אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.

לא עובדים בשביל אף אחד: עו"דים עצמאים בכל מחיר

45 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

45.
להתרחק מעריכת דין
כדאי להתרחק מעריכת דין ולפנות למקצועות אחרים. השוק מפוצץ, וככל שהשנים יעברו כך הוא יהיה מפוצץ יותר ויותר. הסיבות להצפה: מכללות למשפטים עם תנאי קבלה נמוכים- דרוש רק ממוצע 90 משוקלל בבגרות שזהו ממוצע נמוך ולא דרוש פסיכומטרי. בנוסף, אין דרישת קדם לרמה מוגברת במתמטיקה-4 או 5 יחידות במתמטיקה כמו במקצועות אחרים כגון חשבונאות, הנדסה, מדעי המחשב, מדעים מדוייקים וכו'... או דרישה גם למתמטיקה וגם לפיזיקה ברמה מוגברת כמו במקצועות ההנדסה ומדעי המחשב. שם אגב גם במכללות דורשים את התנאי קדם האלה. היום במצב שנוצר תואר במשפטים שווה כמו התעודת בגרות של פעם.
רועי | 21.06.10
38.
לכל המשמיצים...
אין ספק שרוב המגיבים כאן ניחנו בכושר השמצה מאוד מפותח יחסית לבורות וחוסר ההבנה שלהם בתחום עריכת הדין בפרט ובעולם המשפט בכלל. קל להשמיץ ולהפריח תיאוריות עלובות על חבר'ה צעירים שחריצותם והרצון להצליח מבלי לחסות בצילו של אף "משרד מכובד" שלרוב מעסיק אותם כחוטבי עצים ושואבי מים, ראויים בעיניי לכל שבח. אפשר לראות את הדברים בצורה מאוד פשוטה...עורך דין שלא מוכן שיעשקו וינצלו אותו,הוא אדם שלטעמי קיימת בו רגישות למצוקות של אחרים.ההתעסקות בהבלים כמו מקום הלימודים או אורך ההתמחות הם פתפותי ביצים שאין בינן לבין המציאות כל קשר. חבר'ה צעירים,נותר רק לאחל לכם בהצלחה!!
מישהו | 31.08.09
37.
הייתי אתמול בראיון עבודה ואני מתביישת לומר מה השכר שהוצע לי, פשוט ביזיון
ובגלל שהמראיין לא התבייש להציע לי שכר כזה, אז גם לא התביישתי לומר לו שהוא סתם בזבז את זמני וחבל שלא אמר לי על כך מראש בטלפון, כי ההצעה הזו פשוט מעליבה ופוגעת בכבודי ואני בטוחה שיש נושאים משפטיים שאני בקיאה בהם יותר ממנו. אז כן, כל עורכי הדין הצעירים יפתחו משרדים קטנים, שכונתיים, שירות משפטי לכל דורש, יורידו מחירים וינגסו בעוגה של הוותיקים. אם זה היחס, אז אין ברירה. רציתם שוק חופשי? קיבלתם!
עו"ד עם ניסיון | 31.08.09
36.
עו"ד שרון כהן
לא כולם בכתבה עו"ד טריים, אני מכירה את משרד עו"ד שרון כהן ושות' מזה מספר שנים. זה משרד מבוסס עם שלוחה ברומניה. אנחנו קבוצה של משקיעים שפנינו למשרד בקשר להשקעה ברומניה ולאחר בדיקת החומר ירדנו מהעסקה וחסכנו עשרות אלפי אירו כל אחד ובכך ניצלנו מעוקץ! מומלץ למי שמתעתד לבצע עסקאות ברומניה.
משקיעים  | 31.08.09
35.
המלצה לעו"ד צעירים
עריכת דין היא מקצוע שדורש ניסיון. אין מצב שעו"ד (מוכשר ככל שיהיה) שרק סיים התמחות, או אפילו עבד שנה-שנתיים באיזה משרד, הגיע לרמה מספקת כדי לתת שירות סולו ללקוחות. עו"ד צעיר שהנו צנוע והגון מספיק (כדי לא להשתפשף על לקוחותיו הראשונים), טוב יעשה אם יעבוד במשרד במשך שנתיים-שלוש לפחות, יצבור ניסון ואז יצא לעצמאות. אני מסכים שהשכר המוצע ברוב המשרדים אינו הולם, אך הנסיון שרוכשים שם הכרחי ואין קיצורי דרך בחיים.
עו"ד עם 6 שנות ותק | 31.08.09
34.
כל הכבוד על התעוזה!!
אין ספק שלמי שיש את הכשרון הנדרש לא יהיה נתון בידי עורכי דין ותיקים ולא יעילים שמשתמשים במסמכיהם שלפניי 10 שנים ומנסים להשאר על הגל.לכל המתלבטים למינהם , דעו לכם שאם תעבדו כשכירים , לא תרכשו נסיון יותר טוב מלפתוח משרד משלכם , כמובן והכול ידוע שכולם ינסו לשבור לכם את המוטיבציה,אך אם תתגברו , מבטיח לכם שתוך מס' שנים תספקו לעורכי הדין הוותיקים שיורדים מנכסיהם ,עבודה יישר כוח , אתם תותחים!
אסי | 31.08.09
27.
הדימיון הוא מקום נפלא לברוח אליו
עורכי הדין לעיל מדמיינים שהם משרדים גדולים בפועל הם אפילו לא מרויחים את ההוצאות מסתכנים ולרוב מתבזים למדינה וזה נוח הואיל ויש כמה עשרות אלפי צעירים שמדווחים כמועסקים וקיים שקט תעסוקתי ללקוחות זה נח כי יש פראייר לרכב עליו (ברגע שהוא דורש כסף עוברים לפראייר הבא) לבעלי המכללות זה מעולה כי יש תזרים קבוע של טמבלים שמוכנים לשלם שכ"ל רק העו"ד הללו עדיין לא מבינים שהם שרפו את העשור החשוב בחייהם סתם
ישי | 31.08.09
26.
צריך לעודד עורכי דין צעיריםלפתוח משרדים וליצור תחרות"קנאת סופרים תרבה חוכמה"
אין שום בעיה לעו"ד צעיר לפתוח משרד, הרי כמתמחה הייתי עושה את כל העבודה ומכין את כל כתבי הדין הבוס היה רק חותם ,כנ"ל הענייני צוואות, ירושות וכתבי בית דין בפלת"ד ו/או בנזיקין כולנו יודעים שרוב העבודה זה "גזור- הדבק", אז לכל "הוותיקים" הגיע הזמן שתתחילו לפרגן.
חיים | 31.08.09
24.
לכל הותיקים מדושני העונג - הגיע הזמן שתשתקו
כעו"ד צעיר, טוב מאד שהכתבה הזו מגיעה אחרי ההתקפות חסרות הרסן וחסרות התקדים של יו"ר הלשכה יורי גיא-רון שבמקום לפעול לטובת עורכי הדין הצעירים פועל לטובתו שלו ושל חבריו הותיקים בלבד שפתאום מוצאים עצמם מרווחים הרבה פחות כסף ממה שהתרגלו לו כל השנים. אתמול קראנו על התבטאות שלילית נוספת, הפעם מסגנו של היו"ר, עו"ד איתן ארז, שעם כל הרוח והצלצולים שלו ודיבוריו נגד המכללות מסתבר שהמשרד שלו כולל חוץ ממנו עוד 3 עורכי דין בלבד, כולם בוגרי המכללה למנהל... בדבר אחד חשוב לציין, אני בהחלט מסכים עם עו"ד ארז, כל הפעולות שיו"ר הלשכה עושה הן באיחור, חוכמה לאחר מעשה, הרי המכללות לא נפתחו אתמול ולא שלשום,הן קיימות כבר 10 שנים, איפה הוא וחבריו המלומדים היו עד היום??? ולגבי האמור בכתבה, אני יותר ממסכים, וגם אני באותו כיוון כמוהם בחודשים הקרובים, יש לצאת בצורה נגדית חריפה נגד כל עורכי הדין הותיקים אשר פשוט מנצלים את עורכי הדין הצעירים ומתייחסים אליהם כאילו היו פועלים זרים מאיזה מדינה שכוחת אל באפריקה, רוצים דוגמא(אחת מני רבות) אז הנה בבקשה: משרד אזרחי קטן בת"א שזה מה שהוא מציע - ימים ראשון עד חמישי 07:30-20:00 וימי שישי קבוע 09:00-14:00, שזה אומר 67.5 שעות עבודה בשבוע, עכשיו לכל עורכי הדין הותיקים המלומדים שאלה לי אליכם, אתם זוכרים מה מוגדר מבחינת חוקי העבודה במדינת ישראל כשבוע עבודה? אז ככה, סעיף 3 לחוק שעות עבודה ומנוחה קובע כדלקמן: "שבוע עבודה לא יעלה על ארבעים וחמש שעות עבודה" 45 שעות לעומת 67.5 גבירותיי ורבותיי... ולגבי השכר המוצע אתם בטח שואלים? השכר הוא כזה מטורף שפשוט חובה ללכת לעבודה שם, צריך להיות ממש מטורף לוותר על 5,000 ש"ח נטו בחודש...!!! איפה יו"ר הלשכה בפעילותו נגד התופעה הפשוט מחפירה הזו של חבריו עורכי הדין הותיקים המלומדים ממגדלי השן של האקדמיה? אולי הגיע הזמן שהוא ידבר על זה בנאומיו בטקסי ההסמכה של הלשכה במקום לחפור על הרב הראשי ובית הדין הרבני, ואדוני היו"ר, מר עו"ד יורי גיא-רון, יפה שעה אחת קודם!!!
עו"ד צעיר | 31.08.09
22.
חייב לציין שבעבר פניתי למשרד מבוקש שיטפל בתביעה עבורי
המשרד היה מאוד עמוס וגרר אחריו המון המון סחבת. היו הרבה התפתחויות בתיק שלי, עניין שחייב אותי להיפגש אחת לכמה זמן עם עורך הדין ולעבוד על הממצאים החדשים. לבסוף, לאחר מספר פאשלות פניתי לעו"ד צעיר ומוכשר שבדיוק פתח משרד משלו. הייתי התיק הראשון שלו והוא נתן את כל כולו. הוא עדכן אותי כמעט מידי יום בנוגע להתפתחויות או בדבר מה שנעשה בקשר לתיק שלי (כאשר במשרד המוכר ההוא הייתי צריך לרדוף אחריהם כדי שיעדכנו אותי). לבסוף זכיתי בתיק ובסכום גבוה יותר בכשליש מן הסכום שהוערך במשרד הגדול והמוכר שבהתחלה היה אמור לטפל בתיק שלי. אציין, כי גם האחוזים שהוא לקח היו נמוכים באופן משמעותי מהמשרד הקודם שטיפל בענייני. ולמרות האחוזים ה"צנועים" שעורך הדין המוכשר קיבל, בשורה התחתונה יצא לו סכום לא רע (מעל 100,000 ש"ח שכ"ט). כמובן שהמלצתי עליו לחבריי! והיום, מספר שנים מועטות לאחר פתיחת המשרד שלו (שעשה כן ישר לאחר ההתמחות אגב) הוא בחור די עסוק...
 | 31.08.09
19.
מערכת המשפט מייצרת לעצמה עבודה נוספת על חשבון הציבור
מדוע צריך עו"ד בשביל להגיש תצהיר. למה לא מספיק כל אדם ללא עבר פלילי בדומה למה שקורה בארצות הברית, קנדה ומרבית מדינות המערב? מדוע איננו זכאים לייצוג משפטי בחינם בדומה לטיפול רפואי? אין שום סיבה שעו"ד יקבל 300 דולר לשעה עבור ארוחת צהריים שהוא אוכל.
כנניהו המיסר | 31.08.09
15.
צעירים - אל תפחדו!
כל הכבוד לעוה"ד הצעירים. כולם יודעים כמה קשה להיות עצמאי וכמה קשה לשרוד - אך כנראה שזה עדיין שווה יותר מלהיות שכיר במשרד. התנאים לעו"ד שכיר הם פשוט עצובים ומסכן מי שאין לו את האומץ ו/או היכולת לקחת את הרגליים וללכת. גם אם ההתחלה לא פשוטה וגם אם לא תיהו עשירים כמו הוותיקים - לפחות יהיו לכם חיים, ולא תצטרכו לתת דין וחשבון לאיזה מנוול. כל הוותיקים שבלחץ מבריחת הלקוחות ינסו למנוע מכם ולהגיד שזה אבסורד ומחדל שעו"ד צעיר מטפל בתיקים - אך הם שכחו שכולם מתחילים במשהו ואיפשהו. יש עו"ד שגם אחרי 15 שנה לא ידעו לטעון ולא ידעו מה עושים ויש כאלה שאחרי שנה כבר נותנים שירות מעולה - כמו בכל מקצוע אחר מדובר על כשרון ויכולת אישית. בהצלחה!
עו"ד בן 3 | 31.08.09
13.
הגיע הזמן לטפל בהתמחות
1. להאריך התמחות לשנתיים 2. לחייב את המאמן לתת למתמחה לטעון בבתי המשפט. 3. שכר מינימום למתמחה יש שיקבע של 5000 שקלים 4. לא יותר מ10 שעות עבודה ביום. 5. לא לאפשר למתמחים לקחת תיקים הבייתה לשבת. 6. לתת שיניים לוועדות האתיקה של הלישכה שיתחילו להיכנס בעו"ד שמפרים כללים של כבוד המקצוע. ככה הכל יראה טוב יותר, לעורכי הדין וללקוחות.
דורון | 31.08.09
9.
ברור שעדיף להיות עצמאי, הרי שכירים מרוויחים פת לחם בקושי
היום מצבו של שוק עורכי הדין השכירים הוא כלכך רווי שפשוט נוראלהיות עו"ד. עריכת דין זו "משרת אמון" ככה שעו"ד שכירים עובדים מהבוקר ועד הלילה ללא תשלום על שעות נוספות וללא זכויות עובד בסיסיות. בשל כמות עו"ד המובטלים בשוק השכר לו זוכים עו"ד נמוך משכרו של השומר בכניסה לקניון או המזכירה או המנקה שבמשרדם (שכן זוכים לקבל שכר עבור שעות נוספות). עו"ד הוא אדם שלמד לפחות 3.5 שנים באקדמיה. עבר שנה של התמחות (בקרוב שנתיים) אח"כ בחינות קשות של הלשכה ולבסוף מרוויח שכר הנמוך מהשכר שקיבל כסטודנט בעבודות זמניות כמו שמירה ומלצרות. פשוט עצוב.אבל כוחות השוק כבר יעשו את שלהם.
גולדי | 31.08.09
3.
חבורה של ילדים מופקרים
הם מדברים מה זה עושה להם, וכמה מרוויחים וכמה קשה להם. מה עם אחריות וחובות ללקוח. אנחנו רואים עו"ד צעיר שלא יודע מה עושים בתיק, חוקר עד ולא יודע איך חוקרים, מה מותר לשאול ומה אסור, עו"ד צעירה לא הבינה למה אסור לה לשאול שאלות ממדריכות בחקירה ראשית, והתלוננה שאני כן שואל כאלו בחקירה נגדית (היא לא ידעה שיש הבדל בין 2 החקירות) לקוחות מחוייבים במס שבח כשאפשר לקבל פטור, מפסידים תיקים, אבל העיקר שהחברה הצעירים לא רוצים לעבוד אצל אף אחד.
עו"ד לא מאתמול | 31.08.09
1.
גרוס - יודייקין - כהן המשרד של כל המסעדנים !
מאז שהתחילו הבעיות עם העובדים , עברנו לעבוד עם משרד גרוס,יודייקין,כהן וזאת בעקבות המלצת ארגון המסעדות שלנו. אין לי מילים - הטיפול המקצועי שלהם חסך לנו עשרות אלפי שקלים. כך לדוגמה : טבח שעזב אותנו ותבע אותנו בסכום של 143,000 ש"ח, קיבל לאחר טיפלם המסור רק 17,500 ( שזה הסכום שהצענו לו מלכתחילה עוד בסיום עבודתו והוא סירב לקחת את הצ'ק... ).
גידי - מסעדן  | 31.08.09
תודה, קיבלנו את תגובתך ונשתדל לפרסמה, בכפוף לשיקולי המערכת