אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.

השראה: כולנו מופרעים

118 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

117.
תודה על כתבה מכולה. יש פסיכיאטרים שכבר שנים
מתריעים על הנושא, כמו ד"ר פיטר ברגין, כמו ד"ר תומאס סאז ועוד כמה צדיקים. אגב, ד"ר תומאס סאז יסד יחד עם ארגון הסיינטולוגיה את ועדת האזרחים לזכויות האדם (CCHR) שנלחמת בחברות התרופות - והוא מעולם לא היה בעצמו סיינטולוג. חלק גדול מההכפשות כנגד ארגון הסיינטולוגיה (לא הכל, אבל חלק גדול) נובע מחברות התרופות. בשנות ה-90' ניהלה איליי לילי (יצרנית הפרוזאק) קמפיין מאוד גדול נגד הסיינטולוגיה (בצורה סמויה, הם סירבו לאשר או להכחיש את המעורבות שלהם, למרות שהעקבות הובילו אליהם). יותר ויותר אנשים רואים שאנחנו, הסיינטולוגים, צודקים בטענות שלנו. וחברות התרופות נקנסות במיליארדים על השקר הגדול - על מכירת הסמים לציבור במסווה מדעי של עזרה ושל רפואה. לא עזרה ולא רפואה. אינטרסים כספיים וסחר בסמים! ממכרים ילדים בני 3 לסם דמוי קוקאין. אין להם לב.
אורי | 18.05.12
116.
מי בכלל נורמלי???
בתור מישהי שסבלה שנים רבות מחרדה חברתית, אני יכולה לומר שהבעיה שלי היא לא רק קצת ביישנות - זו אכן הפרעה חמורה שגורמת לתפקוד לקוי בלימודים ועבודה ומשפיעה לרעה על ההישגים בכל תחומי החיים. התפישה שעומדת מאחורי מאמר זה היא תפישה שרוצה להגביל את ההתנהגויות שמוגדרות כמופרעות לציבור מאוד קטן שמתוייג כ"חולה נפש" ולהגדיר את רוב האוכלוסיה כנורמלית, בשעה שהאמת היא שכמעט בכל אדם יש תכונות לא נורמליות, ומה זה בכלל "נורמלי?"
נועה | 05.09.09
112.
אחותי לוקחת כדורים ואחי היה בחצי הדרך לשם...
אחותי הקטנה מימני בשנה נוטלת כדורים פסיכיאטריים שמשנים את מצב הרוח שלה בקיצוניות זה מפחיד לראות אותה או לפנות אליה כשהיא מקבלת את השגעת שלה כשהיא בוחרת לא ליטול את הכדורים. לפני שלוש שניים אחי הקטן היה צריך לעבור את אותו סיפור כמו אחותי ואני לא הסכמתי לזה נסענו לעשות בדיקות בבי"ח בירושלים עשו לו איבחון וגילו שהוא "צריך" ריטלין יצאנו נגד ההחלטה הזאת אני ואימי והיא החליטה ובצדק לא להקשיב להמלצות של הבוחן היא לקחה על עצמה למרות המוגבליות הכלכליות שלה לשלוח אותו לחוג קראטה שיוציא את האגרסיות שלו שם וזה מה שיקל על בעיות הקשב הריכוז וההיפרקטיביות שלו והפלא ופלא אימי שהיא בת לעדה האתיופית בלי השכלה ובלי שום הסמכה רפואית מצאה "תרופת פלא" והנה אחי שלוש שנים אחרי בלי שום בעיות ושום כדורים מקשיב כמו כולם מרוכז כמו כולם ופחות אגרסיבי לא הכל בהכרח מחייב טיפולים תרופתיים כדורים וכו'... תרופת הפלא של אימי תעבוד על כל אחד ואני בטוחה בזה צריך לאסור את השימוש בכדורים בזמן שאפשר למנוע את נטילתם ע"י כך שישתמשו בדרך אחרת כמו "תרופת הפלא " של אימי
שושי | 27.08.09
109.
טלי שמיר - אחרי כתבה כזו לא אתפלא אם יתחילו להמציא עלייך כל מיני שקרים
בהתחשב בכוחות שתיארת בכתבה וכמויות הכסף שמתגלגלות סביב הנושא, אני מניח שיהיו לא מעט אנשים שיעשו הכל על מנת להוכיח שאת טיפשה, לא יסודית, חסרת הבנה ועוד מיני המצאות כאלה. זו הטקטיקה שהשתמשו בה מאז ומעולם על מנת לסלק אנשים שהעזו לחשוף את האמת מאחורי המניפולציות הכלכליות שמניעות את העולם. קחי בחשבון שחברות התרופות שאת ערוותן חשפת כאן קבל עם ועדה, לא יישבו בשקט. הן מעסיקות משרדי יחסי ציבור ומשלמות הון תועפות לבעל הבית שלך - ידיעות אחרונות, עם תקציבי פרסום של עשרות מיליונים בשנה. ראי את שאר חברייך העיתונאים - לכמה מהם יש אומץ לעשות את מה שאת עשית כאן בכתבה בלי לפחד על מקום העבודה שלהם? מצד אחד הייתי רוצה להאמין שיתנו לך פוליצר על כתבה אמיצה כל כך ומצד שני קשה לי להשתחרר מהמחשבה שכל מלחכי הפנכה האוכלים מידיהן של חברות התרופות, לא יעמדו בפרץ ויעשו את מה שהכי קל ורודף בצע, דהיינו - להשתיק אותך. מחזיק לך אצבעות!
משה | 26.08.09
108.
נפש בריאה בגוף בריא
תרופות אינן תחליף לתזונה נכונה, ויטמינים, מינרלים ועוד גורמי תזונה. מחסור באלה מביא להפרעות חמורות. התיקון הוא קודם כול השלמת החוסרים התזונתיים. לצערי הרב, מנסים לתקן את נזקי הג'אנק פוד על ידי תרופות. עוד נושא כאוב הוא החינוך המתמיד לאלימות. אלפי סרטי פשע, אלימות בצורות שונות, להם נחשפים בני הנוער, נותן את פירותיו . פני החברה משתנים לרעה מדור לדור. אין גם כול ספק כי השימוש הגובר בתרופות פסיכיאטריות, מגביר את השימוש וההיתמכרות לסמים, בבחינת מהקל אל הכבד.
ד"ר גדעון לבב נטורולוג | 26.08.09
102.
התרופות המיותרות הראשונות הם החיסונים - שורש כל רע
עד גיל שנתיים מקבלים בארץ כ 30 מנות חיסון. בסיס מצוין לכל חברות התרופות ויצרני החיסונים להוסיף תרופות, חדשים לבקרים. הוירוסים והרעלים שמוחדרים לדמם של תינוקות חסרי ישע לא רק שלא מחסנים אלא גורמים לבלבול גדול במערכת החיסונית הרכה. האלימות מתחילה שם.
ניבה | 25.08.09
99.
שובה של הפסיכותרפיה
מעבר לעובדה שכתבה מסוג זה חשובה, חשוב לא פחות לציין כי גורם משפיע לא מבוטל הוא הגורם האופנתי. עד לא מזמן הושמץ הטיפול הפסיכולוגי, במיוחד הפסיכואנליזה או שיטות טיפוליות המתבססות עליה והוכרז כבלתי יעיל והנה אנו עדים עכשיו לתגובות הפוכות. אין ספק, כי טיפול פסיכותרפויטי אמין ומקצועי מהווה תשובה למקרים רבים בהם מזדרזים לרשום תרופות. יחד עם זאת, בל נמהר לשפוך את התינוק עם המים, ישנם מקרים רבים בהם שילוב בין תרופות לטיפול פסיכולוגי הוא שילוב נכון. בנוסף, מה שמצער בנוגע לטיפול הפסיכיאטרי הוא העובדה שפעמים רבות הפסיכיאטרים אינם ממליצים לפציינט, בלשון המעטה, לפנות לקבלת עזרה נפשית-רגשית ואפילו מבטלים בפניו אפשרות זו.
פנינה אולי, פסיכותרפיסטית | 25.08.09
96.
מה הפלא? אנו חיים במדינה מדכאת מכל הבחינות
אז מה אתם מתפלאים שהמון אנשים לוקחים כל מיני מרגיעים למיניהם אפיל להינות בדיסקוטק או בפאב הם לא יכולים בלי האפקט של הכדור (טוב, בינינו מה מהנה בלשבת עם אנשים זרים במקום חנוק מלא עשן ולהזריק אלכוהול לגוף) בלי האלכהול הם לא יכולים להרגיש שהם בילו, הם לא יכולים להיכנס לראש טוב באופן טבעי בלי לשתות, כלומר עצם השהייה בפאב או במועדון לא גורמת להם הנאה או שמחה. רק הכימיקלים עושים זאת, רד בול, בירות, אלכוהול, סוג של מכירת אשליה. יותר מדי אנשים רעים יש במדינה הזאת, הרעים גם מדוכאים בעצמם וגם מדכאים אחרים. ולסיום פשוט היו טובים, אולי גם תרגישו טוב מבפנים.
עוץ לי גוץ לי | 23.08.09
95.
הצבעה על ספר
כל הכבוד, הכתבה הזו מובילה אותנו קצת להסתכל על האמת, הספר הזה בכלל נכתב בהצבעה אין איזושהי תמיכה מדעית בכל הכביכול מחלות שבשבילן ניתנות תרופות פסיכיאטריות שגורמות אחר כך להתנהגות או תופעות נוראיות... כתבה נהדרת, אני מקווה שאנשים יתחילו לבדוק באמת ולא רק להקשיב ולהאמין בלי לבדוק את האמת
נעם | 23.08.09
94.
האדם הוא האוייב הכי מסוכן של האדם!!!!!!!!!!!!!
סוף סוף מישהי שבאמת העיזה להתבונן אל מעבר למסכי השקר ולחשוף את מעשי הזדון. תחשבו על הנזק הקטלני, שלפעמים לא ניתן לתיקון, שנגרם לכל אותם המונים שרואים באותו בר סמכא שמציע להם ליטול תרופות מזיקות אלו סמכות. וכל זה כדי להתעשר ! זה לא אנושי!!!!!!!!!!!!!!! האדם הוא האוייב הכי מסוכן של האדם!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! ולמס' 47 האם זהו צירוף מיקרים בלבד שכל אותם אירועים שמוזכרים ב-3 ועוד רבים שלא נכתב עליהם היו על תרופות פסיכיאטריות?????????????????
פרל | 23.08.09
93.
שרות לציבור,זו המהות של העיתונות
חשוב לדעת את האמת,הכתבת הייתה עדינה עם חברות התרופות ועם הפסיכיאטרייה.תרבותית קשה להאמין שיש כזו הונאה ענקית שפוגעת במיליוני אנשים-בפועל התמונה הרבה יותר נוראית-עשרות אלפי מתים בבתי החולים הפסיכיאטריים,עם שנעלם תחת המגף הפסיכיאטרי.זה העתיד שלנו,מצער אך הסתכלו מסביב ותראו...
רזי | 23.08.09
92.
פסיכיאטרים-סוחרי סמים ברישיון!!!
כל הכבוד על החשיפה!!! הפסיכיאטריה חסרת אונים מול אי שפיות! למעשה אין לה כלים אמתיים לריפוי אלא ברוטליות "בשם העזרה" צריך לשים קץ להפרות זכויות אדם בוטות קרי אישפוז בכפייה, שוקים חשמליים וסימום המוני של ילדים שהם תרבות המחר של העולם הזה! סמים פסיכאטריים גורמים למחלות נוספות, מלבד ההיתמכרות הספציפית לכדורים, כמו סכרת וכולסטרול גבוה והופכות את המשתמשים לצרכני כדורים נוספים וכל זה על מנת לעשות עוד ועוד כסף על חשבון הבריאות של האוכלסיה (לדברים אלו יש בסיס עובדתי) תבדקו בעצמכם והישמרו!
אורן | 23.08.09
91.
בעיה של אבחון
הבעיה העקרית פה שאבחון נעשה על ידיד רופאים שרואים מטופל לשעה ונותנים לו תווית של חולה עם כל הכבוד אותו מטופל הולך לרופא אחר רוב הסכויים שהוא יקבל תרופה אחרת או מינון אחר השיקול דעת שיש לרופא הוא עצום יש לזכור שיש קשר בן תעשיית התרופות לבן הרופאים בכנסים ומקומות כאלה ששם התעשייה מוכרת את עצמה
איציק | 22.08.09
90.
בעיה של אבחון
הבעיה העקרית פה שאבחון נעשה על ידיד רופאים שרואים מטופל לשעה ונותנים לו תווית של חולה עם כל הכבוד אותו מטופל הולך לרופא אחר רוב הסכויים שהוא יקבל תרופה אחרת או מינון אחר השיקול דעת שיש לרופא הוא עצום יש לזכור שיש קשר בן תעשיית התרופות לבן הרופאים בכנסים ומקומות כאלה ששם התעשייה מוכרת את עצמה
איציק | 22.08.09
89.
כתבה מעולה! כל הכבוד! סוף סוף כתבת שלא שמה @#% על חברות התרופות ועל המדיה!
ואם אתם באמת רוצים לדעת מה המקור האמיתי למרירות או לדכאון או לכל "מחלת נפש" מומצאת של פסיכיאטריה, פשוט תקראו את "דיאנטיקה: המדע המודרני של בריאות הנפש" מההתחלה ועד הסוף. רק אז תבינו באמת מהו המקור האמיתי לכל התופעות הללו, ואז יהיה ברור גם למה פסיכיאטריה כל כך מתנגדת לספר הזה. קריאה נעימה.
אחד שאכפת לו | 22.08.09
88.
מה יש לכם עם הסינטולוגיה??
העוול הכי גרוע שנעשה במלחמה על הנפש האנושית היא קשירת אי לקיחת כדורים עם סינטולוגיה. סינטולוגיה אכן דת/כת מהזן הנמוך, אבל לא כל מי שנגד לקיחת כדורים הוא סינטולוג. אנא על תשכחו כוחות הקפיטליזם הדורסנים פועלים, ואנשים רבים מרוויחים מזרימת שוק התרופות הפסכיאטריות - גם הרופאים שלכם!! אז לא להגיד שכולם צריכים להפסיק לקחת בבת אחת, אבל אכן במקרים רבים היד קלה על ההדק, וכתבות מסוג זה מעלות את הסוגיה למודעותנו, השתמשו בזה ואל תיהיו תמימים, הפעילו שיקול דעת!
נורית | 22.08.09
86.
כתבה מדהימה ומזעזעת בו זמנית
הכתבה ממש מדהימה. לאן הגענו שכל מי שקצת שונה (ממה? ממי?) ישר מוגדר כמופרע? ניכרת בהחלט מגמתיות של כוחות על חזקים עם אינטרסים כלכליים מובהקים. שמעתי שעמותת הפסיכיאטרים מחליטים בהצבעה... מה נחשב ל"נורמלי" ומה לא...! כן, תארו לעצמכם שיושבים שם כ300 פסיכי(אטר)ים ומחליטים מה יכלל בספר המחלות שלהם... ב ה צ ב ע ה. לא יאומן
שלומי | 22.08.09
85.
כתבה מגמתית לצערנו גם נכונה - עם סייג אחת
יש להבין כי תרופות הרגעה לפעמים הכרחיות על מנת להקל על אדם בסבלו נפשי אך זה אמור לבוא בצורה נקודתית כטיפול רגעי בלבד. הדברים שבאמת יעזרו לאדם להחזיר את שפיותו אם טיפול והכוונה בכדורים, מקום שקט ובטוח, עיסוק, ספורט, תזונה נכונה סביבה שונה וכו'... העניין הוא שמתן הכדורים יצא מכלל שליטה!! זה הכי קל, הכי ריווחי והכי "שורט"! חברה, שימו לב שהפתרונות ה"קלים" הללו לא חוזרים אלינו ומקשים עלינו את החיים אחר כך עם בתי משוגעים מפוצצים ומובטלים שמדוכאים מכדי לקום מהמיטה. הפתרון הוא לא בכדורים!!, הוא בתשומת לב, פעילות ומקצועיות האנשים שמטפלים לנו באנשים הללו. כרגע, כל מי שנכנס לבתי משוגעים פשוט יוצא דפוק יותר. מי שלוקח תרופות מתחיל להרגיש טוב, כמו שמי שלוקח אקסטזי מתחיל להרגיש טוב, עד שהוא מבין שהשיא של הסם הזה מלאכותי ועם הזמן יורד. לאחר תקופה בשביל להגיע רק למצב נורמלי - הוא חייב לקחת המון, ואם לא הוא באמת מקבל התקף פסיכוטי שמעולם לא חווה לפני הכדורים. ואז באמת הכדורים "מצילים לו את החיים". אז שאף אחד לא יחיה באשליות שאנחנו "מטפלים" במישהו עם סמים. בסמים לא באמת מטפלים, רק מקלים בהתחלה על הכאב הראשוני, לא עושים מזה תעשייה.
רון | 22.08.09
79.
טלי שמיר ראויה לפרס פוליצר על הכתבה החשובה
פסיכאטריה היא בעצם הונאה אחת גדולה- תראו לי חולה אחד שנכנס לטיפול ויצא בריא. אין דבר כזה. לא פלא שהראשונים שנרתמו לסייע לנאצים במלאכת השמדת האנושות וקטלוגה היו הפסיכאטרים. שנית, תראו לי "בית חולים" אחד בעולם שבו מענים בני אדם, ומחשמלים אותם, עושים בגופם ניסויים ומתעללים בהם עד לאובדן צלם אנוש. תהידעתם כי בישראל היום מאושפזים במחלקות פסיכאטריות למעלה מ 618 ילדים מתחת לגיל 12, שיקום מי שמאמין שלא ניתן לטפל באף דרך חלופית בזאטוט אומלל אלא רק בסגירתו במוסד והחדרת סמים פסיכואקטיביים לגופו? הבעיה היא שיש מוסדות ויש מיטות וצריך למלא את מכסת האושפזים, אחרת לא יהיו "לקוחות" חדשים, וצוותים שלמים יאבדו פרנסתם, אז איך מכינים "עתודות" של מאושפזים חדשים? במכינה קדם- פסיאטרית, פשוט משכנעים הורים רבים להתחיל טיפול תרופתי קבוע בסמים פסיכואקטיביים, במקום לנסות לברר לעומק מה מקור הבעיה שמציקה לילד/ למתבגר? על ידי שימוש קבוע בחומר כימי שמשנה הרכבים במוח בגוף שעדיין מתפתח וגדל- כך בדיוק דואגת הפסיכאטריה שאותו ילד יגדל לתוך זרועותיה המחבקות לעולמי עולמים. כך מייצרת הפסיכאטריה את דור ההמשך של צרכניה. אכן כפי שפירטה העיתונאית המוכשרת והאמיצה- מדובר כאן בתעשייה מהגדולות בעולם, מתגלגל כאן הון עתק בחברות התרופות ובמוסדות הפסיכאטריים- זהו אולי הפשע הגדול בהסטוריה נגד האנושות. אבל במקום שבו הכסף מדבר, המוזות בדרך כלל שותקות.כדאי להן לשתוק, שמא יקטלגו אף אותן כברות אשפוז כפוי..
עו"ד רוני אלוני סדובניק | 22.08.09
78.
מאמר חשוב!!!! חשיבה עצמאית!!
מאמר חשוב, חשוב לחשוף את הקשר בין הרפואה לכלכלה, כמו כן כל הנושא של תופעות לוואי של תרופות, שאנשים יהיו יותר מודעים למה שנכנס לגוף שלהם, הגוף כמיכל של הנפש, והאחריות האישית לדאגה לשלומו. חשוב שאנשים יקחו יותר אחריות על עצמם ולא ייתחסו לרופאים כאל אלוהים. למשל בשנים האחרונים מנסים לדחוף בכוח את החיסון לסרטן צוואר הרחם לנערות, ואתמול התפרסמה בעיתון ידיעה על התופעות הלוואי הקשות מאוד של החיסון כולל מוות. כל רופא נשים ורופאי משפחה המליצו לך דבר ראשון בביקור ללא קשר עם הסיבה, לחסן כל בת בגיל העשרה שאת מכירה בסביבה, למה בעצם?
מיכל | 22.08.09
77.
טלי שמיר
הכתבת נפלה למלכודת של פופוליזם אנטי פסיכיאטרי ( ולא משנה אם מה שמזין אותו הוא חוקר כזה או אחר או כת כזאת או אחרת). פסיכיאטר אחראי אינו רושם מרשמים בטרם הסתיים הבירור לגבי החולה. ממש כמו שפנימאי לא יתן אינסולין למי שאינו חולה סכרת. תרופות ניתנות והן מצילות חיים או איכות חיים רק במידה וטיפולים אחרים לא עוזרים. גם אז, יעילות של תרופה מרגע תחילת נטילתה מושגת לצערנו רק לאחר כחודש. לעיתים אפילו יותר. מוכרים מקרים של חולים שלא טופלו מאחר ואובחנו באופן שגוי ,לא היו בהשגחה והצליחו להוציא מהכוח אל הפועל את האובדנות שלהם. לצערנו יש חולים פסיכיאטריים מורכבים שאין שום דרך להתאים להם תרופות או כאלה שעושים דין לעצמם לגבי מינוני נטילתן לאחר שלדעתם "התרופה השפיעה" והם "החלימו". חולים כאלה נקלעים למצבים של סיכון עצמי ואין דרך להסיג את הגלגל לאחור לגביהם. מצער שבין המגיבים יש מי שאינם מבינים שהסכנה הגדולה בהכללות הפוסלות טיפול תרופתי, באופן סוחף וללא הבחנה, היא ביחוד לחולים עצמם, לאו דווקא לחברה.
יפתח | 22.08.09
76.
הבעיה הרבה יותר עמוקה
חברות התרופות רק מנצלים את הפוטנציאל העסקי - זאת מטרה לגיטימית לחברה מסחרית .הביעה היא בתרבות המערבית - באורבניזציה, בתחרות תמידית ואובדן מקורות תמיכה מסורתיים (משפחה מורחבת ,קהילה וכדומה.....) , באודן לגיטימציה להיות ילד קטן ושובב ולהתיינין בעולם שמסביב בצורה אקטיבית ( ולא בישיבה פסיבית בכיתה), באובדן לגיטימציה להיות עצוב ,בלסבול , בלהיות לא פרודוקטיבי (חס בשלום), באודן הסובלנות כלפי מגוון התנהגוית אנושיות ,תיוג שלהם ( זה בדיוק האבחון של DSM )ומציאת פתרון מהיר ). תזכרו שבגירסאות הראשונות של DSM הומוסקסואליות גם היתה מוגדרת בהפרעה נפשית (לשם השוואה - בחלק מתרבויות אנושיות זה היה חלק מהתנהגות המינית הנורמלית ולא חריגה ) , נביאים שבתקופות קדם דיברו עם אלוהים - לפי DSM סבלו מסכיזופרניה , סתם קצת חומר למחשבה.......
מריה | 22.08.09
75.
גוף בריא דורש התפתחות גילאית ופעילות תואמת גיל דרך...
חשוב להדגשי כי יש היום ממצאים מדעיים מה הגוף צריך באיזה גיל וחסך בגיל גורם לבעיות בגיל מאוחר יותר כמו למשל חסך בקואורדינציה ניתן לקרוא רבות אך יש לקרוא קודם www.oco-gym.com וגם בגיל מאוחר יותר האם שאלתם כמה נפגעים דרך פעילות גופנית לא נוכנה ??? הרבה בריאות גופנית ורגשית ד"ר ורטהיים
ד"ר מרק ורטהיים | 22.08.09
73.
כתבה חשובה ונכונה
לכותבת טלי שמיר- אני סטודנט לתואר ראשון לפסיכולוגיה. אותי מאוד אכזב שבקורס המדבר על פסיכופטולוגיה, לא הוזכרו אפילו לשנייה תוצאותיו ההרסניות של הDSM אני מאוד שמח שכתבת את מה שכתבת, הרבה אנשים לחייבים להבין שהחלוקה בין נורמאלי לפסיכי היא "אינה נורמלית", ואסור לסמוך על האנשים בחלוק הלבן שיגידו לנו את "האמת", כל עוד היד הכלכלית מאכילה אותם. אני בדרך כלל לא נכנס לאתר וואלה בגלל אופי הכתבות הזול והצהוב שבו, אבל הכתבה הזו הפתיעה אותי לטובה מאוד.
נדב | 22.08.09
72.
חברות התרופות למעשה שולטות בחיים שלנו
אני חושב שאנחנו לא מסוגלים אפילו לדמיין את רמת התחכום שהן נוקטות בכדי לגרום לנו לקנות עוד ועוד תרופות. זו תעשיית ענק שמגלגלת מיליארדים, תראו כמה פרסומות יש לתרופות בטלויזיה. יש להן אינטרס מובהק שאנחנו נרגיש חולים. וכל אחד יתחבר בסוף למחלה ש'מתאימה' לו. כאבי ראש, דכאון, חוסר אונות, גזים בבטן או השד יודע מה. יתכן שהן אפילו 'ממציאות' מחלות. מה שבטוח זה שהן גורמות לנו להיות בפאניקה ממחלות מסויימות ואז אנו רצים לקנות תרופות. ע"ע שפעת החזירים. החיסון כבר נמכר בסכום של משהו כמו 5 מיליארד דולר, וזה לפני שייצרו טיפה אחת ממנו!!! זה מה שאני הייתי עושה אם הייתי מנהל של חברת תרופות והייתי צריך לדאוג לבעלי המניות שלי.....
נטע | 22.08.09
71.
כדור לכל כאב
כן בואו ניקח כדורים ונבטל כל רגש אפשרי ! ככה נהפוך למכונות יותר מהר ונעבוד יותר עבור רובוטים אנושיים אחרים. ככה נהייה יעילים יותר עבור המכונה הגדולה הזאת. זה מה שקורה כשאף אחד לא מוכן יותר להתמודד עם כאב. לכל כאב יהיה כדור מתאים. נפלא. בואו נוציא את "להרגיש" מחוץ לחוק כי איך נתפקד מחר בבוקר? איך נתרום לרובוטים שמעבידים רובוטים שמעבידים... התרופות האלו הן פשוט מרחיקות את האדם מהתמודדות אמתית עם סגנון חייו דרכי התנהלותו ויחסו לעצמו. ממש כפי שנאמר בכתבה " השטחת הנפש האנושית". איזה עולם הולך להיות? מליוני אנשים שלא מרגישים יותר כלום. מזעזע
סאטיים | 22.08.09
69.
צריך לסנן את התגובות של הסיינטולוגים
חלקכם מתיימרים להיות איטליגנטים- איך ייתכן שדת שלימה חושבת אותו דבר. תתעוררו רבותי , איך תטפל הסיינטולוגיה בבן אדם שרוצה למות יום יום? שהכל רייקני ואין לו סיבה לעבור יום נוסף? רק תרופות - זה הוכח וזה מציל מליוני אנשים= וחבל שלא את השאר. לסיינטולוגים צריך לתת כפול!! אולי יבינו באיזה בור הם נמצאים.
דודו | 22.08.09
67.
נקודה אופטימית למחשבה
"בעולם האקדמי נגמר הרומן עם התרופות", טוען ליין לסיכום, "זה פשוט לא מוכיח את עצמו מדעית. חבל שתרבותית עדיין לא מבינים את זה". נכון התמונה המחקרית היום מורכבת יותר מאי-פעם, וייתכן שמעולם לא יימצא החוט המקשר בין כל המידע הסותר, ההצגה של הרפואה והפסיכיאטריה כפתרון פשוט היא מוטעית, אך היא נתמכה ע"י הציבור הכללי ותקשורת ההמונים בעבר פעמים רבות , ולא רק ע"י מצדדי ה-DSM. יותר מאשר חברות התרופות/פסיכיאטרים, האחראים הבלעדיים לעליתה המטוארית של הגישה ב-30 השנים האחרונות הם כולנו. הצורך האנושי הבסיסי ביות למצוא הסבר למי שאנחנו, התודעה שלנו, הרגשות שלנו, והצורך להקל על הסבל שהיו קיימים תמיד. כמו שלפני כן נהרנו כאנושות אחרי הגישה הפסיכואנליטית או הבהביוריסטית. הצורך הזה, בפתרון הסבר והבנה, חזק בעיניי מכל כח כלכלי, מבלעדיו הרי כלל לא היו קונים לחברות התרופות. אני אופטימית ומקווה שמתוך ההתפכחות יתפתחו כיווני הסתכלות מחקר וטיפול חדשים לאנשים ובעיות שהתרופות לא מתאימות להם, כפי שקרה עד היום עם כל גישה שהועלתה על כס המלכות והורדה לאחר מכן לקרקע.
אתי | 22.08.09
62.
מגבלות הרפואה
http://www.chelem.org.il/modules.php?name=News&file=article&sid=171 מקרה דודו טופז מראה שיכול להיות שהגישה אליו כתוקף במקום הגישה אליו כאחד הנמצא בדילמה נפשית מול כוחות של עיתונות צהובה, מראה שבכל דרך יש צורך למצוא את האיזון ומה שברור שבידוד אדם ממשפחתו לא מוסיף לו כוח ורצון לחיות!
החדף | 22.08.09
60.
יש מה לבזבז
בניגוד לאנשים במאות הקודמות, בעולם המערבי היום לאנשים יש עודף זמן פנוי וכסף מעבר לצרכים הבסיסיים. מה שנשאר להם בשפע זה זמן לרחם על עצמם ולחפש את הסימפטומים לחוסר היכולות שלהם בתכונות אנושיות רגילות. על זה מתבייתים הרופאים המתמחים בשברירי התמחויות וחברות התרופות הממציאות מזור לנפש הדוויה. ואז מופיע כל פעם כדור חדש בעל שם מבטיח שרק הוא יחזיר אותנו לשפיות האבודה שלנו.
תמר | 21.08.09
56.
כדורים
סליחה אבל למי שלא לקה בהפרעה פסיכאטרית - קשה או קלה - מימיו, אין זכות לדבר. התגובות שנכתבו קודם או הפרופסורים הנכבדים מציעים אולי פתרון אחר למי שלא ישן, לא אוכל, לא יוצא מהבית, לא יוצא מהמיטה וכן הלאה שאר התסמינים המלבבים של הפרעה פסיכיאטרית אמיתית? כי אם כן, אני פיספסתי, כנראה. כרגיל וללא שום שינוי (בדומה לאיזכור של כך שחולה סכיזופרניה נחשבו לבעלי דיבוק שטני) אין שום התייחסות למה שעושים עם מי שבאת חולה וסובל. אולי נתעלם ממנו, כדי שיהיה אפשר לצאת צודקים? יש כ"כ הרבה אנשים שחייבים את העובדה שהם מתפקדים כרגע לכדורים. כן כן, לאותם יצירי השטן שכ"כ קל לנער כאשר מעולם לא עלתה על דעתך האפשרות של כמה סבל יכולות ההפרעות הללו - יהיה מקורן מה שיהיה - לגרום. אז תעצרו שניה לחשוב, לפני שמנפנפים בדגל אסף גולדרינג, על כך שאחד מכל עשרה אנשים סביבכם, זה שאתם אוהבים לצחוק איתו בעבודה או זאת שמחייכת כ"כ יפה כשהיא עוברת על ידכם, היו כרגע , ללא הכדורים, מקופלים במיטה לכדור קטן-קטן ושואלים את נפשם למות. ואז תגיבו.
 | 21.08.09
54.
מה שהיה הוא שיהיה - הטירוף בחיינו ובעולם בכדור הזה הכחדת האנושות ...
כמה חוקריםן וכמה שיחקרו איש לא יבין וכולנו חיים בתוך הספיקולציות המייצרות סיפורים , המצאות , תרופות, פסיכייטרים וכולנו בעצם פסיכים נורמלים , אנו בתהליך של הכחדת האנושות נקודה. כל החוקרים וכל הממציאים והפרופסורים למינהם בשורה התחתונה חוקרים מיצרים ומגלגלים כסף ממון רכוש , ו ,, סקס סקס סקס , על זה חיים מזה אנו ניזונים וזה מה שהשחית את האנונושות , וכרגע אנו בתוך הטירוף הזה , תתפכחו , זה מה שגרם לטירוף בחברתינו בכל העולם , אני הייתי רוצה לחזור לגונגל הפשוט , הבעייה שהפרופסורים האלו יפריעו לי גם שם , ויגידו שאני פסיכי , ומי מה יגיד עליהם ? הכל אודות כסף רכוש ממון וסקס המייצר שחיתות, המיצר את סדום ועמורה, שמיצר את הטירוף של היום , ואנו בדרך להכחדת האנושות , בבקשה תיסעו לים המלח ותיראו את מדבר יהודה , יש שם משהו חוץ מטירוף ?
מני עוז; | 22.08.09
53.
כל הכבוד על השקשוקה
מהנכתב נראה כי יש פה חוסר הבנה משמעותי של הכוונה וההבדל ביו מחלה סינדרום והפרעה. מהי התנהגות נורמלית וכיצד הנורמליות שמגיע כידיי לקיצוניות כבר אינה נורמלית. וחוסר הבנה מוחלט של ניורו פסיכיאטריה ניורולוגיה וביו פסיכיאטריה. לגסי המעירים המחלה קיימת גם ללא התרופות הבעייה כי השימיש בתרופות נעשה בצורה קאוטית. מעניין כי עד כמה שאנו מתקדמים אנשים יעדיפו להאמין בכשפים למינהם מאשר לעובדות שנבדקו בצורה מדעית
gao | 21.08.09
50.
"נפש בריאה בגוף בריא" - אורח חיים בריא לפני כל כדור וטיפול
הכתבה חשובה, משכילה וחושפת את הקשר הכלכלי של רפואת הנפש, את דרך קבלת ההחלטות, ואת המקור לתפוצת הגישה הכימית לטיפול בבעיות התנהגותיות - אפילו משניות. נשכחה התובנה ש"נפש בריאה בגוף בריא" היא האמת הראשונית והיסודית וההדגשה של חשיבות אורח חיים בריא גם לחיזוק הנפש.
שפירא | 22.08.09
49.
מדוע לא לבחור לחקות רק את הטוב שבכל העולמות?
מדוע תמיד לרוץ ולחקות כל שטות שמתרחשת מעבר לים? גם אנחנו היינו תלמידים לא רק אתם, אנשי הדור הזה. אבל אתם מתנהגים כאילו המצאתם את הגלגל. מי האידיוט במערכת החינוך שלנו, שאתם שדירדרתם בתוך 40 שנה, לאחת הכושלות בעולם, באמת מאמין שניתן להפוך ילדים לרובוטים. מי שלא באמת רוצה ללמד או להתמודד שיבחר במקצוע אחר. חייבת לקום מערכת סינון שלא תאפשר לכל אחד או אחת ללכת למקצוע ההוראה. במקום להפוך את הילדים לזומבים טוחני תרופות, החזירו את הסמכות למורה ולמנהל. בטלו את הטימטום שנקרא מגילת זכויות התלמיד שאיננה קיימת בשום מקום נורמלי עלי אדמות רק פה. רק אצלנו הורים בורים, אלימים וילדיהם מנהלים את החינוך. לכו ללמוד מיואל קליין בניו-יורק איך מרימים מאשפתות מערכת חינוך מתפקדת במאה ה-21
שרון ברק | 22.08.09
47.
שטויות זה נשמע כמו סיינטולגיה...
הכתבה מלאה בעובדות לא נכונות- הרושם הנוצר כאילו תרופות ssri יגרמו לאדם "שפוי" להתאבד הוא מטעה ומסוכן! תרופות לא יכולות לשנות אישיות של אדם- הכתבה הזו מחזירה אותנו אחורה לתקופת האבן- אני חושב שזה חוסר אחריות לפרסם כתבה כזו מבלי להביא דעה של פסיכאטר מומחה- הנסיון להאשים תרופה במעשי רצח במקום את האדם שוללת אחריות ובחירה אישית. תרופות פסיכיאטריות לא קשורות לבחירה האישית של אדם בין טוב ורע. אדם המוגדר קלינית כבלתי שפוי (למשל סכיזופרן) מסוכן לו ולסביבה הרבה יותר בלי טיפול. הדיון כאן אמור להיות רפואי/מדעי והכתבה הופכת אותו לעניין כלכלי----אמנם חברות התרופות מרוויחות הון עתק - אבל לארק בתרופות כאלה אם אתם רוצים לכתוב נגדם תתמקדו בפן הכלכלי- המלצות רפואיות לאנשים מבלי להיות בעל מקצוע הם מסוכנות! אם אדם אחד שקרא את הכתבה יפחד לקבל עזרה הרי שזוהי פגיעה חמורה יותר מכל מונופול כלכלי
שי | 21.08.09
46.
כתבה מגמתית
אני מסכים עם הטענה כי חברות מסחריות משפיעות יתר על המידה בתחום רפואת הנפש כמו גם בכל תחומי הרפואה והתעשיה האחרים (מכוניות חשמליות וחברות הדלק וכדומה - הלוביסטים האמריקאים) אבל לזלזל בהפרעות בנפש כאילו אינן קיימות זו בדיחה. צאו לבקר במוסדות לבריאות הנפש (וברור שלא תעשו זאת) וראו כיצד מתנהג חולה פסיכוטי/דיכאוני/חרדתי, לפני ואחרי איזון תרופתי, התרופות עובדות, נקודה !!! למי מחלקים אותם זהו סוגיה תרבותית/חברתית, תמיד היתה ותמיד תהיה. שאו ברכה ובריאות נפשית
בני | 22.08.09
45.
הדרך הפסיכיאטרית הנוכחית מוציאה שם רע לעולם הרפואה
יותר מכל תחום אחר מחלות שרירותיות, תרופות שרירותיות, אין שרירים, יש שומנים עושים גרעפצים בלי שליטה גם הפלוץ יוצא בלי שליטה כולם צוחקים עלייך בסוף אתה מביא למישהו איזה נוגרה נו ככה זה בחיים. ההודעה הזאת אינה מטיפה לאלימות או למכות אם קראתם הודעה זאת ולא הבנתם נכון הביאו לעצמכם נוגרה.
במבי | 22.08.09
44.
כתבה מעולה!
תרופות, אלכוהול, וסיגריות, זו התעשיית כסף הכי גדולה בעולם אז מה אם זה מזיק לכלל האוכלוסיה? זה מפריע לאלה שעושים כסף? הם בייתם נמנעים ממגע ב3 הדברים הממכרים האלה בזמן ששאר העולם צורך אותם על בסיס יומי קבוע אבל זה מפריע למי שיש לו כסף על אותם חשבון אנשים האלה? אז ממשיכים כל עוד זה לא פוגע בהם והם עושים כסף על אנשים תמימים..אז ייאלה בואו נמשיך
אוליגרכית | 21.08.09
42.
מאמר חשוב ! תודה.
מגמה זו ניכרת גם במחלות יותר "פיזיות", כמו סוכרת או יתר לחץ דם, שבהן, כדי להגביר מכירות של תרופות, מורידים את סף הנורמה, וכך, באבחת מקלדת, נכנסים מאות מיליוני אנשים ברחבי העולם לקטגוריית ה"חולים" והופכים לרוכשי (ובולעי) תרופות כרוניות, למשך כל חייהם. גם כאן יש כמובן קשר בין רופאים מובילים - החולייה ההכרחית להגדרת הנורמה - לבין חברות התרופות המממנות אותם ישירות או את מחקריהם - וכמובן גם עם רופאי ה"שדה" הפרושים בכל העולם, והמתוגמלים גם הם ב"כנסים" בטוקיו ובאמסטרדם ובפינות חמד נוספות על פני הגלובוס... אה, וכמובן שכחתי תרופות ל"מניעה". בשביל לקבל מרשם לתרופות אלה אתה לא צריך להיות חולה. מספיק שאתה בן 40 פלוס - והרופא שלך - "לטובתך" - מתחיל להאכיל אותך כדורים לכל החיים. כל הורדת רף של נורמה קיימת, כל הגדרה של מחלה חדשה מציאותית או דמיונית, כל המלצה על תרופה "מניעתית" - משמעותה שחברת תרופות מסוימת גורפת רווחי עתק. אגב, בנושאי פסיכיאטריה, מדובר בכלל במכרה זהב, כי אין מדדים קליניים ל"הפרעה", אלא רק התנהגותיים. ומאחר שכולנו מדי פעם מתביישים, מתמרמרים, מסתגרים, מרגישים דחויים וכו' - צריך רק בר סמכא שילחץ עלינו קצת - ואנחנו שפוטים ובולעים.... שוב, תודה לך על המאמר. שבת שלום.
 | 21.08.09
40.
צריך להמציא הפרעה חדשה: הפרעת אישיות פסיכיאטרית איבחונית
משמעה של הפרעה זו: לקיחה של תכונות אישיות מחיי היום יום ותרגומן למושגים של הפרעה פסיכיאטרית בצורה שמאפשרת להחיל על המאובחן תיאוריות מעוותות, שטופות שנאה ומזיקות אשר יהרסו את חייו. ביישנות היא אכן תכונה חיננית! ולכותבת: 67 מיליון אמריקאים שלוקחים תרופות אנטי דיכאוניות הם יותר מחמישית מאוכלוסיית ארה"ב!
שמעון שהרבני | 21.08.09
38.
דמגוגיה בגרוש
אף אחד לא טען שביישנות או כעס זו מחלת נפש ואף אחד לא מתכוון לטעון זאת . התנהגויות אנושיות טבעיות מוגדרות כהפרעה כאשר הם מוקצנות לרמה שפוגעת בתפקוד היומיומי של הלוקה בהן או בסובבים לו. זה מאוד טבעי להילחץ מול קהל אבל כשאדם מונע מעצמו להגיע לאזורים ומצבים בהם הוא יתבקש לעמוד מול קהל בכל מחיר (לימודים, עבודה, ארועים חברתיים), זו כבר פגיעה ממשית באיכות חייו וראוי שיטפל בזה. ביישנות זה טבעי אבל כשאדם נמנע ממגע עם חברה בגלל הביישנות זו כבר הפרעה שפוגעת קשה בכל התחומים בחייו. על כל אדם שתביאו כדוגמא לאדם שסבל מתופעות לוואי קשות של תרופות פסיכאטריות אפשר להביא מאות אנשים שהתרופות שינו את חייהם לטובה. עכשיו כל אדיוט ישלוף את המקרה המפורסם הזה והזה שבגללו מישהו רצח אנשים בגלל תרופות שלקח. אנשים רוצחים אנשים בגלל שהם חארות. אם איזה דפקט לקח במקביל את התרופה לא אומר שהוא לא היה רוצח בלי התרופה. נסו לבדוק כמה רוצחים יש שלא לקחו תרופות פסיכיאטריות מימיהם (ואולי חבל שלא לקחו). בניגוד לבירות, קולה ואוכל מעובד שהפרסומות דוחפות לנו השכם וערב חברות התרופות מעולם לא עשו זאת, ולמרות זאת התרופות פופולאריות מתמיד. הן פופולאריות לא בגלל ה-DSM (אפשר לחשוב כמה באמת קראו אותו) או כי הפסיכולוג/פסיכיאטר נתן להם (כמה באמת יכולים להרשות לעצמם פגישה?), אלא כי הן עומדות במבחן התוצאה. החברה דורשת מאיתנו להיות אנשים פרודקטיבים והתרופות מאפשרות לרבים את התפקוד הזה. טלי שמיר, כשכותבים כתבה עיתונאית ראויה נהוג להציג את שני הצדדים. הכתבה הזאת נראית כמו משהו שגררו מהעלון השבועי של האגודה לקידום הסינטולוגיה.
שרון | 21.08.09
34.
סוף סוף כתבה עניינית על הדבר שהכי משפיע לרעה על חיינו.כן ירבו
יש כ"כ הרבה דברים רעים שקורים בעולם שלנו כתוצאה מהסמים הפסיכיאטריים.אגב זה כולל גם ריטלין שהוא שווה ערך לקוקאין ואנחנו נותנים אותו ליותר מ-30000 ילדים בארץ שזהו מספר עצום. מקווה שמישהו יתן על כך את הדין בסופו של דבר. אנשים מוכנים להרוס את העולם שלנו עבור אינטרס כלכלי, קשה להאמין אבל זה נכון.
מורן | 21.08.09
28.
מנסיוני המר
כאשר נשאבתי למשבר, היד על התרופות היתה קלה מאוד כאשר הן לא עזרו - מיהרו לתת אבחנות נחרצות שבעקבותיהן הגיעו תרופות כבדות עד מאוד שגרמו לתופעות לוואי לא נעימות. מדוע - מכיוון שבפסיכיאטריה חייבים לתת אבחנה על מנת לטפל. על מנת להקל על תופעות לוואי מסויימות קיבלתי תרופות נוספות רופאים - במיוחד בבתי החולים הפסיכיאטרים אוהבים ומאמינים בתרופות. יתכן כי הן עוזרות למצבים מסויימים אך לפני כן, וודאו שלא דילגו של שלב קריטי מאוד - שהוא איבחון מצבכם על מנת שלא תחוו עוגמת נפש ותוויות מיותרות
תרופות | 21.08.09
27.
מי שהיה אלים לפני הכדורים יתכן ויהיה יותר אלים אחרי הכדורים
אני נוטלת נגד חרדה והם עוזרים לי לעבור תקופה קשה. יש משהו בעידן שלנו שמאוד קשה לאנשים רגישים, ישרים ומודעים. רוב אלו שמקבלים חרדה הם דווקא מהסוג העדין יופה הנפש, שבשילוב עם ילדות לא פשוטה מקבלים חרדה ודכאון בהמשך חייהם. הפסיכיאטריה צריכה לבדוק מה עושים עם אנשים עם נטיה לאלימות וחוסר מודעות עצמית. יתכן שלאלו לא מתאימים כדורים מהסוג הזה מכיוון שאולי (אני רק משערת) לכאלו יורד האלמנט של הפחד ממה יגידו והפחד לנקוט פעולה אלימה.
משתמשת מרוצה | 22.08.09
24.
הכדורים כנגד דיכאון שדודו טופז זל נטל הם כדורי התאבדות בשם הפסיכיאטריה
לאחרונה נמתחה ביקורת רבה על SSRIs: המבקרים טענו שהתרופה נרשמת בקלות רבה על ידי רופאים גם שלא לצורך, ובנוסף - ששימוש ב-SSRIs גורם למחשבות אובדניות, ואכן, לאחרונה חוקרים בFDA (מנהל המזון והתרופות האמריקאי) קשר בין צריכת תרופות SSRI לבין מימוש מחשבות אובדניות, ושוקלים לחייב את יצרני התרופות לכתוב אזהרה בעניין זה על גבי התרופה. זוהי התרופה שדודו טופז נטל. תרופה ממשפחת הפארוקסטין של משפחת כדורי SSRI. http://he.wikipedia.org/wiki/SSRI
אחד | 21.08.09
22.
בעיה של אבחון
הבעיה העקרית פה שאבחון נעשה על ידיד רופאים שרואים מטופל לשעה ונותנים לו תווית של חולה עם כל הכבוד אותו מטופל הולך לרופא אחר רוב הסכויים שהוא יקבל תרופה אחרת או מינון אחר השיקול דעת שיש לרופא הוא עצום יש לזכור שיש קשר בן תעשיית התרופות לבן הרופאים בכנסים ומקומות כאלה ששם התעשייה מוכרת את עצמה
איציק | 22.08.09
21.
זהירות כת הסיינטולוגיה
מהכתבה הזו עולה ניחוח של כת הסיינטולוגיה. הרבה יותר אנשים חיים באופן איכותי יותר בזכות התרופות. דיכאון וחרדה הם תופעת לוואי הרבה יותר חמורה מתופעות הלוואי של התרופה מאוד קל להשתלח בפסיכיאטרים ובתרופות, אבל כל הקהל השקט ששיפר את איכות חייו ולא מעוניין לחשוף את עצמו ולצעוק צעקות לא שומעים בסוג כזה של כתבות
אלון | 21.08.09
18.
צודקת אורית... גם אמא שלי נוטלת כדורים באופן קבוע ...
גם במקרה של אמא שלי היד קלה על המרשם... אימי אובחנה כזכיזופרנית לאחר שלקתה במה שהרופאים הגדירו אז- "דיכאון שלאחר הלידה", לפני 18 שנה בערך.(למרות שכשאני חושב על זה היום, לא היו לה, אז, את כל התסמינים לדיכאון שלאחר הלידה, אחד מהם לדוגמא- הזנחת התינוק. אימי מעולם לא הזניחה את אחותי הקטנה שרק נולדה...). מאז ועד היום היא נוטלת כדורים באופן קבוע, אני יכול לספור על יד אחת כמה פעמיים היא ביקרה אצל פסיכיאטר ואו פסיכולוג . יתרה מכך, את המירשם לכדורים היא מקבלת מרופאת המשפחה בסניף קופ"ח כללית השכונתי. בבקשה אל תשאלו למה ומדוע ואל תנסו להיות חכמים וכמובן אל תגידו לי מה לעשות ! במקרה של אמא שלי זה אבוד, המנעו מלקחת כדורים והכי חשוב- אם יש לכם בעייה לכו לפסיכולוג ! אל תדחיקו ואל תגידו- "יהיה בסדר...", תאמינו לי אני יודע על מה אני מדבר. אם אמא שלי הייתה הולכת לפסיכולוג בצעירותה( אחרי הטראומות שהיא עברה), יכול להיות שלא הייתה מגיעה למצב שהגיעה היום...
אייל  | 22.08.09
17.
מזעזע ומפחיד
לכתבת כל הכבוד על האינפורמציה שאת דואגת להעביר לציבור,אם את יכולה נשמח לכתבת המשך לגבי תופעות של כדורים מנגזרת ה SSRI?או היכן אפשר להשיג אינפורמציה אמיתית אם אפשר בעברית לגבי פעילות ותופעות אמיתיות של הכדורים. תודה רבה ושוב כל הכבוד!!! (מסתבר שיש צדיקה אחת בסדום)!
נוטלת כדורים | 21.08.09
14.
הכוונה היא לא למיזנטרופים אלא לפילוסופים
וכאלה שקראו להתבוננות עצמית ובחינה מחודשת של החברה. מדיוגנס עד סוקרטס. אני חושב שקריאה "חולה נפש" לכל מי שמעוניין למתוח ביקורת על החברה שבה הוא חי או מרגיש שיש איתה משהו לא בסדר זו תחילת המדרון לדיקטטורה בחסות הרפואה, ופגיעה בפסיכולוגיה שהיא התחום הרפואי שבו בעזרת בחינה עצמית יכול האדם במקרים רבים מאד לשלוט במרירותו. האמריקאים כהרגלם מאבדים את הצפון!
המוכיח,מרכז | 21.08.09
12.
הפרזה בחשיבותו של ה-DSM
אי אפשר להתכחש לעובדה שהגישה בפסיכיאטריה של השנים האחרונות הפכה צרה ובעייתית - גישה ביולוגית שמבוססת על תיאוריות שחלקן הגדול לא ממש מוכחות, ושמטופחת בשיטתיות ע"י חברות התרופות שגורפות מהעניין רווחים גדולים. אבל בישראל, החשיבות של ה-DSM בפרקטיקה הפסיכיאטרית היא הרבה יותר קטנה מכפי שמוצג בכתבה. רוב הפסיכיאטרים לא מאבחנים הפרעות נפשיות לפי רשימת הקריטריונים של ה-DSM, ומתעלמים במכוון מאינספור התסמונות החדשות שמופיעות במהדורות החדשות יותר שלו. הפסיכיאטר הטוב יודע גם, שהטיפול המועדף בהרבה בעיות נפשיות (כמו חרדה חברתית, למשל), הוא בכלל לא תרופתי אלא פסיכולוגי. הבעיה היא שהלחץ לקבל עוד ועוד תרופות מגיע הרבה פעמים דווקא מהמטופלים עצמם. וזה לא מפתיע, כי אנחנו חיים בעולם שבו אנשים מחפשים פתרונות קלים, גם אם המחיר שלהם גבוה. חשוב להבין, שאת התופעה של צריכת-יתר של תרופות אפשר יהיה לפתור רק כאשר החברה תכיר ותטפל בסיבות לכך שכל כך הרבה אנשים חיים במצוקה נפשית. בשביל זה, יהיה צריך לשנות את הגישה שבה אנחנו מגדלים את ילדינו, ולהגן טוב יותר על החלשים בחברה שבה אנחנו חיים, כדי שהחיים של רוב בני האדם יהיו פחות טראומטיים וקשים.
דר' נמרוד פיק | 21.08.09
11.
ככה זה כשמחפשים פתרון מהיר
לסבל האנושי על כל סוגיו הומצאו במהלך ההיסטוריה לא מעט פתרונות והקלות. במערב המציאו את הפסיכותרפיה ("טיפול פסיכולוגי", להבדיל מפסיכיאטרי), שמאפשרת בסביבה טיפולית אוהדת חקירה וטיפול של היסודות שמעצבים את מצבנו הנפשי; ואינספור שיטות של טיפול באמנות, בתנועה, עם בע"ח ועוד ועוד. במזרח המציאו את הבודהיזם, שמכיר בקיומו של הסבל ומכיר גם בסיבות לו, ומטפל בהן באמצעים של לימוד, הרהור ומדיטציה. אלה רק המוכרים ביותר ועל קצה המזלג, וגם להם יש זרמים רבים ושונים. הבעיה היא שכל הדרכים האלה דורשות מהאדם להפעיל את מלוא האינטליגנציה, כושר השיפוט, ההתמדה והרצינות שלו כדי לחולל שינוי משמעותי בתודעה הסובלת. משום מה אנשים שמפגינים את כל היכולות האלה בעבודה, חסרים אותן כשמדובר בטיפול במצוקות הערטילאיות של הנשמה. אולי זה מפני שבליעת כדור היא פתרון שנראה קל, מהיר ומבוסס מדעית, בעוד שיטות אחרות, שיש להן את הפוטנציאל לחולל שינוי אמיתי, דורשות השקעה והתמדה ולא נהנות מיחסי הציבור המצוינים שעושות חברות התרופות למוצריהן.
מיכל | 22.08.09
9.
ריטלין
כשבני בן ה-20 היה בגן ילדים בגיל 5 הגננת אמרה שיש להפנותו לפיכולוגית בירושלים כיאז גרנו שם לאחר ראיון עם הילד הוצע לנו לתת לו ריטלין. אשתי ואני התנגדנו. היום הוא בן 20 כאמור. משרתת ביחידה מובחרת בצה"ל מפקד על פלוגה.ואת הבגרות הוא סיים בציון ממוצע של 9.7 אנחנו שמחים שלא הסכמנו לתת לו טיפול בריטלין הוא היה ילד שובב שהשתעמם מהגן . הוא סיים את קורס הקצינים בהצטינות מי יודע מה היה נגרם לו אילו נכנענו לדרישות הפסיכולוגית והשתמשנו בריטלין.
אלי | 21.08.09
8.
פרסומת לריטלין
מדוע נותנים להם במה ? היתכן כי כל ילדי הארץ מופרעים? כאמא לארבעה ילדים(בוגרים ונשואים) מעולם לא היו לי בעיות כאלה למרות ששני בני היו שובבים מאוד. ויועצת בית הספר הציעה שילכו ללמוד חשמלאות , איני מזלזלת בשום מקצוע.חלילה האחד עם תואר של מהנדס מחשבים ולשנים יש דוקטורט במשפטים הם עצמאים ומצליחים מאוד.(וזה כי עמדתי על דעתי שלעולם לא ילכו ללמוד במעשי רק עיוני .בת ובן והיום אני מאושרת שהתעקשתי גם בעלי היה בדעה זו) כמו כן לבתי הצעירה יש דוקטורט בחינך לגיל הרך ומרצה במככלה ידועה לחינוך בארץ. ורק לסבר את אוזני מר אלי ישי אנחנו מבני עדות המזרח וגאים מאוד במזרחיותינו.... ומעולם לא קיבלנו מלגה כי בעלי ואני היינו עובדי מדינה בדרגות גבוהות בתפקידים בכירים וכיום אנו גימלאים של שירות המדינה. (לא עשירים) .
אורית | 21.08.09
7.
תרופות נועדו לחולים. רק לחולים
אנחנו חיים בעידן מוזר. שילוב של תעשיה אגרסיבית ורופאים שלפחות חלקם שרלטנים, עם אובדן ערכים ומושגים ברמה חברתית גורפת, מביאים את העניין לכדי אבסורד: ממציאים אבחנות כדי להצדיק מתן תרופות (למשל "חרדה חברתית", שאיננה יותר מאשר ביישנות כתו אופי; "הפרעת קשב במבוגר" כאשר בכלל לא קיימים קריטריונים להגדרה כזו אחרי סיום גיל ההתבגרות והשלמת ההבשלה (גם אם באופן פגום) של מערכת העצבים המרכזית, והניסיון "לטפל בזה בתרופות" דומה לניסיון לתת הורמון גדילה לבוגר שסיים לגדול ונותר נמוך מאוד); עוסקים ב"קוסמטיקה של רגשות" ונותנים/לוקחים תרופות נוגדות דיכאון וחרדה למצבי חיים שאין בהם חולניות אלא רק קושי להתמודד עם מציאות; ממציאים מקצוע חדש של "כירורגיה אסטטית" - הזנייה מוחלטת של הכירורגיה הפלסטית ויעודה המקורי, ועוד ועוד. נראה שזה כבר בגדר של מחלה סוציולוגית!!!
עברי, דבר עברית | 22.08.09
4.
הבעיה היא לא הDSM
הDSM הוא ספר הגדרות לבעיות הפרעות ופסיכופתולוגיות אצל האדם, הוא כלי עזר ולא ספר חוקים, לפני הDSM המצב היה גרוע בהרבה, הבעיה היא בקלות בה נרשמות תרופות ובויתור האוטומטי על טיפול מבוסס דיבור קוגניציה והתנהגות שיכול לבוא במקביל לתרופות או במקומם אבל פחות רווחי או פשטני.
גדי | 21.08.09
3.
מה המשותף לכל המקרים הבאים?
מה המשותף לכל המקרים הבאים? -כל המקרים בהם ילדים טבחו את חבריהם לכיתה בארהב -הורים אשר הרגו את ילדיהם (ראה דוגמא אסף גולדרינג האם שהטביעה את בנה לפני שנה וכולי .. -אסי דיין ומעלליו ... -מעשיו של דודו טופז זל ועוד הרבה מיני מקרים מה המשותף? "שימוש בתרופות פסיכיאטריות " הגיע הזמן להתעורר !
דמיאן  | 21.08.09
2.
הרבה כדורים הרבה אלימות
כתבה מצויינת, אולי כדאי שהכתבת האמיצה תברח על נפשה כי היא פוגעת בלב האינטרסים הכלכליים המסוכנים. העסק הזה של הסימום ההמוני יצא מכלל שליטה. הפיקציה שטפחה על פנינו בחודשים האחרונים מצביעה שכל החברה האלו כולל את טופז ואת דיין ורבים אחרים היו על קוקטיילים של כדורים. הגיע הזמן להפסיק.
שי | 21.08.09
תודה, קיבלנו את תגובתך ונשתדל לפרסמה, בכפוף לשיקולי המערכת