אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.

המשרד להגנת הסביבה אופטימי: 11 אלף איש ימסרו את מכוניתם לגריטה בשנה

25 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

25.
גריטה מכונית או חראטה
במדינה שלנו יותר קל לדרוס ברגל גסה אזרחים תמימים נראה עושים מהלך לאירגון בעלי המשאיות הכל חארטה עדין אין מגרשים לקליטת מכוניות כמו כן המחיר שמצעים מעליב אין לנו לקנות מכונית חדשה 100000שח נקנה שוב גרוטאה טפלו באוטובוסים המזהמים חברות תעופה משאיות דיזל נראה אותכם נוגעים בהם חברות חברי כנסת חסרי לב גם לאנוס אותנו ולעלות אגרת רישוי זה בזיון אפילו הטרדה מינית בכוח מכריחים אותנו להתפטר ממכוניתינו תנו פיצוי של לפחות 20000 ש"ח
eli | 14.07.09
24.
23 - צביקה - אתה אפילו לא על הכוונת של המחוקק... מודל 93' לא בתכנית...
רק רכב בן 20 שנה ומעלה יקבל כסף, וחוצמזה אתה פשוט צודק: למי יהיה כסף לקנות רכב חדיש אם הוא נוסע בגרוטאה בת 20? 3000 ש''ח אינם מהווים תמריץ אמיתי - זהו עוד עלה תאנה של פלצני האוצר כדי שיוכלו לטפוח לעצמם על השכם ולומר - עשינו משהו. באירופה, שם מחיר הרכב זול בהרבה, ומחירי המשומשות לגמרי ברצפה, ישנו מודל זיכוי עבור גריטה שבו מקבלים בין 2000 ל-3000 יורו, הבנת? בין 6000 ל-10000 יורו תוכל למצא ים של משומשות משנות ה-2000 ובאמת לשדרג את מצבך המוטורי. ובישראבלוף? - כשהפער הוא אכן כפי שאתה מציין, וכשהזיכוי הוא כזה פטתי (לפי היחס באירופה היינו צריכים לקבל עם המיסוי ששילמנו על הרכב לפחות 20 אם לא 30 אש"ח, לא 3000!) - יש לראות את ה"תכנית" הזו כלא יותר מאשר עידוד לאסוף מהרחובות את כל הגרוטאות שכבר לא יכולות ליסוע, ולנקות את הערים תמורת 3000 ש"ח לגרוטאה, וזהו. כל שאר הדיבורים - עוד אויר חם ומסריח נוסח האוצר.
אורי | 13.07.09
23.
יש לי פיאט אונו 93 יד ראשונה , האם כדאי -כנסו!
נניח שאגרוט אותה ואקבל 3000 ש"ח . אצטרך להשקיע עוד 70000 ש"ח לפחות בקניית פנדה או סוזוקי אלטו! עלות הכסף,ביטוח וכד הם הרבה יותר מעלות התיקונים של האונו! אם היו נותנים 30000 ש"ח הנחה במס קניה ,והוכחת בעלות לפחות שנתיים(להוריד הונאות עבריינים) אז אולי הייתי עושה את זה וקונה פנדה חדשה. כרגע- לא משתלם בעליל.
צביקה החשמלי | 13.07.09
11.
זה הגזר. צריך גם מקל בצורה של אגרת זיהום שנתית למכוניות ללא ממיר.
1000 ש"ח אגרה למכוניות ללא ממיר (אלו שלא צריכות בדיקת זיהום ברישוי שנתי), והמכוניות האלו יעלמו תוך שנה מהכביש. כסף האגרה יממן גריטה. סוף סוף נוכל לנסוע עם חלונות פתוחים בבוקר של קיץ, גם אחרי סוברו מקטעת.
מזהמות פי 10 | 09.07.09
10.
לדעתי חלומות באספמייה - הישראלי לא פרייר - הפקידונים הוזים
גם אני כמו רוב הכותבים חושב שאלה חלומות של הפקידונים שמפנטזים על מספרים אסטרונומיים ללא קבלות עם "סקרים" ללא קשר למציאות האמת שאנחנו לא בדיוק יודעים את הפרטים ואני מאמין לפי הכרותינו את פקידוני הממשלה שזה לא יהיה רלוונטי או כדאי להרבה אנשים במיוחד אם הרכב שלהם נוסע ואם הוא ישן אז הוא שווה הרבה יותר כאנטיקה אם לא כיום אז בעוד כמה שנים טוב תמשיכו לחלום ועמך ישראל ימשיכו לחסוך לרכב הבא בלי "טובות" שלכם
hawk | 09.07.09
2.
קומבינת המליונים
מי שלא שם לב, יש פו קומבינה שהסירחון שלה צועק הצילו. מדובר על תקציב של 33,000,000 ( שלושים ושלושה מיליון ש"ח) השאלה מתי תהייה וועדת חקירה ? האם הגריטה מתייחסת לרכב ישן נוסע ? האם הגריטה מתייחסת לרכב עם רישיון בתוקף. או שאולי יש כמה מקורבים שפתאום התחילו לאסוף מכוניות לפירוק בכל מיני מגרשי גרוטאות ואשר יגישו את אותם מכוניות לגריטה? אני מקווה שלא, אחרת בעוד שנה שנתיים שוב וועדת חקירה. החוק אני מקווה מתייחס להורדת רכב ישן מהכביש ולא מאיזה מגרש גרוטאות. תחשבו על זה!
אבי | 08.07.09
1.
למה הציבור מממן את זה? שידרשו מיבואני הרכב לממן
למה הציבור מממן את זה? שידרשו מיבואני הרכב לממן הם הנהנים העיקריים מכך. כל מכונית שמורדת מהכביש, בסופו של דבר בעל הרכב צריך לקנות מכונית יד שנייה , אן מכונית חדשה. מי שהוא קונה ממנו יד שנייה גם צריך לקנות יד שנייה או חדשה, כך שבשרשרת בסופו של דבר יצטרכו להירכש מכוניות חדשות בערך כמספרן של המכוניות הנגרטות, בהנחה שאין עודף של מספר המכוניות קיימות על מספר בעלי הרכב הקיימים. וכפי שנאמר גם בכתבה, בהסתברות של 70% יירכש רכב חדש. יבואני הרכב מרוויחים עשרות אלפי שקלים בהסתברות של 70% על כל רכב חדש שנגרט. לכן עדיף היה לדרוש מיבואני הרכב לשלם על תכנית הגריטה את ה-3000 שקל ואפילו יותר. זה רווח שלהם והם צריכים לשלם עליו. היום התקציב שנתן לכך משרד האוצר הוא כ-33 מיליון שקל במקסימום (3000 שקל כפול 11000 מכוניות ) ניתן לקבוע שכל יבואן רכב צריך לשלם לקרן מיוחדת ששוויה כ-50 מיליון שקל, את חלקו היחסי בשוק הרכב, ומהקרן לשלם לבעלי הרכב את כספי הגריטה (3000 שקל, ועדיף יותר כדי שיותר אנשים יגרטו את מכוניותיהם הישנות)
נ | 08.07.09
תודה, קיבלנו את תגובתך ונשתדל לפרסמה, בכפוף לשיקולי המערכת