אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.

משרד התחבורה מכריז מלחמה על הקורקינטים הממונעים

49 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

48.
150 הולכי רגל הרוגים בשנה בתאונות ועדיין מותר כאן ללכת?
איפה משרד התחבורה? איפה כבוד השר ישראל כץ ויחצניו? למה מרשים עדין לאנשים ללכת ברגל ברחובות ולחצות כבישים כשיוצר מ-150 הולכי רגל נהרגים כאן כל שנה? למה לא מכריזים מלחמת חורמה על הולכי הרגל? חייבים לאסור בחוק על הליכה ברגל - רק מכוניות, מדלת לדלת, ורצוי משוריינות !!!!
רוני | 28.09.09
45.
מיכל אמדורסקי הולכים לקחת לך את המונית
מה תעשה מיכל אמדורסקי הולכים לקחת לה גם את הרכב הזה ....:) עם מיסים על המכוניות ובעיות החניה אין סיכוי לסטודנט להתנייד בעיר , פשוט לעבור לגור בחו"ל ולעזוב את הטמטום הזה. שבו כמה ועדות תעשו תקנות ונגמור עניין למה לבטל הכל .....? כנראה שר התחבורה שכח את האוטו על רוורס זזים קדימה ולא אחורה כץ ,בשביל זה נבחרת..... אבל מה אכפת לך יש לך אוטו ונהג על חשבוני הוא מחפש לך חנייה
אור | 25.09.09
43.
גו-פד, לא בדיוק לפי התקן
אני גם בדקתי את גו פד. כלי צעצוע יחסית לאחרים במחיר של 8000 שקל??? נכון שגם בארצות הברית הוא עולה 1400$אבל גם שם זה לא שווה. לא הבנתי רק איך הם הצליחו לשכנע את מכון התקנים שיש להם מנוע של 100 וואט שהספק המנוע בעצם 1000 וואט. אבל גם מכון התקנים לא ממש מבינים. אולי ברגע שהם יקבלו קצת שכל אז כל אלו שמצהירים שיש להם כלי לפי תקן ימצאו את סחורותם מעוקלים במכס. בינתיים, כל עוד שהמשטרה לא עושה וכנראה לא תעשה כלום בעתיד הקרוב, תהנו מלהתנייד על הכלים הללו.
ניר | 25.09.09
42.
אלטרנטיבה חוקית
כתושב תל אביב אשר סובל ממצוקת חניה אין סופית ומפקקים שאף פעם אינם נגמרים החלטתי לעשות מעשה ולקנות קורקינט שישרת אותי, את הרכב לנטוש בחניה ולהשתמש בו רק לנסיעות מחוץ לעיר, הרבה זמן חיפשתי כלי שיהיה חוקי כזה שלא יחרימו לי וכזה שלא יגרום לי לפתח שרירים בחדר כושר ( דבר לא רע בפני עצמו ) ולאחר שבדקתי את רוב התוצרת המקומית וזו המיובאת לכאן מצאתי רק כלי אחד!!!!! שעונה לדרישות החוק והאמת, על רקע כל הטירוף סביב תעשית הקורקינטים הופתעתי לגלות שאפילו יש לו תקינה מסודרת של מכון תקנים ישראלי. הכלי הוא של חברת go ped ועל פי מה שהבנתי מהיבואן זוהי החברה מספר 1 בעולם בתעשית הקורקינטים ( חברה אמריקאית ). ביקשתי להתנסות, אני לא אחד שמתפתה בקלות - קיבלתי נהיגת מבחן וממש אבל ממש הייתי בשוק! אני ציפיתי לצעצוע וקיבלתי כלי שנוסע מדהים ( לא מעניין אותי לנסוע מהר - אפשר לומר שאני ממש מפחד מנסיעה מהירה ) מה שחיפשתי זה כלי שיסחוב אותי בקלות שיהיה קל ושיוכל גם לעלות איתי לרכבת בעת הצורך. אני כבר משתמש בכלי כחודש וחצי וכל יום אני לא מפסיק להתלהב ממנו מחדש, זה ממש שינה לי את החיים! אין יותר דוחות, אין יותר בעיות חניה אני מגיע לכל מקום בהרבה פחות זמן ובלי עצבים מלחפש חניה ודרך אגב הוא עולה איתי לכל פגישה שאליה אני מגיע וזאת מפני שהוא שוקל כלום! ממליץ בחום לכל התל אביבים!!! תעשו חיפוש בגוגל ותגיעו לאתר שלהם.
אור  | 24.09.09
41.
ל 30, בקשר לDNA בייקס
זה מוצר פתטי שמיוצר בסין ועולה ליבואן באבן גבירול לא יותר מ800 ש"ח ליחידה. מי שרוכב על המוצר הזה נראה כמו ילד מסכן. חוץ מזה, לפי התקן, אסור להוסיף פדלים לאופניים הפתטיות האלו. הם עבדו על מכון התקנים עם הספק המנוע כמו גו פד ישראל. מנוע של 100 וואט לא זז, אז שלא יעבדו עליכם. צריך תקן חדש וביטוח לכל רוכב עם מנוע חשמלי. צריך לחבוש קסדה לנסוע רק בכבישים.
ניר | 24.09.09
40.
להתקין תקנות איך כן
לצערנו, תאונות קטלניות קורות גם לנהגי אופניים, וכן, גם לנהגי מכוניות. כלי רכב חשמלי זול , נייד , אקולוגי ובטיחותי הוא דבר הכרחי במציאות חיינו. משרד התחבורה צריך להבין את המציאות ולהנחות את האזרח הקטן איזה קורקינט חשמלי הוא חוקי ואיזה לא. לא הבנתי ההבדל בין מיני קלנועית וסגוואי (הכבדים מ- 12 ק"ג) המותרים לפי החוק (קראתי שמשטרת ישראל רוצה להצטייד בסגוואיי) ואופניים (נוסעים במהירות הגבוהה מ12 קמ"ש) לבין קורקינט חשמלי רציני. התאונה המצערת היתה יכולה להתרחש גם בסגוואי וגם באופניים. עצם קרות התאונה לא צריך להיות סיבה לפסילה גורפת של כלי רכב מודרניים. מקרה קשה וכואב לא צריך להיות להפוך לחוק לא נכון. אני מבקש תקנות ברורות והגיוניות עם איזה קורקינט חשמלי כן אפשר לנסוע (בדומה לתקנות בעניין קלנועיות וסגוואיי) , היכן לנסוע ( שבילים מיוחדים/ מדרכות וכבישים בישובים קטנים) , ומה צריך לחבוש (קסדה כרוכבי אופניים וכ"ו) .
אהרון גולדנברג  | 24.09.09
37.
על פי התקנות החדשות של השר, על כל הזקנים לרדת מייד מהקלנועית רכב מסוכן !!!
כך משרד התחבורה מקדם את התחבורה בארץ. 1. רק מכוניות כיוון שזה הכי יקר, לא ירוק, עם מיסים, יש מספיק תאונות לפרנסה. 2. לא חשמלי, כיוון שזה הכי זול, כן ירוק, בלי מיסים, אין מספיק פרנסה לקרטל. 3. לא רכבת קלה, כיוון שזה תופס מקום, זול מידי ועלול להגרום לנזק כספי לקרטל המכוניות.
אורן | 24.09.09
35.
אולי תחליתו כבר
מדהים - כל שר והפפוליטקה שלו: חשמלי = ירוק תגדירו חוק נכון לגבי יבוא אבל מה קורה אם מה שמיוצר בישראל? מדוע סגווי כן חוקי? בקיצור משרד התחבורה עבר יותר מדי זמן - אנו בעלי הקורקינטים דורשים חוק ברור ובאופן מידי. נראה לכם לחקות עד דצמבר? תחלס זה כמו עם האופנועי ים - עד שלא נהרגים אין פתרון. ומה קורה עם הזקנים על הקלנועית? הם לא מסוכנים? להם אין גיל מקסימום? חג שמח
אסף | 24.09.09
33.
תפסיקו להתערב לנו בחיים !! הגיע הזמן שתרים את פרויקט הרכבת הקלה כבר ~~~~!!!!!!!!
אין לך כוח להרים את הפרויקט הזה אז אתה מאיים על האנשים עם הקרוקינטים שעוזרים לצמצום הפקקים.. בסה"כ הייתה תאונה 1 עם הקורקינט וכבר אתם קופצים אנחנו רוצים לראות את הרכבת הקלה בת"א יוצאת לדרך בגלל זה נבחרת,לא בגלל שתחפור לאנשים בשכל
גיל | 23.09.09
32.
טוב מאוד !! להוריד אותם מהכביש, ומהר !
הקורקינטים האלה הם סכנת נפשות - ילדים שעוד לא מלאו להם 16 נוסעים בהם בכבישים, במדרכות, ואיפה לא ? ללא קסדה, ללא ידע בסיסי בחוקי התעבורה, תוך כדי שהם מסכנים הולכי רגל על המדרכות, ובכבישים כל מכה הכי קטנה של אוטו יכולה להרוג את ה"נוהג" בהם.. התנגש בי כבר ילד אחד עם קורקינט ממונע כשהלכתי על המדרכה ועשה לי שטף דם בכל הצד הימני של המותן.. להוריד אותם מהכביש והמדרכות וכמה שיותר מהר יותר טוב.. משרד התחבורה עושה טוב שהוא עושה סדר בבלאגן ששורר היום
ליאור | 23.09.09
31.
האם חוקי הוא זה שאושר ע"י איזה פקיד בעל ענין? ממררי חיים!!!!!!
במקום לבחור את היעיל הנכון והמתאים לאקלים ובעיות התחבורה שלנו. בעלי אינטרסים קובעים את החוקים וזה האסון של המדינה כלים ממונעים חשמליים הם נהדרים ומתאימים לנו פקידים יקרים תפסיקו למרר את חיינו במכוניות נהרגים עשרות בחודש הולכי רגל נהרגים עשרות לחודש בקורקינט נהרג אחד לכמה שנים פקידים לימדו סטטיסטיקה!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
 | 23.09.09
30.
כלי חשמלי הוא כלי נפלא
רק שיסדירו תקינה כמו שצריך והכל יהיה בסדר. כלי תחבורה חשמלי זה העתיד, ירוק, טווחי הנסיעה רק הולכים וגדלים עם השתכללות הבטריות והכלים הולכים ונהיים קלים יותר ויותר. קניתי אופניים חשמליים חוקיים ב DNA BIKES, אחלה כלי, אני נהנה ממנו יום יום והכי חשוב הוא חוקי לכן אין לי חשש. www.dnabikes.co.il
ערן | 23.09.09
27.
הם רק חיכו ליום הזה
שייקרה משהו כזה, וביום שזה קרה, מלחמת חורמה, וכל זה רק בשביל שנעבור דרך קרטל של חברות ביטוח.... שזאת המטרה הסופית שלהם, שתשלמו ביטוח חובה , תראו שבסוף זה ייתבהר לכם .... ומה עם הקטנועים? מורידים אותם מהכביש באמצעות גביית ביטוח במחירים מופרזים חסרי תקדים, אבל ככה זה במדינה אימפוטנטית כשכל אחד דואג רק לתחת שלו, ובאמת, נראה שמופז עובד בשביל אחמדיניג'אד
 | 23.09.09
25.
בסך הכל הרוג אחד בשלוש שנים - כל אלטרנטיבה תחבורתית אחרת היתה מביאה למס' גדול יותר
בסך הכל מדובר בהרוג אחד בשנתיים/שלוש האחרונות מאז החל השימוש המסיבי בקורקינטים- הרבה פחות מכמות הנפגעים/הרוגים שהיתה אילו עברו הרוכבים הללו לקטנוע.. שוב פעם משרד ממשלתי בוחר להתערב בכותרות ובחדשות הסקסיות במקום לנסות לפתור את הדברים היותר בוערים (או לעשות קצת סדר) אולי במקום להגביר את האכיפה על רוכבי הקורקינטים תוגבר האכיפה על רוכבי הקטנועים שנוסעים כמו מטורפים (על הכביש ועל המדרכה) חוצים פסים לבנים, עוברים רמזורים אדומים, לא נותנים זכות קדימה, מתפרצים לצמתים, עומדים על מעברי חציה, דופקים מראות של מכוניות ובורחים, חותכים מכוניות ומאלצים את הנהגים לבלום (בטח שלא מאותתים) ועוד מלא עברות נוספות..
הילה | 23.09.09
24.
לא רק לפסול - ליצור אקלים מתאים
ציבור רחב רוצה תחליף זול וזמין לרכב לנסיעות למרחקים קצרים. הקורקינטים עונים על הצורך, ומספקים תחליף לכלי רכב מזהמים ומסוכנים הגודשים את הכבישים. מה שנדרש הוא להפריד תנועה רכה מתנועה כבדה יותר וליצור אקלים מתאים ובטוח באמצעות תשתיות הולמות ותקינה מתאימה לאמצעי תחבורה רכים - אופניים, גלגיליות, קורקינטים, סגווי, וקלנועיות. כלי הרכב המנועיים מסוכנים למרות תקינה מפורטת ותקנות שהותוו עשרות שנים, אך איש לא הוציא אותם מחוץ לחוק. נסיעה משותפת של משאיות במשקל 20 טון עם מכוניות במשקל טון על הכבישים אינה הגיונית באותה מידה שלא הגיוני לחלק נתיב בין מכונית במשקל טון עם קורקינט במשקל 30 ק"ג. אגב, ההיתר של משרד התחבורה לייבא קורקינטים עם מנוע עד 100 וואט, מתייחס לצעצועים ולא לכלי תחבורה. רשיונות יבוא צעצועים בטיחותיים קשורים יותר למשרד התמ"ת ולא למשרד התחבורה.
אנונימי | 23.09.09
23.
לא ייאמן כמה הם עושים לעצמם חיים קלים
רוכבים על מוות של אדם אחד על מנת למגר תופעה ירוקה ומבורכת. לא מנסים להסדיר את העניין, לא מנסים להבין כיצד משלבים את כלי הרכב המצויינים האלה בחיים העירוניים. פשוט זורקים אותם. לחיי המכוניות שבדרך!! עוד לא הבנתם כמה זה רע?! וזה שמאות נהרגים מדי שנה בגלל נזקי תחבורה (תאונות, פליטת גזים, זעם דרכים שמוביל להתקפי לב ועוד), עדיין ךא גורם לכם לנסות להיות מדינה מתקדמת? עדיין משאיר אותנו ועם עשן אגזוזים? תתקדמו כבר! די!! תהיו שרים, תהיו מנהיגים, תחשבו על העתיד. בשבילנו, אלה שבחרו אתכם
אייל | 23.09.09
22.
הזדמנות נפלאה להתנכל לתחבורה זולה וירוקה! קצת יותר בעד, קצת פחות נגד...
עם כל הצער על הבחור שנהרג אתמול, בין אותו אירוע מצער ובין תוכניתו של שר התחבורה ישראל כץ לגבש תוכנית אכיפה מקיפה כנגד משווקים ובעלי עסקים המוכרים את הקורקינטים בישראל, המרחק רב. עד היום נהרגו במדינת ישראל בתאונות דרכים למעלה מ-30,000 איש ואף אחד לא החליט על תוכנית מקיפה נגד יבוא רכבים לארץ...! הקורקינרטים הממונעים הם חלופה נפלאה, זולה וירוקה לכל רכב אחר. הם מאפשרים לסטודנטים ואחרים להתנייד בעיר בעלות זניחה, תוך נסיעה חרישית, לא מזהמת, המקלה על עומסי התנועה ופותרת חלק מבעיית החנייה בעיר. במקום לעודד שימוש בחלופות זולות וירוקות, המאפשרות להקל ולו במעט על העומס בערים, השר כץ מגבש תוכנית "כנגד". מה עם כמה תוכניות בעד? בעד תחבורה ירוקה. בעד רכב דו גלגלי - (לא שמעתי את השר כץ יוצא כנגד תוכניתו של ידין ענתבי, המנסה, ברגעיו האחרונים בתפקיד הממונה על הביטוח לעשות מחטף ולהעלות את תעריפי ביטוח החובה לרכב דו גלגלי לרמה שעלולה לחסל את הענף). בעד רכב חשמלי. בעד רוכבי אופניים. בעד רכבת תחתית. בעד, בעד, בעד - לא נגד!!!
אביגיל | 23.09.09
21.
מדיניות "השלוף" כרגיל של האוחזים בשרביט , והשוקלים את עיניני הרגע ולא התכנון לטווח לרחוק.
משרד התחבורה -טוב יעשה אם יתן החלטתו למסלולי נסיעה לכלים אישיים חסכוניים כדוגמה קורקינט ,אופניים. וכיוצ"ב וימריץ השימוש בהם ולא ימנע ומוטב כי ישקיע תכנון ומחשבה להבטחת הרוכבים, חייבים להבטיח את המשתמשים בכלים אלה בדרך. הצעתו לביטול או החמרה מתאימה למדינות עולם שלישי, כשהשיח הציבורי הוא בעניין גזי הפליטה, טוב יעשה משרד התחבורה אם ילמד ויפתח דרכים בטוחות למשתמשים כפי שיש בעולם הנאור אירופה ,ארה"ב.
קורקינט בטוח | 23.09.09
17.
ובדיוק בגלל זה חייבים להוריד את תעריפי הביטוח לאופנועים
הביקוש לקורקינטים חשמליים לא חוקיים הוא תוצעה ישירה של תעריפי הביטוח השערויתיים של ביטוח אופנועים /קטנועים. אנשים מוכנים לעבור על החוק לסכן את חייהם (אין מה להשוות לבטיחות של קטנוע) והכל במטרה לשרוד בסביבה ערונית פקוקה במחיר שפוי דיי לרכב על הרוכבים!!!
cbZibi | 23.09.09
16.
bla bla bla
רוב הקורקינטים מיוצרים כאן בישראל ולא ביבוא. אין בעיה לייבא מצברים ומנועים חשמליים. תמיד אפשר להצהיר שהם מיועדים לאפליקציות אחרות. מי שרוכב על קורקינט חשמלי אין לא מה לדאוג, גם ככה המשטרה החסרת תועלת שלנו לא יודעת מה חוקי ומה לא חוקי. שנים יש תקן והמשטרה לא יודעת את זה.
ניר | 23.09.09
11.
משרד התחבורע
כל כך ישראלי כל כך מחופף.... כל העולם רוכב על חשמל.. מדינות נחשלות כמו הולנד סין טייוואן וארצות הברית של אמריקה , מקצות דרכים ואפילו רחמנא ליצלן - חניונים לרכב דו גלגלי שחושמל כמובן כדת משה וישראל תוקנן נבדק ונמצא מתאים לשימוש בדרך. הכלים כמובן חסכוניים, לא מזהמים אויר חולצים פקקים, זולים לשימוש, ובשום אופן לא מסוכנים כמו נאמר משאית או אופנוע ספורט.כל ילד יכול להשתמש ולראיה- לא דווחו תאונות כגון אלה עד אתמול.אבל במקום לבדוק,לתקננן לאכוף ציוד בטיחות להקצות שבילים מתאימים וכדומה, יוצא השריף ממשרד התחבורה למלחמה כנגד אלפי צעירים בגילם וברוחם העושים שימוש זהיר ומושכל בכלים אלה יום יום. אכן מדינת משטרה פשוט אידיוטים ומחפשי כותרות. עד הבוקר מי ידע בכלל מה שמו של שר התחבורע ?????
א | 23.09.09
9.
למה שלא יאמצו את החוקים בארה"ב, באירופה ואוסטרליה ובכמעט כל שאר העולם ?
במקום לבנות לנו שבילי אופניים שבהם נוכל להגיע עם הקורקינט לעבודה, נלחמים בנו. הכלי החשמלי שלי ירוק יותר מכל מכונית או אופנוע , לא עושה פקקים, לא לוקח חנייה והתחזוקה אפסית. בחברת ההייטק שאני עובד בה כולם מגיעים לעבודה עם קוריקנטים. אם יקחו לי את הקורקינט - יכריחו אותי לקנות רכב, מישהו שכח כמה אנשים מתים מתאונות דרכים ביום ? אם יהיה לי רכב - הסיכוי שאני אהרוג מישהו בכביש גדול יותר ! אם כולם יסעו לעבודה בקורקינט חשמלי לא יהיו יותר פקקים וחניה ולא נשלם הון תועפות על הרכב כל שנה, במקום למנף את הביקוש להפוך את זה לבטוח יותר לרוכב ולסביבה ממגרים את זה. שלא יעבדו עליכם משרד התחבורה רוצה למגר את הקורקינטים לא בגלל שהוא אוהב אנשים אלא בגלל שהוא אוהב את ההכנסות ההיסטריות שלו מרכבים.
ערן | 23.09.09
8.
ל-2: למה ששר התחבורה לא יאסור גם על הולכי רגל?
כל יום יש תאונות עם הולכי רגל! זה פשוט נורא! צריך לאסור על התופעה הפושעת הזו שבה אנשים פשוט הולכים ברגל ומצפצפים על החוק! אין להם רשיון להליכה ברגל, אין להם ביטוח להליכה ברגל, והם מעולם לא עברו טסט להליכה ברגל! ובנוסף,אין להם אישור של אופטומטריסט שראייתם תקינה בשביל ללכת ברגל! חייבים, אבל חייבים להסדיר את התופעה הזאת בחוק. קודם כל, כל הולך רגל יהיה חייב לחבוש קסדה תקנית (שנמכרת רק ע"י חברה המקורבת לשר התחבורה), וזאת בנוסף למגיני ברכיים ומרפקים תקניים (בעלי אישור של מכון התקנים). גם את ענייני הטסט, ביטוח ורישוי צריך להסדיר בחוק. הולך רגל יהיה חייב בטסט שנתי שבו הוא יוכיח שיש ברשותו נעלי הליכה תקניות, ושהוא לא פולט גזים מזהמים מהאגזוז שלו תוך כדי הליכה.
קורקי | 23.09.09
5.
בזיון של משרד התחבורה
במקום לקבוע תקנות מסודרות והגיוניות בנושא התחבורה האישית הקלה, בוחר שר התחבורה בדרכים פשוטות של מלחמות חורמה בענף שיכול רק להיטיב עם האזרח התמים שגר בתל אביב והסביבה. הרי קל הרבה יותר לגזור קופון על דלק, מיסים, דוחות חניה מאשר לקבוע כללים ברורים ותקנות נורמליות שיחייבו את יצרני/יבואני קורקינטים. כמובן שזה יצריך גם טיפול אינטנסיבי בכל נושא השבילים לאופניים, אבל שוב, הרבה יותר קל לדחוף את הראש עמוק לאדמה. הניתוח הצליח - החולה מת. ותל אביבי ממוצע ימשיך לעמוד בפקקים, לחפש חניה ולשלם קנסות. טוב לדעת שכספי משלם המיסים מגיעים לאנשים שעושים את העבודה שלהם כמו שצריך.
בזיון | 23.09.09
תודה, קיבלנו את תגובתך ונשתדל לפרסמה, בכפוף לשיקולי המערכת