אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.

תקן זיהום חדש בפתח; רוב היבואניות ימשיכו לייבא מכוניות בתקן הישן

10 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

10.
שמישהו במשרד האוצר או במשרד תחבורה
יחשוב על משהו למסות על זיהום למשל אוטו שמוגדר ירוק ישלם טסט פחות או ישאיר על כנו ואוטו מזהם ישלם יותר טסט אז יופי יש עוד הכנסה לקופה המדולדלת ולשלם על הסכמי קואלציונים. תאמינו של בחלונות האוצר שוקדים על משהו יצירתי וזה בוא יבוא!
מפחיד אותי | 28.08.09
6.
לוכד חלקיקים במנועי דיזל
מגיב מס' 1 - לצערי אתה לא מדייק. רובם המוחלט של דגמי הדיזל הנמכרים בארץ מתוצרת יצרנים אירופים מצוידים בלוכדי חלקיקים כבר מדגמי יורו4. תקינת יורו 5 הנכנסת לתוקף גם בארץ החל מחודש הבא דורשת באופן חד משמעי לוכד חלקיקים במנועי דיזל. כלומר, לא ייתכן שייובאו דגמי דיזל ללא לוכדי חלקיקים - כל עוד הרכב בתקינה אירופית - ECE, גם אם הוא דגם ממשיך. אתה כן צודק בנוגע לאיכות הסולר, אבל יש לציין שבפתח בתי הזיקוק, הסולר עומד בכל התקנים האירופים. הבעיה היא במה שקורה לאותו סולר מרגע צאתו מבית הזיקוק ועד הגעתו למיכל הדלק של הצרכן.
אלכס | 27.08.09
5.
למספר 4
אתה צודק מבחינת העיקרון, רק מכיוון שהסולר בארץ אולי בתקן מבחינת החלקיקים, אך הרמה של מה שנמכר בפועל והבקרה עליו לא באמת מוודאת שהסולר עומד בתקנים שאמור לעמוד בהם. ועוד לא דיברנו על כל המקומות שמוהלים סולר במים, שם הנזק הנגרם למנוע בעצם הריסת כל החלקים שלא יכולים להתמודד עם הסולר שלא נשרף מכיוון שהוא מהול הוא עצום. למה לא נותנים לבעלי התחנות עונשי מאסר? לגבי הריח - אין לו שום קשר לזיהום. שמת לב שרכב דיזל אירופאי ריח פליטה שונה משל פליטת רכב דיזל יפני? באירופה רכבים ישנים משנת 96 נוסעים עם מנועי דיזל 1300 ו-1700 סמ"ק (מכוניות קטנות) עושות 25 ק"מ לליטר והבעלים אמרו לי בביקור האחרון שלא התרחשה להם שום תקלה מהסוג שאני חוויתי בשני מיצובישי פאג'רו (ממיר קטליטי הלך בדגם 2003, משאבה הלכה בדגמי 2003 ובדגם 99). תגיד לי שזה לא קשור לדלק, ואשאל אותך על איזה כוכב אתה חי.
דיזל מתגובה1 | 27.08.09
4.
מספר 1 טועה ומטעה !
1. סולר דל גופרית בתקן יורו 5 נמכר החל מפברואר-מרץ בארץ 2. לוכד חלקיקים לא מונע פליטת תחמוצות חנקן,חייתי בשוויץ וראיתי מכוניות דיזל הכי מפוארות וחדישות נוסעות ללא שובל פיח אבל עם אותו שובל ריח מזוויע של רכבי דיזל. אני מודה שאני לא סובלני בכלל לריחות,גם לא לרכבי הבנזין הישנים אבל ככול שאני מתאמץ להריח לרכבי הבנזין החדשים אין שובל ריח גם ממרחק אפס
רן | 27.08.09
1.
ובגלל שהסולר בארץ ברמה של זבל
גם מכוניות יורו 4 וגם יורו 5 שיגיעו - יהיו בלי לוכד חלקיקים, הרכיב שהופך את מנועי הדיזל לכמעט לא מזהמים. למה לא מביאים אותו? הסולר הדפוק הנמכר בארץ מכיל יותר חלקיקים שהורסים את הלוכד, גורמים לנזק במנוע, במשאבת הסולר ובממיר הקטליטי. למה לא משפרים את איכות הסולר? כי כך יוכלו הישראלים לחסוך מעל ל-3.2 מיליארד ש"ח בשנה מכך שישלמו פחות על דלק, שכן מנועי דיזל חסכוניים פי 2 ממנועי בנזין מקבילים (נפח ועוצמה). אם אתם לא מאמינים - תקראו למה בכלל הומצא מנוע הדיזל ע"י רודולף דיזל. הסיבה היא למען חסכון בצריכת הדלק לעומת בנזין. וזה היה לפני 100 שנה ויותר.
רודולף דיזל | 26.08.09
תודה, קיבלנו את תגובתך ונשתדל לפרסמה, בכפוף לשיקולי המערכת