אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.

פרשת הקופאית האתיופית, האברך והשופט הרחום

161 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

159.
תגובה לכתבה
ראיתי גם את הראיון עם הבחורה המקסימה הזאת בטלוויזיה והיא לא צריכה אישור משום שופט להתקבל או לא להתקבל בחברה הישראלית.כבודו נהג בגזענות ובאפלייה חסרת שחר לרעתה ולטובת האברך שבתחילה חשבתי שדרס בשוגג אבל זה לא כך,הוא דרס בכוונה כלומר ניסה לרצוח עם כמות כזו של דם ולכלוך על ידיו איך הוא מהין בכלל לרצות ולהיות רב בישראל וומה זה לא לחבל בסיכויו ואם היה זה סטוד?(וסליחה לכל הסטודנטים למתמטיקה.פשוט זו הדוגמה שקפצה לי לראשנט למטמטיקה חילוני גם היו מתחשבים בו כך?
יונה ניצן | 01.08.09
158.
השופט דרורי ופסיקתו הגזענית
" אין פוגעים בחייו, בגופו, או בכבודו של אדם באשר הוא אדם. אם כי, כל אדם זכאי להגנה על חייו, על גופו ועל כבודו." בהתאם לחוק-יסוד: כבוד האדם וחרותו. הזכות לחיים שלמים היא זכות יסוד. כל אדם זכאי לחיות את חייו במלואם ובשלמות, ואסור לאיש לפגוע בהם. ופגיעה בחיים או בגוף היא עבירה פלילית. לא רק זה,... הרי, נאמר: "ויברא אלוהים את האדם בצלמו בצלם אלוהים ברא אותם זכר ונקבה ..." כל אדם זכאי לייחס של כבוד, ולהגנה על כבודו. על כן, בישראל כבוד האדם מוכר כזכות יסוד כמו הזכות לחיים. הזכות הזאת אינה הכבוד הראוי לחלוק לאדם חשוב ומכובד במיוחד, או אחר אלא היא זכותם של כל בני אדם, שיתייחסו אליהם בכבוד, באשר הם בני אדם. אם וכאשר כל בני אדם זכאים לחיות בגוף שלם ובריא, זאת אומרת, אלימות וגזענות הן פגיעה בזכות יסוד זאת, והן עבירות פליליות. "כבוד האדם פירושו שלא לבייש ולבזות את צלם האלוהים שבאדם". כך שבישראל כבוד האדם מוכר כזכות יסוד, כמו הזכות לחיים, ועל כן, הזכות לשוויון ולא להפליה היא חלק מהגדרת כבוד האדם. תחושת הכבוד והזהות העצמית של בני אדם מבוססת על היותם שווים בערכם לשאר בני אדם. ישראל נוסדה על רקע היסטורי של עם נרדף ומופלה. על כן, ודווקא לכן, כוללת מגילת העצמאות ביטוי ברור וחד משמעי לגבי הזכות לשוויון, אשר מובטחת לכל אזרח בישראל. מדינת ישראל אף הצטרפה לשורה של אמנות בינלאומיות המבטיחות שוויון זכויות אזרחיות, כלכליות, חברתיות ותרבותיות ואוסרת על כל צורות פגיעה, הפליה וגזענות. ונאמר, " מדינת ישראל ... תקיים שוויון זכויות חברתי ומדיני גמור לכל אזרחיה בלי הבדלי דת, גזע ומין..." (מתוך מגילת עצמאות של ישראל תש"ח - 1948). לכן, השופט המלומד היה אמור לחשוב אחרת, כי הרי, אנו בני הקהילה יודעים כי יש הרבה שלא אוהדים אותנו אף שרובנו טענו וטוענים לרוב כי הגזענות היא מתוך אי-ידע וכנראה ההפך הוא נכון.
דוד גזהי | 14.07.09
157.
שופט מניפולטיבי
השופט דרורי היה הראשון שקבע בדיני משפחה כי פירוק השיתוף יהיה לפני מתן הגט, כלומר גם כשיש ילדים קטינים, יש למכור את דירת המגורים בה הקטינים גרים, השופט התעלם לחלוטין מכל דיני היהדות שבאו להגן על ילדים קטינים. ובמקביל בצורה זדונית ומניפולטיבית הוא מצטט את החוק העיברי ומשתמש בציטטות של הרמב"ם ע"מ לתת גושפנקא לדעותיו הגזעניות. יש לתת את הדעת אם שופט כזה ראוי לשבת בהיכל הצדק, יש לבטל את האפשרות ששופט יזלזל בערך החיים ולא די בזה שגזען כזה יושב בבי"מ הוא גם "ממנה" אנשי ציבור שישבו כדיינים, שכן היה עליו להטיל אות קלון בנהג הפוגע ובכך היה מונע ממנו להיות דיין שעשוי בעתיד לפגוע באנשים נוספים.
מיכל | 07.07.09
156.
זה נסיון לרצח!!!!!
זה פשוט נסיון לרצח...פשוטו כמשמעו ...כשהאברך היה שפוי וידע בדיוק מה הוא עושה...אם זה בית המשפט שלנו...אז מצבנו הרבה יותר גרוע ממה שחשבתי וחשבתי שהמצב על הפניםםםםםם... שיתביש השופט הוא צריך ללכת למצוא עבודה אחרת...אפילו הקדוש ברוך הוא היה מעניש את אותו אברך עונש קשה...זה לקחת נפש מישראל שלא עשתה לו שום דבר.... גועל נפש אין לי מילים!!!!!
ריקי שחר | 05.07.09
155.
הסיפור קצת שונה.
הסיפור קצת שונה. הנאשם הגיע לחנות ביום קצת לחוץ עבורו. עשה קניות עד שגילה שאין עליו ארנק. רץ מהר למכונית כדי לחזור הביתה ולהביא את הארנק, אבל כזכור בגלל שלא קנה לא היה זכאי לחניה והקופאית דרשה שישלם, כסף לא היה לו והשוטה פשוט החליט לצאת בלי לשם (אני הרי חוזר מיד...) הקופאית חסמה את דרכו והוא המשיך לנסוע כשהיא על מכסה המנוע עד שהיא נפלה. היא נפלה קיבלה מכה חזקה ונזקקה לטיפול רפואי והוא לא נשאר במקום לסייע לה. אין ספק מעשה אלימות וטיפשות הראוי לכל גינוי. מצד שני מדובר במעידה חד פעמי של אדם נורמטיבי, במקרים כאלה לבית המשפט יש דילמה קשה קשה לשלוח אדם כזה לכלא ולכן לרוב מסתפקים בקנס ועבודות שירות.. מה שיוצא דופן במקרה הזה אינו קלות העונש, זה דוקא סביר. יוצא הדופן הוא קודם כל אורך פסק הדין, תוכנו שמתבסס בעיקר על תכנים תורניים, והתנהלות השופט בביהמ"ש שלמעשה ניהל וכפה דיאלוג בין הנאשם לקרבן, הוא ממש הסביר לאותו ר"מ איך מפייסים לפי ההלכה. ההתחשבות בכך שאין הרשעה כלל גם היא יוצאת דופן.
מיני | 02.07.09
153.
כאחד שלומד דיינות כמה שנים הסיפור הזה לא ייאמן אבוי ליום שהוא יהיה דיין בישראל
אחרי זה מתלוננים שהדיינים מתנהגים לאזרחים בבית הדין ככלבים. ועכשיו לוקחים אחד שברור שיתנהג כך ורוצים שיהיה דיין. וכמו שכתבו פה אין קשר בין המשפט העברי להחלטתו ההזויה של השופט. ורצוי לפרסם את שמו כדי שיפסיק ללמד תורה שכן לא ראוי ללמוד מאדם כזה בכלל
אברך לדיינות | 02.07.09
151.
תגןבה לכתבה על הקופאית
אני מזועזת לשמוע ששופט יכול לכתוב כ 300 עמודים על התאונה ולשבח את הפוגע על המעשה שעשה. האם זה יתכן שבמדינת ישראל יכול שופט לכתוב 300 עמודים על הפוגע ועוד לטעון שהתאונה רק היטיבה אם הנפגעת. צריך לגזור על הפוגע[עברין] עונש של 10 שנים בכלא, וגם לשלול ממנו את הרישיון לכהן כשופט או דיין אסור לאדם כזה שתהיה ידו על העליונה.
sarit | 01.07.09
150.
ומה עם דורי קלגסבלד?
דורי קלגסבלד דרס למוות שתי יוצאות עדות הרפובליקה הסובייטית והיום הוא עו"ד מכובד שמשחרים לפיתחו. מה לישכת עורכי הדין עשתה כאשר הורשע דורי קלגסבלד בפלילים? שום דבר. איפה יו"ר הלישכה יורי גיא רון שטוען שיש יותר מידי עורכי דין? קודם תסלק את מי שסרח והתפוחים הבאושים.
שולה מהמשרד | 01.07.09
141.
מצטרף לכל המגנים את השופט ואת פסק הדין ותומך בהפגנה. ייתכן שאף אגיע להפגין
ועם זאת מלה על ארגוני הנשים. ברגע שתמכתם ב ה. הקצינה מפרשת הנשיקה וגיניתם את חיים רמון, וזאת אפילו נגד דעתה של שולמית אלוני שאיש לא חושד בה שהיא נגד זכויות נשים, איבדתם אצלי הרבה מהלגיטמציה. ישנם מקרים רבים (כמו המקרה הנוכחי) שבאמת התערבותכם נדרשת ומבורכת להגן על זכויות נשים שבאמת זקוקות להגנה. ה. לא היתה זקוקה להגנתכם במקרה זה. דאגתם בעיקר לעצמכם ולא לאף אחד אחר. גרמתם לעצמכם נזק רב שיקח שנים לשקם אותו אם בכלל.
אחד שזוכר | 27.06.09
140.
בוקר טוב ישראל
בוקר טוב ישראל בוקר טוב לשופט דרורי , אני אין לי שום טענה לגבי אותו אברך הוא עבריין ניקודה. יש לי טענה לשופט שנותן רשיון לפגוע באחרים ,אותו עבריין היום הוא פוגע בכל מקום ,מחר יהיה דיין בבית דין רבני יפגע בכל אחד מאיתנו .המורה הכי טוב שלו השופט דרורי שנתן לו את ארגז כלים שהוא וחברים שלו יכולים לעשות בהם שימוש לפגוע בחלשים אז בוקר טוב ישראל
 | 27.06.09
136.
הדברים מדברים בעד עצמם
לכל המיתממים (שאין ספק שכולם דתיים), אנחנו החילוניים יודעים לקרוא. הנה הקטע המרכזי המסכם את פסק הדין: הנושא המרכזי, שעמד במוקד טענות הצדדים, הוא זה: הנזק העתידי העלול להיגרם לנאשם עקב הרשעתו, ובמיוחד, התוצאה הסופית, אשר לפיה לא יוכל לכהן כדיין בבית דין רבני, בעוד שעל פי החומר שבפניי, הקדיש ומקדיש הנאשם - לצורך מטרה זו - שנים רבות של לימוד והכנה. כדי להבין את החשש של הנאשם, אסביר את דרכי מינוי הדיינים לבית הדין הרבני במדינת ישראל, ולאור זאת, יובן האם מדובר בחשש משמעותי, אם לאו, וזאת כאשר הנאשם יורשע או רק ייקבע כי ביצע את המעשה האסור. בהמשך, אציג את השיקולים התומכים באי הרשעה, כאשר מקום של כבוד הוא "השתחררותו" של הנאשם מן המעשה העברייני שביצע, שהיא, בעיניי, "דרישת סף". בהקשר זה, אביא את גישת המשפט העברי ומסורת ישראל, שביטוייה הבולט הוא ב"הלכות תשובה" לרמב"ם. לכך יש חשיבות רבה במדינת ישראל, שערכיה הם ערכי מדינה יהודית ודמוקרטית. על כן, לא יהיה זה מיותר, לפני הדיון במקורות המשפט העברי, להסביר מהו הבסיס המשפטי וההצדקה התרבותית-לאומית לשימוש במקורות אלה. כמו כן, אתאר את השקפת היהדות ביחס לתשובה, בכלל, כמבוא וכרקע לבדיקה פרטנית של דברי הרמב"ם בהלכות תשובה. הדיון במשפט העברי יהיה מפורט, ואף יכלול הצגת מקורות מן המשפט העברי, ציטוטם, והסבר לתוכנם, כולל: שאלות ותשובות שעסקו בסוגיות אלה. אנסה לפתח מודל, לפיו אחד משיקוליו של בית המשפט להיענות לבקשה של נאשם ליתן החלטה של אי הרשעה, אף שהנאשם ביצע את המעשה האסור, הוא עמידתו של הנאשם באמות המידה שנקבעו בהלכות תשובה לרמב"ם. דבר זה נועד לבחון האם באמת התחרט הנאשם חרטה שלמה ומלאה על כל מה שעשה, והאם בעקבות זאת ראוי כי רשויות המדינה, וביניהן בית המשפט, יתנו משקל לחרטה זו, עד כדי החלטה כי מעשיו אינם ראויים להרשעה, אלא די בקביעה כי הוא עשה את אותם מעשים אסורים.
נתן | 26.06.09
131.
גישור פליליתגובה לגב' גילון
גב' גילון היקרה !(מתגובה 129) שכחת להוסיף לסופרלטיבים שהרעפת על השופט דרורי,שזוהי התנשאות לשמה . ולעניין דברייך כי זהו "צדק מאחה" במסגרת גישור פלילי,יש לכך השלכות רבות. ראשית, הדבר ניתן כאשר אינו נוגד את עקרון השיווין לפחות בראיה אוביקטיבית. שנית, משתמע מדברייך כי הצדק נעשה,(הרי כל רצונה הוא בפיצוי הכספי)אך מה עם אחד העקרונות המובילים והחשובים בשיטת המשפט הישראלית כי הצדק צריך גם להיראות.(ולא רק למי שיודע לקרוא ולהבין 321 עמודים של פס"ד). לכן כאדם אוביקטיבי החי במדינה הזו אני מתבייש בתוצאה המגוחכת שהגעת אליה.
עמי המודאג  | 25.06.09
129.
לכל ארגוני הנשים והאתיופים- אתם בכתובת הלא נכונה !
כל המגיבים לא קראו את פסד . קשה להם לקרוא 300 עמודים. אל תסמכו על מה שאחרים אומרים תבדקו בעצמכם! אני אומרת לכם שבפסד מתגלה שופט אנושי ואוהב אדם. מה שהיה בבימ"ש היה תהליך של גישור פלילי שנקרא צדק מאחה: מפגישים את הנאשם עם הקרבן , כדי לברר מה הקרבן רוצה. במקרה הזה הקרבן רצתה פיצויים : היא קיבלה 10,000 ש"ח . פיצוי כספי כזה נחשב גבוה מאד במשפט פלילי. אם תקראו בעצמכם את פסד תראו שהיא סלחה לו מכל הלב, והשופט רק ציטט אותה.
רעיה גילון | 25.06.09
126.
האיש אינו ראוי להיות שופט בישראל
לבד מביטול פסה"ד ההזוי חייב בית המשפט העליון למצוא את הדרך שתמנע אפשרויות כאלה בעתיד. נראה שלשופט הנכבד אין את המזג, שיקול הדעת, והאיזונים החוקתיים הדרושים למזג שיפוטי. אם מערכת המשפט רוצה לשמור על מעמדה הציבורי הראוי , מין הדין ששופט זה ושכמותו יוצאו לאחר כבוד ממערכת המשפט. וכל המקדים הרי זה משובח.
ח.בר | 25.06.09
125.
מוזר שעיוותי הדין שמגונים בתורה ובמקרא נתמכים ע"י אנשים שמבססים מעמדם על אמונתם?
הוֹי הַחֹקְקִים, חִקְקֵי-אָוֶן; וּמְכַתְּבִים עָמָל, כִּתֵּבוּ. ב לְהַטּוֹת מִדִּין, דַּלִּים, וְלִגְזֹל, מִשְׁפַּט עֲנִיֵּי עַמִּי--לִהְיוֹת אַלְמָנוֹת שְׁלָלָם, וְאֶת-יְתוֹמִים יָבֹזּוּ. ג וּמַה-תַּעֲשׂוּ לְיוֹם פְּקֻדָּה, וּלְשׁוֹאָה מִמֶּרְחָק תָּבוֹא: עַל-מִי תָּנוּסוּ לְעֶזְרָה, וְאָנָה תַעַזְבוּ כְּבוֹדְכֶם. ???????? !
ללה | 25.06.09
124.
שימו לב להודעה 42.חשוב!
כל הסיפור ההזוי הזה נשמע כמו התחלה של בדיחה אך אבוי זו המציאות של ישראל היפה... בעידן בו האיש הכי חזק בעולם הוא שחור בארץ המובטחת עדיין מפגרים הרבה מאחור ועוטפים את האיוולת במעטה צדקני המתפרש על 321 עמ' של בלבולי שכל...כל מי שלא מוכן ולא מסכים לחיות במדינה בה המשפט מתנהג בצורה כזו,ומי שעוד איכפת לו מזכויות אדם (בסיסיות, יש לציין) וכל מי שעיניו בראשו ולב אדם לו ,אנא הגיעו ב 13 ליולי.
הילה | 25.06.09
120.
אנשים משוגעים באמצע הדרך...לאן הדרדרנו???? לאן עוד נשאר???
"המאורע המכונן של חייה, שבו היא התקבלה סופית לחברה הישראלית, כשווה בין שווים, הוא הדיון בפניי", כתב. "היא החלה את דבריה בהיסוס, בתחושה שהיא אינה נחשבת, ואדם בעל רכב (הנאשם) התייחס אליה כאל כלב.בהדרגה נוכחה לדעת כי שופט מקשיב לכל הגיג מדבריה, עורכי הדין פונים אליה בנימוס, וגם מי שפגע בה מתנצל בפניה "
 | 24.06.09
117.
חוצפה
צריך להעניש גם את האברך (אפילו בגן כשילד נוסע נתקע במשהו בכוונה עם אופניים מכתב סליחה לא מספיק) וגם את השופטת, הנוסח של פסק הדין והיחס המזלזל לנאשמת צריכים להיות הילה לפיטוריו של השופט. ולמה בתגובה 46 כל חצי משפט מופרד ב"..." יש שם מילים נוספות שהכותב לא רוצה שנקרא?
בני | 24.06.09
114.
דוסים - לא ייאמן
אני תמיד מתפלאת מההתנהגות המחרידה של הדוסים שאמורים להיות "בני אלוהים". כל פעם מחדש אני נתקלת בהתנהגות צבועה, מזלזלת, מגעילה ומשפילה של דוסים ברחבי המדינה. הייתי מצפה שבתור "בני אלוהים" הם יתנהגו בצורה המכבדת את התואר וישאפו להתנהגות אצילית ומכובדת. דוסים- קחו את זה לתשומת ליבכם. אתם מוציאים לעצמכם שם רע מאוד!!!!
מזועזעת | 24.06.09
113.
השופט דרורי כתב את תגובה 46
זה ברור כשמש. ואם כבר: עוד שתי הערות: ראשית, לשאלה אם האישה סלחה או לא אין שום משקל בשיקולי העונש, וגם לא להלכות תשובה לרמב"ם, עם כל הכבוד לשופט. שנית: בזמן שלקח לכתוב 321 עמודים מלומדים היה אפשר לכתוב כמה וכמה פסקי דין אחרים, שכרגע בודאי מתעכבים בבית הדין. חבל!
יונתן | 24.06.09
112.
לא נתפס
קשה לתפוס ולהבין, איך שופט במדינת ישראל בשנת 2009, יכול לנהוג במורה כה מפלה! דוקא שופט, ממרום משרתו, המתהדר בכך שהקשיב לכל מילה של המתלוננת, אינו מצליח לראות איך פסק דינו מנציח את הגישה הגזענית כלפי בני העדה האתיופית. הוא אולי הקשיב, אך לא היה קשוב ולא פתוח, לעתיד הצפוי לחברה הישראלית אשר נוהגת בחוסר שויוניות ובחוסר הגינות כלפי העדה הזו, שבניה ובנותיה ממלאים במסירות רבה שירות לאומי וצבאי.
תמר בסביץ' גורה | 24.06.09
110.
פסק דין מזעזע וגזעני: אם מראש היא היתה לבנה ורגילה שמתייחסים אליה בכבוד - אז היה עונש
בגלל שמעמדה ההתחלתי היה נחות, הרי שה"הזדמנות" להעיד מול שופט ש"הואיל בטובו" להקשיב לה, מהווה "אירוע מכונן" בקבלתה לחברה הישראלית! איזו חברה נאורה אנחנו: דורסת אתיופים אבל מקשיבה להם אחר כך באות לכך הם חלק מהחברה. צריך להדיר שינה מכל מי שעיניו בראשו.
יפעת  | 24.06.09
104.
השופט דרורי
מקומם. מן הראוי שנשיאת בית המשפט העליון , היועץ המשפטי לממשלה והכנסת יתנו את דעתם. אנשים מסוגו של של הנאשם ראויים, לדעתו של השופט המכובד דרורי, לשמש לרבנים ולדיינים? האם ההגנה על האפשרות שגנבים ודורסניים (במלוא מובן המילה) יקבעו גורלות של נזקקים לשירותי הדת היא ממטלותיו של שופט במדינת ישראל?
דוד בולר | 24.06.09
103.
אנא קראו והגיבו יש לי שאלה
האם מישהו מבין הקוראים שם לב לתחילת הכתבה בה נאמר שהאברך הכחיש את המיוחס לו? במילים אחרות , כיצד יכול מי שאמור לכבד את חוקי התורה ומצוותיה (כדוגמת לא תשקר) לחזור בו מדבריו ולו רק לנוכח המצלמות? ראינו הבוקר כיצד בניזרי גנב , ראינו כאן כיצד אברך משקר ועוד רוצים לאפשר לו להיות רב. בקיצור ולעניין , צדיק הוא לא מי שחובש כיפה ומכתב ממנהיג ש"ס כזה או אחר אינו מכתב מאלהים על צדקתו של אדם. הוא שיקר. נקודה.
שופט עליון | 24.06.09
100.
תגובה לחיים - 89
גם אם הכתבה מעוותת את פסק הדין, גם אם היא היא מקצינה אותו, גם אם הנפגעת סלחה לנאשם - עדיין בשורה התחתונה מדובר באדם אלים ואימפולסיבי שמוכן לדרוס אנשים כדי להתחמק מתשלום. (כן, בטח, הייתי חוזר עם הכסף... אולי היה משאיר תעודת זהות לפחות כערבון?) האם זה נראה סביר לתת לו עונש כזה סמלי ולהמנע מהרשעה כדי לא לפגוע בסיכוייו *להתמנות לדיין*???
יעל | 24.06.09
99.
לא יאמן...
מקווה שבעליון יתעשתו. אדם כזה מסוכן לציבור ובוודאי אסור שיתמנה לשופט. זה מגוחך. לא רק שהוא צריך לשבת בכלא, אולי הוא אפילו זקוק לאשפוז. הוא לא שפוי. אני ממש ממש לא רוצה שהוא יסתובב במקומות שאני עלולה להסתובב בהם. כמו שדרס אותה, עלול הרי גם לדרוס כל אחד אחר. ואיזה מין פיצוי, 10000 ש"ח? לדריסה מכוונת? אולי אם יוסיפו 0 זה יתחיל להתקרב לפיצוי על הסבל שהמסכנה עברה.
יעל | 24.06.09
89.
יושבי סלון שכמותכם - שופטים שופט מחוזי על סמך כתבה עיתונאית
יושבי סלון שכמותכם, שופטים שופט בימ"ש מחוזי על סמך כתבה בעיתון. האם ניתחתם את העובדות? את העדויות? האם לפחות עברתם על תקציר פסה"ד? מה ההשתלחות הכולכטיבית הזו חסרת הרסן? האם רק בשל כך שבכותרת נרשם "אתיופית" ו "רב". ודי לחכימא.
חיים, צפון | 23.06.09
85.
ככה יחסל דרורי את העומס בבתי המשפט - כנסו
ככה כותב שופט שרוצה לחסל את הסחבת: כבר הזכרתי לעיל, את העיכוב במתן פסק הדין המנומק, ואת העובדה כי הקדשתי לכתיבת הנימוקים, שבסופם הגיעו לכדי ספר עב כרס, חלק לא מבוטל מפגרת בית המשפט, בקיץ תשס"ח. לצערי, ועל כך אני מתנצל, הדפסת הנימוקים, על כל התיקונים, הליטושים והעריכה, ארכה אף היא מעל ומעבר למצופה, גם בשל העובדה כי לא הוקצתה לי קלדנית קבועה ומיומנת אחת, למשך כל פגרת בית המשפט במשרה מלאה, ובשעות נוספות. וזה כשהנאשם מודה בעובדות!!!
מאיר | 23.06.09
84.
מצוין עבור דודו טופז והצעה לשיפור פסק הדין
לדודו - שלא יכריז עח אי שפיות - שיבקש להישפט בפני מר דרורי. למר דראורי - למה לא מצא בלמעלה מ-300 דפים מקום להטיל עונש על הקופאית? הרי היא התחילה בכול הסיפור. אם לא הייתה מתעקשת לעשות את תפקידה לא היה נגרר האברך החסוד לדבר עבירה והיה ממשיך בחייו הטפיליים
שרית | 23.06.09
77.
"כבוד השופט? לדעתי אתה שופט בלי הכבוד!!!! .... אתה שופט במדינת נדמה לי"...........
כבוד השופט( אם יש לך כבוד?) אם זו החברה שאלייה אתה שייך ,חברה שאלייה אתה שואף , " חברה שצריך שידרסו אותך על ידיי אברך אוכל חינם ,רק כדי להיות שווים ,כראות עינייך , סימן שהחברה שלנו דפוקה , ולמיטב הבנתי לדבר בהיסוס ,או להרגיש מעט נבוך מסיטואציה כגון משפט , לא הופך אדם לפחות שווה , זה נורמאלי !!!!!!!!!!!!!!!! מה שלא שיוויוני להבנתי זה שאדם מתנשא ( ולשווא )כמוך מכהן בגוף ציבורי ,בתפקיד השופט , זו חברה תת רמה שמיתה אותך לדרגתך , וצריך שתתפטר לאלתר ,ותחזור לחברה שממנה באתה , ועדיף שעה אחת קודם!
רמי  | 23.06.09
75.
חוצפה
אין לתאר כמה עצוב שבתי הדין הדתיים מוכנים לקבל לשורותיהם אנשים נוראיים כמו האיש הזה שווה בין שווים אומר שאם דרסת קופאית בעבור 15 שקל לא תוכל לעמוד בראש של שום דבר בטח לא מקום שמכבד את עצמו בתואר בית דין בושה בושה בושה לקהילה הדתית ואות קלון לכל הנוגעים בדבר
גילי | 23.06.09
68.
והוא רוצה להיות שופט בביה"מ העליון
זו הרמה של אחד שרוצה להיות שופט בביה"מ העליון. אחר כך באים בטענות למה הציבור והעם מאבד את האימון במערכת המשפט בכלל ובביה"מ העליון בפרט, התשובה בגלל גאונים כמו דרורי! אני תמהה על הגאון הזה מדוע הוא לרגע אחד הוא לא מעמיד את בתו במקום הקופאית האתיופית ואז שואל את עצמו מה הוא היה אז פוסק? או במקום הדוס הדורס היה מעמיד נהג ערבי מה היה אז פוסק? הוא חכם על החלשים ביותר בחברה ומתפלפל ב- 321 עמ' של הכרעת הדין, כשזה מקרה מבהק וברור של נבזות וזלזול בחוק מצד הדורס (עובדה שהמדינה מגישה עירעור על הקלות הבלתי נסבלת של העונש)
דורון | 23.06.09
66.
הגזענות לאתיופים בארץ
כל המקרים הרבים שראיתי וחוויתי כאתיופי פשוט גרמו לי לקום ולעזוב את הארץ... כמה שאני אוהב את הארץ אני שונא גזענים יותר מהכל. באמת חבל שישראל לא מדינת כלל אזרחיה כמו ארצות הברית שפה יש אוכלוסייה מגוונת וכולם חיים בכיף ובלי הבדל דת גזע ומין. לא הייתי יכול להצליח בארץ בתור אתיופי כמו שאני מצליח ומשכיל פה... לתשומת לב שלכם.תהיו חזקים.
daniel | 23.06.09
59.
האטיופית והשופט הרחום
לגע חשבתי שכבודו יפסוק נזיקין לטובת האברך הפוגע--כי הוא גרם במעשהו ל"הרמת" מעמדה החברתי של האטיופית"--אגב בסדום היו חוקים כאלה והשופט בודאי יודע על כך.כשופט דתי היה צריך להפנות את פס'הד לועדה למינוי דיינים ע'מ שזו תפסול את מועמדותו.אדם כזה לא יכול להיות שופט או דיין.
וסרמן משה | 23.06.09
51.
בושה וכלימה למשפט בישראל
יש לשלול לאלתר את רישיונו של השופט ולפטרו לאלתר משרותיו בבית המשפט. זו בושה וכלימה לצדק המשפטי בישראל, שפסק דין כזה יוצא מקוטלי בית המשפט בו. בנוסף הייתי דורש לתבוע את השופט בפיצויים גבוהים במיוחד על זילות ועלבון המתלוננת. נראה צה יעשה שר המשפטים בנידון!!!
דוב אורי  | 23.06.09
46.
מה שהשופט אמר באמת: מתקציר פס"ד של אתר נבו, ומפסה"ד :
א) בנגוד לאמור בכתבה של רותי סיני ("קבע השופט משה דרורי שאין להרשיע את הנאשם, שכן רישום פלילי עלול לפגוע בסיכוי שיתמנה בעתיד לבית הדין הרבני, וכן משום שביקש סליחה מהקורבן לפי הנחיות הרמב"ם.") כתוב בפס"ד האמור, ת.פ. 2003/06 מדינת ישראל נ' פלוני, לפי התקציר של אתר נבו: "ביהמ'ש סקר בהרחבה את פסיקת בתיהמ'ש בסוגיה. הסוגיה נדונה בפרשת 'כתב' שם פורטו השיקולים המתאימים וביניהם: שיקולים מקצועיים של שירות המבחן, העבירה, חומרתה ונסיבותיה, האפקט הציבורי בהרשעת הנאשם ושיקולי השיקום הפרטיים של הנאשם.............. גם אם יתמלאו כל דרישות התשובה אין התוצאה אי הרשעה באופן אוטומטי אולם הדבר יעמיד את הנאשם קרוב יותר לאי הרשעה מהרשעה. .......לסיכום הסוגיה ערך ביהמ'ש ניתוח ואיזון בין השיקולים השונים, החל מתקציר קצינת המבחן אשר המליצה להסתפק בעבודות שירות ולא להרשיע את הנאשם ודרך השיקולים אשר פורטו בפרשת 'כתב'." ב) בנגוד לאמור בכתבה של רותי סיני ("דרורי סבור כי הפרשה היטיבה עם הנפגעת: .......כתב: ......' הבינה את השיפור העצום במעמדה החברתי בין תחילת הדיון לסופו' ") כתוב בפסה"ד ( אפשר למצאו באתר courts ) : בסעיפים 424-426 : " אני משער כי ...בהפסקה....הבינה את השיפור העצום במעמדה החברתי בין תחילת הדיון לסופו. על כן, לאחר ההפסקה, אמרה...כי היא סולחת, וזאת גם לאחר ששוכנעה כי ....בקשת הסליחה שלו היא "מכל הלב"......לאור ניתוח זה של מה שאירע...אינני מקבל את פרשנותה/עדותה של עו"ד דמתי, .......כי המתלוננת פעלה "ללא הכנה נפשית והבנה אמיתית של זכויותיה וחובותיה"
הוו מתונים בדין | 23.06.09
40.
השופט, האברך והאתיופית
אני מזועזעת מכך שמערכת המשפט מאפשרת לשופט להצדיק ב-321 עמודים את התייחסותו המתנשאית, הגזענית והפוגעת באשיות המשפט והצדק. למה ראוי האברך שניסה לדרוס עובדת- ואולי בנס לא נהרגה- להגנה כזו ולכך ששמו לא הוזכר ? האם איש כזה יכול לשמש בבית דין? ממתי הבית המשפט קובע לפי הלכות הרמב"ם? אם המערכת לא תוקיע את השופט, לאן הגענו?
רינה | 22.06.09
33.
מעניין מאוד...
נניח שלפנינו מקרה זהה, עם אותן הדמויות, אך עם שינוי בפרט אחד בלבד: נניח שבמקום אישה אתיופית הייתה זו אחת מבנותיו או אישתו של כבוד השופט משה דרורי. האם גם במקרה זה היה פוסק את אשר פסק ? אם כן (ואני מקווה שלא) אני מאחל לכל בני משפחתו שיעברו ארוע "מכונן" שכזה, חוויה מהנה והרפתקנית, שתעזור להם ותבנה אותם לעתיד שיבוא. בסוף כולם במערכת המשפט מרימים גבה ושואלים "מדוע המדינה מתערבת בעינייני בתי המשפט ?" - מאותה דוגמא בדיוק שאנחנו רואים כאן לפנינו. חבל, עצוב ומאוד מביש שקיים שופט שכזה במדינת ישראל. צדק צדק תרדוף, אך לא בבית ספרינו.
פטריוט | 22.06.09
29.
מישהו יודע מה מס' ההליך של פסק הדין
מתי ניתן פסק הדין, לא הצלחתי למצוא אותו. השופט הזה נראה לי ממש מטורף, יותר מדי זמן בבית המשפט ובין הספרים, כניראה עשו את שלהם. 321 עמודים בשביל לתרץ פסק דין הזוי, צריכה לקרוא בשביל להאמין אם למישהו יש לינק לפסק הדין או את מס' פסק הדין על מנת שאוכל לאתרו באתר בית המשפט אודה לכם.
לכלכליסט | 22.06.09
13.
טירוף, מטורפים - שופט חסר חוש צדק, מידה ומוסר.
מה לעזאזל השופט חושב לעצמו? מה המסר שהוא שולח לכל "המועמדים" לתפקידי רבנות וכיוצ"ב. שמותר להם. הם "מועמדים" ולכן גזר הדין לא יפגע בסיכוייהם. פשוט טירוף. אם מישהו קורא זאת, בבקשה, להעביר את השופט הזה מתפקידו. במיידי. אם יש צדק תחת הרקיע, יופיע נא מייד !!
יעקב | 22.06.09
11.
אני בהלם
הוא באמת כתב את זה ? לנביאי ישראל היה הרבה מה לומר לשופט "הנכבד" עצוב "היא החלה את דבריה בהיסוס, בתחושה שהיא אינה נחשבת, ואדם בעל רכב (הנאשם) התייחס אליה כאל כלב. בהדרגה נוכחה לדעת כי שופט מקשיב לכל הגיג מדבריה, עורכי הדין פונים אליה בנימוס, וגם מי שפגע בה מתנצל בפניה... היא הבינה את השיפור העצום במעמדה החברתי בין תחילת הדיון לסופו".
 | 22.06.09
9.
אסור לוותר
כאחד שבא מהעולם הדתי כיום אני חילוני,שום דבר, אבל שום בהלכה אינו מצדיק פגיעה באדם כלשהו אלא אם הוא בא להרוג בכוונה תחילה. אנו מתייחסים לכל המשפט בישראל ברחמנות גדולה מידי ואח"כ אין לנו ברירה אלא לאכול את הפירות הבאושים של תוצאות המשפט. לא שהאברך חייב בדין ע"פ כל אמת מידה ומקומו בבה"ד הרבני לא יפקד, גם השופט דרורי חייב להסיק מסקנות אישיות ולעזוב את כס המשפט, הוא אינו ראוי להיות שופט בישראל עם פסק דין שכזה.
מנחם גלר | 22.06.09
4.
ומה עם להוקיע את השופט על החלטתו המבזה?
בושה וחרפה למדינה שבה שופט קובע כי על אדם להידרס בכדי להתקבל לחברה. האם מדובר בסוג חדש של זובור שאדם צריך לעבור כדי להיות אזרח ישראל? איפה נשמע דבר כזה. מעבר לכך מה מעניין אותנו הרמב"ם וענייני תשובה. אלו עניינים שבין הפוגע לבין הרבנים שלו ובני ביתו. לא ייתכן שאדם שפוגע, בורח ומכחיש לא ייענש בשנים ארוכות בכלא. דיין בבית דין? אוי לאוזניים ששומעות ולעיניים שרואות.
אני | 22.06.09
1.
משפט עברי כאמתלה לעוות דין
מאמתי יש למשפט העברי עליונות על דיני העונשין הרגילים,החלתטו של השופט תמוהה מאד ונראה כי סימן את המטרה,ולאחר מכן ירה את החץ,תמהני אם אברך אתיופי היה דורס קופאי לבןהאם גם אז היה השופט הנכבד היה נצרך לעזרת המשפט העברי ולדיני התשובה של הרמב"ם.
עמי המודאג | 22.06.09
תודה, קיבלנו את תגובתך ונשתדל לפרסמה, בכפוף לשיקולי המערכת