אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.

פרסום ראשון: האוצר ליבואניות הרכב - העתירה נגד המיסוי הירוק תפגע בהכנסות המדינה

8 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

5.
מה נרוויח ממס ירוק ? ----כאשר הפיח הנפלט עדין שחור
שלום, נשאלו מצד עוסקים בענף הרכב שאלות בכנס מנהלי תחבורה על המס הירוק ושוי השימוש מרשות המסים והעומד בראשו לא התקבלו הסברים משכנעים . למשל לפני החלת המס הירוק ? נושא הסקר לפני החלת מס ירוק על מצב התחלואה בישראל וכיצד ישפיע המס על הפחתה בזיהום האוויר ובתחלואה של אזרחי המדינה. נוצר רושם כי מדובר במס חד פעמי ולא בדאגה לציבור ,היות וממש לא נראה כי איכות הטיפול ברכב תשפר את מצב הפליטות ככל שגיל הרכב יעלה . נמסר שיקצו תקציבים לבדיקות כלי הרכב לא פורט תקציב ומספר מפקחים ? כיום במשרד איכות הסביבה יש 3 מפקחים ופעם בשנה הרכב עובר רישוי ובדיקה של מערכת זיהום אוויר האמירה שיגדלו את תקציב המפקחים במשרד התחבורה לכמה לא ברורה . אם חשבתם שכאן אנו מסיימים עם מס ירוק ושווי שימוש ליניארי ,טעות גדולה אצלכם ,מסתבר שלאוצר יש יועצים רבים כאשר המטרה היא צמצום בכמות כלי הרכב במדינת ישראל ,רק לאחרונה התפרסם מאמר על ידי פרופסור מואב בנוגע להעלאת מחיר אגרת הרישוי לרכב ל-5,000 ₪ על עצה זאת יש לי תגובה שתפרש את המצב בעתיד. כפי שהיום יש כ-70,000 נהגים שנוהגים ברכב ללא רישיון בתוקף מכל סיבה שהיא על פי הערכות ועוד כ-2% ללא ביטוח חובה . ככל שיטילו מיסים על אזרחים כמות המכוניות שינעו על הכבישים ללא אגרת רישוי ומבחן בתוקף תעלה בקרב אזרחי המדינה ,איין להכליל את ציי הרכב בנושא .
חבר בארגון מנהלי תחבורה  | 29.07.09
תודה, קיבלנו את תגובתך ונשתדל לפרסמה, בכפוף לשיקולי המערכת