אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.

חשיפת כלכליסט: המלכוד של קבוצות הרכישה בדרום הקריה

22 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

22.
למספר 2:
אם אתה היית יודע מה זה הפרוייקט הזה לא היו לך תלונות. מדובר על לקחת את כל מתחם דרום הקרייה, למכור את כל השטח (=המון כסף למדינה, כלומר לציבור), להפוך את מרכז המתחם (משהו כמו 30 דונם אם אני לא טועה) לפארק ציבורי שיכלול את כל המבנים הישנים (שישומרו בעלות של מיליוני שקלים על חשבון קוני השטח), להוסיף שטחי מסחר מתחת למבנים, להוסיף חניון גדול מתחת למבנים (לא כולל החניות של האנשים שיתגוררו במגדלי המגורים) ולהפוך את כל המתחם למין מדרחוב ענק שיהיה שייך אך ורק להולכי רגל ע"י קישור כל החניונים לרחוב בעזרת מנהרות בלבד (שוב, על חשבון הקונים). סך הכל מדובר באחד הפרוייקטים היותר מעניינים שהיו כאן בשנים האחרונות וכולם יהנו ממנו- הציבור ומי שיקנה את הדירות.
אבי | 24.08.09
21.
עוד מגדלים
אני לא מבין איך אנשים מסתכלים על סיטואציות בדרך כל כך משוחדת וחסרת הבנה. עיר כמו תל אביב חייבת להיתפתח, חייבת לאפשר לעוד ועוד אנשים שרוצים לגור בה לבוא ולגור בעיר אירופאית לכל דבר. המגדלים הם כורח המציאות אני לא מבין מה רע בזה? אנשים רוצים לקבל שרותים מהעיר אבל לא מבינים ששרותים עולים כסף ולשלם ארנונה זה לא מספיק. היטלי ההשבחה מכניסים סכומי עתק לעיריה, הארנונה של מגדל כזה היא עצומה, הארנונה של כל העסקים שיקומו במקום היא עצומה- זו טיבה של כלכלה, משחקי היצע וביקוש. מי שיכול להרשות לעצמו שיקנה ומי שלא יכול שלא יקנה, אבל מדוע כל הארס הזה? האם אתם מבינים שמי שיש לו לקנות זה מישהו שמשלם גם מס רכישה למדינה כ 150,000 ש"ח על רכישה כזאת ואם הוא ימכור ברווח 25% מהרווח הולך למדינה? כדי להיתקדם צריך להשקיע ולהיות אופטימיים! 300 רוכשים כפול 150000 ש"ח כל אחד רק מס רכישה זה 45 מליון ש"ח..........מחיר הרכישה יגמר כאן ב מינימום 250 מליון ש"ח לבניין זה עוד 750 מליון ש"ח לקופת המדינה. לבנות שלושה מגדלים כאלה זה הרבה כח אדם הרבה מאוד רכישות מהשוק המקומי של מטבחים תריסים ריהוט וכד' וכל זה מביא עוד מס...................חשבתם על זה לפני שהכפשתם?
רמס | 22.08.09
19.
הקיבוץ לצערי רעיון יפה שסיים את זמנו - קבוצות רכישה ניראה לי מנסים להעתיק
בקיבוץ היה מרכיב רעיוני אידיאולוגי שחיבר אנשים, וגם הוא בסופו של דבר ניראה סיים את דרכו במתכונת הזאת. בתור קיבוצניק הרעיון של קבוצות רכישה ניראה דומה . רק שאינטרסים הם כלכלים בלבד. ולכן קשה לי להבין איך זה יצליח פו
חיים | 19.08.09
18.
למגיבים הנחמדים שלום
למגיבים 1) אתה כנראה צודק, בפועל זה בדיוק מה שקורה 2) התגובה שלך מתאימה לאוקראינה, לא לישראל. השטח שייך למנהל מקרקעי ישראל ונמכר במכרז. בבקשה לדיור ציבורי צריך לדון בכנסת. 3) פארק עם בנינים לשימור במרכז העיר. ביקרת שם לאחרונה? טייל שם בשבת עם המשפחה ותשנה את דעתך. 4) התגובה שלך מתאימה לאוקראינה. היינו כבר בסרט הדיור הציבורי עם עמידר ועמיגור ותראה מה יצא. יוזמה ממשלתית מסתיימת בכי רע. 5) גם אתה יכול להשתתף במרכז עם קבוצת רכישה. איזה מיליונר קשור לפה? לקבוצות יש הכי הרבה כוח בגלל פיזור הסיכון. כל חבר בקבוצה מביא 33% הון עצמי ומגייס את השאר כהלוואה אם צריך. 10) תל אביב לא פקוקה בכלל. הכניסות אליה דווקא כן. מי שגר בתל אביב יודע שאין שום בעיה לנוע בעיר (למרות שחניה ברחוב אין). אם אתה לא מעונין, אל תקנה. מה אכפת לך אם מישהו רוצה לגור בתוך החרא. עם פארק ובתים לשימור. לגבי הוצאות התחזוקה אתה צודק, מדובר בדמי אחזקה חודשיים של כ 1000 ש"ח. 11) לא מבין, לא נורא. אני לא מבין במדע טילים. יש מספיק אנשים שמעונינים בדירות, בין אם למגורים או להשקעה. 12) 1.5 חניות לדירה הן מספיקות. בפועל, לא כל הדירות מאוכלסות. 13) מחירי הדירות בפרוייקט הזה יהיו כנראה מאוד מאוד גבוהים (כ 3 מיליון ש"ח ומעלה). אבל צריך להודות שמחירי הדיור עלו כנראה שבין נתניה לראשון לציון דירות במיליון ש"ח הן של 3 חדרים לכל היותר. 16) מה זה פרוייקט משתלם? למשקיעים, אתה אולי צודק, לרוכשים שיגורו בבית אין שום חשיבות למילה משתלם, לפחות במובן הכלכלי. מי שיש לו, ירכוש, ומי שלא, אז לא. 17) מה הקשר בין תוכים לג'וקים? אתה רוצה לעצור את הבניה ברמת גן, בני ברק, תל אביב, יפו ובת ים רק כי אין רכבת תחתית? בכלל כולם נסחפים, מדובר רק ב 300 דיירים. שכונות שלמות בהוד השרון, נתניה, ראשון לציון נבנות ולא זוכות ליחס. אבל בתל אביב, לכל אחד יש ביקורת.
שאול | 19.08.09
15.
לא מן הנמנע שאפריקה ישראל תקח את הפרויקט מאחד שבתחום.
חברים, אפריקה ישראל עושה פרויקטים כאלו בהליכה. מי שלא הבין את הרמזים בכתבה, חייב להבין שרק חברת נדלנית חזקה כמו אפריקה שמצאה לאחרונה מפלט לתשואות דרך הצלחת חברת הבת אפריקה מגורים (שמניותיה רק עולות) מסוגלת לקחת ולהבטיח את תחילתו וסופו של הפרוייקט בגלל נסיונה בתחום. תחשבו רגע, נניח והיא לוקחת את הפרוייקט, רובו ישולם עוד לפני תחילתו ע"י רוכשי דירות שכרגע נוהרים בהמוניהם לאיזורים פחות אטרקטיביים, אז לכאן תהיה בעיה? מרכז תל אביב עם מיקום פנטסטי? עד היום שנתיים בתוך המשבר היא מסיימת פרוייקט אחר פרוייקט בזמן : כבישים (כביש 6), בנייני מגורים (נמכרו 80% ממלאי הדירות), מרכזים מסחריים. ועוד בשיא חוצפתה זוכה במכרזי פינוי בינוי (רמת אביב) ונגשת למכרזים חדשים : עיר הבהדים, בית החולים באשדוד ... וכו . זה מה שאפריקה ישראל יודעת לעשות הכי טוב וברמה שהיא ללא תחרות (סביונים...) אז שאלה לי אליכם? מנהל מקרקעי ישראל לא לוקח את זה בחשבון? פה מדובר במגורים, הכסף כולו משולם מראש.
אבי | 19.08.09
14.
זה יהיה הקש שישבור את שוק הנדל"ן
כלכך הרבה כסף זרם וזורם לפרוייקט הגדול הזה שרובו ממשקיעים קטנים שהכניסו את מיטב חסכונותיהם ובתקווה שיתעשרו בין לילה....וכמובן שאף אחד מהם לא יודע איך זה יסתיים וכמה כסף בנוסף להשקעה הם עוד יצטרכו להוסיף., כמובן שכולם חיים בתקווה שזה יסתכם בעוד 10 אחוז מעל מחיר ההשקעה הראשונית...ימים יגידו!!!
טל | 19.08.09
12.
טמטום בתכנון. אין חניות !!
איך יכול להיות בניין עם 108 דיירים, ו 170 חניות ? הרי מי שקונה שם יש לו כסף , כך שאם זוג רוכש דירה יש סיכוי שיקבל חניה אחת ואז איפה יחנה השני ? יקנה מנוי בחניון הציבורי ? איפה העיריה שצריכה לחייב מינימום 2 חניות לדירה !!! בטח ראש העיר מתכוון שהתושבים יעברו לאופניים, יעבדו קרוב למתחם ויעשו קניות עם שליח...
אחד שיודע | 19.08.09
10.
בשביל מה יש לבנות עוד מגדלים באמצע תל-אביב.
תל-אביב הרי מפוקקת לגמרי.במקום להקים פארק או מוזיאון מישהו נותן אישורים לבנות ולבנות ללא כל מחשבה.עוד 10,000 מכוניות להוסיף ? קשה לי גם להבין מי האידיוט שרוצה לגור באמצע ההמולה הזאת , האוויר המזוהם ונוף של חירייה. אגב , ביניינים כאלה יש לתחזק וזאת תהיה הוצאה שוטפת לא קטנה : מעליות , חנייה , ניקיון, אוורור , בעיות אינסטלציה ... תסבירו לי בשביל מה כשאפשר במרחק 30 דקות לקנות דירה ברבע מחיר?
שלומי | 19.08.09
9.
בכי של נדלניסטים
התלונ ות בכתבה על גלגול עלויות ויוקר הפרוייקט הם בכי (בכיינות) של נדלניסטים שמחשבים את הרווח להם לפי איכות הסביבה (כולל הפארקים והמבנים לשימור) אבל מצפים שכלל אזרחי ת"א וישראל ישלמו עבור הלוקסוס הזה. רצוי שאת הדאגנות שלהם יפנו לבעייה האמיתית שהיא מחסור בחנייה מתוכננת בבניינים (170 חניות לדיירים ו-160 לציבור המשתמשים של 5,000 מ"ר משרדים ו-1,200 מ"ר מסחרי). ושיהא בהצלחה.
אריאל | 19.08.09
7.
מכרז הקריה - מבחן קבוצות רכישה .
שאלה למשפטנים . אם נוסף למכירת הדירות , שטחי המשרדים והמסחר או לפחות חלקם לא ירכשו מראש אלא ירשמו בחלקים על רוכשי הדירות האם אין כאן בעיה במבחן של קבוצת רכישה ? או שניתן לאמר כי רוכש דירה 72 בקומה 17 רכש גם 173 מ"ר משרדים ו - 43.75 מ"ר מסחר ? יש כאן יצירת תאגיד של נדל"ן מסחרי העוסק ביזמות .
כלכלן מומחה נדל"ן | 19.08.09
3.
אחד האזורים המוצלים בתל אביב?...ממש לא.....זה לא קרוב לכלום....ומה עם הים?
העובדה שרק מעט יזמים ניגשו למכרז מלמד שזו ממש לו הזדמנות עסקית אלא מלכודת לפתאים מקבוצות הרכישה שחושבים שיעשו מכה. בנוסף, חברי קבוצות הרכישה יוציאו למכירה את הדירות ולכן מחירי המכירה יהיו נמוכים....
חנן פלור | 19.08.09
2.
אני בכלל לא מבין איך הפרוייטק הזה מתרומם
שטח צ י ב ו ר י (כן , שטח שלי שלך ושלה) שוב נגזל מהציבור לטובת אנשים עם כסף. איך שלא מסתכלים על זה, העיר הזאת הולכת ונגנבת לנו מתחת לידיים. ולמה שעריית תל אביב לא תחייב את היזמים (שירוויחו פה בענק - אחרת לא היו נכנסים לזה בכלל) לבנות גם דירות במחירים נורמאליים, או דירות להשכרה באותו בניין שעומד להבנות על שטח שהוא בכלל שלי במקור?
רועי | 19.08.09
1.
שילוב של קבוצת רכישה ויזם הוא הפיתרון
כאשר הדירות יהיו של קבוצת הרכישה והשטחים המסחריים של היזם ... בצורה כזאת קבוצות הרכישהיביאו את הרוכשים היזם כמו משה אביב יהנה מרווח על הבניה ורווח נאה מהשטחים הציבוריים והשטחים המסחריים ...הבעיה היא התחרות בין קבוצות הרכישה שתייקר את מחיר הקרקע ... כנראה שנגיע לעלות קרקע של כ- 200,000,000 שקל + כלומר כ-450,000 שקל לדירה מה שיביא את מחירי הדירות לעלות של 1,6 + מע"מ כלומר לכ- 1,850,000 שקל ... סה"כ מחיר סביר באזור זה
יורם מראשון | 19.08.09
תודה, קיבלנו את תגובתך ונשתדל לפרסמה, בכפוף לשיקולי המערכת