אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.

מנובמבר: עלייה של 12% בדמי ביטוח החובה של אופנועים

25 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

19.
איפה השכל?
קודם הכריחו את כל הרוכבים על 50 סמ"ק לעבור ל-125 סמ"ק כי הרשיון כבר לא היה משתלם (ברור שקטנוע יותר כבד הוא יותר מסוכן- אפשר לצאת איתו מהעיר למשל), ועכשיו סוחטים אותנו שוב פעם בביטוח, שהיה כבר קודם בלי פרופורציה. מי שלא חייב לעבור לקטנוע, איזה אינטרס יהיה לו לשלם 5000 ש"ח על הכלי, ועוד 3500 ש"ח על ביטוח???
ערן  | 12.08.09
17.
העלאת הביטוח חובה תוריד את הקטנועים על ארבע!! הנזק למשק אדיר!!
הורדת הקטנועים והאופנועים הזולים למכוניות ישנות ופחות בטיחותיות תגביר את העומס על הכבישים ותעלה את כמות ההרוגים וחומרתם. העלות למשק תעלה בתאונות,דלק,תשתית כבישים , ותקלות למכוניות הישנות . חברות הביטוח מרמות במחיר הביטוח חובה לדו גלגלי בשל חישוב רוב התאונות על חשבון הביטוח של האופנועים.
M O R M | 11.08.09
13.
משל לייקור התעריפים
לדעתי יש לבחון לעומק את האשמה בתאומות אופנועים. כיום במידה ונהג רכב פוגע ברוכב אופנוע וזה האחרון נזקק לטיפול אזי שהרוכב מוגדר ע"פ המפקח על הביטוחים כצרכן הביטוח והנהג הפוגע הוא המסבסד. מדובר באבסורד שכן מישהו העלה על הדעת שתושבי חיפה והקריות ישלמו יותר מס בריאות משום התחלואה הגבוהה באזור שמקורה במפעלים המזהמים של אנשי השקשוקות??? יש לבחון את אשמת הנהגים ואז להטיל את עלות הביטוח בהתאם. במידה וימצא כי צריכת הביטוח של רוכבי האופנועים האשים בתאונות הדרכים גבוהה מעלות הפרמיות שהם משלמים אזי שיש מקום לייקר את עלות ההשתתפות. אבל הנני בטוח שהמצב כיום הפוך לגמרי
רפי | 09.08.09
12.
נותנים למי שלא מבין לעסוק בתחום שצריך הבנה...
מכובדי! אני רוכב כ-18 שנה תמיד פגעו ברוכבי האופנועים בטענות כאלה ואחרות ומעולם לא הצליחו באמצעות הגזרות הללו להוריד את כמות הרוכבים או את כמות התאונות. אם באמת למישהו היה איכפת היו עושים משהו יעיל אבל כמו שנאמר "הם מחפשים את המטבע היכן שיש אור ולא היכן שנפל..." יש פתרונות צריך רק לרצות ליישם אותם, צריך ללמוד משכנינו מעבר לים...ביטוח רכב בארה"ב הוא לאדם ולא לכלי הרכב כך שאדם יכול להחזיק עד 12 כלי רכב על ביטוח אחד שהוא נמוך מהפרמיה שאני משלם רק על האופנוע, כך אלפי אנשים שמגיעים יום יום לעבודה עם רכב רק בגלל שלא כלכלי להם להחזיק קטנוע, היו מגיעים עם קטנוע ובכך מקטינים את עומס התנועה, זיהום האויר, צריכת הדלק וכל תושבי מדינת ישראל היו מרויחים אבל בכדי שדבר כזה יקרה צריך "לשמן" מישהו בחלונות הגבוהים כדי שהוא יזום הצעת חוק שתכריח את חברות הביטוח להציע לנו כזה ביטוח, נכון להיום אני משלם ביטוח על רכב ואופנוע כך שבעצם כשאני נוסע באופנוע אני משלם ביטוח על רכב שלא נוסע והסיכון שלו = 0 וגם ההיפך נכון, אילו הייתי יכול הייתי מצייד את כל רוכבי הקטנועים/אופנועים ליום אחד בכלי רכב 4 גלגלי ושולח אותם לעבודה , באותו יום אני מבטיח לכולכם שמקבלי ההחלטות היו מבינים טוב טוב את המשמעות הפסקת השימוש ברכב דו-גלגלי וכדאי שמישהו יתעורר ויבין או שר התחבורה או השר לאיכות הסביבה או שר הבריאות או שר הביטחון כוון שהכל קשור זה בזה, אני רוצה לראות התנהלות של המדינה בזמן חרום עם תוספת של עוד 250 אלף כלי רכב על הכביש...גם ככה אנחנו לכוון של קריסה...תתעוררו...עוד 250 אלף כלי רכב מזהמים יגדילו את התחלואה כתוצאה מזיהום אוויר שעומדת כיום על כ-3000 איש בשנה שמתים מנזקים של זיהום אוויר...שר הבריאות...תתעורר...השר לאיכות הסביבה תלחץ לשר הבריאות יד ותתחיל להתעניין במה שאתה צריך ויכול לעשות ואל תנסה למכור לנו מכוניות חשמליות עתידניות, ניתן לעשות כאן,היום ועכשיו עם מה שיש לא צריך להמציא דבר...שר התחבורה...אתה הדובדבן שבקצפת, אין לך פתרון תחבורתי לכל האנשים שכיום נוסעים ברכב דו-גלגלי, מה אתה רוצה שיסעו ברכבת? ויאחרו כל יום לעבודה! יעלו על אוטובוס? שגם ככה עמוס ולא מגיע בזמן, ובכלל כמה קרונות רכבת צריך להוסיף או אוטובוסים כדי להכיל את כל אותם רוכבי אופנועים...תהיה ריאלי אם אתה רוצה להפסיק את מרוץ הסלילה המטורף להקטין את עומסי התנועה ולהגדיל את הבטיחות בכבישים כוון שיהיה פחות עומס, אתה צריך חד משמעית להגדיל את כמות רוכבי האופנועים אבל הרי אתה שר התחבורה אתה לא ממש מבין בתחבורה נכון...מן פולישוק שכזה...אז חברים...שלא יעבדו עליכם...
שרון גולן | 09.08.09
11.
ל-3...לך תחיה בארה"ב ונראה כמה תשלם ביטוח רפואי בשנה, אז תחזור אלי עם תשובה
לשאלתך, "מה הישראלים יודעים שהאמריקאים לא"...... אני מכיר לא מעט ישראלים שחיים בארה"ב ועדיין משלמים ביטוח לאומי רק בכדי להנות מטיפולים רפואיים בעלות בדיחה של 130שח בחודש (ביטוח לאומי). כשתתהפך עם אופנוע בארה"ב, תראה מה הביטוח המסכן שם מכסה.
XXX | 09.08.09
10.
מהלך טיפש ללא הצדקה, והעיקר שזה יעבור אישור על עיוור
יש סטטיסטיקות מוכחות מתאגידי הביטוח האמריקאים על הקשר הישיר והדוק בין סוג האופנוע (ספורט, תיור, דו"ש, קאסטום, קטנוע) והסיכוי למעורבותו בתאונה. כמו גם הסטטיסטיקות שהעלו פה ממקורות משטרתיים. עדין ינתבי מכין את הקרקע לג'וב הבא שלו באחת מחברות הביטוח. חובה לערב פה את מבקר המדינה!!!!!!!!!!!! בקצב הזה עוד יגבו ביטוח חובה מהולכי רגל, שכן קיים סיכוי שהם יהיו מעורבים בתאונה, ואז ניתן להוזיל את ביטוח הרכבים עוד יותר....פחחחחחח, טיפשות לשמה, במסווה של התיעלות. מה יש לענתבי הזה נגד הדו-גלגלי?
מדינה דפוקה | 09.08.09
9.
הגיע הזמן להוציא את ביטוח החובה מידי חברות הביטוח
צריך רשות ממשלתית שתבטח את ביטוחי החובה לאופנועים ולמכוניות. חברות הביטוח עושות הון שהולך לידיים פרטיות על גב נהגי המכוניות. אם יעשו רשות ממשלתית, אפשר יהיה להוזיל באופן ניכר את ביטוחי החובה או לחלופין, להשאיר אותם על אותו תעריף ולהשקיע את הכסף שמרווח בחזרה בכבישים ובאמצעי בטיחות לנהגים. המודל הזה כבר קיים בכמה וכמה מדינות והוא הרבה יותר הגיוני ממה שקורה אצלנו.
שגיא | 09.08.09
8.
מעל גיל 40 ? מה הקשר ?
שלום, אני מחזיק רשיון מגיל 18 על אופנוע "כבד" ללא הגבלת נפח במהלך השנים רכבתי על אופנועי כביש, שטח, קסטום וקטנועים ובע"ה אהיה באוקטובר בן 40 לא מבין מדוע בעוד חודשיים אוכל לקבל ביטוח חובה זול יותר מי קבע שאני מועד פחות לתאונות בגיל 40? יש נתונים נוספים שיש לקחת בחשבון. אני לא רוכב כבר למעלה מ 10 שנים רוצה לחזור, אבל העלויות לא זולות כלל (ביטוח כמובן) אשר על כן, יש להוסיף תקופת אכשרה של שנתיים בברכת נסיעה בטוחה לכולם מיכאל
מיכאל | 09.08.09
6.
כל התחשיב של ביטוח החובה מוטעה
ביטוח חובה הוא ביטוח ללא הוכחת אשמה. מבחינת הביטוח אם אתה נהג קטנוע זהיר (יש גם כאלה) ונכנס בך נהג מכונית פושע, אתה נפצעת ונהג המכונית יצא ללא פגע, מי שישלם על הנזקים הגופניים שלך יהיה ביטוח החובה שלך. מכאן שאותו נהג מכונית יכול לבוא בתלונות אליך כאילו הוא, בביטוח שלו מסבסד אותך. בפועל כל הדיבורים על "סיבסוד" הם חסרי משמעות כששוכחים שחלק גדול מהנזקים לאופנוענים נגרמים ע"י נהגי מכוניות.
אלי | 09.08.09
5.
"גרעון"
כל חברות הביטוח הגדולות מרוויחות (כלומר משלמות פחות ממה שהן גובות) מביטוח החובה. אז על איזה גרעון אתם מדברים פה? סתם מסיתים את יתר הנהגים נגד רוכבי הקטנועים. הסבסוד היחיד פה הוא המתנה שהמדינה נותנת לחברות הביטוח וזה הרישיון לגבות ביטוח חובה (כלומר מנדטורי) ועל הנהגים המסכנים נגזר לשלם מה שקבעו. המפקח על הביטוח הוא בובה של חברות הביטוח, הכל מראית עין, בערך כמו המפקח על הבנקים. קטנוע לא יכול לגרום נזק גדול, אם כבר לו נגרם נזק גדול מפגיעה של אחרים, שישנו את המדיניות כל שהחברה של הנהג הפוגע תשלם. יש פה נהגים של משאיות ומכוניות עם 36 עבירות והרשעות תנועה, שמשלמים פחות מנהג עם קטנוע או אופנוע? השתגעתם? והכתבים הכלכליים כותבים את מה שמאכילים אותם, בלי שום בדיקה או ביקורת.
אריק | 09.08.09
2.
לפי בוחני התנועה של משטרת ישראל
עיקר הנפגעים בקרב האופנועים (75%) נפגעים בתאונות בהם מעורב רכב נוסף (כלומר רק 25% תאונות עצמיות). בנוסף קובעת המשטרה שהאשמה ב80% מהתאונות בהם מעורב רכב נוסף היא על נהג הרכב הנוסף. עם סטטיסטיקה כזאת-למה רוכבי אופנוע צריכים לשלם כלכך הרבה ביטוח? אם יוסיפו אלמנט של אשמה לתשלומי הביטוח, ביטוח אופנוע ירד למחיר מצחיק. אני יודע שיש נהגים רבים שלא מאמינים, אז קבלו עוד נתון ממשטרת ישראל, שוטר שיוצא למשמרת רכוב על אופנוע יש לו סיכוי טוב יותר לחזור בלי להיות מעורב בתאונה מאשר אותו שוטר שיוצא למשמרת בניידת. משטרת ישראל קונה מידי שנה יותר מ50% מהאופנועים הגדולים החדשים שנמכרים בישראל, מה שאומר שמבחינת נתונים סטטיסטיים יש להם מדגם גדול למדי.
אבי | 09.08.09
תודה, קיבלנו את תגובתך ונשתדל לפרסמה, בכפוף לשיקולי המערכת