אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.

מהפכת המיסוי הירוק: מס הקנייה על מכוניות חדשות יעלה מ-75% ל-92%

28 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

28.
במדינה נורמלית זה לא היה עובר
כאן אצלנו משרתים בצבא, תורמים - פיסית, נפשית וכספית. את כל המחדלים של הממשלות אנחנו סופגים - אין מים, אין מתקני התפלה, אין חינוך, אין תרבות, וגם כאשר רוצים קצת הנאה או איזושהי התפנקות בצורה של רכב חדש - מקבלים סטירת לחי ומשלמים ולו בכדי לסגור גרעונות בקופת המדינה. לא מס ירוק, ולא מס נעליים - אלא שנורר שאנחנו הפראיירים התרגלנו לשלם. דירה - זה ממש בשמים - מי יכול לקנות היום אם הוא לא עשיר?? בארה"ב החליט הממשל לרכוש מכוניות ישנות מיד 2 מהציבור בכדי לדרבן אותם לרכוש רכבים חדשים, להעלים רכבים ישנים ולא בטוחים מהכביש ולעודד צמיחה!! כאן - עושים ההפך. אז די!! נמאס!! הגיע הזמן לעשות מעשה. מספיק להיות פראיירים המשך יבוא!!
יוסי | 02.08.09
25.
רכב ירוק אינו מזהם פחות ולכן זו תוספת מס
הרכבים שיוטל עליהם מס נוסף אינם מזהמים באם הם עומדים בדרישות התקן האירופי הנקראות בגרמניה ASU . הרכב ההיברידי אינו מזהם פחות מאחר והוא פועל בעיקרו על בנזין. לטווח הארוך המצברים שבו יזהמו את הקרקע ויהיו מעמסה כספית על בעליו ועל מדינת ישראל. גם מבחינה טכנית אין אף מוסך בארץ שמסוגל לתקן את המערכת האלקטרונית ברכבים ההיברידים. הוכח מעבר לכל ספק כי רכב בעל מנוע מתחת לשני ליטר מסוכן לנוהג ומעורב יותר בתאונות דרכים.את הרווח וההפסד במובן הרחב צריכה לקבוע ועדת מומחים ולא שני שרים שאינם מבינים בנושאי רכב וכלכלה. אנא הצביעו על השר המוכן לנסוע ברכב של 1.6 ליטר . ולכן מסקנתי זו תוספת מס!
יוסף גל | 10.06.09
19.
שינוי בחישוב שווי מס ומס ירוק
בחישוב המס( שווי שימוש)המוצע ע"י הרגולטור אינו הוגן ומדוע ?אם האוצר רוצה לקבוע מס של 2.7% מערך הרכב,יש לחשב את ערך הרכב כל שנה ולפיו להטיל את המס! יש להביא בחשבון ששווי ההטבה אינו עומד ביחס לערכה לאחר זמן מה. מס ירוק על רכבים מזהמים הוא דבר חיובי!אבל לדעתי הוא מגיע בתקופת משבר זו המס יעזור ליבואני הרכב להפטר מהמלאים שמתיבשים בשמש בערבה. הייתי רוצה לראות ירידה מיידית ברכבים אלה בסדר גודל של 15%
מנהל צי רכב | 09.06.09
16.
זקת בחום תגובה מס 1!!!!!!
מח קניית מכונית ירוקה, כמוה בניית בית ירוק, אלו מותרות שמכורח המציאות הפכו להיות עובדות פלצניות יקרות שרק בעלי יכולות יכולים לאפשר לעצמם! על כך ראוי שייחשבו נבחרי העם כשיוזמים חוקים דומים. חשיבות הנושא היום בראש כולנו, אך אין אנו יכולים להרשות לעצמנו לחסוך דלק ולהפחית בזיהוםשחשוב לנו.
שלי | 08.06.09
15.
מה הקשר לזיהום אויר?
מעלים שוב את המס על רכב. ב- 90% מהמכוניות המס יעלה בכ- 20%, וב- 10% מהמכוניות ירד ב- 5%. אז מה הקשר לזיהום אויר??? אני מציע חרם צרכנים על רכישת מכוניות. אם כולם, אבל כולם (!!!) יתאפקו ויפסיקו לקנות מכוניות, מסחטת המס תיפסק. כמה חודשים שמדינת ישראל תקבל כ-2 מיליארד מיסים פחות כל חודש, וכולנו נפסיק לשלם את המס הכי גבוה בעולם על מכוניות. נמאס לשלם על מזדה 3 מחיר של מרצדס בינונית בעולם המערבי. אתם איתי?
ראובן | 08.06.09
13.
לא להכניס ארצה מכוניות מזהמות,ולהוריד את המיסוי בכלל.
אז למה מיסוי גבוה? תגידו ליבואנים לא ליבא רכבים "לא ירוקים", ואם הם באמת רוצים ליבא, שהמיסוי יהיה עליהם ולא על הקונים. ועדיף לא לתת ליבואנים יבוא של מכוניות מזהמות לארץ,בכלל. יש מספיק מכוניות ירוקות כמעט בכל חברה, אם המיסוי יקטן, הקניה והביקוש לרכבים ירוקים יגדל.
שימי | 08.06.09
12.
למה לא להטיל מס על הדלק ?
תסתכלו על חוסר ההגיון ברפורמה , תקראו בין השורות ובסוף תבינו את המטרה . לפי הרפורמה מי שקונה מכונית חדשה מזהם את הסביבה , אבל מי שקונה משומשת אפילו תהיה זהה מקבל "פטור" , האם המכונית הישנה לא מזהמת ? לפי הרפורמה אין חשיבות לשימוש בדלק ( = נסיעות ) . האם האמר מפלצתי שעומד בחנייה כל היום מזהם את האויר יותר מפריוס שנוסעת ללא הפסקה ? במקום להסתבך לא יותר פשוט להטיל מיסוי ירוק על הדלק ? מי שנוסע הרבה ומזהם יותר , ישלם יותר . ובצריכת הדלק , בניגוד לנתוני יצרן על הנייר , אי אפשר לרמות . אז למה הם מסתבכים ? אולי כי הרפורמה תעלה את הכנסות המסים לאוצר ? תסמכו על המדינה שהיא לא "תפסיד" רווחים פוטנציאלים . אולי כי הרפורמה תועיל לחברות הליסינג ? אם ערך הרכבים הישנים יעלה , הדבר יעזור למאזנים של חברות הליסינג . אולי כי הרפורמה תועיל לחברת בטר פלייס ולמונופול שהיא מתכננת בשוק הרכב החשמלי ? כאן לא צריך הסבר . אולי כי ליבואני הרכב ינתן כוח נוסף מול האזרח הישראלי ? לפי המידע בכתבה היבואנים יוכלו לבחור אם להעביר את ההטבות הלאה , לסבסד בעזרתן רכבים מזהמים או אפילו לשמור אותן לעצמם . נ.ב. לפטר את פישר
אני רק שאלה | 08.06.09
11.
חבל שלא עושים רפורמה אמיתית
ואז ניתן היה לשקלל גם את אביזרי הבטיחות וככל שהרכב יותר מאובזר באביזרי בטיחות, ועל ידי כך יורד הסיכון לפגיעות גוף קשות, כך המס עליו ירד ולהיפך. גם לתאונות הדרכים יש מחיר כלכלי כבד בנוסף לפגיעה בתא המשפחתי. כרגע ישנה אפשרות שבגלל עליית המחירים רוכשים גדולים יורידו את הסטנדרט בדיוק במקומות שאנחנו לא רוצים שיורידו (כריות אויר, מערכות בלימה ושליטה משוכללות ועוד). כנראה שכל מה שחשוב זה תוספת הגבייה ולא באמת טיפול אמיתי במה שכואב. גם קצת דוגמא אישית לא תזיק במיוחד לאותם שרים שהזמינו להם ואן אמריקאי.
א | 08.06.09
10.
שמתם לב שהחביאו בנתונים העלאהמשמעותי של שווי השימוש?
בזמנו האוצר רצה להעלות את שווי השימוש. הכנסת נעמדה על הרגליים האחוריות והקטינה מאד את ההעלאה, בדגש על קבוצה שתיים. סוכם ששווי השימוש, אחרי ההעלאה המדורגת, יגיע ב-2011 ל2450 ש"ח. ועכשיו תלמידים, כמה זה 2.75% מ-114,000 (קבוצה 2)? והתשובה הנכונה 3150. כמעט 30% העלאה!!!! סה"כ הרפורמה בכיוון הנכון, אבל שלא יכניסו בדלת האחורית העלאת מס שהכנסת התנגדה לה במפורש!!!
אלי | 08.06.09
4.
שוב דופקים אותנו אבל"בהסוואה"
רוב מעמד הביניים לא נוסע בג'יפים, אבל חלקו כן. אם מי שנוסע בטוסון או טריוס זה אדם עשיר כנראה שיש איזה עיוות בחשיבה של האנשים. אבל הם מסווים את העיקר, וזה שיעלו את המס על כל הרכבים, כולל מאזדה 3 ודומיה, ולא רק על ג'יפים. עכשיו תחשבו שאדם שרוכש ג'יפ ב 400 אלף, לא מתרגש מעוד כמה עשרות אלפים, והוא גם ימצא את הקומבינות להוזיל את עלות הרכישה. למה? ככה, זו המדינה שלנו..! אבל אדם שבא לרכוש מאזדה 3 וצריך לשלם 3000-4000 שקל יותר, כן מתרגש מזה, ועבורו זו הוצאה שהוא צריך לשקול. ומה הוא יעשה? יוריד אביזרי בטיחות, אביזרי נוחות וכו' ושוב מעמד הביניים נפגע הכי הרבה. אבל הוא לא מרגיש ש"דפקו" אותו, כי מכרו לו שרק בעלי הג'יפים ישלמו...
א | 08.06.09
1.
אם הם כלכך רוצים למנוע זיהום שיורידו מכוניות היברידיות לקבוצה 2 או 3
אם אנשים יוכלו להרשות לעצמם לקחת מכונית היברידית מהעבודה כולם יקחו היברידיות. כי במקום עבודה שמשלם על הדלק של הנסיעות של העובדים לא יתן להם לקחת אף מכונית אחרת. היום ההיברידית הכי זולה היא קבוצה 4 ולמה שיהיה לי אכפת מלחסוך בדלק אם אני לא משלם עליו. מה גם שאני צריך לשלם שווי מס של 3200 שקל ועוד המון כסף על מכונית יקרה יותר. אני אקח אוטו דרגה 2 עם אותו מבנה ומנוע בנזין ששורף דלק יופי ומאיץ קצת יותר טוב וכל יום אני אשב בפקק ואנסה לא ללחוץ יותר מדי על הברקס כשאני נווסע 20 קמ"ש לכיוון העבודה.
מישהו | 08.06.09
תודה, קיבלנו את תגובתך ונשתדל לפרסמה, בכפוף לשיקולי המערכת