19. מה שחשוב זאת השורה התחתונה-עלות הרכבת בביצוע זכיין זול יותר גם אם המדינה תשיג מימון זול יותר, הפרויקט יעלה לה יותר כיוון שהיא תעסיק כמובן את "ממומחים" הקיימים אריה | 09.08.09 (ל"ת)
18. ישי דותן ,אדם ישר ומקסים ,אין לנו הרבה כמוהו. שכחתם לכתוב שישי דותן הוא תא"ל במילואים קצין הנדסה ראשי לשעבר בעל עבר קרבי מפואר .איש מדהים. ממש לא האיש שיחפש ג'ובים לחברים. אבי | 09.08.09 (ל"ת)
17. לבטל מיד את הפרויקט המיותר הזה!!! בזבוז של 20 מיליארד שקל מתקציב המדינה בשביל קו אחד של רכבת שבסך הכל תעביר נוסעים מאוטובוסים לרכבת? בחייכם - תעשו למדינה הזאת טובה ותבטלו את זה רוני | 09.08.09 (ל"ת)
16. גם הילדים שלי לא יסעו ברכבת אף אחד לא רוצה את זה פה.חלמאות של פקידים מונעת מאתנו איכות חיים לביא | 09.08.09 (ל"ת)
14. למי יש אינטרס לקדם רכבת בת"א ? למי שגר בקיסריה? בירושלים?., למי שיש נהג אישי? למי שלא צריך לדפוק כרטיס בבוקר? אמור לי מי מתענין ברכבת קלה או כבדה, תחתית או עילית, ואומר לך מה הסיכוי שפעם תהיה כזו. יחסבכז | 09.08.09 (ל"ת)
13. "אף מדינה נורמלית לא יכולה לצאת מנקודת הנחה שבכל מקרה יצליחו להגיע לסגירה פיננסית יש לי חדשות בשבילך מר דותן: אם הפרוייקט כלכלי במדינה נורמלית בהחלט ניתן לצאת הנקודת הנחה כזו! אם היא לא כלכלית אז לאט עושים את הפרוייקט. נקודה. רובי | 09.08.09 (ל"ת)
12. ישראמקו - גז התשובה לחשמל זול יותר ועכשיו יותר מתמיד חברת החשמל בקרוב תחתום הסכם עם זכיניות הגז ( ישראמקו ) נועה | 09.08.09 (ל"ת)
11. מר דותן ככה בונים פילים לבנים =חורים שחורים אתה יודע מה זה גמל ? זה סוס שהוקם ע'יי ועדה, זה קורה כאשר דרג פוליטי מחליט להיות עיסקי, תמיד אבל תמיד זה נחשל ומהוה חור שחור של כסף זול למעשה קדוש הוא כסף ציבורי, מר דותן אתה מביא לנו הצעות מתקופת מפא'י, עיסקית הן נוראיות פוליטית נפלאות, הן מספקות את אתרי המימון לפוליטיקה ומקורביה בהון, ואת הספארי שבו מחזיקים מאכילים ומטפלים את ה-"פעילים", אתה מנהל פוליטקה של פעם, מה לא למדנו כלום? לחבר כזה פרויקט לכסף ציבורי ולהפקיד את הביצוע בידיו של פוליטיקאי הרוכב בראש "חברה" אשר מעולם לא ביצעה שןם אבל שום פרויקט, כן זה מה אתה מציע ? לך הביתה וחפש גוב לך וגובים לחבריך שיעלו לנו זול יותר, mg | 09.08.09 (ל"ת)
10. שימו לב לתמונה שימו לב למצב ההזוי בתמונה הבן אדם מחזיק דגם של רכבת בשנת 2009 שאמור להכנס לשימוש בסביבות 2020 בעוד שבגרמניה ויפן כבר לפני 10 שנים הכניסו לשימוש רכבות שנעות במהירויות של 300 קמ לשעה הנוסע המתמיד | 09.08.09 (ל"ת)
9. האם כושר הייצור הוא 11.6 מגה וואט או 11.6 גיגה וואט? מישהו יודע? נדמה לי שמפרסמים בשיאי הצריכה משהו כמו 9500 מגה וואט. בכל מקרה בכמה חשמל תשתמש הרכבת? מישהו יודע? בעז | 09.08.09 (ל"ת)
8. אבל אמרו לנו שהשוק הפרטי יותר יעיל מהמגזר הציבורי אני לא מבין. זה בניגוד לכל מה שלמדתי. קפיטליסט | 09.08.09 (ל"ת)
6. הרכבת בשים לב לכך כי רכבות מכל סוג שהוא קיימות ברחבי העולם שנים כה רבות ובאף מקום לא היו דרמות כה רבות וממושכות כרוכות בהקמת רשתות הרכבת, אני בוחר לנסח את תגובתי במלה אחת: "ישראל" ! אם יורשה לי הייתי מציע להחליף את ה-א' ב-ע'. מרוב יאוש, אני בוחר שלא להתיחס לבעיה רכבת קלה לעומת רכבת תחתית, מבחינתי ברורה התשובה. כפר סבאי | 09.08.09 (ל"ת)
5. 20 שנה ועוד לא הגיעו להבנות... סרט. המדינההזו היא סרט. אני גם רוצה לעבוד ככה. בלי יעדים ופנקס צ'קים פתוח. ג'ורג' | 09.08.09 (ל"ת)
4. מחיר אסטרונומי, תמורה נמוכה, חלופות טובות פי כמה מחיר הרכבת הקלה אסטרונומי, הוא נוטה לעלות כל הזמן והוא מספק תמורה נמוכה. במחיר הקו האדום בלבד אפשר לרשת את כל ערי מדינת ישראל בנתיבים לתחבורה קלה, לספק פרנסה לאלפי עובדים ישראלים ולקבלני תשתית קטנים ובינוניים, להרים את רמתם המקצועית, וליצור תחרות במשק. הרכבת הקלה תספק פרנסה בעיקר לספקים ויועצים מחו"ל, ולקבלני תשתית גדולים. לא ברור איזו ממשלה תגזור את הסרט של הרכבת הקלה, אבל הממשלה הנוכחית יכולה לגזור מאות סרטים של נתיבי תחבורה קלה. ממשלת נתניהו מקדמת את הפרטת מינהל מקרקעי ישראל כדי שיהיה לכל אזרח דיור בר השגה. קידום נתיבי תחבורה קלה יקדם תחבורה זולה, ברת השגה וטביעת רגל סביבתית צנועה. אופניים, קורקינטים, רכינועים, גלגיליות ועוד מתרבים בישראל, וחלקם פועל היום בניגוד לחוק, למרות שזהו צורך הנובע ונדרש מלמטה. כלים אלו יכולים לספק פתרון תחבורה עירוני סביר מדלת לדלת לאזרחים רבים. המשתמשים בכלים הקלים לא מבקשים סובסידיות ולא יקימו ועדי עובדים חזקים שיתפסו את התחבורה העירונית בגרון. למה להקים מונופול חזק, מתוחכם ויקר? אפי | 09.08.09 (ל"ת)
3. הגיע הזמן לבטל את הפרוייקט לטובת רכבת תחתית הגיע הזמן לבטל את הפרוייקט לטובת רכבת תחתית. רכבת קלה היא הרע משתי העולמות: גם עולה הון כסף וזמן בהקמה וגם נותנת מוצר נחות משמעותית מבחינת מהירות נסיעה, כמות נושאים והפרעה לכלי רכב בזמן הבנייה וההפעלה. זה לא מקרי שבכל עיר מרכזית באירופה יש רכבת תחתית ורק בעיירות יש רכבות קלות. עמוס | 09.08.09 (ל"ת)
2. פקאפקא - באה הרכבת אם רוצים להרוג את הפרויקט - תנו למדינה לבצע אותו !! העלויות עד כה (בשנתיים של העיכוב) כבר יכלו לכסות חצי מעלות כלל הפרויקט. המבין מהעם | 09.08.09 (ל"ת)
1. פשוט חלם המדינה הזאת!! רוצים כבר את הרכבת !!! איפה שרון שיזיז עיניינים? מתוסכל מהשרון | 09.08.09 (ל"ת)
"אם לא יושגו הבנות, המדינה תממן לבד את הרכבת הקלה בגוש דן"
22 תגובות לכתיבת תגובה