55. מנהרות בכרמל הבנתי את הפירוש הדתי ל"לך אל הנמלה עצל". הדתיים מפרשים את זה "חפור מנהרות כמו הנמלים". הבריטים היו דיסקרטים וגם עם חפרו מנהרה הם לא רצו לספר לחברה". החשש - מנהרה מכפר-תבור ל"טבעון" ((עשרות שנים?)) עשויה להסביר את ההתנגדות של ביבי לתקשורת חופשית. תארו לעצמכם שזה יתפרסם בעיתון...הרי תהיה "צהלה כללית" בציבור...ואת זה צריך למנוע נרות זהב (איציק מאנג | 10.04.17 (ל"ת)
54. גם כביש בגין בירושלים ותכנית האב של ירושלים היום מבוססת על תכנית הבריטית של האדריכלים הבריטים גדס ומקלין. התוכניות הוגשו בשנות ה20 וה 30 של המאה ה20. מאז ועד היום לא נוצרה תוכנית אב לירושלים וכל הפיתוח , כמו למשל הטבעת הירוקה סביב העיר העתיקה וכביש הטבעת סביבה (בגין )מבוססת על התוכניות מהתקופה הבריטית. המושל הבריטי, רונלד סטורס, שהגיע לירושלים ב 1920 השקיע רבות בפיתוחה.פרטים בלינק הבא: http://he.wikipedia.org/wiki/%D7%AA%D7%95%D7%9B%D7%A0%D7%99%D7%AA_%D7%92%D7%93%D7%A1_(%D7%99%D7%A8%D7%95%D7%A9%D7%9C%D7%99%D7%9D) יוחזרו הבריטים לארץ!!!!! מזל | 04.08.09 (ל"ת)
53. איך מגדירים מדינת עולם שלישי? אם במשך שעות רבות ביום ההגעה למקומות עבודה במרחק נסיעה של 20KM נמשכת לפחות שלושת רבעי שעה לכל כיוון. אז משמעות הדבר שאין תשתית תחבורתית שמאפשרת ניוד סביר לבני אדם. רוב מדינת ישראל סובלת ממצב כזה כשכמובן אין בעשור הקרוב שום מגמת צמצום הזמנים ותחבורה ציבורית מפגרת במאה שנה לעומת הנדרש. תחבורה ציבורית גם לא קיימת בזמנים ומועדים שאינם לרוחם של החוגים הדתיים פרופסור פרוספרס | 02.08.09 (ל"ת)
52. כולי תיקווה כי תהיה סלקציה בכניסה למנהרה ואם יש לך גיסה פולניה תשלם פחות ! כי בנסיבות העניין אתה מוחייב לנסוע בדרך הקצרה והבטוחה שלא תפגוש את הפולנייה בדרך , חוץ מזה במזרח אירופה יש יצאניות שעובדות במנהרות האם גם פה זה יהיה ? כי אם כן אפשר יהיה לממן את עלות הנסיעה מפירסומת !!! המנהרה | 30.07.09 (ל"ת)
51. באותו הזדמנות יכלו גם לשלב רכבת תחתית שתחסוך באנרגיה ודלק ותוביל את הנוסעים במהירות וחיסכון ! מטרו | 30.07.09 (ל"ת)
50. סיפור יפה. גם אני חושב שהמנדט נגמר מהר מדי - תראו איזה חשמל, נמלים ורכבות השאיר פה הנציב העליון. עוד 10 שנים לא היה קורה כלום חיימון | 30.07.09 (ל"ת)
49. אי אפשר להחזיר את הבריטים שיבנו פו כמה מחלפים מנהרות ויפתחו לנו את הפקקים ?! ניקי | 30.07.09 (ל"ת)
48. הבריטים ניסו להתיש אותנו בחיפה אבל אפילו הם לא העזו לסגור בתי ספר, בזה יונה יהב עקף אותם.. 5-10 בתי ספר נסגרים בחיפה | 29.07.09 (ל"ת)
47. לכל מי שמתלהב מהבריטים.... בגלל הבריטים, חיפה נראית כפי שהיא נראית והנכס הנדל"ני כי חשוב של חיפה - הים והמפרץ כל כך מוזנחים. מדוע? עקב תווי הרכבת הנוכחי. לפני עשרות שנים, הייתה הצעה ראויה להסיט את פסי הרכבת כך שהרכבות יעברו, מעל ובמקביל לרחוב העצמאות...על ציר דרך יפו או שדרות המגינים. לו היה מתבצע הדבר, כל אזור העיר התחתית, היה הופך לאזור נדל"ני מבוקש, הן מבחינת מגורים והן מבחינת עסקים; כמקובל בערים רבות בעולם. במקום - האזור נראה כמו חלקים מאזור הנמל בבולטימור, מרילנד. בכייה לדורות | 29.07.09 (ל"ת)
46. בשעה טובה~ אני מבין גם שיעברו שנים רבות עד שנזכה לרכבת תחתית בגוש דן...אף שגם עליה דיברו בשנות החמישים. דני | 29.07.09 (ל"ת)
45. מנהרות הכרמל - בעבר והיום מנהרות הכרמל נכללות בתוכנית המתאר של חיפה משנת 1934 וחברו ישירות את חוף הכרמל עם הצ'ק פוסט . מטרתם היתה לאפשר לנוסעים הבאים מדרום לצפון או להפך להקוף את העיר התחתית שהיתה המע"ר של העיר . המנהרות של היום מטרתם העיקרית לחבר את רכוזי האוכלוסיה שגרה על הכרמל עם איזורי התעסוקה במת"מ והמפרץ ולכן יש להן יציאה/כניסה בכרמרכז הגאגרפי של העיר ש( ליד גרנד קניון ). ד"ר רוט יעקב | 29.07.09 (ל"ת)
40. ל-19. רק תגלה לי היכן מצאת .....? 19' נכבדי, אנא לחש על אוזני היכן מצאת כביש בחיפה !!! אני מצאתי עד כה רק רשת של בורות המחוברים יחדיו בכתמי אספלט אקרעיים. אם בכל זאת תמצא משהו שעונה להגדרה "כביש" בחיפה, אנא עדכן אותי !!!! PF480 | 29.07.09 (ל"ת)
36. אין בלאו הכי מה לעשות בחיפה, אז טוב שזה ייקח רק 5 דקות לחצות אותה! והכי חשוב מבלי לראות אותה. שייקה | 29.07.09 (ל"ת)
35. זעזוע ביסודות הבתים מי יפצה אותנו תושבי הבתים שסבלו כל שעות היום ולפנות בוקר מהפיצוצים, ועכשיו הבתים שלנו מלאים בפיצוצים?????????????????????????????? מירב | 29.07.09 (ל"ת)
30. הימים הגדולים של הציונות מתו ! הציונות לא מסוגלת להרים פרויקטים בכזה סדר גודל יותר. לפני 60 שנה אולי. היום פשוט אנו תובעים בים של אינטרסנטים ופקידונים עלובים. ימינו פה ספורים. 5% מילדי כתה א היום הם מהמגזר החרדי האנטי ציוני. הציונות הולכת למות ואני אומר את זה בכאב גדול. ציוני בדם | 29.07.09 (ל"ת)
29. 7 לא מדוייק כל המגיע מהקריות וצפונה ודרכו לכביש 2 יעשה זאת בחציית המנהרה ב6 דקות, כנ"ל כל עובדי מת"ם בואך דרומה לחוף הכרמל ומרכז הארץ. לכן גם ערך הדירות לאורך נתיב העיר/ ק. אליעזר, יעלה מאוד גם יותר נקי ושקט ובוודאי קירבתם גם לנתיבי הרכבת הסמוכה, דבר המקרבם למרכז הארץ ב45 דקות מוטי | 29.07.09 (ל"ת)
27. כל שיפור תשתיות זהו צעד מבורך- אך לא הבנתי מדוע אני לא צריך לקבל את השירותים הללו בחינם מהמדינה. אני משלם מסים. ארנונה, כל האגרות המשונות הללו על הרכב. למעשה, אני משלם למדינה הון עתק!!! אז למה אני צריך לשלם כסף על תחבורה כדי להגיע לעבודה (ולייצר כסף שגם חלק נכבד ממנו הולך למדינה)?!!??!?!?!?!?!? הדיוט | 29.07.09 (ל"ת)
26. עכשיו נישאר עוד פרוייקט אחד להרחיב את הכרמלית שתגיע לנו"ש ולאורך הכרמל ולמורדות המערביים של חיפה אורן | 29.07.09 (ל"ת)
25. הבריטים ותשתיות! אכן אם יש משהו חיובי שהורישו לנו הבריטים - תשתיות שהם הקימו. (ראו את הכבישים ובתי המשטרה לדוגמא) חבל שלא למדנו את זה מהם!! למרות זאת, טוב שהצרפתים לא שלטו כאן כי ראו את המדינו 'שלהם' באפריקה למשל - השאירו אחריהן דרכי עפר וכנסיות... יצחק | 29.07.09 (ל"ת)
24. חשבתי שכביש 6 הוקם בשיטת BOT... אם כן אז לדעתי הכביש קיים קצת לפני המנהרות והכותב קצת לא מדייק... צחי | 29.07.09 (ל"ת)
23. אם פרוייקט שתוכנן בימי המנדט בוצע רק עכשיו, דיימנו פרוייקטים שתוכננו בשנים האחרונות.. כמו הרק"לים וכו' 2050..2060.. אני | 29.07.09 (ל"ת)
22. מיזמי תשתית בישראל בישראל אף פעם לא חושבים יותר משנה שנתיים קדימה. אם היו חושבים חמישים שנה קדימה למשל או אפילו 25, דברים היו נעשים אחרת. תסתכלו למשל על הריבוי הטבעי של האוכלוסיה החרדית. אפילו עם המתפקרים, סביר שיהיה רוב חרדי בארץ תוך מספר דורות ואז יהודית ודמוקרטית יהיה מונח עם משמעות אחרת לגמרי. ולמרות זאת, אנחנו מתעקשים על המינוח כדי לנגח את הערבים. באשר לפרוייקט רכבת תחתית בת"א, העניין נבדק ויש איתו שתי בעיות משמעותיות - כדי להגיע לסלע יציב צריך לחפור הרבה יותר עמוק מבערים אחרות. בנוסף, יש חששות לגבי יציבות המבנים בדרום ת"א וביפו עם הרעידות מהרכבת. אולי צריך לדבר עם החמאס - יש להם הרבה נסיון עם חפירת מנהרות עמוקות.... לוי | 29.07.09 (ל"ת)
21. פרחים לעושים במלאכה חוויה לראות כיצד הפרויקט מתקתק עם הזמן. מעניין האם היקף מכירות הפרחים ביום שישי ברחוב החשמל יפגעו. רוני | 29.07.09 (ל"ת)
20. חבל שהבריטים לא סיימו פרויקט זה,בזמנם.כי אז חיפה לא היתה סגורה,כיום,לים עם כביש ורכבת . | 29.07.09 (ל"ת)
19. מנהרה כן, אבל לסלול כביש בלי בורות, לא! כבישי חיפה כמו בכפר נידח באפגניסטאן. בושה! כל הכבישים בחיפה כנראה נסללו ע"י חבורת חובבים אשר כמה מהם וודאי עיוורים. אחרת איך ניתן להסביר את מצבם הגרוע של הכבישים הפנימיים? אולי תשקיעו כמה שקלים בסלילה מחודשת של כבישים אשר לא ראו אספלט חדש 30 שנה? אילן | 29.07.09 (ל"ת)
18. יפה. עכשיו להתחיל לכרות מנהרה בהר עבור נמל לספינות חיל-הים. זה א. ייתר את הצרעת שנקראת הפולינום וב. יגן על חיל הים מהפצצות ומצילומי לווינים. לא רעיון טוב? בטמון | 29.07.09 (ל"ת)
17. המנהרה תעקוף את המוסכים הרמאים בכניסה לחיפה והמונים ינצלו מוסכים שפועלים ללא רשיון ומחבלים במכוניות ועיקר הנפגעים הם קשישים ונכים .משרד התחבורה והעיריה לא עושים כלום ובעלי המוסך הרמאים ממשיכים להתעלל באנשים אלעד | 29.07.09 (ל"ת)
15. תגובה לתגובה 6 - מאז שחרב בית המקדש נתנה נבואה לשוטים וגם למנחשים: מה היה אילו. אליהו | 29.07.09 (ל"ת)
13. לא יכלו לעביר גם רכבת במנהרות ולחבר אותה לכרמלית ובחיפה היה יופי של תחבורה ציבורית ארי | 29.07.09 (ל"ת)
10. ככל שזכור לי מי שעצר את חב' בייטמן היתה מע"צ ולא היועץ המשפטי. הדרום אפריקאים הציעו הצעה זולה וטבה שהיתה מביאה להקמת והפעלת המנהרות כבר לפני שנים רבות אבל מע"צ טענה בבית המשפט שחייב להיות מכרז שגם היא תוכל להשתתף וכששאלו אותם איזה ניסיון יש להם בכריית מינהרות הם אמרו שניסיון רב "במעבירי מים"...והצליחו למנוע את הפרוייקט. דורון אפרתי | 29.07.09 (ל"ת)
8. זהו, שאם רוצים, אפשר! חזרתי מלונדון וכמו בכל פעם, אני מתפעלת מחדש ממערכת הטיוב המסועפת שנבנתה לפני מלחמת העולם. ואני שואלת את עצמי איך זה שבתל אביב רבתי אי אפשר בשנות אלפיים להקים תחתית??? זלמנאית | 29.07.09 (ל"ת)
7. חלם זה כאן כל רעיון המנהרה נולד לפני שישים שנה והצדקתו היחיד הינה העברת התנועה ללא יצירת עומס בעיר התחתית של חיפה. אלא מה, בינתיים קרה משהו מהותי, כביש 6 שינה את כל הכללים והתנועה בכיוון צפון/דרום אינה נזקקת עוד למעבר בחיפה. המנהרה הינה השקעה מגוכחת במונחי עלות תועלת לאחר שכביש 6 נכנס לתמונה ומגיע ליוקנעם וצפונה מכך. מצחיק | 29.07.09 (ל"ת)
6. חבל שהבריטים לא נשארו מהמון בחינות, בטוח שהמצב פה היה הרבה יותר טוב אילו הם היו מכתיבי העניינים במדינת העולם השלישי הזו.... גיל | 29.07.09 (ל"ת)
5. נהדר עכשיו יש מקלט מסודר לכל תושבי חיפה והקריות - אפשר להפציץ את איראן ! הגנה מרחבית | 29.07.09 (ל"ת)
3. שהחיינו וקיימנו רק מי שזוחל בדרך פיק"א בואכה מרכז חורב בבוקר, ובדרך פרויד בואכה מרכז חורב בערב, מבין עד כמה היה הפרוייקט נחוץ. המנהרות תשפרנה את איכות החיים בחיפה המזוהמת ללא הכר. כל הכבוד, תכינו חמשה שקלים וצאו לדרך! לביא קליין | 29.07.09 (ל"ת)
2. חכמי המנדט כבר בזמן המנדט הבריטי ניחשו שיהיה צורך לעבור דרך הגרנד קניון של זאבי... זו ראיית הנולד. שאלת תם | 29.07.09 (ל"ת)
1. מנהרות הכרמל- פרויקט הדגל של אשטרום כל הכבוד לאשטרום חברה רצינית ויציבה, לא מינפה את עצמה כמו כל הטייקונים שמגמגמים עכשיו שצריך לשלם בחזרה את האגחים חיפאי | 29.07.09 (ל"ת)
מנהרות הכרמל: הפרויקט הענק שתוכנן עוד לפני קום המדינה
55 תגובות לכתיבת תגובה