20. הנושא ראוי אבל הציבור לא מכיר אותו צודקים האנשים שאומרים שחייבת לבוא הסברה דחופה מצד הגורמים הממשלתיים לנושא. בלי זה לא נגיע לאף מקום קרין לוי | 13.05.09 (ל"ת)
18. איזה תחמן הבחור מהליסינג המגרשים של כל חברות הליסינג מלאים בסחורה שאף אחד לא קונה, אז בוא נדחוף אותה לאפריקה או למזרח אירופה. הלו הלו - מה זה יעזור לזיהום האוויר? יטנפו את המדינה במזרח אירופה והחור באוזון יפגע בסופו של דבר גם בך ככה זה שמתסכלים מטר קדימה פייפר | 13.05.09 (ל"ת)
17. מדינה של פחדנים האוצר סתם עושה GREEN WASH לכל הסיפור. אם זיהום האוויר היה מעניין אותם הם היו מקטינים את המס להיברידיות ל10% כמו חשמל ובנתיים מכניסים גז. הבעיה היא שאף אחד לא היה קונה בנזין, ואז לאוצר לא היה כסף לממן את כל ההסכמים הקואליוציונים הביזיוניים של הממשלה. עובדים עלינו בעיניים אהרוני | 13.05.09 (ל"ת)
16. העתיד חשמלי. סופי אובמה ביטל השבוע את המחקר על מכוניות מימן שבוש זרק עליו 1.5 מיליארד דולר. נימי | 13.05.09 (ל"ת)
14. אלק מומחה יבואן טויוטה זה מה שהוא אומר: "כיום, לרוב המכוניות המונעות בדיזל אין אפשרות לתיבה אוטומטית." וזה כמובן בולשיט גדול. כל מה שהוא צריך זה לבדוק אצל המתחרים [דוגמא הונדה אקורד]. סתם אינטרסנט. דרלינג | 12.05.09 (ל"ת)
12. ברור לכל מי שמבין רק קצת שהעתיד יהיה רכב חשמלי 1) הסיבה לכך שנצטרך לעבור מרכבים בעלי מנועי שריפה פנימית למכוניות חשמליות אינה "שינוי האקלים" (אמנם, אל גור זכה בפרס נובל, אבל אין בסיס מדעי לסיפור של "גזי חממה") אלא פשוט מפני שהנפט ייגמר. נכון שיש עדיין הרבה גז טבעי ופחם, אבל העתיד בכל זאת יעבור לחשמל: נצילות מנועי הבנזין ואפילו הדיזל עלובה ביותר, נעה בסביבות 20 - 30%. מנוע חשמלי מגיע לנצילויות של למעלה מ- 80%, והוא לא צורך כלום בזמן עמידה ברמזור או בפקק, ומחזיר למצברים אנרגיה בזמן בלימה או נסיעה בירידה. לכן, אפילו אם מקור החשמל הוא בתחנת כוח, עדיין רכב חשמלי יעיל בהרבה מרכב רגיל. 2) הטכנולוגיה הולכת ומתקדמת, ובסופו של דבר רכבים חשמלייםיגיעו לטווח נסיעה של 300 ק"מ ויותר בין טעינות, ולא יהיה יתרון למכוניות רגילות. יבואני הרכב הם לא האנשים המתאימים לדון בעתיד סוג ההנעה. הם ייבאו מה שהיצרנים ייצרו וימכרו שלהם. יצחק | 12.05.09 (ל"ת)
11. רק תחבורה ציבורית ובמיוחד רכבות הן הפתרון אז יהיה לנו רכב חשמאלי ונעמוד איתו בפקק א | 12.05.09 (ל"ת)
10. האזרח לא יסבסד השינוי ברכב החשמלי ברכב החשמלי העתידי אשר אמור להקטין\לבטל זיהום האויר בעולם קיימת בעיית הנסיעה למרחקים וכן קיימת בעיית הבלאי הגדול של החלקי חילוף גוף\מצברים\ופלסטיק גם על כך יש לתת הדעת לא פחות מאשר על הזיהום האויר הבעיה האקוטית ברגע זה. ארגמן סביון | 12.05.09 (ל"ת)
9. שמלצר הצבוע "המדינה יכולה לעודד מכירת רכב ישן לארצות אחרות עבור החזרי מס כנגד רכישת רכב חדש, מה שיצעיר את גילם של ציי הרכב" כן בטח, רכב בן 3 שסיים אצלכם תקופת ליסינג הוא רכב ישן... תגיד שאתה רוצה שהאוצר יעזור לך לצאת מהבוץ. ויש לי רמז קטן בשבילך: אם תעזוב את לוי יצחק ותמכור מכוניות משומשות במחיר אמיתי תוכל להעיף את כל הצי המשומש שלך בפחות מחודש ולקבל אשראי כדי לחדש את הצי פוקוס ליסינג | 12.05.09 (ל"ת)
8. האוצר וה "אין "ירוק בארץ "לצערנו הרב, איכות הסביבה אינה מעניינת את הציבור 'אתם רציניים ? ראו את התיחסות האוצר לרכב ירוק אסי | 12.05.09 (ל"ת)
7. אין הקלה במס על רכב ירוק טוענים שיש הנחה במיסוי על רכב היברידי האם שווי שימוש למס של רכב היברידי הוא 30% משווי שימוש של רכב מזהם? לו זה היה כך היו העובדים מממנים מכיסם את ההפרש בעלות הליסינג. יאיר | 12.05.09 (ל"ת)
6. העתיד שייך רק לתא דלק (מימן) זו השיטה היחידה עם זיהום אפס ויש לה גם מוצר לוואי חשוב, בעיקר בישראל, מים. ההיברידית ובוודאי שהחשמלית טובות למעשה רק לעיר ובכל מקרה שיטות אלו עדיין כרוכות בזיהום לא מבוטל. נושא המכונית החשמלית נראה כהכי פחות טוב - בישראל הוא יעביר את הזיהום לתחנות הכוח כי אין ייצור במקורות אנרגיה מתחדשים. גם אם היה ייצור ע"י אנרגיה סולארית - לאור כך שמדובר על טעינה בעיקר בלילה - הגידול בייצור חשמל יהיה בתחנות כוח מזהמות. נוסף לכך יש את הבעיות הידועות של משקל ונפח גדולים שמקשים על ייצור מכונית משפחתית או משאיות והבעיה העיקרית - מרחק הנסיעה הקצר בין נק' טעינה. אסף | 12.05.09 (ל"ת)
5. נו בטח, מראיינים את היבואני רכב המתחרים של שי אגסי אין פלא שהם מלכלכים על המכונית החשמלית ערן | 12.05.09 (ל"ת)
4. הישראלי יקנה את הרכב שיביא אותו בסכום הכסף הנמוך ביותר לעבודה מסכים עם מגיב מספר שתיים בעניין זה: זול יותר הכוונה - גם בקניה, גם בירידת ערך, גם בתפעול שוטף (תדלוק/טעינה), וגם בתיקונים. אבל תחבורה ציבורית טובה תהרוג ב 100% כבר תוך חודש חודשיים את הזיהום אויר בישראל. רוב האנשים נוסעים לעבודה עם אוטו כי אין להם תחבורה ציבורית טובה. את הילדים הם עדיין יסיעו ברכב, אבל ברגע שיש תחבורה ציבורית טובה כולם יסעו לעבודה באוטובוס, לא יהיו יותר פקקים ולא יהיה יותר זיהום באויר בישראל תוך כמה חודשים. | 12.05.09 (ל"ת)
3. רכב חשמלי הוא לא יותר ירוק! הפקת אנרגיה דורשת ניצול משאבים טבעיים ולכן בסך הפעולות שנוצרות על-מנת לתפעל רכב חשמלי זה לא יותר ירוק מאשר רכב בנזין או סולר. הפתרון הירוק האמיתי הוא שימוש ברגל או אופניים בתווכים קצרים (מי שיכול) ותחבורה ציבורית בתווכים בינוניים וארוכים. רק פיתוח נכון ואמיתי של תחבורה בת-קיימא זמינה 7 ימים בשבוע תביא לנו סביבה תחבורתית הרבה יותר נקייה וידידותית! Eldad | 12.05.09 (ל"ת)
2. יסעו אך ורק במה שזול יותר. בזול יותר - הכוונה, גם בקניה, גם בירידת ערך, גם בתפעול שוטף (תדלוק/טעינה), וגם בתיקונים. לכן, העתיד הקרוב (10-15 שנים) שייך להיברידיות שיטענו את עצמן ויונעו בשילוב של גז וחשמל או אתנול וחשמל או בנזין וחשמל. המכונית החשמלית נטו - (זו שהמצבר שלה נגמר אחרי 100 ק"מ) תיכנס רק כשהטכנולוגיה של המצברים תשתנה ותאפשר טעינה כל 300-400 ק"מ, וזה יקח לפחות עוד 10 שנים (אם בכלל). תשובה מוסמכת | 12.05.09 (ל"ת)
בכירי ענף הרכב והאנרגיה: "האזרח לא יסבסד את השינוי הירוק"
21 תגובות לכתיבת תגובה