38. חיפושית מאי "מאייקפר" בגרמנית זה לא "החיפושית שלי", אלא מין חיפושית המעופפת בכמויות בחודש מאי, ולכן נקראת "חיפושית מאי". מתרגם | 24.03.21 (ל"ת)
37. Reaction to John Lewin from Azur Dear Mr Lewin, It was very interesting to read your comments about how your father called the Beetle the Ganz! I am the author of the book about Josef Ganz and would very much like to talk to you further about this. Could you please contact me through the website www.ganz-volkswagen.org? Many thanks! Paul Schilperoord | 16.10.09 (ל"ת)
35. בשווייץ גאנץ לא ליקק דבש הוא ממש נרדף ע"י משטרת הזרים שכן מכיוון שעבד עבור חברה מקומית לפיתוח הפולקסווגן בשווייץ, הוא זכה גם להקצבת בנזין וחופש תנועה לא רגיל לפליט יהודי. בציריך מפעם לפעם נערכו דיונים בפרלמנט המקומי על גרושו אך גם על התנהגות משטרת הזרים כלפיו. החברה השווייצרית בשם רפיד לא ממש הגנה עליו, אלא ניסתה לגנוב ממנו את התוכניות ואח"כ לגרשו. ב-1945 הוא הודיע לשר שווייצרי על מבצע הברחת סכום כסף ענקי של הנאצים לשווייץ. נערכה אמנם חקירה אבל לא ממש רצינית שכמובן לא העלתה דבר. שרגא עילם | 29.09.09 (ל"ת)
32. Mr. Lewin from Azur ,Nr.30 : העדות שלך מעניינת מאד, אבל אם כתבת KEVER מייד,אבל מייד חושבים על "קבר" בעברית,קברבבית קברות =grave,tomb. חבל שלא הוספת לפחות את התרגום האנגלי BEETLE, כי אצלנו מעטים מאד יודעים הולנדית כדי לדעת מה זאת אומרת המילה ההולנדית KEVER ושיש לבטא אותה KEFER כי צליל האות V הוא F, בדיוק כמו ב-V הגרמנית של Volkswagen, כלומר פולקסוואגן ולא וולקסוואגן. רק בסוף הבנתי דרך הגרמנית שאתה מתכוון ל-יענו =(beetle(eng)= kaefer(ger =חיפושית (heb),פשוט אותה חיפושית שעליה ועל האיש שהמציא אותה נכתבה הכתבה. El Hebreo | 29.09.09 (ל"ת)
31. האמת סיפור עצוב ועוד יותר עצוב שיש כאן מגיבים יהודים שלא מאמינים וכאילו מתעקשים שהפטנט הוא גרמני. אנשים מסריחים יש כאן. קובי | 28.09.09 (ל"ת)
30. what's in a name I was supprised to read this article. Only now I understand why my father, in the years after the 2 WW, always "GANZ" called. Every body in Holland called it a " KEVER". but my father said it was a GANZ. Only now I understand that my father must have known Mr. Ganz in Germany. MY parents lived till 1938 in Essen. They were both of the same age. My father was born in 1888 in germany John Lewin | 28.09.09 (ל"ת)
29. יא-אלי מס'17: גם אם בכתבה אין נקובים תאריכים בקשר לממציא בשנות ה-30 אבל צריך לקרוא נכון ולא לחפש סתם ככה פגמים בקשר אלינו היהודים (אגב,תקרא את מס'13 בנדון) וזאת במין דחף "לצנן" את הגאווה על ממציאים וכד' מקרב העם שלנו. לידיעתך האדיבה, כי כבר באמצע שנות ה-30 עזב יוסף גאנץ את גרמניה לכיוון ליכטנשטיין ומעט אחר כך הצליח להתיישב רשמית בשווייץ,כל זאת כמה שנים לפני פרוץ מלחה"ע השניה ואכן שם בשווייץ עבד ועבר את שנות המלחמה מחוץ למעגלי ההשמדה. ללא מידע על ממציא זה התפרצת ולכן כאן התשובה למילים הגאוניות שלך:"אם הוא היה יהודי, היטלר היה משמיד אותו מזמן - לכן הבחור מסכן אבל לא יהודי.לא חייבים לציין שכל ממציא או כאילו ממציא הינו יהודי" = שוב, את שנות המלחמה הוא עבר בשווייץ, שני הוריו היו יהודים וגם הוא היה יהודי.נקודה. ישראלי יהודי | 28.09.09 (ל"ת)
28. כתבה מעניינת. בד"כ אני לא קורא על מכוניות, אבל הסיפור היסטורי ויפה...כלומר עצוב קובי | 28.09.09 (ל"ת)
25. מכל בחינה טכנולוגית הדה שבו (שהעיצוב של גאנץ דומה לה דמיון מפתיע) שמה את החיפושית בכיס הקטן הנצילות האנרגטית של הדה שבו גבוהה בהרבה משל החיפושית; 1. מבוססת על מנוע 2 בוכנות בנפח מקורי של 400 סמ"ק (אח"כ 600 סמ,ק) - כמו שגאנץ תכנן. 2. גם הדה שבו יכלה להגיע למהירות של כמעט 90 קמ"ש, בגלל עיצוב אוירודינמי מוצלח במיוחד, בצריכת דלק של כמעט 50% מהפלוץוואגון. 3. מערכת המתלים של הדה-שבו היתה אחת הפשוטות והגאוניות ביותר בזמנה, ואיפשרה עמידה בתנאי הבסיסי של אנדרה סיטרואן: נשיאת נהג (שהוא איכר או וטרינר....) + שק תפ"א 75 ק"ג + כבשה אחת 75 ק"ג תוך נסיעה בשדה חרוש בניצב לתלמים (תצחקו, אבל זו היתה הדרישה הבסיסית....). 4. עיצובם של צמיגים מודרניים רחבים המחולקים לשני חצאים (או 3 שלישים במקרים קיצוניים) ע"י חריצים עמוקים וישרים, חייב את ההשראה לצמיגי הדה שבו הרזים, שבמצב של גשם סוחף ובהעדר ניקוז מהיר של המים מפני השטח יצרו מגע יותר טוב עם הכביש מאשר צמיגים רחבים ש"צפו" על המים (מה שנקרא PLANEING - "רחיפה") חכם חנוכה | 28.09.09 (ל"ת)
24. GREAT STORY NICE TO KNOW ABOUT GANZ.ALSO-THE STORY IS VERY WELLWRITTEN.GOOD JOB GIL | 28.09.09 (ל"ת)
23. ברור שבלי מיסי המגן והפרוטקציוניזם בגרמניה היו מייצרים היום גורנישט מיט גורנישט מכוניות ב 200 אלף יורו - חחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחח בטוח שגנץ נהנה מהבדיחות האלו.... ברור | 28.09.09 (ל"ת)
21. סיטרואן להמונים דווקא בשל העיצוב הדומה לסיטרואן מדובר בהשפעות של מהנדסים צרפתיים שעבדו יחד עם הגרמנים בבתי החרושת הגדולים לפלדה בשנות השלושים ובמכרות. מכאן שזו המצאה אירופאית ולאו דווקא יהודית. אוטו ברנרד | 28.09.09 (ל"ת)
19. לחיפושית שלדה אחודה??? מי שבאמת מכיר חיפושית יודע שיש לה שלדה נפרדת, ומשום כך היא הפכה לחביבתם של בוני המרכבים ובסיס לרכבי באגי ושאר מוטציות (או כמו שצוין בכתבה, כלי רכב אמפיביים וצבאיים) בני | 28.09.09 (ל"ת)
18. אהבתי מאוד את החיפושית שלי... אחחח אני מתגעגע לימים של להיות צעיר ,על חיפושית כחולה...יותר מאושר מאשר היום עם ה......BMW 750 LI בן 53 | 28.09.09 (ל"ת)
17. אם הוא היה יהודי, היטלר היה משמיד אותו מזמן - לכן הבחור מסכן אבל לא יהודי לא חייבים לציין שכל ממציא או כאילו ממציא הינו יהודי אלי | 27.09.09 (ל"ת)
15. די, איזה קטע. זו המכונית האהובה עליי בעולם ותמיד התבאסתי שהיא עוצבה ע"י גרמנים נאצים גיל | 27.09.09 (ל"ת)
13. גם ספינת האוויר "צפלין" היא המצאה של יהודי-הונגרי המהנדס דויד שוורץ אשר "עברה" לידי הגראף צפלין ועל כך נכתב בעולם כבר לפני דורות ממש . לרוזן הגרמני פון צפלין היתה האפשרות להיכנס לפרוייקט הייצור של הנ"ל בהיותו בעלים של מפעלי כלי תעופה ליד אגם קונסטאנץ. ישראלי יהודי | 27.09.09 (ל"ת)
11. תמוהה הפסקה הראשונה קשישים שחרטו על מכסה המנוע? למה קשישים? אם הכוונה לניצולי השואה - הם היו אז בין 30. לא ממש קשישים... חוץ מזה, כתבה מאוד מעניינת, עוד סיפור חיים משמעותי ביום של צליוני סיפורים עצובים ואבסורדים פ | 27.09.09 (ל"ת)
6. זה נראה כאילו אסף אמדורסקי הקדיש לסיפור הזה שיר בתקליט הראשון שלו. שיר מספר 9 מיקו | 27.09.09 (ל"ת)
4. בברזיל עדיין מייצרים את ה COMBI שהנה חיפושית לשינוע סחורות מה שנקרא בארץ בשלב מאוחר יותר טרנספורטר. מעניין יותר הנו המחיר של כ 30 אלף דולר לרכב והעובדה שמדובר ב 50 אלף יחידות לשנה yaron | 27.09.09 (ל"ת)
2. ככה זה מדענים ומהנדסים לא גומרים את החודש בעוד שמנהיגים פאשיסטיים ומושחתים או בנקאים קופצים ממלון פאר אחד למשנהו על חשבון הציבור. עולם הפוך... ככה זה | 27.09.09 (ל"ת)
הממציא היהודי של החיפושית הגרמנית
38 תגובות לכתיבת תגובה