אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.

מנהרות הכרמל: הפרויקט הענק שתוכנן עוד לפני קום המדינה

55 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

55.
מנהרות בכרמל
הבנתי את הפירוש הדתי ל"לך אל הנמלה עצל". הדתיים מפרשים את זה "חפור מנהרות כמו הנמלים". הבריטים היו דיסקרטים וגם עם חפרו מנהרה הם לא רצו לספר לחברה". החשש - מנהרה מכפר-תבור ל"טבעון" ((עשרות שנים?)) עשויה להסביר את ההתנגדות של ביבי לתקשורת חופשית. תארו לעצמכם שזה יתפרסם בעיתון...הרי תהיה "צהלה כללית" בציבור...ואת זה צריך למנוע
נרות זהב (איציק מאנג | 10.04.17
54.
גם כביש בגין בירושלים ותכנית האב של ירושלים היום מבוססת על תכנית הבריטית של
האדריכלים הבריטים גדס ומקלין. התוכניות הוגשו בשנות ה20 וה 30 של המאה ה20. מאז ועד היום לא נוצרה תוכנית אב לירושלים וכל הפיתוח , כמו למשל הטבעת הירוקה סביב העיר העתיקה וכביש הטבעת סביבה (בגין )מבוססת על התוכניות מהתקופה הבריטית. המושל הבריטי, רונלד סטורס, שהגיע לירושלים ב 1920 השקיע רבות בפיתוחה.פרטים בלינק הבא: http://he.wikipedia.org/wiki/%D7%AA%D7%95%D7%9B%D7%A0%D7%99%D7%AA_%D7%92%D7%93%D7%A1_(%D7%99%D7%A8%D7%95%D7%A9%D7%9C%D7%99%D7%9D) יוחזרו הבריטים לארץ!!!!!
מזל | 04.08.09
53.
איך מגדירים מדינת עולם שלישי?
אם במשך שעות רבות ביום ההגעה למקומות עבודה במרחק נסיעה של 20KM נמשכת לפחות שלושת רבעי שעה לכל כיוון. אז משמעות הדבר שאין תשתית תחבורתית שמאפשרת ניוד סביר לבני אדם. רוב מדינת ישראל סובלת ממצב כזה כשכמובן אין בעשור הקרוב שום מגמת צמצום הזמנים ותחבורה ציבורית מפגרת במאה שנה לעומת הנדרש. תחבורה ציבורית גם לא קיימת בזמנים ומועדים שאינם לרוחם של החוגים הדתיים
פרופסור פרוספרס | 02.08.09
52.
כולי תיקווה כי תהיה סלקציה בכניסה למנהרה ואם יש לך גיסה פולניה תשלם פחות !
כי בנסיבות העניין אתה מוחייב לנסוע בדרך הקצרה והבטוחה שלא תפגוש את הפולנייה בדרך , חוץ מזה במזרח אירופה יש יצאניות שעובדות במנהרות האם גם פה זה יהיה ? כי אם כן אפשר יהיה לממן את עלות הנסיעה מפירסומת !!!
המנהרה | 30.07.09
47.
לכל מי שמתלהב מהבריטים....
בגלל הבריטים, חיפה נראית כפי שהיא נראית והנכס הנדל"ני כי חשוב של חיפה - הים והמפרץ כל כך מוזנחים. מדוע? עקב תווי הרכבת הנוכחי. לפני עשרות שנים, הייתה הצעה ראויה להסיט את פסי הרכבת כך שהרכבות יעברו, מעל ובמקביל לרחוב העצמאות...על ציר דרך יפו או שדרות המגינים. לו היה מתבצע הדבר, כל אזור העיר התחתית, היה הופך לאזור נדל"ני מבוקש, הן מבחינת מגורים והן מבחינת עסקים; כמקובל בערים רבות בעולם. במקום - האזור נראה כמו חלקים מאזור הנמל בבולטימור, מרילנד.
בכייה לדורות | 29.07.09
45.
מנהרות הכרמל - בעבר והיום
מנהרות הכרמל נכללות בתוכנית המתאר של חיפה משנת 1934 וחברו ישירות את חוף הכרמל עם הצ'ק פוסט . מטרתם היתה לאפשר לנוסעים הבאים מדרום לצפון או להפך להקוף את העיר התחתית שהיתה המע"ר של העיר . המנהרות של היום מטרתם העיקרית לחבר את רכוזי האוכלוסיה שגרה על הכרמל עם איזורי התעסוקה במת"מ והמפרץ ולכן יש להן יציאה/כניסה בכרמרכז הגאגרפי של העיר ש( ליד גרנד קניון ).
ד"ר רוט יעקב | 29.07.09
30.
הימים הגדולים של הציונות מתו !
הציונות לא מסוגלת להרים פרויקטים בכזה סדר גודל יותר. לפני 60 שנה אולי. היום פשוט אנו תובעים בים של אינטרסנטים ופקידונים עלובים. ימינו פה ספורים. 5% מילדי כתה א היום הם מהמגזר החרדי האנטי ציוני. הציונות הולכת למות ואני אומר את זה בכאב גדול.
ציוני בדם | 29.07.09
29.
7 לא מדוייק
כל המגיע מהקריות וצפונה ודרכו לכביש 2 יעשה זאת בחציית המנהרה ב6 דקות, כנ"ל כל עובדי מת"ם בואך דרומה לחוף הכרמל ומרכז הארץ. לכן גם ערך הדירות לאורך נתיב העיר/ ק. אליעזר, יעלה מאוד גם יותר נקי ושקט ובוודאי קירבתם גם לנתיבי הרכבת הסמוכה, דבר המקרבם למרכז הארץ ב45 דקות
מוטי | 29.07.09
27.
כל שיפור תשתיות זהו צעד מבורך- אך לא הבנתי מדוע אני לא צריך לקבל את השירותים הללו בחינם
מהמדינה. אני משלם מסים. ארנונה, כל האגרות המשונות הללו על הרכב. למעשה, אני משלם למדינה הון עתק!!! אז למה אני צריך לשלם כסף על תחבורה כדי להגיע לעבודה (ולייצר כסף שגם חלק נכבד ממנו הולך למדינה)?!!??!?!?!?!?!?
הדיוט | 29.07.09
22.
מיזמי תשתית בישראל
בישראל אף פעם לא חושבים יותר משנה שנתיים קדימה. אם היו חושבים חמישים שנה קדימה למשל או אפילו 25, דברים היו נעשים אחרת. תסתכלו למשל על הריבוי הטבעי של האוכלוסיה החרדית. אפילו עם המתפקרים, סביר שיהיה רוב חרדי בארץ תוך מספר דורות ואז יהודית ודמוקרטית יהיה מונח עם משמעות אחרת לגמרי. ולמרות זאת, אנחנו מתעקשים על המינוח כדי לנגח את הערבים. באשר לפרוייקט רכבת תחתית בת"א, העניין נבדק ויש איתו שתי בעיות משמעותיות - כדי להגיע לסלע יציב צריך לחפור הרבה יותר עמוק מבערים אחרות. בנוסף, יש חששות לגבי יציבות המבנים בדרום ת"א וביפו עם הרעידות מהרכבת. אולי צריך לדבר עם החמאס - יש להם הרבה נסיון עם חפירת מנהרות עמוקות....
לוי | 29.07.09
19.
מנהרה כן, אבל לסלול כביש בלי בורות, לא! כבישי חיפה כמו בכפר נידח באפגניסטאן. בושה!
כל הכבישים בחיפה כנראה נסללו ע"י חבורת חובבים אשר כמה מהם וודאי עיוורים. אחרת איך ניתן להסביר את מצבם הגרוע של הכבישים הפנימיים? אולי תשקיעו כמה שקלים בסלילה מחודשת של כבישים אשר לא ראו אספלט חדש 30 שנה?
אילן | 29.07.09
10.
ככל שזכור לי מי שעצר את חב' בייטמן היתה מע"צ
ולא היועץ המשפטי. הדרום אפריקאים הציעו הצעה זולה וטבה שהיתה מביאה להקמת והפעלת המנהרות כבר לפני שנים רבות אבל מע"צ טענה בבית המשפט שחייב להיות מכרז שגם היא תוכל להשתתף וכששאלו אותם איזה ניסיון יש להם בכריית מינהרות הם אמרו שניסיון רב "במעבירי מים"...והצליחו למנוע את הפרוייקט.
דורון אפרתי | 29.07.09
7.
חלם זה כאן
כל רעיון המנהרה נולד לפני שישים שנה והצדקתו היחיד הינה העברת התנועה ללא יצירת עומס בעיר התחתית של חיפה. אלא מה, בינתיים קרה משהו מהותי, כביש 6 שינה את כל הכללים והתנועה בכיוון צפון/דרום אינה נזקקת עוד למעבר בחיפה. המנהרה הינה השקעה מגוכחת במונחי עלות תועלת לאחר שכביש 6 נכנס לתמונה ומגיע ליוקנעם וצפונה מכך.
מצחיק | 29.07.09
תודה, קיבלנו את תגובתך ונשתדל לפרסמה, בכפוף לשיקולי המערכת