אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.

עומר מואב: "החרדים יביאו על עצמם כליה ואולי יהרגו אותנו בדרך"

142 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

142.
חרדי גאה
אדון מואב היקר אנחנו החרדים אוהבים אותך ודאגים לך כדאי לך לחזור בתשובה כי כרגע הסטטיסטיקה האמפירית מוכיחה שהחרים כאן יותר מ3000 שנה ועברנו את גזירות פרעה והשם הירבה אותנו למרות נביאי שקר כמוך אם אתה חושב שהמשפחה החרדית חיה מ700 השקלים של משרד הדתות אתה הזוי החרדים גם עובדים וגם משלמים מיסים ישירים ועקיפים וגם משרתים בצבא וגם מתנדבים בארגוני רפואה וצדקה יותר מכל מגזר אחר וגם לומדים תורה ומצילים אנשים כמוך מגלות בנתיים מי שנעלם ולא החזיק מעמד אלו אותם יהודים שחיפשו חלופות ליהדות ולבורא עולם אם תשאר כמו שאתה גם תעלם או תהיה במוזאון שנראה לנכדים שלנו שגם כמוך היו בעם ישראל שחזו שהחרדים ילמו והנה אתה תעלם לכן תעשה טובה לעצמך ואל תחפש טרמפ על החרדים כדי לקבל התייחסות מהתקשורת ואם באמת מעניין אותך נושא העבודה במגזר החרדי אם תפעל אם הנציגים בנושא להקים אזור עבודה חרדי בעל אוירה חרדית כדוגמת קרית ספר אזור תעשייה הי טקי חרדי שצריך כאלה בעוד ערים וודאי תמצא אוזן קשבת לנושא
אברהם | 30.07.09
140.
טועה כלכלית לא רק חברתית
בשנות ההסתדרות החזקה מה שביבי קורא שנות קצנלסון 1951 עד 1977 מדינת ישראל צמחה ב- 5.3% לנפש לשנה, מאז ועד היום שנות השוק החופשי והשטויות בלירה המשק צומח בממוצע של 1.5% לנפש לשנה. באירפה זאת שיש בה אירגוני עובדים חזקים מאוד הייתה ב-10 השנים האחרונות צמיחה של 68% בישראל 43% ועדיין לא חישבנו את זה לנפש! כי באירופה אין גידול אוכלוסיה ובישראל יש והרבה (למעלה מ2% לשנה ממוצעת).. אז מואב יקר תחזור לספסל הלימודים המדיניות שלך ושל חכמים בלילה כמותך תביא אותנו בקרוב לרמת החיים המקובלת בזימבבואה. אתם הורסים את החברה ואת הכלכלה.
עמית | 29.07.09
134.
מואב צודק .........אשקרה..!!
במילים אחרות... החרדים הורגים את המדינה מאז תקומתה ואת המצב הזה צריך לשנות לאלתר ויפה שעה אחת קודם....הרי לא יעלה על הדעת שתסמונת הסוציומטיה תפגע באורחות חיינו החברתיים ובעיקר הכלכליים ......זו קודם כל התאבדות לדעת של עצמם ואח"כ הם גם גוררים את כל המדינה לכאוס נוראי........
אזרח מן הישוב | 27.07.09
133.
שקיפות, שקיפות, שקיפות אבל באוצר !!!
איך יתכן שעד היום אין שקיפות באוצר והעיתונאים נמנעים מלגעת בנקודה כואבת זו? היתכן שיהיו שם אינסוף סמנכלי"ם בתנאי מנכ"ל, ראשי אגפים בתנאי סמנכ"ל כשאין להם ו/או לתפקידם הצדקה ממשית אפילו להיות ראשי מחלקות!!! שלא לדבר על לא מעט מנהלים מיותרים אשר מיצרים לעצמם את העבודה ולו לא היו הדבר לא היה מורגש!!! במקום לדבר ולקשקש הגיע הזמן לעשות ולעשות אצלך בבית לפני שאתה מבקר אחרים!! על מנת להבהיר דברים אוסיף שהוא בהחלט צודק בדברו על שקיפות וקיצוצים אצל אחרים אבל כל עוד זה לא קיים במשרד האוצר עצמו הרי שאין לכך תוקף מוסרי וניתן אפילו לומר שהוא לא בא בידיים נקיות
יס מיניסטר | 27.07.09
129.
החרדים-שק החבטות של המדינה
כל הברברנים הגדולים...בחיים שלהם לא ראו חרדים מבפנים...מישהו פה ראה כמה חנויות ובתי עסק יש בבני ברק לבד? ת"א יכולה רק לקנא...אבל ברור,כל החנויות האלה לא מפרנסות את עצמן ואת מי שעובד בהן ,משלוחים וכו'...בגלל שהם חרדים ועובדים הם לא מפרנסים את עצמם.אבל אם הוא חילוני מובטל הוא מפרנס את עצמו. במגזר החרדי בכל בית יש לפחות משכורת אחת.פשוט אין להם הוצאות של פלאפון לכל ילד,כבלים ,סרטים אינטרנט וכו'...בלי קשר למה דעתי על מגזר זה או אחר אנשים עשו מהחרדים אני לא יודע מה..אבל זה יותר קל לרדת עליהם מאשר להגיד "אין לנו טיפת שכל בראש,מצטערים" ערבים שלא משלמים ארנונה בכלל זה בסדר,אבל זה שחרדי מסוים מקבל הנחה בארנונה? ועוד שימו לב-כל הכתבה יש משפט אחד על החרדים-וזו גם הכותרת... והכי חשוב-אסור לשלוח תגובות מסיתות-אבל כתבות מסיתות? זה בסדר...
שניר | 26.07.09
128.
הגיעה הזמן לומר דברי אמת ותוכחת מוסר אודות כתבה וכו'...
ישר ולענין, מואב מגמתו קפיטליסטית, אדם שמית היה מאוכזב ממנו, אני חשוב שהתמונה מדברת בעד עצמה, אני אישית חש גבהות ורוממות, לא ידעתי שהו מייצג ויועץ את שר האוצר, מפחיד! ולצד תוכנית ויסקונס... ולא נמשיך לומר מה בדיוק כתוב בתוכנית זו שהגיעה מאמריקה (הגויים) לצד כל אותם ה "כאילו" ציוניים, לצד הגות משנתו הברורה וחדות המחשבה, אכן אומר בבירור שאין נשמע ואין נקרא דברי תורה וברכה לעם ישראל. כאוטודידקט מולטי שכלי הגותי ורטורי, לפני שנים חשתי שנועם חומסקי סובל מבעיה אינטלקטואלית ידועה, אך זו לו בעיותו של מואב - ההפך הנכון, כנסת ישראל חולה ובורות של נציגי הציבור זה - אדישותם לאור בלבול בזהותם... זהו יהודית היא המשמרת, זהות ישראלית היא המחסלת, איני אומר דבר מלבד, כאיש אמונה ולמדן מהרז שברזים אומר בבהירות שכל בעיותנו מגיעות עקב אי קיום צוו הוגי תנועת הליכוד, ולא הליכוד שכיום אנו רואים, אני מתכוון למסדר הביתר"ם, לציוות הרוממה, לחזון זבוטינסק' רק שנבין שלפמי 40 שנה עצרנו תהליך, לציונות שלוש שלבים 1. עלייה, פיתוח והתיישבות 2. חינוך, מוסר, תורה, דרך ארץ וחזרה ליהדותנו ולזהות כ - יהודי. 3. ביטול הדמוקרטיה ומעבר "לניאו דמוקרטיה" שזו היא הציונות הרוממה. משם זה לגאולה, וכן אני מתכוון בית המקדש וכל העסק כדלקמ"ן. בי חזון, מחשבה דמיון ולעתיד יצעיד עם ישראל לגאולה ימים יעידו ואדוני' מבטחנו ולשם דרכי חיינו ויעודנו - אמן ! נ.ב דתי לאומי ציוני רוממה, 35, מרכז ת"א, עצמאי מתחת לאפנו צומחת לנו חברה ניאו קפיטליסטית דיקטטורית "כאילו" ציונות, אני חשוב שמה שיתקן את עם ישראל זה ברור התורה, אך לפני קבלת עוול מלכות וחוכמה אלוקית יש לנו ללמוד טוב טוב את ספרו של עליאזר שבדי - ציונות שלאחרי הציונות. הוא יפרט את שקרי חברי הכנסת, הוא יסביר הכיצד אנו עיוורים למתעמי הדיבורים והבטחות, אין לדעתי אין אמת וכלום בכתבה מלבד חיזוק של אותם הידים שאונסות עם ישראל ונפשותיו, האוצר מחסות בעלי האלפיון + ההון. לעולם לא יבטח באקדמיה בתחומי היהדות היסטוריה וטיאולוגיה, שם זה בורות עמוקה שמהולה בדברי הרצאה למען האני עצמי גובלן.
גיא "נילס" זלמנוביץ | 26.07.09
124.
הכו ביהודים(בחרדים)
קראתי וחזרתי וקראתי. שמתי לב שעיקר המאמר עוסק בתופעות שהעיקרית בהם פעילות של עיני ונצחונו על האוצר. אבל לכלכליסט הדבר לא משנה העיקר שבתי שורות הוזכרו פעמיים החרדים והעתון נותן כותרת המכווינה את הציבור לכיוון החרדים, כאילו הכל תלוי בהם והם האשמים בכל. מבנו של רם מואב - מהליגה לכפיה אנטי דתית הייתי מצפה למעט יושר אינטלקטואלי ובוודאי שמהעורך שנתן את הכותרת שיקום ויגלה את פניו כדי שנדע מי הוא.
יחזקאל לביא | 26.07.09
121.
כל מילה בסלע
אירגוני העובדים מחזקים את חברות כ"א מונעים גיוסי עובדים במשק כתוצאה מכך קשה מאוד למצוא עבודה או לעזוב עבודה שאתה לא מרוצה ממנה התפוקה יורדת נוצרים פערי שכר ומעמד בין העובדים המצב עם החרדים הוא בלתי אפשרי משפחות עם 10 ילדים שחיות על חשבון משלם המיסים אם היו משתתפים בכח העבודה נטל המיסים על מעמד הביניים היה יורד
סוציליזם = אסון | 26.07.09
120.
לאדון שחי במגדל שן
מיסטר מואב היקר, אתה כל כך מנותק מהמציאות- וזה מסביר גם את מהלכי ההחלטות על חיינו במדינה הזאת. הבאתם אותנו לעברי פי פחת כמעט בכל תחום. אין להם מושג מה באמת קורה בשטח. המשכורת הגבוהה שלכם תשולם לכם בכל מקרה ובכל מצב. אין לכם מושג מה זה להחליט מה לקנות, תרופות או אוכל. לשלם שכר דירה או את החשבונות, ולהישאר עם כלום. אני כנכה [לא של צהל] כמו מוחלשים אחרים סובלים ונסבול מהחלטות של חסרי חמלה. עם כל ההעלאות והמיסים על מים ואחרים, את הקצבה העלובה שלי [2100שח-אחרי עשרות שנים של תשלום לביטוח הלאומי] הקפאתם והיא לא צמודה למציאות. השכירים עוד יקבלו בצורה זו או אחרת איזה שהוא החזר. מה אני אקבל? קדחת. אני רק אשלם ממה שאין לי. אנחנו שקופים ולא קיימים כאן בעיניכם. סרח עודף. למרות שבמשך שנים כשהיינו בריאים שילמנו ביושר את כל המיסים למדינה כולל כל ההיטלים והגזרות, ולמרות שקיבלנו שכר בינוני ונמוך. העניים יהיו עניים יותר והעשירים יתעשרו יותר. המדינה הזאת נשלטת בידי בעלי ההון ומקורביהם ועוזריהם בממשלות ובכל הרשויות. מה אתם בכלל יודעים מהחיים שלכם. אין חמלה ואין אנושיות. טכנוקרטים אדישים וחסרי תבונה שרואים רק את האג'נדה שלהם, את חשבון הבנק שלהם, ואת הבתים המפוארים שלהם. אתה מדבר על סקטורים שמנצלים את המדינה? מאז קום המדינה, הסקטור שבו גדלת-הקיבוצים- ידע רק שפע כל ימיו; יניקה מתמדת ועצומה מעטיני המדינה ומשאביה, כולל הטבות, הנחות עצומות וחינמיים רבים. וכמובן מחיקת חובות בעשרות מיליארדים. מעולם לא ראיתם את האחרים, אלא רק את טובתכם. 'אם אפשר לקחת, למה לא?'- סיסמא ידועה. ושם כנראה התפתחה השקפת עולמך. אין לכם מושג מה זה מחסור, מה זה ללכת לישון רעב, או להיות חולה ללא התרופה שאתה זקוק לה. הירידה שלך על החרדים היא מכוערת ועלובה. כמה אנטישמיות יש בכם? כמה שנאה עצמית! אני חילונית ובזה לכל חשיבה בסגנון הזה. שפת הדיבור שלך היא של בריון חסר תרבות. אתם ניזונים ומונעים מרגשות רעים- ואלה הם אלה שיביאו עלינו חורבן.
אישה כועסת | 26.07.09
118.
לפי העצות של מואב יהיו כאן עוד 200.000 מפרנסים מחוסרי עבודה
אם בנק ישראל בהנהגתו של סטנלי פישר לא היה רוכש דולרים היום היינו מגיעים לעוד 200.000 מפרנסים מבוטלים. מבוטלים אלו היו עולים הון עתק למשלם המיסים עם כל הבעיות החברתיות שאין להם מחיר או אומדן .לכן, להגיד שסבסוד של היצוא דרך קניית מט"ח מסבסדת את הצרכנים בחו"ל". זה כמו להגיד שמטרת היעוץ של מואב להביא לחיסולה של מדינת ישראל. שר האוצר שטייניץ אינו זקוק לרועץ שתלוש מהמציאות אלא ליועץ מקצועי .
רן | 26.07.09
116.
מתי בדקת פעם אחרונה כמה חרדים עובדים? אתה עצמך חי במערכת שניזונה מתרומות ומענקים
מיסטר מואב, (נו נו איזה שם.....למי שמבין את מקורו) אולי בבקשה תחשוף את המסמך שמראה "שהחרדים לא מפרנסים את עצמם" ??? ואתה כן מפרנס את עצמך??? אתה חי בבועת האקדמיה שלא מחזיקה את עצמה וניזונית מתרומות ומענקים
ולא מפרנסת את עצמה | 26.07.09
114.
מאחז עיניים, אצלו העובדות לא משנות את התיאוריה
והעובדות הן שדנמרק היא מדינת רווחה אמיתית שבה המדינה משלמת את שכר הלימוד גם לתוארים מתקדמים, משלמת קצבאות נדיבות לילדים, להבטחת הכנסה, לאבטלה ועוד. דנמרק משקיעה סכומי עתק בנושאי רווחה כגון קשישים, ילדים בסיכון, התמכרויות, שירותי תקון,קצבאות זקנה ועוד ועוד ועוד. מתוך כל זה בוחר הפרופסור הנכבד את הפרמטר הבודד של יכולת פיטור עובדים (שבכלל לא בטוח שהוא מדויק) פלוס אזכור מרפרף של קצבת אבטלה והכשרה מקצועית. זה הרבה (!!!) יותר מזה בדנמרק. בסה"כ זהו דיבור שמרני שהתיאוריה השמרנית טופחת בפרצופו והוא עדיין בשלו. שום חשיבה יצרתית כמו לדוגמא השקעות בתשתית ובחינוך היוצרות מקומות עבודה (כמו בדנמרק למשל). בקצור, כשנהיה כמו דנמרק אז נראה.בנתיים תחפש כתובת אחרת, לא ועדי העובדים הם הבעיה. במדינה דורסנית כמו שלנו, ללא ועדי עובדים היו מזמן זורקים אותנו לכלבים.
אילן | 26.07.09
113.
"דוקטורנטים כמו זבל" ? שמעתי שכלכלנים טובים עזבו הארץ או נשארו באוניברסיטאות ו"כלכלנים כמו זבל"
"דוקטורנטים כמו זבל" ??? די מעליב לא כן ? אז אני צריך לציין ששמעתי שכלכלנים מצויינים עזבו את הארץ, טובים עוד נשארו באוניברסיטאות ו"כלכלנים כמו זבל" עברו לעבוד עם ביבי.. . . אני מקווה שזה לא מעליב את מואב. למה אני מתרגז ? כי כמה מהדוקטורנטים שאני מכיר הם עתיד המדינה שלנו, עתיד המדע, הטכנולוגיה, התעשיה והתרבות שעבורה כולנו חיים כאן. רבים מהם חכמים בהרבה ומוכשרים בהרבה מהכלכלן הזה. נמסר לי שמחקריו בינוניים, איכותו המקצועית אינה מעמידה אותו בשורה הראשונה וגם לא בשניה והשלישית בין הכלכלנים ועסוקו כפוליטיקאי מבייש את מקצועו או מה שנותר ממקצועו. חוזקו מתבטא בחוצפתו ופחות בכישוריו המקצועיים וההד שעבודותיו יצרו בכלכלה. שאלו כל כלכלן מה דעתם המקצועית עליו ותווכחו. בושה שהאיש הזה נכנס לנעליו של כלכלן מהשורה הראשונה כמו פרופ' טרכטנברג . . .אבל ביבי בוחר את אנשיו אחד אחד ! . . . . . .אצל ביבי יכול להיות מדען בכיר כמו חנקוגולו (זוכרים ?) וכלכלן בכיר מואב . . . ממש לא יאומן איך העניינים מתנהלים בארצנו. צריך להשוות לרמת הכלכלנים שמקיפה את ברק אובמה . . .!!
קורא זועם | 26.07.09
112.
ל9 - תדרשו מההנהגה שלכם להסדיר את הזכות לעבוד.
הפוליטיקאים החילונים סחיטים, את זה ההנהגה החרדית יודעת. כל שדרוש הוא להשוות את הפטור החרדי לפטור הערבי, כך שאם אתם אוכלוסייה שלא מתאימה לצבא - תוכלו לקבל פטור אבל תוכלו גם להתפרנס בכבוד לאחר מכן. אוכלוסייה חרדית עובדת תוכל גם לפרנס עולם תורה של 50,000 עילויים שילמדו כל היום בלי להעיק על הציבור הכללי, ורשויות המדינה יוכלו לעזור לעניים האמיתיים בקרב החרדים במקום לתמוך באוכלוסייה כולה. תדרשו. תבואו יהדות התורה וש"ס ותגידו שאתם מבינים שהגיעו מים עד נפש, שעוד דור או שניים לא יהיה מי שיפרנס אתכם ותבקשו את החופש לעבוד.
C-cyclist | 26.07.09
111.
רעיון לפרופ' מואב:במקום להלין בריחת מוחות ועל החרדים אולי תעשו משהו בנידון?
מוזר וחבל שהתעלמת מהבעיה הכללית במשק של אבטלה ומשכורות נמוכות מחד ויוקר מחיה גבוה מאידך,שגורמת גם לעבודה להיות לא כלכלית(במובן שלא ניתן להתקיים בכבוד) החרדים אמנם אוכלוסיה חלשה ומוחלשת מבחינה כלכלית ואין לה כלים ואפשרויות לחלץ את עצמה מהבור(וכידוע לך מקצבאות -אי אפשר לחיות). אבל כשמדובר באוכלוסיות אחרות כאלה לדוג' נשים,אמהות יחידות,עולים חדשים,בני מיעוטים נהגתם ונוהגים בדרך של אפליה מתקנת,מדוע כאן לא? ואדרבא,חרף החסרונות הכלכליים של החרדים,כנ"ל,מבחינת ה"מוחות" והפוטנציאל שלהם,דווקא לא חסר להם,כך שניתן ליישם את האפליה המתקנת הנ"ל דווקא לתחום ההייטק ולמזער את הנזק שגורמות שתי התופעות הנ"ל,מה דעתך?
לא המדרש הוא העיקר אלא המעשה | 26.07.09
109.
יש ברכה גדולה
אין ידיעה יותר משמחת כמו כריסה של הסקטור החרדי.זאת ברכה למדינה למשלמי המיסים לחרדים עצמם .הנקודה האחרונה :ובכן יפסק קידוש הרבנים ,שזאת עבודה זרה.אולי יעלמו "אדמורים" שהשם הזה הוא בטוי עליון של עבודה זרה.כי אין אדון מלבד השם.ואז כל המאמינים יתחילו לקדש רק את תורתנו הקדושה.
רענן | 26.07.09
108.
ניאוליברליזם - איו חדש תחת השמש
עומר מואב איננו נביא זעם כמו שכתבו פה. להיפך, הוא עוד אחד מנביאי הניאולוברליזם, שהרס את מדינת הרווחה, והותיר ממנה פירורים לעניים. תוכנית ויסקונסין היא בושה למדינה. עומר מואב מייעץ לשר האוצר. שרי האוצר- מהליכוד או המהמערך נוקטים כבר עשרות שנים בגישה ניאוליברלית. לא כל מה שמתאים לדנמרק מתאים לנו . צריך לחזור לערבים של מדינת הרווחה, לא ממקום של מבחני זכאות (מדינת רווחה שיורית) אלא ממקום של זכותו של הפרט לדברים הבסיסיים ביותר: דיור, פרנסה, בריאו חינוך ורווחה. נמאס לראות את נערי האוצר מנהלים את המדינה.ואם מואב הוא אחד היועצים שלהם, ברור מה העתיד צופן לנו
עדי | 26.07.09
107.
הדגש הוא על העשייה ולא על הפגמים
אין דרכי לכתוב תגובות במאמרים האינטרנטים אבל לצערי עלי להשיב בקצרה , מכמה סיבות : ואציין רק אחת , יש לי כבוד רב לדבריו של פרופסור עומר מואב וזהו גורם משמעותי וחשוב שבה אכתוב תגובה קצרה על דבריו פרופסור עומר מואב צודק , ניקח לדוגמה את החרדים וזה רק דוגמה , בהחלט הציבור החרדי הן מבחינה אידיולוגית , הנגזרת של הבחינה הכלכלית , והן מבחינה פרקטית שגם היא ברובה נגזרת של הבחינה הכלכלית . אבל פרופסור מואב , כמו במגוון רחב של עשייה ציבורית ברור לכולם שהציבור החרדי זקוק לשינוי , והשינוי יוכל לבוא , על ידי הקצאת מילגות עבורם מקומות עבודה ההולמים את השקפתם והנהגתם , ובכלל הקצאת משאבים רבים של מחקרים אמפירים , רטרוספקטיבים ופרוספקטיבים כאחד , ישנם היום קבוצות וחוגים בקרב הציבור הכללי , שכבר נידב את ליבו בצורה אלטרואיסטית לחלוטין לצורך ייצוב מצבו הכלכלי האקדמאי והתעסוקתי של המגזר החרדי . אך כאיש המעורב רבות בהחלטות הממשלה , חובתך היא לא לדבר אלא להפנות משאבים , למען ייצוב הכלכלה במגזר הזה , כדוגמה לשאר המגזרים האחרים . צורי
צורי  | 26.07.09
106.
מואב מאחז עיניים
הוא מתנגד לפעילות של ההסתדרות אבל אף מילה על האיגוד החזק ביותר במשק.. איגוד המתנחלים.זה האיגוד ששאב ושואב הכי הרבה כסף מהמדינה תרומתו לכלכלה החיא לא אפס אלא מינוס כי לא רק שהם שואבים את הכסף של כולנו הם גם לא מיצרים שום דבר { למעט אחוז קטן} ורק עולים ועולים כלכלית מדינית צבאית.
גל | 26.07.09
105.
תואר כלכלן - מניפולטור בלבד
אין לו מושג לפרופסור הזה כמה הרס הוא מביא למדינה בהשלחו בפלג החרדי בארץ שיסתכל על אחוזי העובדים, ואוזי ההכנסה הכספית, המוטיבציה של החרדים לעבוד בארץ, לא לרדת מהארץ, שיסתכל על כל המחסומים שהרשות שמה לפני החרדי שרוצה לעבוד, ונאלץ להסתפק בעבודות מזדמנות בגלל שהוא לא מתקבל בחברה שיסתכל על כל הדור הצעיר שרוצה לעזוב, ובמגמת ירידה מהארץ ושבעוד עשר שנים הייחס של אוכלוסיה ישראלי ערבי תשתנה לרעה, עקב משבר הכלכלה, החינוך הירוד, והריקנות של אבות בתי המדינה מכל תוכן וסממן ערכי. יחשוב לו טוב, ולא ידבר סתם דיבורים ריקי תוכן על השוואה בין מדינות בהן הערכים והאטיקה הפנים מדיניים הרבה יותר גבוהים מהמדינה-לה שלנו היו כבר הרבה כמוהו שניסו לחבל אבל עברו מן העולם, ולא נשאר מהם שום זכר לכבוד האומה.
cara | 26.07.09
104.
האם פרופסורים יוותרו על תנאים הסוציאליים? האם אפשר לדבר על כלכלה בלי פוליטיקה?
פרוספור מואב מיתמם... א. כלכלה היא העניין הכי פוליטי שיש. איך אפשר לדבר על כלכלה בלי פוליטיקה. הניסיון של פרופסורים לכלכלה להציג כאילו יש איזה מדע אובייקטיבי שנקרא כלכלה, המנותק מחוקי הפוליטיקה, הוא ניסיון שהיה מבלבל את מניחי יסודות מקצועם - שנקרא בעבר ולא במקרה "כלכלה פוליטית". האם יש דיון על תקציב מדינה שהוא לא פוליטי - נו באמת... ב. אין צביעות גדולה יותר מפרופסורים לכלכלה בעלי תנאי קביעות בחוגים לכלכלה באוניברסיטאות (בין אם מדובר בפרופ' מואב באופן אישי או בחבריו) המטיפים לתנאי שוק גמישים בכל מקום אחר, חוץ מאצלם בעבודה. נראה אותם מוותרים על הקביעות... הצחתם אותנו. לשוק חופשי הם תמיד מטיפים, אך לא בבית ספרם.
אזרח | 26.07.09
101.
פרופסור מואב, איש כלכלה ימני קיצוני מייצג את הקפיטליזם החזירי כפי שכינה זאת פרס.
תגיד את האמת, אתה מעוניין בהפרטה של הגופים הציבוריים ופירוקה של מדינהת הרווחה ושליחתם לעזאזל של וועדי העובדים. אתה וביבי רוצים פה אמריקה רק שוכחים את המוסר היהודי, הסביבה המזרח תיכונית העוינת ואת העובדה שאין לנו את המשאבים הטבעיים של אמריקה ולא אילו של דנמרק וצרפת. ומה לעשות שאנחנו גם מדינת עלייה ומהגרים אנשים פה צריכים להסתגל לתרבות, למנטליות שפה ועוד, הם צריכים אוזן קשבת ומדיניות מסודרת ומכוונת. איפה הרגישות ד"ר מואב היכן הסולידאריות ד"ר עמון. ודיי דיי לרקוד ולהתמסטל משכרון הכוח בריקוד המטורף שלך ושל חבריך סביב עגל הזהב ד"ר עמלק. אין בך שום הבנה כלכלית ואפס הומניזם לקשיים וסבל של בני אדם קשי יום וגורל. תמשיך ללמד את השטויות שלך באונ' ואח"כ תאשים אנשים אחרים, כבר 30 שנה שהמדיניות שלך שולטת ולא רק באונ' אלא במשרד האוצר. מה התוצאה??? כן נכון שלילית והרסנית. המדיניות הכלכלית הימנית מבית מדרשו של מילטון פרידמן וביבי נכשלה ותוריד את כולנו לעזה-זל. אגב אני ימני בכל הקשור לשלום ובטחון אבל סוציאל דמוקרט בתחום החברתי כלכלי. מואב עמון ועמלק תפסיקו להרוס את המדינה.
טולי | 26.07.09
100.
עומר מואב - מספק לביבי תחמושת פגומה במסווה מומחיות כלכלית
הבעיה של מואב הוא התחזקות ההסתדרות ויותר הגנה לעובדים. נו באמת. העובדים בישראל מופקרים לגורלם , קל לפטרם, להתעמר בהם ולשלול מהם פנסיה ופיצויים. קל להחליפם בעובדים זרים שהממשלה החכמה מייבאת כנגד העובדים הישראלים. מודל דנמרק הוא טוב במדינה כדנמרק, שבה יש רשת בטחון והכשרת עובדים. בישראל יש תכנית ויסקונסין עקומה שתכליתה לבזות ולנצל את העובדים תוך העשרת קבלנים מהל"ב שמרוויחים מאי-השמה. קיצוץ בתקציב הבטחון -הס מלהזכיר למואב את ביבי את שטייניץ המסכן. לא חסרים פרופסורים בלבלנים שאין להם אינטגריטי לקדם מהלכים שמועילים לכלל האוכלוסייה ולא רק לעשירים ,מקורבי שלטון, ושכירים שנהנים ממשכורות גבוהות ומקווים שהכל ימשיך כך. לו מואב היה מקדם מהלך אחד שניתן להוכיח כי הוא מהלך קידום אמיתי בכלכלת ישראל היה מצדיק בזה חלק משכרו וייעוצו לממשלה הכושלת הזו.
יאבץ | 26.07.09
99.
לחרד מס' 9
למה העדפה מתקנת? מטומטם מי שהמציא את זה! אתה טוב? אתה חושב שאתה טוב? לך תגיש התמודדות למכרז ל משרד ממשלתי. למה צריכים לקבל אותך למרות שאתה פחות טוב, ולזרוק מישהו אחר רק כי הוא חילוני\יהודי\עירוני וכו'. ואגב, זה לא רק עליכם החרדים, זה גם ההעדפה המזעזעת שיש בפקולטות לרפואה השונות.
 | 26.07.09
98.
זמירות ישנות בעטיפה חדשה
שוב חוזר הניגון: החרדים הורגים אותנו, ההשכלה הגבוהה נגישה מדי,וועדי העובדים מפריעים,חצופים שכמותם, לקאסטה הסגורה של "מיוחסים" להחליט עבור "פשוטי העם" איך יעבדו ובאילו תנאים. אלא, שהנה הואיל בטובו אקדמאי-מחמד של משפחות השלטון לפטור את עצמו מתדמית מוחלטת של שמרן כלכלי ע"י תמיכה בתוכנית וויסקונסין, שהיא לא יותר מאשלייה. אז הבה ואסביר לכבוד הפרופסור: 1: החרדים,או כל מגזר אחר הסופג זלזול כזה, לא ירצו להשתלב בתעסוקה כל עוד ישתלחו בהם מצד אחד, ויימנעו מקבלתם לעבודה מצד אחר. 2: בקשר להשכלה הגבוהה, יש הבדל בין "ביקורת" לבין חסימה של סטודנטים שיכולותיהם מוכיחות שהם מסוגלים להגיע לדוקטורט. איננו חיים בעידן האריסטוקרטים, והבחינה של מסוגלות הסטודנט חייבת להיות אובייקטיבית גם לחיוב ולא רק לשלילה. לא זה מה שמשתמע מדברי הפרופסור. 3: לגבי וועדי העובדים: מה לעשות, שהברונים השודדים מימי וואנדרבילט ווויליאם רנדולף הרסט הלכו לעולמם... מצד שני, תנוח דעתו של כבוד הפרופסור: הוא בחברה טובה.לא היינו מגיעים למצב כזה,אלמלא כל עם ישראל היה בעצם תומך בגישה של חזרה לימי האריסטוקרטיה והפערים החברתיים הקיצוניים.
מגיב כלשהו | 26.07.09
97.
לא חינם נקרא שמך מואב ועמון שונא ישראל
פעם רבי מאיר וחבריו נקלעו בערב שבת המלונית והיו צריכים להפקיד כסף לשמירה עד מוצאי שבת. חבריו מסרו לבעל המלון את צרור כספם,אך רבי מאיר הלך וטמן אותו בבית עלמין. במוצאי שבת באו לקבל כספם והוא הכיחש שקיבל מהם כסף,ויצאו בפחי נפש, ויאלו רבי מאיר הלך והוציא את כספו. שאלו אותו איך ידעת שהוא רמאי ,אמר להם שמו "כידור" והפסוק אומר בתורה "כי דור תהפוכות הימה בנים לא אימון בם". אבל חכמי ישראל עקבו אחריו וראו שהוא יצא מהבית וראו על בגדיו שיירי אוכל ,הלכו לביתו ואמרו לה שבעלך ביקש את הכסף והסימן שבשלת אוכל כזה וכזה,והיא האמינה להם ומסרה להם את הכסף...............
ישורון | 26.07.09
96.
הנחשלות הישראלית לעומת אירופה המתקדמת
הפרופסור המפוזר משווה את ישראל לדנמרק וצרפת. הצחקת אותי. ישראל היא מדינת עולם שלישית עם תחבורה ציבורית כושלת, כיתות צפופות ורפואה רק לעשירים. כאשר נקבל את התנאים שיש בדנמרק ובצרפת כולל משכורות שניתן להתקיים מהן אפשר יהיה לדון על החלשת עוד יותר של העובד בארץ שכבר כיום מעמדו רמוס. במשבר האחרון הוכיחו לנו הפרופסורים לקלקלה מה הם שווים באמת... הקפטליזם החזירי כשל !!!!
ליאור | 26.07.09
94.
ל-84: זה קורה רק בארגונים בהם במנהל לא נמדד לפי תפוקה או הצלחה, ולכן יכול להביאר עובדים בינוניים
ארגונים כמו מקורות, חברת חשמל, הסתדרות, רכבת ישראל, כנסת ישראל. את המנהל אי אפשר לפטר (אחרת הוועד יבעיר את המדינה, רחמנא ליצלן), אז מה אכפת לו לדאוג למשפחה / חברים הבינוניים שלו ? הרי לא אכפת לו מהתייעלות, שירות לקוחות, עמידה ביעדים (לו"ז, תקציב) .... במגזר הפרטי, המנהל נמדד לפי הצלחה, שזה בעיקר אומר לפי היכולת שלו לבנות ולהפעיל את הצוות תחתיו.
 | 26.07.09
89.
חוק העבדים של הימין מעורר חלחלה והרס החברה
לא הכל כסף פרופסןר מכובד שכמוך תיראה לאן הקפיטליזם הביא אותנו תיראה את ארה"ב ובריטניה? כך את ה רוצה להיראות? אני מעדיף קצת ]חות כח לתהגידים ויותר חוקי עבודה ימי העבדות נגמרו ומהלים וכלכלנים דגולים אין לנו מסודרים ובני משפחה מנהלים גורלות גם של המדינה תתעוררו הקפיטליזם מת! מת.
חיים | 26.07.09
88.
ל-84: זה קורה רק בארגונים בהם במנהל לא נמדד לפי תפוקה או הצלחה, ולכן יכול להביאר עובדים בינוניים
ארגונים כמו מקורות, חברת חשמל, הסתדרות, רכבת ישראל, כנסת ישראל. את המנהל אי אפשר לפטר (אחרת הוועד יבעיר את המדינה, רחמנא ליצלן), אז מה אכפת לו לדאוג למשפחה / חברים הבינוניים שלו ? הרי לא אכפת לו מהתייעלות, שירות לקוחות, עמידה ביעדים (לו"ז, תקציב) .... במגזר הפרטי, המנהל נמדד לפי הצלחה, שזה בעיקר אומר לפי היכולת שלו לבנות ולהפעיל את הצוות תחתיו.
 | 26.07.09
86.
עומר מואב, הנחות היסוד שלך שגויות ואתה הולך אחריהן שולל.
גמישות בשוק העבודה, הדבר הזה שאתה כ"כ מקדש ומקדם, פירושו אולי אבטלה נמוכה יותר, אך גם התמקצעות נמוכה יותר, תחושת חוסר בטחון אישי, אי נאמנות למקום העבודה, תחרות בלתי פוסקת ומתישה, הליכה על הקצה ובסופו של דבר קריסה. איני יכולה שלא להתנגד לנחרצות שבה אתה מקדש את עקרונות השוק החופשי (כביכול!) על פני סולידריות, תכנון משותף, עבודה ורווחה.
יעל | 26.07.09
83.
הדתיים יביאו עלינו כליה ועל המדינה
פרופ' מואב הנכבד, הסכמתי לתוכן מאמרך, אך הרי אתה בתפקיד מפתח שיכול לשנות דברים. תמליץ לשר האוצר לבטל את קיצבת הילדים החל מילד השלישי, הילודה אצל מגזר החרדי והדתי תרד, יהיו לנו פחות פרזיטים בעתיד, והמדינה תחסוך תשלומי סרק קואליציוניים. כל הזמן שהמדינה תממן את הפרזיטים הם ירבו וישלטו בנו.
ראובן | 26.07.09
80.
כל הכבוד לכותב, מה עם יישום?
כתבה מצוינת, שוחטת פרות קדושות, אמיצה ונוקבת, תקציב הבטחון, קבוצות שאינן עובדות מרצון, ההסתדרות "המשודרגת", אלו בעיות אמת שבכוחן למוטט את נחברה הישראלית עוד לפני הערבים, אכן דברי יועץ נכוחים ונבונים, אך מה עם היישום? זה כבר בשדה של ביבי ושטיינץ ואלה ודאי יפעלו הפוך.
עמוס | 26.07.09
79.
מואב נשמע זהיר -המצב חמור בסדרי גודל
1. עשרות אלפי אנשים מקבלים משכורות גבוהות יותר מהי-טק (עשרות אלפי ש"ח לחודש) רק הודות לכיפה ולמגבעת שעל ראשם"רבנים, דיינים, מנהלים ומפקחים, מנהלי אלפי עמותות, בישובים וערים חרדיות,מפעילי בתי קברות ועוד. 2. היקף ההון השחור אצלהם הוא אדיר.למשל -כל הגמחים מנהלים סכומים המוערכים במיליאדים לשנה.עסקות נעשות ללא קבלות, מיסים, מע"מ. כל שנת שמיטה למשל מזרימה אליהם עשרות מילוני ש"ח באמצעות העברות מזונות בחינם הנמכרים בשוק ללא קבלות. 3. סכומי העברות כספי הציבור אליהם אדירות למשל המל"ל . סבסוד כל השירותים שלהם הוא אדיר: החל מארנונה, מים, חשמל,חינוך, בריאות , טלויזיה ועוד. 4.אובדן כוח עבודה חכם.
כלכלן בכיר | 26.07.09
77.
מר מואב - פחות דיבורים, יותר מעשים
ראשית, מדוע אתה כאיש אקדמיה לא פועל לשקיפות בתוך האקדמיה? מדוע אנחנו לא שומעים על התאגדות בראשותך, שמטרתה לייצר שקיפות ואתיקה באקדמיה בישראל? שנית, אני תמה מאוד על האמירה בנוגע ליצור הדוקטורנטים, הרי מדינה צריכה לשאוף לאזרחים מושכלים, מחקרים (כן, אקדמים) הוכיחו כי אנשים בעלי השכלה מרוויחים יותר ומסוגלים לדאוג לעצמם ולמשפחתם ללא הפיכה למעמסה על מוסדות המדינה, אם כך, מדוע אתה נגד התהליך? גם הטענות בזכות חיזוק העשירים ונגד ועדי עובדים תמוהות. הרי ועדי עובדים המתנהלים בהתאם לחוקים מסודרים ושוב - באופן שקוף ועל פי קוד אתי, מייעלים את הארגון בו הם פועלים ולא ההיפך. זאת ועוד, כשמערכות מנהלות הן דמוקרטיות ופתוחות, עובדים שבעי רצון אינם זקוקים כלל לועד או לאיגוד, הם שבעי רצון והארגון המעסיק אותם מרוויח לטווח הארוך, אז מה הבעיה כאן? יכול להיות שאתה, מר מואב, מטפח את העיליתה העשירה והנפוחה אליה אתה משתייך? כי כשחושבים על זה, תחת המסקנה הזו - כל דבריך נהיים הגיונים וכמובן - נלעגים כמו שהם באמת.
אפריים | 26.07.09
75.
מואב צודק ב100%
איגודי העובדים (=ההסתדרות) מטפחים שכבה של שכירים שמנים שחיים על כספי ציבור. שיקום מישהו שחושב שמשכורות של 50,000 ומעלה לסוור בנמל הן מוצדקות (סוור להזכירכם זה סבל משודרג ולא הרבה יותר). שיקום מי שחושב שזה הגיוני שעובדי חברת החשמל ומקורות מרוויחים את השכר הממוצע הגבוה במשק. תבינו - אם אפשר להרוויח כזה שכר בעבודות לא מקצועיות במיוחד, איזה אינטרס יש לאנשים ללמוד? האינטרס הוא להשיג את הקומבינה הטובה ביותר על חשבון השאר. זאת לא מערכת שיכולה לקיים את עצמה לאורך זמן. ההסתדרות לא דואגת לחלשים. היא דואגת לאיגודים השמנים. והיא עושה את זה כי הכי קל בעולם לברבר על דאגה לחלשים ולעשות בדיוק את ההיפך. יישר כוח עומר ובהצלחה!!
סטודנט לשעבר של מואב | 26.07.09
74.
עיין ערך University of Louisville בויקיפדיה ותלמד
שם הלכו בדרך ההפוכה מאוניברסיטה פרטית שלא יכלה לגייס המשאבים הדרושים לעמוד בצרכי מחקר מודרניים. הפכה אותה מדינת קנטקי העניה לאוניברסיטה ציבורית ב-1970 כיום, המרכז הרפואי שלה (ארבעה בתי חולים) הוא מהמובילים בארה"ב במחקר ובטיפולים חדשניים, לרווחת תושבי קנטקי. בדיוק הפרטה, רק הברוורס. להרוס מרכזי מחקר קל, לשקם יקח עשרות שנים. בו בזמן שאנו נסוגים במהירות בלתי תאומן, שאר העולם מתקדם כך שהפער הנפער מתעצם מידי יום. המתפרות שבהן ישראלים יתפרו את בגדי הסינים (המתקדמים במחקר, במהירות האור) בעוד 2-3 עשורים אפשר יהיה לקרוא ע"ש נערי, שרי ויועצי האוצר של היום.
טמבל באוניברסיטה מתנוונת | 26.07.09
73.
מואב מארץ מואב עם חרטות של דוקטורנטים - תכנס תלמד ממני
חייתי בארהב 30 שנה אני בא מהסקטור הכלכלי מסחרי והנדלן , אמרת שאמה שלך מקבלת יותר ממך שמעת את עצמך ? זה מה שהרס וממשיך להרוס את החברה והכלכלה , כלכלן הכי פשוט יודע שהפרטים הקטנים צובילים ככלכלה גדולה ומבוססת , רק שכאן במדינה 19 עשירים ממשיכים לשלוט בכל הפרטים הקטנים הם עושיפם כסף לעצמם , אבל בגללם ,יש כאן חברה אכזרית אנשים כועסים בכל מקום שחיתות ומרמה , אי שוויון חברתי , מר עיני לא יכול ליהיות ולדעת את כל מרכיבי הכלכלה ומנועיה אז הוא עושה מה שיכול , אילו כל הדוקטורנטים שלך שאתה מיפיף היו אומרים כן בואו ונתכנן כלכלה שתחלק את הרווחים שכל האוכלוסיה תהנה ממנו אז.... היתה לנו חברה בריאה , אתם למדתם באוניברסיטה איך ליהיות אגואיסטים, חצופים ותחבולנתים , ולמדתם איפה ללחוץ ומאיפה לקחת עוד , כי למדתם את המיגבלות של מערכות המדינה , מר מואב העובדים הפשוטים לא יודעים זאת ובסך הכלרוצים ליחיות ברמת חיים לא שונה בהרבה ממך , אז כל עוד לא נדאג לחלשים הם אלה שיכרסמו בחברה כמו שקים היום , ולא החרדים שזה תירוץ דמגוגי טיפשי חסר בסיס ובורות של השמאלנים , ואלי מוטדב שתקדיש שעה ללימוד גמרא בשבוע ואז תבין לפרש את דברי קוהלת. ואת החברה שלנו כאן זה עם קשה עורף , שרודף שררה ועושק קנאה וניאוף ומה שתתן לא ירצה עוד , הכל מתחיל ונגמר ב ח י נ ו ך טוב ולימוד הצניעות הגעתי לארץ אחרי שלושים שנה והתנהגות החברה נעשתה יותר גרועה תתחיל לדבר על כלכלת חנוך ותבנה תכנית כלכלית לחינוך ואז נראה שינוי אם יהיה חינוך יהיו אנשים משכילים בכל הרמות מספיק ליצור כלכלה חזקה ושווה לכולם + - אין שיויון וצריך שתהיה חברה פרופורציונית למנוע קנאה שהיא המפתח להרס , ואת זה לא עשו הדוקטורנטים שלך ב48 שבאו מאירופה וכך צאצאיהם ממשיכים עד היו רובם מציונים עברו לשמאלנים והם ממשיכים להחזיק אצלפ את הבוחתות ועוד לא למדו לפתוח את ליבם וידיהם יותר כי חוששים שלא יהיה להם ככה חשבו החברה באירפה במיוחד במלחמה עם הנצים , ואסיים , ב- " ואהבת לריעך כמוך " , צדק צדק תירדוף , בני ישראל חיבים ליהיות ערבים זה לזה . תודה שנתת לי הזדמנות להעשיר את "הדוקטורנטים והפרופ " שלך ארץ נהדרת אנשים נהדרים בפוטנציה , צריך לחנך לדרך טובה וישרה . אני מקווה שתפרסמו את הכתבה היא אמיתית ומדברת לכולם ועל כולנו היהודים בפרט
מני עוז | 26.07.09
72.
תגובה ל-9 הסטודנט החרדי שרוצה אפלייה מתקנת.
גם אני רוצה אפלייה מתקנת, 4 מתוך 5 בני משפחה שרתו בצבא כקצינים (הצעיר עדיין בתיכון). עד היום עשינו יחד 29 שנות שירות בצבא ועוד היד נטויה, שניים מתוכנו, .משרתים במילואים. כמובן שכולנו לומדים ועובדים.בעצם, אנחנו לא צריכים שום אפלייה מתקנת. היינו ועודנו, אזרחים טובים ומועילים.מעולם לא ביקשנו קצבה או תרומה , נדבה או הטבה. גילינו אחריות משפחתית וכלכלית. ואתה, במקום להתבייש בפינה, עוד מצייץ ומבקש בקשות מהמדינה? ממני? אתה רוצה שנפנה לך את המשרות שלנו? כי עכשיו נזכרת שאין לך מימון ועליך לפרנס עצמך? אין גבול לחוצפה?
אור | 26.07.09
70.
פרופ' עומר מואב, הוזה בתאוריה ומנותק מהמציאות
הוא מעודד מצב בו 35% מהשכירים משתכרים עד לשכר המינימום, מה שמשרת את הקפיטליזם החזירי וגורם ליותר ויותר עובדים להתדרדר אל מתחת לקו העוני. אותו פרופ' לא התנסה במחנות החינוך מחדש של תוכנית וויסקונסין, אשר בשם הרווח עושקת את מוכי הגורל, הוא משתמש בחצאי אמיתות למשל בנושא של דנמרק, שם הוקם קואפרטיב של התושבים, שהקימו תחנת כח ירוקה המייצרת חשמל עם טורבינות רוח, בדנמרק אין 18 משפחות אוליגרכיות להן מוסר שילטון מושחת את המשאבים והעובדים במחירים מצחיקים, פרופ' שטיגליץ המתנגד לשליטת תאגידים במשק המובילים לקרטלים מציע במקום רגולציה, הקמת גופים ממשלתיים שיתחרו במשק הפרטי, מה שיחייב את הפרטיים להוזיל עלויות שרות ולא כפי שקורה היום, לאחר שמתבצעת הפרטה, המחירים של המוצרים והשרותים עולים. לו לא היינו מדינת חלם, הפרטות הבנקים היו צריכות להעשות כאשר הגדולים מפורקים ליח' בינוניות, ואז נמכרים ולא נמסרים במחירי הפסד כפי שנמסר בנק הפועלים לטד הריסון ובתו שרי. ולכן פרופסור החיים בחוץ דורשים פשרות על מנת שנתקיים כחברה, אין שחור ולבן.
לוי יוסף | 26.07.09
67.
אין דבר כזה כלכלן
לפרופסור המכובד...אין לך מושג קלוש מה קורה כאן במדינה ואיפה אתה חי. אין דבר כזה כלכלה!!! ואם לך ולחבריך היה מושג קלוש על מה אתם מדברים, אז לא היו משברים כלכליים וכולנו היינו חיים חיי נוחות בשלווה. הרי אם הכל כל כך צפוי וידוע אז מישהו כבר היה מוכיח איזה מודל כלכלי וכל העולם היה הולך איתו. מסתבר ש... כלכלה קשורה יותר לבני אדם וכלכלה היא רק כלי, בדיוק כמו פילוסופיה או היסטוריה שהוא לא ממש מוכח ולא ממש יעיל אבל בהחלט מעורר מחשבה. השאלה שצריכה להישאלה בישראל היא"באיזה חברה היינו רוצים לחיות"? חברה שוויונית? יציבה? הוגנת? תחרותית בלי היכר? ללא עקרונות חברתיים מנחים"? מה עם תרבות נגישה, רפואה לעניים וכו'? ובכלל אני מבקש בחום להפסיק עם כל הקשקושים של אימוץ "מודלים" ממדינות אחרות. אנחנו לא דנמרק לא צרפת, ארה"ב וגם לא לבנון. אנחנו ישראל. אפשר ללמוד מאחרים אבל לעצב מודל ישראלי- אולי יום אחד אולי אפילו ילמדו מאיתנו
עידו | 26.07.09
65.
תנו לי לעבוד 2
ראשית, לא אהבתי את הכותרת, הכותרת נלקחה מתוך משפט אחד מהראיון, וברור שמטרתה למשוך את הקוראים לריאה ולתגובות שלא תמיד נובעות מדאגה כנה לכלכלה, ודי למבין. בנוסף, רציתי לחזק את דברי הסטודנט מתגובה 9: כן, גם אני כמו רבים מחברי החרדים, החלטתי אחרי שנים של למוד תורני, ללמוד מקצוע [בתחום ההיטק], כדי לפרנס בכבוד את משפחתי, אך אינני מצליח ליישם את לימודי במציאת העבודה. איני חושב שיש להעדיף אותי כחרדי על פני חילוני מחפש עבודה מסיבות אישיות, אך אולי אם היו משכילים לבצע אפלייה מתקנת כדי להראות שהלימוד וההשקעה משתלמים מבחינה כלכלית, ואני וחבריי היינו יכולים להציג את ה'צד השני' של המטבע - כולם היו נשכרים מכך.
יוני | 26.07.09
63.
המשפט הכי חשוב בכתבה הוא עניין הוועדים ודור-א' מול דור-ב' !!!!
ולמי שלא מבין במה מדובר (או למה זה הכי חשוב). לא יכול להיות שוועד עובדים יחליט את מי מפטרים ואת מי לא. שימו לב בכל הארגונים הגדולים, שרוב המקורבים לוועד לא אנשים פחות מוכשרים, ותורמים הרבה פחות לארגון מרוב אנשי הארגון, אבל הן מוגנים. (ואז כולם קוראים לרכבת, נמלים, חברת חשמל ארגונים מסואבים - זו הסיבה) הוועד צריך לדאוג שאם המנהלים בחרו לפטר מישהו, ההליך יהיה תקין (הודעה, שימוע) ושהמפוטר יזכה לכל התנאים המגיעים לא. הוועד לא צריך לדאוג לזה שאנשים לא ראויים לא יפוטרו, מה שסוחב את הארגון לחוסר יעילות ובסופו של דבר לאבדון. בתור מנהל בהיי-טק (הנה, אני מזמין לעצמי חיצי ביקורת של מדושן, מדגל שן, מה-אתה-מבין), "בירת הכלכלה חופשית-קפיטליזם-אין וועדי עובדים", אני יכול להעיד שכל פיטורים של עובד נעשים בלב כבד ואחרי בחינה ממושכת, ולא סתם קמים בבוקר במצב רוח רע ומפטרים סתם מישהו.
 | 26.07.09
58.
הסתה על החרדים - "יכולים להרוג אותנו בדרך" ???? חוצפה שכזאת, כאילו המדינה שלו ושל החילונים בלבד
רוב החרדים עובדים , כאילו שאתה לא יודע , אבל יש המון שרוצים לעבוד ואין להם איפה , כי לא מקבלים אותם למשרדי ממשלה , וכמובן שהם לא יכולים לעבוד בכל מקום מבחינה דתית ואתה כמובן לא תבין את זה. אבל יש הרבה דוגמאות : כמו הרבה חרדיות שעובדות בהייטק במודיעין , וכו' . טוב , על החרדים מותר להסית , הם תמיד שותקים , ואם הם מוחים - מי הם בכלל , אבל להבדיל , האם היית מדבר כך על ערבים ??? מבטיחה לך שלא היית מעז, אבל חרדים למה לא , זה תמיד שק האיגרוף הכי טוב שיש.
חיה | 26.07.09
54.
כשאין ממשלה בישראל והכל זה שיקולים פוליטי , אז ברור שנדהר להתרסקות!!
עופר עיני לא מגן על החלשים אלא על ארגוני עובדים מושחתים ולא יעילים , להפך הדרישה של ההסתדרות לפנסיות גבוהות ומשכורות גבוהות לעובדי הציבור,הנמלים,חברת החשמל וכל מיני חברות ציבוריות, באה על חשבון החלשים מקופת המדינה!! החרדים כמובן זה נזק לטווח בינוני, עוד נרגיש את משאם של חסרי ההשכלה האלה שיוצרים עומס על מערכות הבריאות והרווחה בישראל, לא מייצרים הכנסות ומקבלים תקציבים וקצבאות שרק יילכו וייגדלו על חשבון מיעוט יצרני הולך וקטן, זה מעוות לחלוטין!!
רן | 26.07.09
53.
קל לדבר שיבדוק וימצא קורס אחד של הסבה מקצועית ואז ידבר
הוא רוצה שנהיה כמו דנמרק? בישראל אין קורסים להסבה מקצועית מלבד משגיחי כשרות. בדנמרק קיצבת זיקנה היא מכובדת ולא 1200 ש"ח עלובים שלא מספיקים לכלום. בקיצור ממרום הכסא באקדמיה קל לתת עצות אבל כדאי קודם שיפגוש יו"ר איגוד מקצועי בארה"ב ואז הוא ישנה את דעתו.
קוקו | 26.07.09
52.
מאות אלפי שב"חים מועסקים בתנאי עבדות, כך שאין גבולות ואין כלכלת מדינה
ובתנאים כאלה לא נותר לעובדים אלא להתאגד. הפתרון הראוי מתחיל בניקוי הארץ משב"חים, מכל הסוגים ובכל הכמויות. דרוש חוק יסוד לנושא: "נקיון הארץ משב"חים". לאחר מכן חוק יסוד המשטרה: "אתלטיות, חוסן וגבריות כח השיטור", כדי שהמשטרה תוכל לגשת פיזית לכל מקום שתדרש, במקום הקצ'קעס המגוחכות שהציבו לאחרונה בניידות.
מהנדס סדר | 26.07.09
51.
לצד אמירות נכונות של המכובד, יש הקשרים ומסקנות מסוכנות למשק.
לצד אמירות נכונות של המכובד, יש הקשרים ומסקנות מסוכנות למשק. יחסי העבודה בישראל מאד בעיתיים, ההסתדרות הפסידה כוחה בצדק, כאשר ניתן כח למעסיקים המצב הורע. הנהלה עם כח בלתי מוגבל מסוכנת למשק ולעצמה. מנכלים שכירים שיכורי כח "לוקחים לעצמם את כל הקופה" עושקים עובדים ומתבכיינים לממשלה. מגזר "המגיע לי" בניגוד למה שחושבים, נמצא באלפיון העליון. ראו על כמה חובות מחלו להם, שאם לא מי יודע כמה יפלו איתם. ההשואה לדנמר'ק וצרפת הינה לעג לרש - קודם כל שהמדינה תנהג כומ מדינות אלה. הייתי מציע לרדת לעם ולבדוק את חסי בעבודה בחברות ממשלתיות בנקים וכ"ו, יש עובדים עם קביעות (ברובם בטלנים) ויש עבדים- עובדי קבלן . זהו מיקס בלתי אפשרי שצריך לעצור אותו בחוק.
הקורא | 26.07.09
50.
הסבר מדוייק ולא דמגוגי של אדון מואב ישים את דברים במקומם הנכון ,,,,,,,,,,,,,,
על איזה זה שכירים אדון מואב מדבר ? חברת חשמל מקורות עירייות ? הרי יש עובדים במשק שלא מזיז להם שמטילים מיסים הם מרוויחים משכורות ענקיות הם עשירים ! רוב השכירים במשק פשוט עניים כל מס שמטילים ישר מכה להם קשות בכיס מה שקורה פה שלמעשה יש פה מעגל קסמים מעוות כשמטילים מס הוא נועד לממן את ציבור השכירים העשיר שמועסק בחוזים הסכמים קיבוציים שמוגן יל ידי ההסתדרות שאדון מואב ידבר אל העובדים האלה שעושקים את קופת המדינה!!! ולא לכלל העובדים במשק שקורסים תחת נטל המיסים וההוצאות החודשיות שנופילם עליהם מדי חודש , אדון מואב לא יילחם לשנות את המצב כמו שביבי לא רוצה ---------!!!!!! כולם שם מפחדים ומקטרים בתקשורת ולא עושים שום מהפכה !!!!!!!!!!!!!!
ארמגדון | 26.07.09
49.
המוני אברכים מקבלים הנחות גדולות בארנוה על חשבון תפיחת ארנונות לאחרים
לא מוצדק שכל כך הרבה חרדים רק ילמדו תורה. מתחילים את היום מאוחר, לוקחים את הילדים מהגן. באים לשנת צהריים, סבבא על חשבון מי? למה נותנים הנחות בארנונות לאברכים רבים? למה צריך לפרנס משפחות מרובות ילדים שמחנכות אותם להמשיך להישען על קיצבאות?
שיויון חובות | 26.07.09
47.
מעניין מה שכרו של אותו בטלן ופרופסור משועמם
מבקש לדכא התארגנות עובדים כאשר שכרו כנראה מעל 40 אלף ש"ח, האם לדכא עובד צעיר משוחרר צבא בשכר רעב, הינו פתרון? כאשר הצעירים יברחו מכאן, הפרופסור ישאר עם החרדים שיתגייסו לצבא כדי לשמור...עליו? לגבי החרדים מסכים לכל מילה
אב ללוחם | 26.07.09
44.
מה שיכול להרוס את המדינה זו הרחם של האמא הערביה.כדברי עראפת.
למשפחה חילונית ממוצעת 2.5 ילדים , למשפחה ערבית 8 ילדים. לא לחינם הערבים בטוחים בנצחונם ,היכולת לנצח אותם בכל השטחים ,פוחתת מיום ליום ,זו גם הסיבה שאין הם מוכנים לשלום . בעוד 65 שנים ,בהנחה שלא יהיו הפתעות מאירן.הם יהיו כאן הרוב ,החרדים רק משפרים את המצב .מואב כלכלן בתאוריה,תרומתו לכלכלת ישראל פחותה מכל מנהל של חברת תוכנה המביאה דולרים למדינה . בקשר לחרדים שרוצים אחרי כמה שנות לימוד לצאת ולעבות .לא מקבלים אותם . כדוגמה ,עירית י-ם מעסיקה פחות מ-10% חרדים ,כאשר החרדים 30% מכלל התושבים.
רונית | 26.07.09
39.
מר מואב, ביבי משתף עם החרדים פעולה
לא שמענו מילת גינוי לחרדים על כל המהומות שעשו בירושלים. ביבי הוא פחדן, שכוחו רק בדיבורים. זה שהחרדים יביאו כליה על הארץ אני מסכים, אבל למה החילונים שותקים ? זאת הבעיה.בבילעין יורים על מתפרעים. במאה שערים יורים עליהם מים. אם זה היה בגליל עם ערבים, היו מוטלות עוד 13 גופות. הימין הוא גשעני ולצערי גם המשטרה היום היא ימנית.ימנית.
יחזקאל | 26.07.09
37.
דנמרק וישראל שונות מאד
בדנמרק לא משליכים אשפה ברחוב וגם המוכרים בחנויות ישרים - קיים מושג שהוא זר לציבור בישראל , וגם למעסיקים , שנקרא יושרה. וכשלמעסיקים אין יושרה צריך להגביל אותם בחוקים דרקוניים - אחרת ציבור העובדים הופך לציבור של עבדים. הסביבה החברתית של פרופ מואב (במבשרת ובאוניברסיטה) אולי דומה לדנמרק , אבל שונה מאד מהיום-יום אותו פוגש העובד אצל המעביד בישראל
סתם אזרח | 26.07.09
36.
על החרדים ציטוט מהכתבה: זו אוכלוסייה שגדלה בקצב מהיר ולא מפרנסת את עצמה
צר לי לאכזב אותכם. אני חרדי ומפרנס עם אשתי את המשפחה. ואנחנו לא היחידים. אגב, האם כל החילונים עובדים? האם כל החילונים מפרנסים את עצמם ולא תלויים במערכות השונות? די כבר עם האנטישמיות וההשמצות האלה. הרי אתם לא באמת מכירים את החרדים. ומעניין שיש לכם הרבה מה להגיד עלינו. אסון.פשוט אסון. תנסו להכיר לעומק ולהתחבר למשפחות חרדיות. מבטיח לכם שתופתעו.
דוד | 26.07.09
35.
הכותרת היא במיטב הפרופוגנדה האנטישמית הישראלית
כיועץ עסקי עם 30 שנה וותק, אני מסכים עם כל מילה שנכתבה פה. אבל, הסכנה הגדולה שזוהתה במאמר היא ההסתדרות. אז מדוע הכותרת היא החרדים? מה עוד, שהפרופסור המכובד מציין כי גם החרדים מבינים שהמצב חייב להשתנות, בניגוד לראשי ההסתדרות שאינם מוכנים לשינוי. אבל כשיש אג'נדה - העובדות לא חשובות.
מיכאל | 26.07.09
33.
פרופ מואה-החרדים.....
בהתיחסות לכותרת "החרדים"זו הכללה של גופים שונים שהמשותף היחידי ביניהם הוא אמונתם הדתית. המפגינים הפראים הם צאצאי וממשיכי דרכם של נטורי קרטא ,חסידי סאטמר ותולדות אהרון. תמיד,היו נגד הציונות ובהמשך נגד המדינה.-קבוצה קטנה שמשפיעה רק על העיתנות המחפשת סנסציות. כל הבטויים ירושלים בוערת וכדומה הם פרי הדמיון הקודח של הכתבלבים המתפרקים מול צג המחשב,בלי לראות דבר.
יאיר | 26.07.09
30.
ברוך צהבא לארץ גילית את אמריקה החרדים כבר מביאים כלייה על הארץ
אתה יושב במגדל השן ושוחה בתוך עקומות היצע וביקוש הנגזרות שלהם וערמה של חרתא שאתה חושב שניתנה לך משמיים. יש לי שאלה אליך בחיים שלך השקעת כסף בחברת הזנק , שילמת מע"מ, ניסית לקבל אשראי בבנקים. או שאתה חי על חשבון הציבור
זאב | 26.07.09
26.
אם הוא מייעץ לממשלה למה הם עושים ההפך ?
כל מילה בסלע , החל מהכוח המופרז של ההסתדרות וכלה בהגדרה של סבסוד הצרכנים בחו"ל על חשבוננו תודות לפישר . רואים שהאיש למד את חוקי הכלכלה "הישנה" ( או אוסטרית ) , החוקים האלה כמו חוק כח הכבידה לא השתנו מאז שהם נקבעו לפני מאות שנים , מה שהיה נכון אז ( למשל הדפסת כסף = עליית מחירים ) נכון גם היום . לצערינו כיום יש לנו את פישר ונתניהו , הראשון לא מאמין בחוקי הכלכלה האוסטרית ולשני מתאים פוליטית להקשיב לכלכלנים מסוגו של הראשון .
אני רק שאלה | 26.07.09
25.
התחושה הכללית במדינה, שהכל הולך ודוהר לקראת התרסקות
אין רשות אחת במדינה, העושה את המוטל עליה כראוי וממלאת, אחר תקנות החוק כלשונן. האזרח חש מופקר ואם אין הוא נמנה עם המקורבים, קרוב לוודאי שהפניה שלו, תשכב בתחתית, באופן תמידי. בשירות הציבורי נוצר מצב מסוכן למדינה, כשכל גוף צובר עוד ועוד כוח המהווה פתח לשחיתות, באופן המכוער והמבזה ביותר את המדינה. כידוע הכוח רק משחית קל וחומר, כשהוא נתון בידיים הלא נכונות ולא אחראיות. גופים ציבוריים הפכו למוקדי כוח, המפגינים זלזול באזרח ובשלטון, שהם אמורים לשרת ולהיות כפופים לו. הרשויות הפכו מן הסתם, ל"גולם הקם על יצרו".. מוסדות הציבור, כבר לא ממלאים את הפונקציות, אשר למענן הם הוקמו והראייה המדינה נראית כפי שהיא נראית, והיא נראית רע רע מאוד בכל התחומים והמובנים.
נתן | 26.07.09
24.
גמישות אתה רוצה, תעסיק בובות פלסטלינה. מדינה צריכה לדאוג לפרנסה לעובדיה ותנאים סוציאלים
גמישות אתה רוצה, תעסיק בובות פלסטלינה מדינה צריכה לדאוג לפרנסה לעובדיה ותנאים סוציאלים. ושההייטק ומנהליו יתגמשו. שיקימו פה יותר מפעלי תעשייה, בעיקר בעיירות פיתוח ובפריפריות. ושיתנו פחות משאביים להייטק שמייטק!!!
שטיות במיץ עגבניות | 26.07.09
23.
פרופסור מואב היקר
אני מצטט אותך"אנחנו הולכים ודומים להגנה על העובדים כמו בצרפת ודנמרק" וזה רע. אני יכול רק לומר לך בוש והיכלם. כל חברי המועצה המייעצת שלכם הינם אנשים מדושנים היושבים על שכר של עשרות אלפי שקלים.מאוד קל לכם להרחיב את תוכנית וויסקונסין כי בני משפחתכם ואתם מסודרים. ראינו מה קורה לכלכלה בארה"ב אשר דוגלת בתוכנית וויסקונסין וראינו מה קורה במדינות כמו צרפת ודנמרק,לא צריך להיות מומחה כדי להבין שהמדיניות האירוםאית מנצחת. מדוע לא יושבים במועצה המייעצת,סתם פועלים נכים ואנשים שאינם יכולים להביא את פרנסתם בכבוד. לסיכום! אם היה תלוי בי הייתי מקצץ לכל עובדי האוניברסיטה והמכונים(כדוגמת מכון שלם)את השכר לפחות ב-50% וקובע לכם שכר חודשי שלא יעלה על פי שתיים מהשכר הממוצע. אל תישכח שאינך גורם ייצרני ואתה ומריעך חיים מכספי ציבור שלנו. בבקשה אל תהיו גיבורים על חלשים.
אייל | 26.07.09
21.
עומר מואב לא צודק - הגישה הקפיטליסטית נמאסה!
ההגדרה הקפיטליסטית לצמיחה הינה במונחים של סך הצמיחה במשק כלומר, לפי גישה זו אם נניח הונו של טייקון גדל במיליון דולר ולעומת זאת הונו של אזרח מן השורה שמשתכר שכר מיניומום ייקטו ב- 2000 דולר - המשק צמח. נוסחת הצמיחה אינה מתייחסת כלל להתפלגות ההכנסות ולחלוקת העושר ובכך כישלונה . אין בנוסחת הצמיחה פרמטר של למשל : מספר הזקנים שאין להם כסף לתרופת, ילדים שהולכים לישון רעבים, משפחות שנזקרקו מביתן. בבקשה אל תספרו לי את האגדה שכשהטייקון מרוויח אנחנו מרוויחים . במילים פשוטות, אני רוצה להרוויח את כספי מתשלום עמלות מופחתות לבנק הפועלים ולא מזה שאהיה מלצר במסיבת הבר-מיצווה של הבן של שרי אריסון. אני מקווה שהסברתי את עצמי
 | 26.07.09
17.
לשלוח את מואב לעמון
את אגדות האימה הללו על כך שאם לא ניתן עוד כסף לעשירים המשק יתמוטט אנו שומעים השכם והערב כבר אינסוף שנים. לא צריך לשמוע אותם שוב בניסוחו הספציפי של הפרופסור התורן. משק העבודה קורס משום שאין חוקים והחוקים הקיימים אינם נאכפים. העשירים עושים כטוב בעיניהם, מפטרים 75% מכח האדם, את היתרה מעבידים בפרך מעלות החמה עד צאת הנשמה. כך אנו מקבלים שכבה של חזירונים עליונים, שכבת עבדים ושכבת מובטלים, כאשר שכבת הביניים הולכת ומצטמקת והמדינה מעשית כבר מדינת עולם שלישי. אז שלא יבלבל את המוח, תודה אך לא תודה.
ה_שגריר | 26.07.09
14.
"אותי מעניינת הכלכלה". ואותנו מר מואב מעניין איך הכלכלה תעשיר את כלל האוכלוסיה ולא רק שכבת עילית
יפה שאתה מתעניין בכלכלה, עד כה הכלכלה הזו הייתה אחת מהאי שוויוניות ביותר בעולם. אולי תתחיל להתעניין ב"כלכלה חברתית", כזו שתאפשר לכל מדינת ישראל לצמוח (0% בחיפה, 0% בבאר שבע) ולא רק לשכבה דקה בה לצמוח בהון ומשאבים ב-10% לשנה ואז לפרוס את זה בשיטת הממוצע, כשעושים ממוצע עם 2 מליון איש שלהם לא חילחלה הצמיחה הזו כלל..
תפוזו | 26.07.09
7.
קול קורא במדבר
בין הקיסר הביזנטי ביבי לבין בובת הגרב שטייניץ, טוב לדעת שיש איש כלכלה שמתמקד במה שהוא מומחה לו - כלכלה. מואב לא מתעסק בפוליטיקה, הוא לא מדבר על מה נכון אידאולוגית או מדינית, הוא מנתח מה יקדם את הכלכלה בישראל, לרווחת תושביה כולם. אגב, מואב כתב את ההקדמה לספר שלדעתי הוא חובה בכל בית: "יסודות הכלכלה - מדריך לאזרח" של פרופ' תומס סואל. אם כל אחד מאיתנו יבין איך הדברים עובדים, לא יהיה צורך בסרטים כמו "שיטת השקשוקה"...
תדמור | 26.07.09
3.
לשיטתו של מואב מותר שכולם יתחזקו רק לא ארגוני העובדים
מתוך מבול המסים שנוחתים על המדינה אנו יודעים בודאות מי ישלם את זה - העובדים השכירים. יתכן שהחוקים שעיני השיג אינם אלגנטים, אבל במציאות בה ציבור השכירים הפך לנרמס ומשלם את מחירי הבזבוזים הממשלתיים ואת מחירי הקמת הקואליציות ועוד, יש מי שיאמרו שהחוקים שעיני השיג הם מעט מדי ואפילו מס שפתיים על אזלת ידו נוכח היד הגסה שנתניהו שולח לכל הכיסים האפשריים ותמיד רק לכיסים הריקים של ציבור השכירים . ואיני רואה שהאוצר יוצר שיטה כלשהי שלא תהפוך את ציבור העובדים לשפוטים של כל הכשלים הממשלתיים, איני רואה שמואב מציע מנגנון שיטיל גבול כלשהו על השלטון שמשתמש בחוקים כמו שפעם שודדי הדרכים השתמשו באקדחים. אז הייתי מציע לפרופ' מואב להרהר בשאלה כיצד זה שעם עיני ועם ההסתדרות רמת העוני והפערים החברתיים במדינה הם עדיין מן הגבוהים בעולם.
דניאל | 26.07.09
2.
אחיטופל כלכלי.
הפערים בחברה הישראלית מסוכנים לקיום המדינה משום שאין שום סיבה שבעולם שאלה המצויים מתחת לקו העוני ימשיכו להעניק למדינה את החשוב ביותר את החיים,מדינה שלא הצליחה להעניק כלום לתושביה ,תושביה לא אמורים להעניק לה דבר.ההשוואות עם צרפת ודנמרק מופרכות מיסודן,שם היחס לעובדים, רמות השכר וההגנה הסוציאלית של המדינה על התושב נוסכות בטחון כלכלי אמיתי כך שבכריסמס הם לא יחפשו מזון בזבל.תתעורר ידידי הפרופסור או אולי תחזור לקיבוץ שם תהיה חלק מהאוליגרכים החדשים של הקיבוצים המופרטים.
ליאור  | 26.07.09
תודה, קיבלנו את תגובתך ונשתדל לפרסמה, בכפוף לשיקולי המערכת