אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.

בלעדי - חלם בלי הפסקה: קו המתח שהרס את החזון של עיריית תל אביב

64 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

59.
איזה חברה נהנית מכל הסיפור הזה ?????????
יש כמה חברות שיהנו מכל הסיפור הזה אלו חברות שיש להם מגדלים על הקו של נתייבי איילון מחוץ לקו הבעייתי ו בגלל הסיפור יחסרו בשנים הקרובות הרבה מאד מטרים למשרדים והמחירים יאמירו לדוגמא חברת ליבנטל שקנתה את מגרש סיפולוקס למגדל של 45 קומות חברת אלקטרה בונה עכשיו מגדל של 45 קומות והיא נמצאת בדיוק מחוץ למתחם הבעייתי ירוויחו מזה בגדול יש עוד כמה חברות אני מאמין אבל אני לא מכיר את הפרוייקטים האלו מה שאני לא מבין זה איך כל החברות שיש להם נגיעה לבעיה הזו לא הוציאו הודעה לבורסה ולא מדווחים לציבור
יוני | 27.08.09
57.
יופי חולדאי, יש לנו יותר מדי פארקים ופחות מדי בנייני משרדים
האיש הזה לא נורמלי. שבילי אופניים ראויים? השקעה בתחבורה ציבורית? זיבי! קבלו עוד מגדלי משרדים, עוד תחבורה פרטית שתזרום אל העיר, עוד עומס על מערכת הביוב, אבל יותר חשוב מהכל: עוד עסקים משגשגים שישלמו ארנונה ויעשירו את קופת העירייה. למה למשוך עוד אנשים אל עיר חנוקה ועשנה ממילא? למה לא להשקיע בטיפוחה למען התושבים המקומיים ולשים אותם בראש סולם העדיפויות (לשם שינוי)? בסוף תל אביב תהפוך להיות ונציה. עמוסה בתיירים ומבקרים, אבל מרוקנת מתושבים אשר יברחו מהצפיפות והזיהום. שמישהו יעיר את ראש העירייה, ויזכיר לו שהמאה העשרים ואחת התחילה כבר מזמן. רק בעולם השלישי ממשיכים בתאוצת עיור עיוורת על חשבון התושבים. אולי חולדאי רוצה שתהיה לו בייג'ין משלו.
טילדה | 26.08.09
55.
יופי חולדאי, יש לנו יותר מדי פארקים ופחות מדי בנייני משרדים
האיש הזה לא נורמלי. שבילי אופניים ראויים? השקעה בתחבורה ציבורית? זיבי! קבלו עוד מגדלי משרדים, עוד תחבורה פרטית שתזרום אל העיר, עוד עומס על מערכת הביוב, אבל יותר חשוב מהכל: עוד עסקים משגשגים שישלמו ארנונה ויעשירו את קופת העירייה. למה למשוך עוד אנשים אל עיר חנוקה ועשנה ממילא? למה לא להשקיע בטיפוחה למען התושבים המקומיים ולשים אותם בראש סולם העדיפויות (לשם שינוי)? בסוף תל אביב תהפוך להיות ונציה. עמוסה בתיירים ומבקרים, אבל מרוקנת מתושבים אשר יברחו מהצפיפות והזיהום. שמישהו יעיר את ראש העירייה, ויזכיר לו שהמאה העשרים ואחת התחילה כבר מזמן. רק בעולם השלישי ממשיכים בתאוצת עיור עיוורת על חשבון התושבים. אולי חולדאי רוצה שתהיה לו בייג'ין משלו.
טילדה | 26.08.09
54.
יופי חולדאי, יש לנו יותר מדי פארקים ופחות מדי בנייני משרדים
האיש הזה לא נורמלי. שבילי אופניים ראויים? השקעה בתחבורה ציבורית? זיבי! קבלו עוד מגדלי משרדים, עוד תחבורה פרטית שתזרום אל העיר, עוד עומס על מערכת הביוב, אבל יותר חשוב מהכל: עוד עסקים משגשגים שישלמו ארנונה ויעשירו את קופת העירייה. למה למשוך עוד אנשים אל עיר חנוקה ועשנה ממילא? למה לא להשקיע בטיפוחה למען התושבים המקומיים ולשים אותם בראש סולם העדיפויות (לשם שינוי)? בסוף תל אביב תהפוך להיות ונציה. עמוסה בתיירים ומבקרים, אבל מרוקנת מתושבים אשר יברחו מהצפיפות והזיהום. שמישהו יעיר את ראש העירייה, ויזכיר לו שהמאה העשרים ואחת התחילה כבר מזמן. רק בעולם השלישי ממשיכים בתאוצת עיור עיוורת על חשבון התושבים. אולי חולדאי רוצה שתהיה לו בייג'ין משלו.
טילדה | 26.08.09
53.
ל45 התגובה שלי היתה בדיוק על זה שהאוכלוסיה גודלת מהר מידי וצפוף מידי
תל אביב נהפכה מזמן לפקק תנועה אחת גדולה והצפיפות בה גודלת מיום ליום אבל החזון לתחבורה ציבורית נורמלית נשארת עדיין על הנייר. את כל המילארידים שמשקיעים בלבנות כמה מגדלים יכולים לפתח מערכת תחבורה מהמתקדמות בעולם ולחבר את כל חלקי הארץ, אנשים יוכלו לגור איפה שהם רוצים ולעבוד איפה שהם רוצים בלי לפחד מהמרחק.
אילן | 26.08.09
51.
ל 47
הבניינים לא בסטנדרט מערבי???- אתה מבין על מה שאתה מגיב? המגדלים שנבנים כיום עומדים בסטנדרטים מערביים וחלקם אף מתוכננים ע"י אדריכלים מחו"ל. מעבר לזה-אחרי ההצהרה היפה שלך בוא תסביר לכולם איפה איזה מענה אתה רוצה לתת לגידול באוכלוסיה? לא ניתן להמשיך ולהתפרס לרוחב כל הזמן לפי ההצעה שלך ודווקא בניה במגדלים תחסוך שטח והרבה.
 | 26.08.09
50.
קרבה למגורים של קו מתח גבוהה
באופן בדוק ומוחלט, קרבה של מגורים לקו מתח גבוה היא מסרטנת עבור הדיירים. כמות השעות שאדם עובד ממוצע נמצא בביתו היא 12-14 שעות, יש עוד 12 בעבודה או בדרכים ממנה ואליה, ופה ושם קניות סידורים ספורט ואחרים. מה שלא מקבל יחס הוא נושא שעות העבודה בבניין אשר נמצא בסמיכות לקו מתח גבוה, שהרי אם עובדים 10 שעות, או 9, זה קרוב אם לא מעבר לשעות בהם אנו בבית, ובשעות האלה אסור לנו להמצא בטח לא בקביעות - בקרבת קו מתח גבוה. הועלו בכתבה ההשערות כי "תהייה התנגדות להסטה לקרבת מגורי אדם, אבל על המתכננים חלה המחוייבות להגן גם על מי שיהיה בתוך אותם בנייני משרדים, עשרות שעות בשבוע, מאות בחודש ואלפים בשנה. איני יודע מי יהיה האחראי למחדל אם לא יוטמן הקו ( פיתרון קשה מאין כמותו שאיכשהו בעשרות מדינות בעולם הצליחו להתגבר עליו, מי שביקר בניו יורק לא זוכר המון קווי מתח גבוהה במרכז או שולי העיר. ) מאחל ליזמים שידאגו להטמנת הקו כמו גם עוד יציאה מתבקשת מהאיילון בין הרכבת והשלום.
צוק | 26.08.09
47.
חולדתי לא מבין שבניה מואצת היא לא הפתרון. בסוף הקרקע הלא תיגמר
מה יעשה חולדתי אחר הקרקע תיגמר? יתחיל לפנות אנשים מהבתים כדי לבנות גורדי שחקים? שפיל קצת את ראש ויחשוב קדימה. ת"א זה לא ניו יורק. עדיף להשקיע ברכבת קלה, להגדיל את השטחים הירוקים והחניה. בקום למלא הכל בבניינים ובטון, שיתחיל לחשוב מחוץ לקופסע ולהבין שהבניינים שהוא בנההיום, הם לא בסטנדרט מערבי ולא ירא יפים תוך 20 שנה. הכל בטון, אלומיניום וזכוכית. זה לא האמפייר סטייט!
 | 26.08.09
46.
הבעייה היא שעוד משרדים זה עוד פקקים!.
קחו לדוגמא את המגדל הגבוה שניצב מול הבורסה ברמת גן. מגדל זה ברשית דרכו השכיר משרדים בעלויות מטורפות של מאות ואלפי דולרים למטר. כיום הם משכירים את אותם המשרדים במחירי הפסד כי אין מי שיסכים להשכיר שם במחיר העתק ההתחלתיים. עליית המדד אתמול ועליות עתידיות שככל הנראה צפויות להתרחש בסבירות גבוהה לא רק שיורידו את מחירי הנדל"ן אלא גם את מחירי השכירויות בעיר תל אביב כולה. כמות המשרדים שעריית ת"א רוצה להקים היא שערוריתית ואינה עומדת בשום קנה מידה עם הדרישה במציאות. הם שם בערייה רק חושבים על הרווחים שהם יגרפו בעתיד מהשטח שנמכר ובנוסף לכך הם אינם חושבים בכלל איך הקמת מרכז משרדים שזה הולך באופן סופי ומוחלט לסתום את העיר בכל שעות היום לתנועה מכל הכיוונים. ולא רק זאת העובדה הבסיסית שת"א היא עיר מפגרת מבחינת תחבורה ציבורית הכוללת העדר נתיבים מתאימים, אישור על הכנסת אלפי כלי רכב פרטיים לתוך שטח העיר בכל שעות היום, אישור להכנסת רכבים מסחריים כבדים לתוך שטח העיר בכל שעות היום, העדר רכבת עילית או תחתית ועוד ועוד רק הולך לסבך את תושבי העיר והבאים עליה כאשר קמים פרוייקטים כאלה או דומים להם. לסיכום: ת"א היא אולי מרכז הארץ אבל אין בה מקום ואין בה תכנון נכון המאפשר הקמת פרוייקטים מהסוג המוזכר בכתבה. אגב אני בטוח שאם ישאלו את רוב תושבי העיר באשר להסכמתם לפרוייקט ולעלויות הכרוכות בו היוצאות מכיסם הפרטי הם בטח ובטח לא היו מתלהבים!.
זאב פישר | 26.08.09
45.
ל 44 -אילן
אתה מתעלם בתגובה של מהעובדה שהאכלוסיה ממשיכה לגדול ובניינים ימשיכו להיבנות, השאלה כמה אנשים ומשרדים תוכל לשכן על שטח נתון. מגדלים הרבה יותר חסכוניים באנרגיה פר מ"ר ביחס לבניינים נמוכים יותר ההשוואה מייחסת למגדל אחד מול מספר הבניינים הנמוכים שמקבילים אליו מבחינת שטח. אם לא תבנה מגדלים תפנה פי ככה וכמה בניינים נמוכים ע"ח שטח-מה ההגיון? העובדה נשארה שבבניינים נמוכים אתה תתפרס על הרבה יותר שטח. שנית, נושא התחבורה כאמור אמור לקבל מענה עם פיתוחה של הרכבת הקלה שאמורה להוריד מכוניות מהכביש של אנשים שנוסעים כל בוקר בפקקים לעבודה. פריפריה זה יפה אבל זה עדיין פיתוח ע"ח שטחים פתוחים במקום מגדל שנבנה על שטח הרבה יותר קטן במרכזה העיר ע"ח בניין ישן, מה גם שתל אביב מתיימרת להיות העיר המרכזית במדינה והיא צריכה לתת מענה לעסקים ומשרדים רבים.
שי | 26.08.09
44.
ל36 שחושב שלבנות מגדלים זה פחות מזהם
לא לקחת בחשבון צפיפות אוכלוסין, חניה, פקקים כל זה גורם ליותר זהום אויר מאשר כמה בנינים מסכנים, מה גם יבנו את אותו כמות של בנינים גבוהים כמו בנינים נמוכים מה שיצרוך יותר חשמל ולא פחות חוץ מזה גם אין מקום בתל אביב תל אביב צפופה מידי . שיפתחו את הפריפריה ויפזרו את האוכלוסיה לא צריך להפוך את תל אביב לקופסת סרדינים.!!!
אילן | 26.08.09
36.
לכל הטוענים נגד בניית מגדלים-אתם מדקלמים מנטרות שאינן קשורות למציאות
לכל הטוענים כנגד הקמת מגדלים בתירוצים של פגיעה באיכות הסביבה או במרקם ההיסטורי, אתם מדקלמים מנטרות שאינן קשורות לעובדות. למי מכם שלא שם לב מדינת ישראל לא משופעת בשטח רב, הדרך היחידה לרכז מספר גדול של אנשים ועסקים על שטח נתון היא במגדלים, האפשרות השניה היא התפרסות על שטח נרחב בבניה נמוכה יותר אלא אם מישהו מכם הצליח לשנות את חוקי הפיזיקה! אז שמישהו יסביר איך זה לא מתיישב עם חשיבה ירוקה? מה גם שכפי שכבר נכתב פה צריכת האנרגיה של מגדל נמוכה מצריכת האנרגיה של מס' בניינים נמוכים יותר (ועוד לא דיברנו על הגידול באוכלוסיה) באשר לטענה על פגיעה במרקם ההיסטורי, תל אביב משקיעה משאבים רבים מאוד בשימור בניינים ומתחמים היסטוריים בשלמותם, ישנה רשימה של בניינים לשימור שאסור להרוס אותם, כל קבלן שרוצה לבנות מגדל ליד בנינים היסטוריים צריך לשפת ולשמר את הבניין או המתחם שליד המגדל שהוא בונה, וישנן הטבות רבות באחוזי בניה ובהנחות שונות למי שמשמר בניינים, רק להזכירכם כמה בניינים היסטוריים שופצו בשנים האחרונות בתל אביב וכמה מאמצים הושקעו בשימור המושבה הטמפלרית בשלמותה לדוגמא. גם נושא התחבורה מקבל מענה בדמותה של רכבת קלה שאמורה להסתיים עם בניית רוב המגדלים המתוכננים כיום והרחבת מס' נתיבים מרכזיים. חבל שאתם מדקלמים מנטרות שלא קשורות למציאות, חולדאי מעודד בניה של עיר מודרנית בסטנדרט בינ"ל שמהווה מרכז עסקים, תרבות ופנאי בישראל –זו לא מושבה.
א | 26.08.09
35.
אותה פאשלה גם בחניות של בארי נהרדעא
עוד דוגמא אחת היא החניות שאושרו בוועדה לטובת השכנים באזור בשל מצוקת החניה שיגרום להם המגדל. אבל עכשיו העירייה מתכחשת להסכם ודורשת תשלום של כ- 30 אלף דולר עבור כל חניה. כשהאישור במקור היה לחניות לתושבי האזור חינם. אי אפשר להאמין. אולי שמישהו באמת יבדוק את הועדה הזו ואיך היא עובדת. הרי יש שם פאשלות אינסופיות ויד ימין מסרבת לאשר את מה שיד שמאלת כבר אישרה....
רונן | 26.08.09
33.
ת"א רוצה לרקוד בשתי חתונות
מצד אחד היא רוצה להיות עיר מודרנית ועכשווית עם מגדלים, מטרו שכ"ד בשמיים ומועדוני לילה שמושכים תיירים מאירופה. מצד שני, היא רוצה להיות עיר-גנים פרובינציאלית וחביבה. בתור תושב הוד השרון לשעבר, אני ממליץ לכם להיחנק עם עיר הגנים הדפוקה שלכם! בגלל כל תושבי תל אביב שעברו להוד השרון בגלל איכות החיים ה"כפרית", כרתו את כל הפרדסים שבעיר. חבל שלא בנו יותר מגדלים בת"א ואז הם היו נשארים איפה שהם שייכים ולא הורסים לאנשים אחרים מקומות שקטים שבהם משפחתם חיה כבר כמעט שמונים שנה.
לוי | 26.08.09
32.
יופי חולדאי, יש לנו יותר מדי פארקים ופחות מדי בנייני משרדים
האיש הזה לא נורמלי. שבילי אופניים ראויים? השקעה בתחבורה ציבורית? זיבי! קבלו עוד מגדלי משרדים, עוד תחבורה פרטית שתזרום אל העיר, עוד עומס על מערכת הביוב, אבל יותר חשוב מהכל: עוד עסקים משגשגים שישלמו ארנונה ויעשירו את קופת העירייה. למה למשוך עוד אנשים אל עיר חנוקה ועשנה ממילא? למה לא להשקיע בטיפוחה למען התושבים המקומיים ולשים אותם בראש סולם העדיפויות (לשם שינוי)? בסוף תל אביב תהפוך להיות ונציה. עמוסה בתיירים ומבקרים, אבל מרוקנת מתושבים אשר יברחו מהצפיפות והזיהום. שמישהו יעיר את ראש העירייה, ויזכיר לו שהמאה העשרים ואחת התחילה כבר מזמן. רק בעולם השלישי ממשיכים בתאוצת עיור עיוורת על חשבון התושבים. אולי חולדאי רוצה שתהיה לו בייג'ין משלו.
טילדה | 26.08.09
30.
לכל הטוענים נגד מגדלים-אתם מדקלמים מנטרה שלא נתמכת בעובדות
לכל הטוענים כנגד הקמת מגדלים בתירוצים של פגיעה באיכות הסביבה או במרקם ההיסטורי, אתם מדקלמים מנטרות שאינן קשורות לעובדות. למי מכם שלא שם לב מדינת ישראל לא משופעת בשטח רב, הדרך היחידה לרכז מספר גדול של אנשים ועסקים על שטח נתון היא במגדלים, האפשרות השניה היא התפרסות על שטח נרחב בבניה נמוכה יותר אלא אם מישהו מכם הצליח לשנות את חוקי הפיזיקה! אז שמישהו יסביר איך זה לא מתיישב עם חשיבה ירוקה? מה גם שכפי שכבר נכתב פה צריכת האנרגיה של מגדל נמוכה מצריכת האנרגיה של מס' בניינים נמוכים יותר (ועוד לא דיברנו על הגידול באוכלוסיה) באשר לטענה על פגיעה במרקם ההיסטורי, תל אביב משקיעה משאבים רבים מאוד בשימור בניינים ומתחמים היסטוריים בשלמותם, ישנה רשימה של בניינים לשימור שאסור להרוס אותם, כל קבלן שרוצה לבנות מגדל ליד בנינים היסטוריים צריך לשפת ולשמר את הבניין או המתחם שליד המגדל שהוא בונה, וישנן הטבות רבות באחוזי בניה ובהנחות שונות למי שמשמר בניינים, רק להזכירכם כמה בניינים היסטוריים שופצו בשנים האחרונות בתל אביב וכמה מאמצים הושקעו בשימור המושבה הטמפלרית בשלמותה לדוגמא. גם נושא התחבורה מקבל מענה בדמותה של רכבת קלה שאמורה להסתיים עם בניית רוב המגדלים המתוכננים כיום והרחבת מס' נתיבים מרכזיים. חבל שאתם מדקלמים מנטרות שלא קשורות למציאות, חולדאי מעודד בניה של עיר מודרנית בסטנדרט בינ"ל שמהווה מרכז עסקים, תרבות ופנאי בישראל –זו לא מושבה.
 | 26.08.09
29.
מאות אלפי מ"ר של משרדים עומדים ריקים ונת"ע בונה מרכז שליטה על הגינה היחידה בעיר
מי הטמבל שאישר לנת"ע להקים איזה מרכז שליטה על הפארק הירוק החיד בלב המע"ר של תל אביב, כשכל האזור מוקף במאות אלפי מ"ר של מגדלי משרדים חצי נטושים? גם בזבוז עצום של כספי ציבור וגם פגיעה קשה באיכות הסביבה. בשביל מה?
סיגי | 26.08.09
20.
רק כשזה נוגע לכיס מתעוררים - בושה לרמת גן !!!
יש באזור גם גן ילדים - אפילו שניים משני צידי האיילון - והאחד ברמת גן סוף רחוב החרוזים הוא גן מצויין עם קרינה גבוהה מהמותר על פי כל המדידות וכל הצדדים מכירים בכך. התרעות ובקשות במשך שנים לעיריה לא עזרו. יודעים רק לגלגל את האחריות מאחד לשני - זה חברת חשמל אשמה, עיריית ת"א אשמה... אבל הגן בר"ג עדיין פועל!!! תשלמו את מה שצריך, ותעתיקו את הנקודה המאיימת הזו מכאן מהר!!!
לא מעניין כסף | 26.08.09
4.
אישור והזזת קו המתח לא ימשכו עשור וגם לא קרוב לזה -הרבה הרבה פחות
משך העבודות בפועל של הזזת או הטמנת קו המתח הגבוה בתוואי המדובר מוערך במס' חודשים. הבעיה כידוע היא הבירוקרטיה ותהליכים לאישור ותיאום הזזת הקו אבל גם פה יש ויהיה פיתרון מהיר. כאשר מדובר במיליארדי שקלים שהושקעו כבר ע"י מספר קבוצות עסקיות גדולות ברכישת המגרשים, תכנון המגדלים, הגשתם לאישור וכל הבלאגן מסביב (עו"ד רו"ח ועוד ועוד) וכאשר עריית ת"א ורשויות נוספות חשופות לתביעות פיצויים בגין כל ההוצאות הללו עקב התקלה הזו, תאמינו לי שיימצא פיתרון לאישור מהיר של הזזת קו המתח לפני תום תוקפם של האישורים לבניה-ובצדק. אם הערייה פישלה הערייה תצטרך לסדר את זה וכאמור כאשר מעורב כ"כ הרבה כסף וקבוצות עסקיות שעשויות לתבוע- פתאום ימצא הליך אישור מזורז ובמקרה הזה זה תקין לחלוטין יש גבול לשטויות בירוקרטיות.
ריאליסט | 26.08.09
1.
זו לא בעיה שלא ניתן לפתור אותה
אפשר להוריד את קו המתח הזה מתחת לאדמה גם בעלויות הגבוהות שרשומות בכתבה, הארנונה וההיטלים מהמגדלים האלו יחזירו את ההשקעה ייתכן שכבר בשנה הראשונה. אני דווקא מאוד מצפה לראות את הבניה של הפרויקטים האלו שיחליפו את שורת הבניינים הישנים (וחלק מוזנחים) לאורת הצד המזרחי של איילון. זו תוכנית יפה מאוד שרובה מועדת לעסקים ומלונאות וחבל שלא תקום.
שי | 26.08.09
תודה, קיבלנו את תגובתך ונשתדל לפרסמה, בכפוף לשיקולי המערכת