אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.

אלשיך: לשלם דמי הודעה מוקדמת למפוטרי נורטל

6 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

6.
תגובה ל - 3, ולתגובה 4 תעשה לי ילד!!!
מגיב 3 היקר, אם אתה משפטן אני מציע לך לא לקחת את שרותיו של ה "נאמן" שבחברתנו היקרה. במשך כל תקופת שהותי בחברה הנאמן שהיינו משפטן מוכשר וידוע "שכח" לציין בפנינו נושאים מהותיים אשר ידועים בהקפאת הליכים לכל עורך דין טירון. לדוגמא - הנאמן "שכח" לציין בפנינו כי לא נקבל את חצי משכורת חודש ינואר ו "נזכר" להודיע לנו על כך רק בסוף החודש, זאת לאחר שבשיחה הראשונה הוא ציין כי אין מה לדאוג והמשכורות ישלמו כרגיל, רק לקראת סוף החודש הוא רץ לבית משפט לבקש אישור לתשלום מחצית החודש הראשונה. מעניין למה? כמו כן הוא "שכח" להודיע לאנשי המכירות כי "עמלות" שהינם חלק מהמשכורת לא ישולמו - מן הסתם הוא "נזכר" להודיע להם על כך רק לאחר סוף הרבעון בזמן שהעמלות היו אמורות להיות משולמות. שאלתי את עצמי כיצד יתכן שעורך דין מכובד וידוע שכיהן בעבר כנאמן של חברות "שכח" לידע את העובדים על נושאים כל כך חשובים ידועים מראש ובסיסיים בהקפאת הליכים? האם יתכן כי הוא סובל ממחלת השיכחה, אם כן - שיתחיל לקחת כדורים, ואם לאו - לא הייתי מציע לך לקחת אותו בתור נאמן - "שכיחה" כזו קטנה בנוגע מידע לעובדים - לך תדע מה הוא עוד ישכח.....
 | 12.06.09
5.
לחדד את מס 4
אם וכאשר הנאמן יחליט לפטר תן לאנשים חודש הודעה מראש מסודרת - תן להם להתארגן ולהעביר את התפקיד למי שיחליף אותם .ותן להם לצאת עם הרגשה שסיימו באופן מכובד את עבודתם הנורטל. חודש תשלם להם בכל מקרה וזה אינטרס מובהק של החברה במיוחד לקראת היצאה מהקפאת הליכים. הסורים אל על הגדרות - והחיפזון מהשטן במקרה הזה .!!!
מחזק את 4 | 11.06.09
4.
תשובה ל 3 ועצה טובה לנאמן בהמשך הדרך עד לסיום ההקפאה
נראה לי שאתה מדבר על נאמן אחר ולא זה שמנהל את נורטל כרגע . וטענותיך גובלות בצדקנות יתר אשר מאחוריה חרטה אמיתית על טעות שנעשתה. השופטת מתחה ביקורת חריפה על הנאמן והחלטתו לא לשלם את דמי ההודאה המוקדמת בניגוד לחוק הקיים כיום. לדעתה היה ראוי שהנאמן יבקש אישור מבית המשפט בנושא - ולא יקבל החלטה בעצמו על סמך אישור עקרוני שהיא נתנה לביצוע הפיטורין של 34 עובדים אפילו בלי רשימת שמות,ולא התיחסה ספציפית לאי תשלום הודעה מוקדמת. אין כאן בכלל עניין חוב עבר - "זכות זו אינה צופה פני העבר ,כדוגמאת פיצויי פיטורין, אלא -פשוטו כמשמעו- תחלוף כספי בגין חודש של המשך העסקה כפי שמחייב הדין" טענתינו העיקרית - הנאמן צריך לגלות את הפאן האנושי שמשום מה לא בא לידי ביטוי מספיק , "לפעול ברוח לפנים משורת הדין" וכאשר נדרש חובתו לבקש הוראה מהשופטת כיצד לנהוג כאשר יש ספק . הנאמן איננו שופט אלא "פקיד ממונה מטעם בית המשפט " וכלל חשוב לחיים מי שעוסק בדיני נפשות -יפעל תמיד לפנים משורת הדין הראיה דרך החור של הגרוש והרצון לחסוך את הוצאות הרכב והטלפון של עוד חודש. הרי את חודש ההודעה מראש הוא משלם בכל מקרה עכשיו. הפגיעה הקשה במוניטין החברה בשוק בגלל צורת הפיטורין הברוטלית,גרמה נזק בלתי הפיך.הלקוחות שעבדתי מולם היו בהם מוחלט מחוסר האפשרות לבצע חפיפה והעברת מקל מסודרת כאינטרס לשל נורטל בתקופה קשה כזו ממילא. לצערי מהיכרות אישית של האנשים רבים מהם חרב עליהם עולמם , "המשפחה/ החברה" גירשה אותם בבושת פנים ותוך ביזיון מחפיר הביתה.- זה בהחלט דיני נפשות על מצפונו האישי של הנאמן שלא נהג בעדינות הראויה ולפנים משורת הדין בדיני נפשות. שורה תחתונה - לנאמן יש אינטרס אחד ,לסיים כמה שיותר מהר עם ההקפאה לנקות את השולחן בדרך המהירה והקצרה ביותר האפשרית. כלומר למלא את האינטרסים האישיים שלו ובסופו של דבר לקבל את שכרו- ותו לא . הטענה שהוא דואג לעובדים ולחברה - כפי שהוצגה על ידו בתחילת דרכו לצערי! מופרכת לאורך כל הדרך עצם העובדה העובדים(שממשיכים לעבוד) נאלצים לשלם במיטב כספם לעו"ד כדי לשמור על זכויותיהם - מעידה את ההיפך הגמור מכך. לא מאוחר לחזור בתשובה ולנהוג בהגינות ולפנים משורת הדין בתקופה קשה כזאת לכולנו ולחברה .
צדיק ורע לו , נאמן וטוב לו | 11.06.09
3.
לכל המקטרגים
ראשית, מה לכם לתקוף את הנאמנים? הנאמנים פועלים על פי דין ואסור להם בתכלית האיסור להביא להפליית נושים. אף אחד לא טען שלל לעובדים את הזכות. כל שנעשה זה לדחות את מועד התשלום מתשלום מיידי לתשלום שישולם בעת עריכת הסדר הנושים (באחוז שישולם). שנית, כאשר יש פסק דין מנחה הנאמנים לא יכלו, גם אם מאד רצו, לפעול אחרת. ולכן, פנו לבית המשפט. חוץ מזה, זה לא עולה לנאמנים כסף אם ישולם לעובדים סכום כלשהו כך שאין להם שום אינטרס לפגוע בעובדים. אני בטוח שהם לא מפיקים שום הנאה מלפטר עובדים.
משפטן | 11.06.09
1.
הצדק נעשה גם עבור המפוטרים
השופטת שוב מוכיחה לכולנו -הגינות יושר ושמירה על זכויות העובדים והמפוטרים גם במצבים קשים שהחברה נמצאת בהקפאת הליכים. שוב ושוב אנו רואים שהנאמן מרגיש שהוא יכול לעשות מה שהוא רוצה. הוא חשב שניתן להפר זכויות בסיסיות שמוקנות למפוטרים על פי חוק,אבל השופטת מותחת ביקורת על החלטה זו של הנאמן מתערבת וקובעת נחרצות שלמפוטרים יש זכויות על פי חוק והנאמן לא יכול להסתתר מאחורי טענת "הקפאת ההליכים", ולא לשלם חודש הודעה מראש. אני מקווה שבמהרה יושלם גם הסדר הנושים ויאושרו יתר החובות של החברה למפוטרים ולנושים, וכל הסאגה הזאת תסתיים במינימום נזק לנושים. למרות העדר חקיקה מפורטת בתחום הקפאת ההליכים השופטת עושה סדר וצדק , ומובילה את כולנו ליצאה מהמשבר הזה וליציאה לדרך חדשה בקרוב . אני תקווה שהנאמן ימתין לסיום הסדר הנושים, ואישרו ע"י בית המשפט , ויאפשר לכול מי שעוד עובד להמשיך לעבוד עד שהחברה תצא מהקפאת ההליכים. אחר כך - מה שיהיה יהיה -בהתאם למה שיקרה בנורטל העולמית.
מפוטר | 10.06.09
תודה, קיבלנו את תגובתך ונשתדל לפרסמה, בכפוף לשיקולי המערכת