אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.

פאנל תחבורה: "שותפות פרטית־ציבורית לפרויקטים עירוניים תיפסק"

8 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

8.
הפתרונות מיושנים מאוד
כל המומכים טועים וחושבים בתוך הקופסה כלומר עד אשר הפתרונות המסורבלים!! שדיברו עליהם בכתבה יתבצעו הפתרונות הנ"ל יהיו עוד יותר מיושנים. הפתרון PRT (רשת תחבורה אישית עם קיבולת ומהירות המשתווה ובמיקרים רבים אף עוברת את הרכבות הקלות). לחשוב מחוץ לקופסה :פיתרון זמין ומהיר לביצוע!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
ארז | 16.09.09
7.
לא רק אופניים
לא רק אופניים הן הפתרון,אלא דו גלגלי בכלל,אלה מה,כאן בארצינו הצפופה מנסים להרוג את הענף ע"י תעריפי ביטוח לא הגיוניים,והכול כדי לעודד נסיעה ברכב שצורך יותר דלק וכךנכנס יותר כסף לאוצר(מהמס על הדלק)וכך גם דואגים להמשך קיומה של צרה נוספת בדמות חברות הליסינג וגם זה כנראה משיקולים אינטרסנטיים ולא משיקולים עיניינים.
אריה | 09.09.09
6.
לעודד תחבורת אופניים
כל הגורמים המכובדים האלו צריכים לדון בנושא: "כיצד לקדם את תחבורת האופניים בישראל", כי זו ההשקעה המשתלמת ביותר, גם אם היא נותנת פתרון חלקי, ורק לחלק מהבעיות. יותר רוכבי אופניים לעבודה משמעותם: פחות גודש בכבישים בשעות העומס, פחות גזי חממה שנפלטים ותורמים להתחממות הגלובלית, פחות אנשים חולים כתוצאה מזיהום אויר >>קיטון בהוצאות בריאות, שיפור בכושר הגופני של מי שרוכב על אופניים, ויש עוד יתרונות. כל הגורמים שאחראים על תחבורת המונים צריכים לבדוק מה כל אחד מהם צריך לעשות כדי לשלב את האופניים בסוג התחבורה שהוא ממונה עליה: לתכנן עוד שבילי אופניים, להתקין מתקני עיגון לאופניים בקרונות רכבת כפי שנעשה בחו"ל, לאפשר העלאת אופניים לאוטובוסים כמו בחו"ל, לחייב הקמת חניונים מוגנים ומקלחות במקומות עבודה ומבני ציבור. הפתרונות צריכים להיות "מדלת לדלת" כדי שיהיו אפקטיביים. כל אלו יחד יעלו הרבה פחות מההשקעות הנדרשות לתחבורה ציבורית (שגם אותה צריך לקדם), וניתן להפיק מהם תועלת בטווחי זמן קצרים בהרבה. עוד על תחבורת אופניים ועל ההצדקה הכלכלית להשקעה כספית לקידומה: http://www.sustainability.org.il/home/bike-news
ערן | 08.09.09
5.
"צעדים קטנים הצלחות ענקיות"
בתוכנית הכושר הגופני של גלעד הוא חזר על הסיסמא "צעדים גדולים הצלחות קטנות, צעדים קטנים הצלחות ענקיות". "צעדים קטנים הצלחות ענקיות" - עיריית תל אביב, בשקט עם תקציב זעום של 34 מיליון שקלים חדשים סימנה וסללה כ 100 קילומטרים של שבילי אופניים, ולטענה גרמה להגדלת נתח הרכיבות על אופניים בשיעור של 2% - 7%. משרד התחבורה זרק לתוכנית "בוטנים" בסך של כ - 2 מיליון ש"ח. מיזם הקו האדום של הרכבת הקלה, שאורכו בסך הכל 22 קילומטרים, צפוי לעלות למשלם המיסים 10 מיליארד ש"ח - בערך פי 300 מהתקציב ל 100 קילומטרים של שבילי האופניים. איזה אחוז מהנהגים יזנח את הרכב הפרטי לטובת הרכבת הקלה? בארצות הברית הממוצע נמוך מ 2%, ובמקומות המוצלחים באירופה - בהם יש רשת רכבות רחבה - כ - 20%. אז אולי מוצדק להשקיע ברכבת פי 2 מאשר בשביל אופניים, אולי פי 5 ואולי פי 10 - אבל פי 300 !!
עודד | 08.09.09
תודה, קיבלנו את תגובתך ונשתדל לפרסמה, בכפוף לשיקולי המערכת