לעניים והרבה לעשירים. מי שמחזיק הרבה רכבים יקרים ישלם בהתאם - כמו ביטוח מקיף. רוכב אופנוע עם כלי כבד וישן וקטנוע חדש וזול חייב לשלם היום כמעט 10,000 שקל ביטוח חובה בלבד כל שנה. והרי אינו רוכב על 2 כלי רכב בו זמנית.... כל דבר אחר הינו עושק של הציבור והעדפה של אינטרס העשירים וחברות הביטוח. מעניין באיזו חברת ביטוח, המנכ"ל הבא יהיה המפקח על הביטוח היום - ענתבי ????
נהג ורוכב אופנוע | 06.05.09
52.
ביטוח החובה צריך להיות מגולם בדלק
בדרום אפריקה הביטוח הוא חלק ממחיר הדלק, דהיינו ישנו סכום מסוים ממחיר הדלק שמופנה לביטוח לכל מי שנוהג. וזה ממש הגיוני, כי מי שנמצא הרבה על הכביש ונוהג הרבה חשוף ליותר סיכוני פגיעה, הוא גם צורך הרבה יותר דלק וכמובן משלם על כך בהתאם. כך לא צריך לרדוף אחרי נהגים שיקנו ביטוח , ויעלם הצורך בכל המנגנונ ים והפקידים וסוכני הביטוח שעלותם כולה נופלת על המבוטחים. תחשבו על זה זה הרבה יותר פשוט מהשיטה הנוטכחית.
חוני המעגל | 06.05.09
50.
המשטרה מפנה כוחות למתן דוחות שמעשירות את הקופה
עומדים שני שוטרים עם ניידת בסמטא צדדית ליד קניון הנגב ודופקים דוחות מאזרחים על מעבר כביש 20 מטר ממעבר חציה היכן שאין תנועה , לא יותר יעיל ומרוויח מאשר לתפוס נהגים שעושים עבירות פליליות , נוסעים בלי ביטוח וחוצים קו לבן או רמזור אדום ?????
צביקה | 06.05.09
45.
שערורייה
צריך לקבוע בחוק שכל המידע על חידוש / או חידוש פוליסות ביטוח החובה לרכב יועברו למשטרה מיידית "און ליין" ( משהו בסגנון "חוק האח הגדול" ), ומי שיתקבל עליו מידע שלא חידש את ביטוח החובה שלו - יחרימו את רכבו, יטילו עליו קנס מרתיע, ויחייבו אותו בהוצאות הגרירה והאחסנה עד שישלם את ביטוח החובה. למה מי שמשלמים כדין ביטוח חובה צריכים לממן את אלה שלא משלמים ???
לא משנה | 06.05.09
42.
ביטוח חובה צריך להיות משולם כל שנה בחידוש רישיון נהיגה
וגם זה צריך להיות דיפרנציאלי , כלומר נהג שגורם לתאונות ישלם יותר כל בעל רישיון ישלם סכום שנתי ( ביטוח ואגרת רישיון ) ונהג אשר היה מעורב ואחראי לתאונה יצטרך לשלם כפול וכך הלאה כל שנה , נהג שלא היה מעורב ואחראי לתאונה לאחר מס' שנים יופחת לו רק כך הגורם האנושי ישלם את המחיר ולא משפחתו/ חבריו וכד'
אבי ג'אן  | 06.05.09
38.
מי נוסע ברכב בלי ביטוח וטסט??
השכן של הוריי הכניס כל בוקר את שלושת ילדיו לאוטו בלי ביטוח ובלי טסט. לפני כשלושה חודשים נעצר ברכב וקיבל קנס והמשיך לנהוג ברכב בלי ביטוח ובלי טסט. רק פנייה למשטרה הביאה להחרמת הרכב. לא עיניינה אותו הסכנה או ההשלכות כי מה כבר יקרה לו? במקרה שידרשו ממנו פיצויים הוא יעלם או יגיד שהוא מיעוט יכולת ולכן איננו יכול לשלם דבר. מי יאכוף פיצויים? הוצאה לפועל? ביקורת רכבים אחת ברמלה או בלוד, מקום מוצאו של השכן של הוריי יבהיר לכם עד כמה התופעה רווחת...
לילך | 06.05.09
37.
ההנחיות קצת שונות
כשנהג לא מציג רשיון נהיגה או רשיון רכב בודקים במסוף המשטרתי אם הם בתוקף, במידה ולא בתוקף הוא מקבל דו"ח, אם הם בתוקף הוא לא מקבל .... כשהוא לא מציג תעודת ביטוח השוטר לא יכול לבדוק במסוף, האסמכתות של ביטוח החובה לא נמסרות למשטרה על ידי חברות הביטוח. אי לכך השוטר צריך להאמין לנהג שהוא שכח בבית את הביטוח. במידה והנהג מצהיר שאין לו ביטוח או כשהוא נוהג בלי רשיונות כך שהביטוח לא מכסה - הוא מקבל דו"ח בהתאם.
איתן | 06.05.09
32.
אם רשיון נהיגה פקע מעל שנה אז בזימון לבימ"ש תואשם גם בנהיגה ללא ביטוח גם אם יש לך בתוקף!
תעשו ביטוח ואל תהרסו את החיים שלכם בגלל השופטים המושחתים שמתלוננים על עומסים במקום שיענישו בחומרה ואנשים יפחדו להגיע למשפט, הם נותנים הנחיות להפחית באכיפה כי הם אינם עומדים בלחץ!
שוטר ימת"א חוף | 06.05.09
31.
המשטרה רוצה כסף לדעתי חיי אדם לא בראש שלה את הדוחו"ת הם תוקעים
במקומות של תנועה איטית על סעיפים כמו חגורה או שהם משמשים שליחים להתנכלות מסחרית כמו למשל נגד קונים של רמי לוי במבשרת ציון בעידודם של מגה והשופרסל {לדעתי}. התוצאה כמובן שאין ירידה במספר התאונות. לפתור את הפקקים בבוקר אין להם כמובן זמן ומוטיבציה ואת הפקקים בכביש הדסה מבשרת ציון לא מספיקים 15 השוטרים שהציבו במבשרת.
ח | 06.05.09
29.
חחח איזה מזל היה לי אתמול...
הביטוח שלי נגמר לפני יומיים. עדיין לא חידשתי אותו. אתמול עצר אותי שוטר, יום לאחר פקיעת הביטוח. הייתי בטוח שנדפקתי חזק אך להפתעתי הוא ביקש רק רשיון נהיגה ורשיון רכב. הייתי בטוח שהוא התרשל עד שראיתי את הכתבה הזו :) עדיין קיבלתי דו"ח 250 ש"ח על נסיעה במדרכה אבל זה חצי נחמה. ולפני שכולם צועקים עבריין עבריין קחו בחשבון שאני נוהג על קטנוע ועליתי על המדרכה בכדי לחנות והשוטר פשוט התנכל לי סתם...
יואב | 06.05.09
28.
משטרה מיותרת לחלוטין, אין אכיפה, כנסו תבינו
מול ביתי ישנה צומת המסומנת סביב באדום לבן, כל רכב שחונה בצומת מפריע לשדה הראיה, הרבה ילדים רוכבים על אופניים בצומת זו (היא אינה צומת מרכזית) כמעט תאונה יש לפחות פעם בשבוע, לא רחוק היום בו מישהו יהרג, צילמתי רכב גדול שחנה בצומת וממש הפריע לשדה הראיה ועמד על אדום לבן, הזמנתי ניידת, הניידת הגיע,ראתה והסתלכה מבלי לרשום דו"ח,התקשרתי לתחנה ושארתי מה עשו? ענו, הרכב חונה כך עקב מצוקת חניה, (הזדעזעתי מהתשובה) כתבתי מכתב למפקד התחנה ,ענה כי הוא מצדיק את השוטרים, כתבתי למפכ"ל שהעביר למפקד המחוז שהעביר לשליש שלו שענה, השוטרים התנהגו בסדר, מסכנה, אם תהיה לי מצוקת זמן אוכל לטוס ברשות 180 קמ"ש, השאלה היא אם יש מצוקה או אין, זו המשטרה שלנו מלמטה עד למעלה, כל ההתכתבויות אצלי, אני מחכה לעיתונאי שיפרסם את כל הסיפור הזה
אחד מהעם | 06.05.09
26.
המשטרה לא אוכפת את החוק - אז בשביל מה היא קיימת ?
המשטרה אינה אוכפת את החוק, המשטרה אינה מתעסקת עם משפחות הפשע, המשטרה אינה מצליחה להיאבק בתאונות הדרכים - אז לשם מה יש משטרה, שר ומשרד שלם "לבטחון פנים" ? האוצר מקצץ בתקציב המשטרה, אין שוטרים כפי שצריך, חברות הביטוח מגלגלות את המפגעים על המשלמים הישרים וכל העבריינים חוגגים. אחרי הודעה כזו מה הפלא שנהגים אינם מבטחים את רכבם ואת עצמם ואינם מעבירים את כלי רכבם טסט שנתי
אוהד | 06.05.09
23.
הכתבה לא נכונה בכלל!!!!
ההנחיה היא שעבירת אי אחזקת ביטוח חובה לא תיאכף כעבירה עיקרית... אלא כעבירה מישנית דהיינו : אם נהג יתפס על עבירת אי מתן זכות קדימה להולך רגל ולא יהיה ברשותו תעודת ביטוח חובה אזיי יקבל דו"ח והזמנה לדין. אם יתפס רק ללא תעודת ביטוח לא תינתן הזמנה לדין למעט במיקרים חריגים. ולמי שתמהה מדוע באה ההנחיה , ההנחיה ניתנה בעקבות העומס על בתי-המשפט לתעבורה ...
שוטר... | 06.05.09
17.
כנראה שיותר משתלם למשטרה ללכת על פרויקט מצלמות המהירות
כדי לבדוק את תקינות תעודת ביטוח החובה זה מחייב שהשוטר יהיה מסוגל לקרוא מסמך ולהבינו. לכן הכנה של דוח כזה גוזלת מהשוטר הרבה זמן ומעייפת אותו. יותר משתלם למשטרה ללכת על פרויקט מצלמות המהירות, פחות מאמץ לשוטרים והרבה כסף. מה עם התאונות? זה בכלל לא אכפת לשלטון, אוכפים את מה שקל ומשתלם לאכוף.
ב.ק. | 06.05.09
13.
אם היו דורשים סכום הגיוני מהציבור סביר להניח שהרוב המוחץ היה מבטח את רכבו !
העלויות האסטרונומיות שהציבור נדרש לשלם עבור ביטוח הרכב, זו הסיבה האמיתית לבעייה. אדם שמחזיק ברכב המוערך בכ- 20,000 ש"ח הוא אדם שבדר"כ הפרוטה אינה מצויה בכיסו בשפע, לכן הוא עלול להגיע למצב שאין ביכלתו לשלם את הביטוחים מחד אך זקוק נואשות לשימוש ברכב מאידך (עבודה וכד'). אז במקום לברבר ולהתלונן... עליכם להקטין משמעותית את העלויות ובכך תווכחו לגלות שהרבה הרבה יותר אנשים מבטחים את רכבם. לא כל העם טיפש........ פשוט הרוב מיואש...
אזרחית שומרת חוק | 06.05.09
9.
ל 7 אתה מתבלבל- ההוראה שאתה מדבר עליה מתייחסת למצב בו אין ר.נ.
ולא כשאין ביטוח חובה. ההוראה הזאת מעידה על מימדי הטימטום של קציני המשטרה הבכירים. אבוי לנו אם אנשים כאלו, חסרי הבנה מינימלית לגבי האסון שהם הולכים לגרום בהחלטה מטומטמת- הם אחראים על שלום האזרחים.
דני, מעלה חמציצים | 06.05.09
8.
אופנוען שנוסע בלי ביטוח חובה גוזר על משפתו סיכוי לחיי אומללות ועוני!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
בתאונות אופנוע הפגיעה לעיתים קשה ביותר. הנזקים הכספיים מגיעים לפעמים ל7-8 מ ש"ח! רוכב שלא ביטח עצמו ונפגע - עלול לגזור על משפחתו לא רק את הצער של הפיכתו לנכה קשה (ולצערי יש הרבה כאלה) אלא גם עול כלכלי של מיליוני שקלים לטיפולים רפואיים פרה רפואיים ועזרה. כך או כך המשמעות עבור רוב האנשים במקרה זה תהייה לא רק נכות אלא גם עוני מחפיר. יחסית לסיכון הפרמיה לביטוח החובה לאופנוע היא נמוכה. לטובתכם, אל תעזו לעלות על דו גלגלי ללא ביטוח!!
עו"ד העוסק בתאונות אופנועים | 06.05.09
5.
שמעתי ברדיו מקרה בו האשם בתאונה סירב לשלם פיצויים
וכל מוסדות המדינה היו חסרי אונים מולו כי זה נחשב "תיק אזרחי" ו לא פלילי. אותו בן אדם שמכוניתו נפגעה בתאונה, ממשיך לשלם אלפי שקלים לרשויות (כגון הוצל"פ) על בקשות חוזרות וערעורים כדי לשמור על סיכוי קלוש לקבל את כספו בחזרה. הפרשה הזו נמשכת זמן רב. מה שיותר מפחיד זה שלנהג הפוגע יש עוד כמה תלשומים שהוא חייב ויש לו עוד תיקים בהוצל"פ - ועדיין, הוא מסתובב חופשי עם כספו.
 | 06.05.09
3.
אתם מתלוננים? תוזילו את מחיר הביטוח של הדו גלגלי. 2,500 ל 50 סמק 3,700 ל 125 סמק?
אם ביטוח חובה באמת היה עולה 1500 שקל לא היתה בעיה, הבעיה נובעת כאשר מתעקשים לגבות סכומים אסטרונומים בכול קנה מידה לביטוח החובה לדו גלגלי. אם נהג אינו נהג חדש, אין לו היסטוריה של תאונות או שלילות והוא מעל גיל 30 צריך לשלם סכום נמוך הרבה יותר. עכשיו חברות הביטוח יצטרכו לחיות בתנאים של שוק חופשי ולפעול בהתאם. אולי הגיע הזמן שגם משרד התחבורה ינחה את מכוני הרישוי להפסיק להתנות תעודת ביטוח במבחן הרישוי השנתי.
במבינו המקורי (מIOL) | 06.05.09
תודה, קיבלנו את תגובתך ונשתדל לפרסמה, בכפוף לשיקולי המערכת