28. האוצר יורה לעצמו ברגל כיוון שכרגע הו מקבל מיסים ישירים משווי המס, אולם אם האוצר יחשוב שיצירתיות לכיוון העלאת שווי השימוש, הוא יפסיד מעמיים. 1. חברות הליסין יחוו החזרות רכב מסיוויות, כלומר הם ימחזרו רכבים, כך שהאוצר יפסיד מיסים ישירים על רכישות של רכבים חדשים. 2. היות והרבה יחזירו את הליסינג, הרי שהאוצר יפסיד מס בטוח, של שווי שימוש. גול עצמי של נערי האוצר, שלא יודעים לתכנן לטווח ארוך, וחיים על פרובוקציות קצרות טווח. לעג לנערי האוצר. ליאור | 14.06.09 (ל"ת)
27. מידרוג צודקים תאורתית אם מאזדה תעלה 90 אלף בפועל חברות הליסינג יאבדו מיליונים כתוצאה מירידת שווי ערך הצי. לא יקום ולא יהיה חיים | 14.06.09 (ל"ת)
23. מדרוג צודקים בקומבינה הנוכחית, בין היבואנים וחברות הליסינג (בשיתוף לוי יצחק), היבואנים מוכרים את המכוניות המשפחתיות לצרכן פרטי ב114 אלף וללסינג ב85 אלף. כמובן שהיבואנים לא מפסידים גם כשהם מוכרים ב-85 אלף. המחיר הגבוה לצרכן הפרטי מעשיר אותם וגם מסייע לחברות הלסינג להיפטר מהמכוניות אחר 3 שנות שימוש במחיר גבוה, שנקבע על פי מחיר המחירון לצרכן הפרטי (ובחסות לוי יצחק). עם ביטול קבוצות השימוש והמעבר לתשלום חודשי בליסינג לפי אחוז ממחיר המכירה של הרכב לצרכן הפרטי, היבואנים יאלצו להוריד את המחיר גם לצרכן הפרטי, למשל ל-90 אלף, כי אחרת המחיר לצרכן הליסינג לא יהיה כדאי. במילים אחרות, סוף סוף רפורמה הגיונית של האוצר שתפגע בחברות הליסינג ותסייע לצרכן הפרטי. כל הכבוד לאוצר. לא להיכנע לחברי כנסת אינטרסנטיים שפועלים למען יבואנים או חברות הליסינג. משה | 13.06.09 (ל"ת)
22. מסכנים,סוכני השטח. סוכני השטח חיים במתח,חיים על הכביש וברכב,נוסעים מנימום 50000קמ בשנה. הם משלמים ליסינג מלא ולא נהנים בכלל,איפה הפיצוי לעובד שטח,שישן ברכב אוכל ברכב,ועמיתיו בחברה חיים במיזוג אויר מלא,אוכל טוב ותנאי בית מלון ורכב ודלק בחניה!!! ושלא יעבדו עליכם. ישראל ישראלי | 12.06.09 (ל"ת)
21. מה שהולך לקרות זה דבר כזה... מחירי המכוניות החדשות לא ירדו - מחירי המשומשות הגדולות (והמזהמות) יעלו - עקב מחסור בהיצע של חדשות במחירים סבירים (בגלל עליית המיסוי) - בסופו של דבר. נתנאל- כלכלן | 11.06.09 (ל"ת)
20. מידרוג - אסטרונאוטים - ככה שווים גם הדירוגים שלהם האוצר מתככון להגדיל את הגביה ב 400 מיליון ש"ח מהמהלך הזה. אז ממה בדיוק תהיה ירידת מחירים. נהפוך הוא, צפויה עליית מחירים ברוב הדגמים. ולגבי הורדת המחירים על ידי היבואנים כדי לשמור על מתח השוק זה פשוט מצחיק. מי שקובע את המחירים הם היצרנים שלא בדיוק "סופרים" את ישראל. מה שיקבע באם תהיה עליית מחירים או ירידת מחירים אלו שערי המטבע. אבל , העיקר שכתבו את השם "מידרוג" נכון..... סולי | 11.06.09 (ל"ת)
17. רכישת רכב לא מסובך לצפות כי הקלות המיסוי ועידוד הנסיעה ברכבים "ידידותיים" לסביבה יוזיל את הרכבים הפחות "ידידותיים" כגון 1.8 ו 2.0 ליטר בשל ירידה בביקוש , כל זאת בנוסף כמובן לחישובי האנליסטים בעניין שובי השימוש (2.75%). כך שבשורה התחתונה אף פעם אסור להיחפז... שמעון | 11.06.09 (ל"ת)
16. תגובה ל-5 ממתי ליסינג עולה כיום 2100???????????? רואים שאין לך מושג כמה עולה ליסינג כיום. המחירים לליסינג נעים בין 2400 ל- 2500 ש"ח- לפני מע"מ- גם היום ליסינג לא משתלם בלי קשר למיסוי הירוק!!!!! דידי | 10.06.09 (ל"ת)
15. בסופו של דבר כמה יהיה שווי השימוש ממה יגזר שווי השימוש - ממחיר המחירון או מהמחיר קנייה בפועל ? ולפי הציטוט הבא מכתבה אחרת פה בכלכליסט נראה שהרבה יותר ישתלם לקחת רכב ליסינג עד תחילת 2010. ד"א מה השווי שימוש של קבוצה 2 כיום(עד תחילת 2010) ? " במקביל ליישום מדד המיסוי הירוק הודיעו אנשי רשות המיסים על כוונתם להנהיג בינואר הקרוב את שיטת חישוב שווי השימוש הליניארי. כיום נהוגה בישראל שיטת חישוב שווי שימוש על פי שבע מדרגות. גובהו של שווי השימוש לרכב צמוד נקבע בהתאם למדרגה שמחירו ממצבו בה. אך מינואר הקרוב, בהנחה ששווי השימוש הליניארי יאושר על ידי הכנסת, ייקבע שווי השימוש על פי אחוז ממחירה של המכונית. בשנת 2010 צפוי חישוב שווי השימוש להתבצע על פי 2.35% ממחירה של המכונית ואילו בשנת 2011 ואילך צפוי החישוב להתבצע על פי 2.75% ממחירה של המכונית. בכל הנוגע למכוניות שיוצמדו לעובדים עד תחילת שנת 2010, ברשות המסים מדגישים שחישוב שווי השימוש למכוניות אלה יתבצע לפי השיטה הנהוגה כיום למשך כל התקופה בה יוחזקו על ידי החוכר. " יגאל | 10.06.09 (ל"ת)
14. המחירים יתיישרו לפי "הזולה מביניהן" אם מכונית בקבוצה 3 תוזל באוגוסט בכ- 3,000 ש"ח, בגלל היותה "ירוקה" יותר, לא יוכלו יבואני רכב מתחרה שלא זכה להקלה במיסוי, להשאר במחיר גבוה יותר. לכן, משמעות ההנחה הירוקה היא ירידת מחירים כללית. גם המכוניות הלא ירוקות תוזלנה. כל מחירי הרכב החדש שווים בחינה. איך זה שרוב המכוניות בקבוצה אחת עולות 114,000 ש"ח ? הרי לא יתכן שמחירי היצרנים בחו"ל זהים. פשוט, היבואנים מתיישרים עם המחיר הגבוה ביותר שמותר להם לגבות. אם תשאלו את וותיקי ענף הרכב, יספרו לכם כי לפני 20 שנה, הרוויחו היבואנים על רכב חדש כ - 25% ממה שמרוויח יבואן היום. האם מישהו בדק אם נעשה תאום מחירים בין היבואנים ...? אבי טל - שירה | 10.06.09 (ל"ת)
13. ההנחה של מידרוג חובבנית ולא רצינית! בואו נמשיך עם ההגיון של מידרוג ונניח שהמס היה מקבע ל- 3.5%...דייהנו המס על המזדה יעמוד על 4000 ש"ח...לפי מידרוג דלק רכב תגיבה בהורדת מחיר המזדה ל.....70 א' ש"ח בלבד כדי שהעובד חס וחלילה לא ישלם יותר....פשוט טמטום!!! | 10.06.09 (ל"ת)
12. ל11: לא, אבל אם אתה מתכנן להחליף רכב, כדאי להמתין או לחילופין לקנות רכב יד שניה. | 10.06.09 (ל"ת)
8. ל-1, אתה טועה. אנשים פשוט לא יקחו ליסינג. לא לוקחים ליסינג בכל מחיר. צריך להיות טיפש בשביל לחשוב ש"דלק חינם" זה כל עלויות הרכב. יותם | 10.06.09 (ל"ת)
7. אין שום סיכוי להורדת מחירים - נקודה את מי אתם מנסים להשלות. ההפך הגמור, המחירים ימשיכו לנסוק. יוסי | 10.06.09 (ל"ת)
5. אחרי כניסת התקנות החדשות ב2011 ישתלם יותר לעשות ליסינג פרטי בשנת 2011, יעלה לעובד הייטק ממוצע תשלום חודשי של לפחות 3600 שח (כולל בונוסים הטבות סוציאליות ועוד) כיום אפשר לקחת בליסינג פרטי מאזדה 3 ב2100 שח בחודש. כלומר, רק לאלו שמשתמשים ביותר מ1500 שח בממוצע בחודש דלק (יותר מ30000 קמ בשנה) ישתלם להישאר בליסינג מהעבודה, ולא לעבור לליסינג פרטי. אחרי התופעה הצפויה הזו (שאין סיבה שהיא לא תקרה) מקומות העבודה יתחילו להפסיד הרבה כסף על הרכבים וממילא ייקרו אותם, כך שבשורה התחתונה רק מי שאין לו ברירה אם לקחת רכב מהעבודה, יישאר עם אחד כזה (לדוגמא, מעביד שנותן רכב בתור הטבה, ואם אינך רוצה תקבל 1000 שח החזר נסיעות) בקיצור,גם אם יישארו חברות ליסינג עד אז, השווי שימוש החדש יעניין בערך 3 וחצי אנשים במדינה הזו (החצי זה הרו"ח...) בעל ליסינג | 10.06.09 (ל"ת)
2. כותרת מטעה הכותרת מטעה ולמעשה, סותרת את התוכן. הסקירה מנבאת עליית מחירי הרכב לצד סברה שאין לה כל תימוכין שאולי בעתיד היבואנים יורידו מחירים לדגמי לסינג פופולאריים | 10.06.09 (ל"ת)
מתכננים לרכוש מכונית? במידרוג סבורים שאולי כדאי לכם להמתין
28 תגובות לכתיבת תגובה