אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.

בלעדי - סקר: צפויה ירידה של 10% בהיקף פעילות שוק הדיור בספטמבר

83 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

80.
הסיבה שהמחירים לא יירדו
זה פשוט - הציבור מתחלק לשני חלקים - אלה שיש להם (כסף ומוח) ואלה שאין. אלה שיש להם קונים בזול ומוחרים רק ביוקר כי יש להם אורך נשימה והמשכנתא לא לוחצת. אלה שאין להם - מפסידים בשני המקרים : 1. מחקים לירידות ומפסידים את העליות 2. קונים יקר, נחנקים מהמימון ומורים בזול ובלחץ זה, דרך אגב, קורה גם באפיקי השקעה אחרים. מעניין שרוב המגיבים שייכים בבירור ל"אלה שאין להם" - בדומה לחיים אמיתיים
משקיע | 03.09.09
77.
בתור סתם טוקבקיסט
אין לי שום מושג אם המחירים יעלו או ירד. מצד אחד אם אין מספיק בניה הביקוש גובר, ואני רואה מה קורה בשכונה שלי ואיך חברים שלי קונים דירות במליון וחצי (אגב בחודש האחרון הקבלן העלה את המחיר ב100000, בפרויקט שעוד אין לו יסודות). מצד שני אני גם לא מצליח להבין מאיפה לאנשים יש את הכסף, גם אם אתה מרוויח טוב, אתה צריך 500000 מזומן והתחייבות על 6000 לחודש, במצב המשק היום אני לא מבין מאיפה יש לאנשים את הכסף. מה שכן מדהים אותי, איך אנשים, מציינים לחיוב את התגובות שכנראה מבטאות את משאלות הלב שלהם. סתם תגובה לאחד המגיבים, ההשקעה שהוכחה כטובה ביותר לאורך השנים לא היתה נדל"ן, אלא דווקא השקעה סולידית בבורסה, למשל השקעה על מדד ת"א 100 או דומיו
גרופי של נדל"ן | 03.09.09
76.
אתה צודק אבל
הניתוח שלך נכון ומדוייק אבל צריך לזכור שיש במדינת ישראל קרקע לעוד 15 מיליון תושבים צריך להבין שהרבה מהרוכשים האחרונים הם משקעים שרצים אחרי העדר -מהר מאוד יבינו שההשקעה לא משתלמת (מי שמבין בהשקעות יודע על מה אני מדבר) או לחילופין זוגות צעירים שנלחצים מעצם הרעיון שלא יהיה להם דירה ומוכנים לסכן הכל העיקר שיהיה להם 4 קירות -עם עליית הריבית על המשכנתאות הספק הוא רב מאוד אם יוכלו לשלם את המשכנתא ,אפילו הבנקים מבינים את זה לכן לא משנה כמה הביקוש הוא גדול -השאלה האם ניתן לשלם עליו צריך לזכור שאין דבר בעולם שצומח בלי סוף
ל-61  | 03.09.09
69.
יד 2 הרסה והורסת את שוק הדירות וגורמת בפועל לעליה פיקטיבית
הואיל והפרסום חינם כל מיני משועממים מפרסמים את הדירה שלהם ושל חמותם במחירים שאין להם כל אחיזה למציאות שכינהם שבאמת מעונינים למכור רואים את המחיר ואם רצו להיות ריאלים הרי שלא יעזו לעשות זאת ומעלים את המחיר שלהם כך שמי שבאמת זקוק לדירה אינו יכול לקנות וגם אם אותם אנשים החליטו למכור את דירתם הרי שירדו במחיר יחסית לשכנים ולא יחסית למה שקורה בשוק כלומר אותם רוכשים יכנסו למשכנתא הרבה יותר גבוהה ממה שהיו צריכים ובעוד מס' שנים יחנקו בעול המשכנתא. בנוסף, אם באיזור מסוים האתר מכיל 300 דירות הרי שרק 10 אחוזים מהם באמת מעונינים למכור . תבדקו אותי.
רובי | 02.09.09
68.
גבירותי ורבותי השבוע הגיע המשבר העולמי אלינו. עד כה החזקנו מעמד אך הטייקון הראשון
הביא את המשבר אלינו ומכאן כמו כל משבר זה גורר ולוחץ ולצערי בסוף מגיע לבנקים ומשם אלינו דרך המעסיק והלקוח, אז כן מחירי הדירות יירדו וכנראה בהרבה, אבל דאגתינו הגדולה היא האבטלה שתאיים כמעט על כולם,
רן | 02.09.09
61.
הביקושים לבניה ימשיכו לעלות ואם לא יפשירו קרקע חקלאית - המחירים ימשיכו לעלות
כפי שמשהו ציין, בסופו של דבר המחיר נקבע לי הכלל הותיק ביותר בכלכלה - של היצע וביקוש. וכשין היצע ויש ביקוש ער המחירים עולים. בישראל כ..ו...לם רוצים לגור במרכז. ולכן איזור כביש 6 מגדרה לחדרה מתפתח כלכך יפה:4 חדרים בכפר סבא חדשה עולה כ1.4 מליון - 1.6 מליון. ברעננה אין בכלל פרוייקטים. המחירים בתל אביב ובהרצליה בכלל לא הגיוניים, והמקומות הטובים ביותר לזוגות צעירים כיום הם צור יצחק או תלמי מנשה (מליון - מליון מאתיים ל-4 חדרים בפרוייקטים יפים). בישראל יש ריבוי אוכלוסין בשנתונים התאימים לרוכשי דירה ראשונה - החל מילידי 1974 אחרי בייבי בום של מלחמת יום כיפור ואילך. ולכן, שילוב הגורמים הללו עם אשראי קפוץ של הבנקים לקבלנים, בתוספת המחסור ברקע זמינה באזור המרכז מובילים למסקנה פשוטה רציונלית ולא מתלהמת - המחירים ימשיכו לעלות. לא סתם ביבי נלחם על הרפורמה במנהל מקרקי ישראל. יש צורך דחוף שהממשל יתחיל לנהל קרקע במקום לנהל דיירים באמצעות חכירה לדורות.
יניב | 02.09.09
57.
על מי אתה עובד ... אני מחפש כבר חודשיים בית בנס ציונה
איפה מצאת בית בנס ציונה במחיר של מיליון שקל ... אולי בית להריסה ללא קרקע ... לידיעתך, בית בטירת שלום 2.8 - 3 מיליון, בית במליבו 3 מיליון, בית בשכונת האירוסים 3מיליון + בית במרכז העיר ליד העירייה 3.3 מיליון שקל.
תגובה למגיב 2 | 02.09.09
55.
תגובה ל-41
ריבית גבוהה של בנק ישראל בשנות ה-90 נגזרה כתוצאה מהמדיניות המוניטארית של בנק ישראל וליוותה את האינפלציה הגבוהה בשנים הנ"ל שהייתה תוצאה של האינפלציה בשנות ה-80. כתוצאה מהמעבר למסחר בינ"ל ופתיחת המשק לתנועות בינלאומיות וכתותאה מהורדת רמת האינפלציה הצפויה לאחוזים בודדים (3%-4% לעות 10% בנות ה-90) קל להגיע למסקנה שאין ריבית בנק ישראל יכולה להיות שונה מהריביות במדינות המפותחות בעולם העומדות בממוצע ברמה של 3%-5%. כמו כן, ממשלת ישראל רואה חשיבות גבוהה בשמירה על יעדי התקציב בשונה משנות ה-80 וה-90, ולכן לחצים של חוב ציברוי בקביעת הריבית קטנים בהרבה משנות ה-80 וה-90.
כלכלן בכיר בחברה מסחרית | 02.09.09
51.
לתגובה מס' 20
איזה לחץ הא? איזו תגובה נזעמת... מרגישים שהפרנסה שלך הולכת להפגע. לך תישן על האף, הפאתט הוא אתה. בוא אני אסביר לך - אני לא "יושב על הגדר", לא חכמולוג שעשה חישובים וממתין לירידה, אלא אני פשוט אדם, שדווקא מרוויח לא רע, אבל המחירים כיום הם לא ריאלים, לא פרופורציונלים ופשוט מטורפים. המצב לא יכול להמשך ככה, ועזוב שאנשים שפוטרו ימכרו בתים כי לא יעמדו בהחזרים וכל הדברים הריאלים שצפויים להתרחש וכן להביא לירידה. מי שקונה דירות בתקופה הזו או שעושה טעות או שהכסף נשפך לו מהכיסים. ירידת מחירים בוא תבוא, גם אם לא למחיר ריאלי ושפוי, אבל תהיה ירידה מהסיבה הפשוטה שהמצב עכשיו מ-ט-ו-ר-ף. ואף מילה על עושק, תאוות בצע ורכיבה על פראיירים.
אני | 02.09.09
49.
בולשיט - המחירים ירדו?
בכמה כבר זה ירד? נראה לכם שאנשים לא רוצים להרוויח על הדירה שלהם? הרי כולם טוענים שנדל"ן זו ההשקעה הכי בטוחה בארץ! עדיין נצטרך לקנות דירה במחיר מופרז ממה שהיא שווה. שלא לדבר על הדירות האלה שחילקו בהם חדר לכמה חלקים ע"י קיר גבס וקוראים לזה עוד חדר. קופסאות גפרורים חנוקות העיקר ששמו שם מזגן והם קוראים לזה בית יוקרה. על מה בידיוק אני צריכה לחנוק את עצמי על משכנתא של 8000 ש"ח בחודש? צריף חנוק עם כיוון אויר אחד!!! ואם אני רוצה משהו נורמלי ואני מדברת מבחינת איזור - שבו יש חינוך טוב לילדים אני צריכה להיות מינימום מנכ"לית של חברה מעל 60 עובדים (כי רק ככה אוכל לקנות לילדים גם אוכל חוץ ממשכנתא בכל חודש). זוועה מה שקורה פה. ועל מה לעזאזל אני צריכה לשלם למדינה סתם ככה עשרות אלפי שקלים על כך שקניתי דירה? גם ככה כל חודש ארנונה לא מספיק?
ענת  | 02.09.09
47.
אין בועה בנדל"ן ועל תבנו על זה שהמחירים הולכים לרדת
כמה נקודות למחשבה: 1. אחת הדרכים למדוד האם המחירים הם גבוהים היא לחלק את עלות הדירה הממוצעת במשכורת הממוצעת. אם תבדקו מספרים אלה, תגלו שישראל נמצאת מאחורי מרבית העולם המערבי. 2. גם גובה המשכנתאות בארץ יחסית לא גבוה. לדוגמא בארה"ב לפני הקריסה, משפחה עם הכנסה שנתית נטו של 50,000$ (מקביל ל- 16,000 ש"ח נטו) קיבלו משכנתא של 500,000$ (כ-2 מליון שקל). בארץ רוב המשפחות לוקחות משכנתא שהיא בין רבע לשליש מסכום זה. 3. כל הממשלות בעולם הדפיסו הרבה מאוד כסף בשנה האחרונה. כשיש יותר כסף, הערך שלו יורד ונוצרת אינפלציה. כאשר הכלכלה תצא ממיתון, גם אם זה ייקח שנתיים, הדבר הראשון שיעלה הוא מחירי הנדל"ן. 4. נקודה אחרונה - בארץ (א) עושים הרבה ילדים יחסית למערב (ב) כולם רוצים לגור במרכז, וכמה שיותר קרוב לתל-אביב. אלה סיבות להמשך עליית מחירים, יש כמובן סיבות שבגללן עלית המחירים תבלם. ימים יגידו.
למי נתנה הנבואה? | 02.09.09
46.
הכל מתחיל ונגמר בביקוש והיצע
חברים.. אם אין מספיק דירות המחיר יעלה ויהי מה ! גם השכירות וגם בקניה , אנשים לא יגודו ברחוב וישתמשו בשקל האחרון עבור קורת גג.. כלומר העניין ברובו מתחיל בהחלטת השר אטיאס כמה קרקעות להפשיר ואם ההיצע יעלה על הביקוש המחיר יעלה אוטומטית . הסקר כנראה מתייחס לרצון הרב של הנשאלים ולא לרציונאל של השוק .
הבנה מינימאלית | 02.09.09
41.
ההתלהבות של המשקיעים תדעך אך המחיר לא ירד יותר מ 5-7 אחוז ורק במשומשות.
מחירי הדירות עלו בצורה דרמטית ב 5 השנים האחרונות ,לאחר מיתון במחירי הדירות של 12 שנה. העליה באחוזים היא 40 אחוז- משמעותי מאד. אולם אם נחלק את העליה ב 15 שנה (תקופת הזמן של המיתון +הפריחה) נקבל עליית מחירים מתונה של 2.6 אחוז לשנה. זוהי עליה טבעית מקבילה פחות או יותר למדדים. ההתלהבות תשכך אך המחיר ירד רק במעט וגם זאת רק במשומשות.
משקיע ותיק ומנוסה | 02.09.09
40.
מה יעשו המוני המשקיעים שקונים דירות?
השקעה משמעה שהדירה תושכר. אבל אם מספר הדירות שנרכשו לצורך השקעה יגדל במידה ניכרת, והיצע הדירות להשכרה יגדל, אז השכירות תפסיק לעלות ואולי תתחיל לרדת. מה יעשו אז המשכירים המשקיעים? ימכרו את הדירה? ישכירו בזול? השקעה בנדל"ן בישראל זו שטות עצומה, הימור מיותר, ועכשיו יותר מתמיד. צריך הרבה מזל כדי לצאת מזה ברווח שמצדיק את הסיכון מול אפיקי השקעה אלטרנטיביים. ואם כל כך בוער לכם להשקיע בנדל"ן תחפשו אפשרויות להשקיע בחברות שעובדות בחו"ל, בארצות שבהן המחירים ממש קרסו, ויש סיכוי לרווח אמיתי.
מה שהמשקיעים שכחו | 02.09.09
39.
Wishful Thinking :-)
אנשים יקרים, מחירי הדירות לא ירדו דראסטית. גם אם תהיה ירידה כלשהי (וזה טבעי לחלוטין), היא לא תהיה גדולה, ובכל מקרה, לאורך עשרות שנים הוכח שהנדל"ן מהווה את ההשקעה הטובה ביותר מכל אפיקי ההשקעה הקיימים - מה שכנראה אומר (אלא אם כל החכמולוגים המגיבים כאן ידעו לספק הסבר אחר...) שהמחירים עולים בהתמדה. בנוסף לכך, לא יעזור לאף אחד - יש פה נתח לא קטן של אוכלוסייה שמרוויחים לא רע בכלל. אנשים יושבים על משכורות של 10-15K נטו לחודש, והם בהחלט יכולים להרשות לעצמם לשלם גם משכנתא של 5000 ש"ח בחודש (במקום אגב לשלם את אותו הסכום שכ"ד). כך שמי שחושב ש-1,000,000 ש"ח לדירה זה הרבה כסף חי וחושב במושגים של פעם. מתמטיקה פשוטה :-) איך אמר אתמול ברק - תפסיקו להתבכיין. לא מתאים לכם? תעברו לאפריקה
אסף | 02.09.09
26.
כולכם חלשים בחשבון- מחיר הדירה המדויק הוא זה>>>>
המוכרים מטעים אתכם ומדברים על מחיר דירה לחוד ועל משכנתא לחוד. אם דירה עולה מליון שקל ומחציתה שילמת במזומן ומחצית בהלואה בריבית כלשהי שמחושבת מעל המדד אז מחיר הדירה הוא לא מליון שקל כי אם חצי מליון שקל מזומן פלוס ההלואה כולל הריבית (בלי מדד) והלואה של חצי מליון שקל ל-15 שנה בריבית של 4% שקולה להחזר של מליון ורבע שקל כך שמחיר הדירה האמיתי הוא מליון ושלושת רבעי המליון שקל. הרבה מעל המחיר הרשום על המוצר. עכשיו נחשב את כמות חודשי העבודה הדרושים. נניח שמשכורתך 10000 ש"ח בחודש אז תעבוד 100 חודש נטו לקנית דירה אם תקנה במזומן . אבל אם לקחת הלואה אז תעבוד עבור הדירה 175 חודש. ומה שחשוב בחשבון כמה חודשי עבודה עליך להשקיע. וככל שההלואה גדולה יותר תשקיע יותר חודשי עבודה נטו לדירה. נושא שני עליו לא מדברים כלל. כל מוצר פרט לזהב מתכלה. עבדת על קנית דירה ולאחר 40 שנה הדירה מתפוררת וצריכה שיפוץ לאחר 100 שנה הדירה צריכה הריסה ובניה מחדש. כמו מכונית אבל החיים קצת ארוכים יותר אבל מסתיימים. ואז כל ההשקעה יורדת לטמיון. אז שכירות היא פתרון טוב יותר. תמיד תבחר בבית באיכות טובה . תעזוב שכירות כשהדירה תרצה שיפוץ וזה חיסכון ענק. כלומר את ההשקעה לא תפסיד. אתה גם יכול שלא לשלם ארנונה ושכירות. החוק בישראל לא יפגע בך בדרך כלל. ואז אתה מרויח כי אם השוכר לא שלם ארנונה המשכיר ישלם. ומחיר הארנונה כרבע מחיר הדירה ל-100 שנה. ותמיד תוכל לחסוך ביטוח רעידת אדמה. אז לפני שקונים דירה השתמש נכון במחשבון
מוריצי | 02.09.09
22.
בעלי ואני קנינו דירת 4 חדרים
האם המושבות בפתח תקווה במחיר 850,000 ש"ח בהתחלה ביקשו 1,100,000 לאחר משא ומתן של כחודש הם הסכימו להוריד כ200,000 ש"ח,שימו לב לכל הפיסקאות הקטנות שבחוזה,אומנם הכניסה רק בעוד 2 אבל המחיר הוא מאוד אטרקטיבי,לעומת זאת כשהיינו בכפר גנים\נווה עוז ביקשו על דירה באותו סדר גודל כ1,600,000 ש"ח התחרפנו לגמרי שם ברחנו מהר מאוד מה גם שבקרוב יתחילו שם בבניית הרכבת שתעבור באמצע השכונה ברחוב העצמאות ולדעתי המחירים יצללו שם בעיכבות בניית הרכבת,,,,
טלי | 02.09.09
15.
מספר 4 צודק בהחלט האמת יוצאת לאור. מחירי הדירות צריכים לרדת וגם גם ...
... מחירי הדירות להשכרה. היום דירות להשכרה המחירים בשמיים ללא כל פרופורציה. ברגע שמחירי הדירות לרכישה ירדו, יותר יקנו דירות, הריביות יהיו עדיין סבירות, ואז גם בעלי הבתים יבינו שתקופת העושק שנמשכה בחודשים האחרונים באה לסיומה.
חולרגול | 02.09.09
14.
להטיל מס ומייד על רוכשי דירות להשקעה, אחרת אסון חברתי בפתח.
לא יתכן שאנשים יקנו דירות למטרות השקעה דירה שניה ושלישית כאשר אחרים נאנקים תחת עול שכר הדירה ולא מצליחים להגיע לדירה בגלל המחירים המופרכים. יש בארץ מספיק דירות שהיו נמכרות במחיר ריאלי אם היה מוטל מס שכזה שהיה גורם לכל בעלי הדירות למכור את הדירות ולהרגיע את שוק הנדלן הישראלי שמצוי בניתוק קשה מהמציאות של הנדלן אפילו בקנה מידה עולמי.
 | 02.09.09
13.
סקרים
זה לא מדע, מתקשרים לאנשים שואלים אותם אם הם רוצים להשתתף וזורקים להם שאלות, ולפי זה עושים פילוח סטיסטי, יופי !! אז אם יהיה לי בבית משפט מקרה רצח בואו נזמין סקר נשאל שאלות ולפי הסקר נקבע. במקום להביא ממומחים לבליסטיקה וכדומה. סקרים מתאימים להחדרת מוצר לשוק ולא כיעוץ כלכלי, עם כל הכבוד.
b | 02.09.09
10.
שוק הנדלן בבועה, עברנו את השיא, מכאן רק צניחה או אף קריסה
מחירי הדירות לא משקפים את מחיר הנגסים, וגבוהים בעשרות אחוזים משווי הנכסים. המצב הנוכחי הוא בלתי נסבל ובלתי אפשרי בעבור רוכשי הדירות ולכן השוק יצנח מאוד להערכתי. בנוסף לזה העסקאות שבוצעו בשנים האחרונות ובפרט בחודשים האחרונים יובילו משפחות רבות למצב בו לא יוכלו לעמוד בתשלומי המשכנתא. כל השוק הזה בשנים האחרונות משקף מצב של בועה - שכבר מתפוצצת.
שד | 02.09.09
4.
האמת מתחילה לצוף
כן, לקח הרבה זמן אבל כבר מאתמול התחילו לתת לאמת לצאת אל האור ומחירי הדיור, כך מודים בפעם הראשונה אנשי נדל"ן, מתחילים לרדת. מה שהתחיל אתמול בראיון עם יו"ר אזורים וממשיך היום עם הכתבה לעיל, מראה כי שוק הנדל"ן מתחיל לספוג גם בישראל את המשבר הגדול. נכון לא ירידות של שלושים אחוז ממחירי התקופה שלפני פרוץ המשבר, אך אפשר לדבר על ירידות של כ-עשרים אחוזים. האם פתאום נעלם המחסור בהיצע או שמא היה זה מחסור מדומה ותקשורתי מלווה במערכות יחסי ציבור משומנות היטב שגרמו ל"בועל הנדל"ן הישראלי" לתפוח ולתפוח? הימים הקרובים של "אחרי החגים" יחשפו את המחירים האמיתים והראויים של הדיור בישראל.
ממתין בסבלנות | 02.09.09
2.
הרי הבטחנו לכם, לא? ((מצ"ב המחירון לשנת 2011))
מצ"ב מחירי הדירות לשנת 2011 - רמת אביב ג' (קשאני הטוב) - 4 חדרים ב 1,300,000 ש"ח בית פרטי בנס ציונה (חדש) 5 חדרים - 1,000,000 ש"ח רמת השרון (דירה ישנה) 4 חדרים - 1,000,000 ש"ח בת ים (דירה חדשה) - 5 חדרים - 500,000 ש"ח רמלה/לוד/ב"ש - 5 חדרים - 100,000 ש"ח (לפני הנחה)
דנה | 02.09.09
1.
כבר באמת נמאס לי אבל אני חייב לכתוב שוב
ש"משכנתה ממוצעת" של 4,000 ש"ח משמעותה בריבית של היום הלוואה של כ- 800 אלף ש"ח. בריבית הממוצעת של בנק ישראל ב- 15 השנים הקרובות (למעלה מ- 8%, מוזמנים לבדוק), בגין אותה הלוואה יש לשלם למעלה מ- 7,000 ש"ח. אופטימיים ומצפים רק לריבית מתונה של 5% בעשרים שנות המשכנתא??? עדיין התשלום החודשי יעלה לכמעט 6,000 ש"ח. זאת אומרת שאם בני הזוג לא מביאים יחד כ- 18 אלף ש"ח נטו לפחות, מצבם יהיה רע ומר. לא מכיר הרבה זוגות שמרוויחים 18 נטו, אבל מכיר הרבה זוגות שמרוויחים 13 נטו ולקחו משכנתא של 800 אלף ש"ח כי חשבו שתמיד יצטרכו להחזיר רק 4,000 ש"ח... לא מקנא בהם.
נאור | 02.09.09
תודה, קיבלנו את תגובתך ונשתדל לפרסמה, בכפוף לשיקולי המערכת