48. בכיינים משרד האוצר הלך לקראת היבואנים ורוקן להם את המחסנים בשמועות על "הרפורמה הירוקה", כולם עשו את הכסף, האוצר ממיסים על מכוניות שנמכרו, היבואנים נפתרו מהמלאי שהם היו תקועים איתו, עכשיו האוצר בוכה, rafi | 11.10.09 (ל"ת)
46. ל18 אתה לא מבין כלום. גם אופטרה נמכרת עם סמל של סוזוקי, סוזוקי זה לא רכב להתגאות בו. קח את הדייהו שלך לגריסה. אם תברר טוב תבין שאתה נוסע בדייהו. חייך, אכלת אותה. EJ | 07.10.09 (ל"ת)
45. קובי #18 - יצאת פארש 1) קנית ביוקר, דרך וועדי עובדים אפשר להשיג את האופטרה ב 93 אלף ש"ח 2) גם במחיר כזה עדיף לא לגעת 3) סוזוקי בוכים כל הזמן ל GM שישחררו אותם מהצרה הזו, העובדה שהאופטרה נמכרת עם סמל שלהם דפקה אותם חזק במכירות אתה באמת חשבת שאם בארה"ב שמים על האופטרה סמל של סוזוקי זה עושה אותה יותר טובה? פוקוס ליסינג | 05.10.09 (ל"ת)
44. אם ממש רוצים לקדם רכבים ירוקים אז שיתנו הטבה לצרכנים בצורת מס הכנסה מופחת לכל קונה רכב כזה (או החזר בצורה אחרת) העיקר שיגיע לאזרחים ולא ליבואנים. כבר יש מנגננונים ממשלתיים (מס ההכנסה, מע"מ, ביטוח לאומי וכו') אז שיתחילו להתייעל ולתת ערך מוסף אמיתי לאזרחים. תהיו בריאים. ? ? | 05.10.09 (ל"ת)
43. איך זה שכל חוק שגלעד ארדן מעורב בו עולה לנו יותר כמה עוד נסבול מהיצירתיות המעוותת שלו ומהרצון שלו לפופוליזם זול! הצבי | 05.10.09 (ל"ת)
42. לאפשר יבוא חופשי לכולם ,תחרות ,די למונפולים של היבואנים לאפשר יבוא חופשי של כל אוטו בתקינה אירופית אמריקית אוסטרלית ועוד . כל המכונות האלו יכלו לנסוע בארץ בלי שום בעיות בטיחות. גם מכוניות משומשות אפשר ליבא (לאחר בדיקה כמובן). לפני כ20 שנים אבי קנה אוטו חדש בבלגיה בסוכנות רכב במחיר זול יותר (30%). האוטו הגיע קיבל מספר רישוי וזהו. פשוט בלי לסבך את הענינים. נתניו שחרר מידית את השוק אפשר לכתוב תקנות חדשות במספר שעות כנל ביטול תקנות שפוגעות בתחרות. יעקב | 05.10.09 (ל"ת)
37. למה רק האוצר יודע - גם אני יודע רציתי לקנות פולקסווגן פולו - ידעתי שהמס על רכב זה צריך לרדת בגלל רמת הזיהום שלו. אך הפלא ופלא המחיר לא ירד לאחר החלת הרפורמה. יש לציין שבסוכנות פולקסווגן אמרו לי מראש חבל לך לחכות - לא נוריד את המחיר בעקבות הרפורמה. אז אני לא קונה בינתיים. אותו דבר עם מאזדה 2 שגם בה התעניינתי. גם המחיר שלה אמור היה לרדת ונשאר כמו שהוא. רק שתבינו ברכבים הקטנים מדובר בהפחתת מס של 5000 - 4000 ש"ח וזה הולך ישירות לכיסם של היבואנים במקום לכיסנו. LiLi | 05.10.09 (ל"ת)
36. לא ירוק ולא רפורמה "הרפורמה הירוקה" היא בסה"כ העלאת מיסים על כלי רכב. לו הסביבה היתה חשובה לנערי האוצר המזדקנים אזי היו מורידים דרסטית את המיסוי על כלי הרכב כך שהמוני בית ישראל היו יכולים לרכוש כלי רכב חדשים שמזהמים הרבה פחות. מה שקיבלנו הוא העלאת מיסים גורפת בצירוף הקטנה שולית במס על מכוניות קטנות הקטנה שאכן מתגלגלת לידי היבואנים. הורדת מיסים של ביביהו עאלק השור הזועם | 05.10.09 (ל"ת)
35. "כתבה" זו מצטרפת לאחרות (כמו למשל נתוח שפת הגוף של גלעד שליט) המביאות את הצפוי והמובן מאליו כגלוי מרעיש. עמוס | 05.10.09 (ל"ת)
34. דווקא החלטה חיובית של האוצר, למרות שהיה ברור שהיבואנים ינצלו אותה כל עוד יש קונים הפתרון הוא פשוט לא לקנות בינתיים ואם ממש חייבים, אז לדרוש את ההנחה ולא להתפשר. קורא | 05.10.09 (ל"ת)
33. האוצר מוכר סיפורים וכולם מאמינים! מלכתחילה זה היה מס נוסף כי ביבי החליט להוריד מס מעסיק והיה צורך לפצות. אז מכרו לתקשורת סיפור על מס ש"מוזיל" ועכשיו מוכרים סיפור על "אוי אוי אוי היבואנים לא מוזילים...". הכל קישקוש: אם יבואן היה יכול להעלות מחיר ועדיין למכור הוא היה מעלה כמה שיותר בלי קשר לשום מס. אוקצור - עוד מס עלינו וסיפורי אוצר. אחד שיודע | 05.10.09 (ל"ת)
31. אני פשוט המום האמנתי בכל ליבי שהעלת מס של 15% ומתן אפשרות ליבואנים להוזיל את הרכב (בלי התחייבות) באמת תועיל לצרכן. ככה אמרו באוצר. היבואנים בארץ ידועים כהוגנים במיוחד בנושא הזה. אני חייב להגיד שאני מופתע מאוד. מופתע | 05.10.09 (ל"ת)
30. "חרם צרכנים" על יבואני הרכב - עובד בכל העולם- רק לא אצלנו, וחבל להפסיק לרכוש מכוניות חדשות ולייבש את יבואני הרכב - לאלתר ! אמנון | 05.10.09 (ל"ת)
29. האוצר מטומטם? אתם מטומטמים. פשוט אל תקנו. נראה אתכם.רק לקטר על המס אתם יודעים. שרון | 05.10.09 (ל"ת)
28. ממתי פקידוני האוצר רואים את טובת הציבור ? אנחנו בסה"כ העבדים שצריכים למלא את הקופה אילן | 05.10.09 (ל"ת)
27. אני מתלבטת בין I20 וסוויפט. מסתבר שהפסיקו להביא את הסוויפט באוגוסט ספטמבר ועכשיו היא עולה 104 אלף מחיר התחלתי... מישהו יודע כמה עלתה לפני "הרפורמה"??? ומעניין כמה I20 צריכה לעלות! אני לא מתכוונת לשלם יותר.! מי שיוריד מחיר ממנו אקנה, ולא אני לא בלחץ לקנייה !! דבר נוסף, האם יש סיכוי שמשרד התחבורה יפרסם מחירים מומלצים לאחר הרפורמה??? זה יעזור להוריד ליבואנים קצת את האף, הם מרויחים מספיק ! מה עוד שצפוי גל רכישות של מכוניות יוקרה לקראת ינואר.. י | 05.10.09 (ל"ת)
26. כמה מרויחים יבואני הרכב מישהו יושע בכלל כמה עשרות אלפי שקלים מרויחים יבואני הרכב בארץ, הרי כשהדולר עלה לקרוב ל 5 שקלים לדולר הם העלו מחירים בלי לחשוב פעמיים יותר אפילו מהיחד של עליית הדולר וראה זה פלא שהדולר ירד אפילו ל 3.3.שקל לדולר הם לא הורידו מחירים. בקיצור עובדים עלינו והלובי שלהם עובד על הח"כים שלא בדיוק מעניין אותם או שהם לא מבינים ואני לא יודע מה יותר גרוע מביחנתם ומה שברור שאנו משלמים את המחיר. אוליי פעם אחת שמישהו קרוב לעניינים יספר לנו את האמת משה | 05.10.09 (ל"ת)
25. יש פתרון הפתרון הוא פשוטץ להעלות את המס בחזרה ללא הטבות ליבואנים, ואז להחזיר לקונים כסף ישירות ממשרד האוצר. אבל הכי טוב יהיה אם אנו הצרכנים נפסיק לרוץ ולרכוש רכבים חדשים במחירים המטורפים עם המיסוי הגבוה הקיים, חודשיים שלושה עם מכירות נמוכות מאוד יעירו את היבואנים והמדינה והמיסוי ירד וכך גם המחירים גם של החדשות וגם של המשומשות. לא יתכן שרכב חדש יעלה כפול או פי שלושה ממחירו בחו"ל,ורכב ישן יעלה 80,000 שקל !!!!!!!!! זה מטורף!!!!! עופר | 05.10.09 (ל"ת)
24. רגולציה נו... ומה עושה הרגולטור בעניין, מדוע משרד התחבורה והפיקוח שלו לא מטפל בנושא? אולי מאחר והתשלום נופל על האזרח ולא על התאגיד,לרשות פשוט אין חשק לטפל בזה ועוד בתקופת החג שכל הכנסת "יושבת" לבטח בסוכה. אמנון | 05.10.09 (ל"ת)
23. את מי זה בדיוק מפתיע?! תמיד הציבור משלם על ההחלטות הטיפשיות של האוצר! והיבואנים תאבי הבצע המסריחים האלה. צריך לייבש להם את הצורה elasticman | 05.10.09 (ל"ת)
22. ומה חדש? מישהו שם לב שבאילת מחיר המוצרים בחנויות, זהה כמעט למחיר בב"ש או טבריה? למרות "שאין" מע"מ? א | 05.10.09 (ל"ת)
21. מדינה עם ציבור טיפש ואדיש כמו בישראל היא גן עדן לקומבינטורים בחסות הממשלה במדינה שבה אנשים משלמים אלפי שקלים בעבור שכירת דירה מעופשת בבניין מכוער במדינה שבה אנשים משלמים 3000 ש"ח לחברת כבלים בעבור כלום כמעט במדינה שאנשים משלמים אלפי שקלים לשנה בעבור טלפון סלולרי לא נחוץ במדינה שבה אנשים קונים דירה קטנה בפ"ת/ראשל"צ במחיר של בית במנהטן במדינה כזו מותר לכל אחד לגנוב מכם גם את המכנסיים טפשים שכמותכם.... לקוח אחד | 05.10.09 (ל"ת)
20. נו...מישהו באמת מופתע? הרי היה ברור שהדבר היחידי "ירוק" ברפורמה הירוקה זה הצבע של הדולרים שהאוצר ורשות המיסים תכננו להרוויח על חשבון האזרחים. וגם היה ברור שנקבל העלאת מחירים, אבל לא הוזלות. אם באמת היו רוצים ליצור רפורמה ירוקה, זה היה צריך להיות רק דרך הרשיון רכב. רכב מזהם ישלם יותר מס רישוי ורכב ירוק פחות. אז מכל הרפורמה הזאת מה יצא? האוצר מרוויח פחות, כי כל הרכבים יתיקרו ולכן קונים פחות רכבים חדשים. ובגלל שיש פחות רכבים חדשים, יש יותר רכבים ישנים מזהמים ולא בטיחותיים. ככה ש-כ-ו-ל-ם הפסידו מהרפורמה הזאת....חוץ מהיבואנים אולי.... טמיר | 05.10.09 (ל"ת)
18. תתמקחו, אני קניתי שברולט אופטרה 2009 חדשה בכ - 98500 שקל. ואל תגידו לי רכב מעאפן כי אותו רכב נמכר כסוזוקי בארה"ב. והיה לי אותו שנתיים וחצי לפני והוא אחלה רכב. זה לא רכב מנהלים אבל ביחס למשפחתילמחיר הוא מצויין. קובי | 05.10.09 (ל"ת)
17. אז מה הבעיה לפעול נגדם,במקום זה הממשל בוכה,מי הבעל בית במדינה? חלשים ,כל הממשלה הזאת לא דואגת לעם. נתחיל בדיור,נוסיף מיסים,שכר עבודה וכדומה . כאן אנחנו מדברים על הציבור מהמעמד הבינוני שיכול לאפשר לעצמו רכישת רכב ב 110 אלף ש"ח. בואו נתחיל בטיפול שורש,מחירי הדיור אלי | 05.10.09 (ל"ת)
16. ממתי מחירי הרכבים נמצאים בפיקוח? על מה הרעש? יש לקנות כמו בשוק כלומר להתמקח!!! זרובבל | 05.10.09 (ל"ת)
13. גלגול מס לצרכן כל עוד הם לא מחוייבים להוריד את מחירי המכוניות זה לא יקרה מיוזמתם, ובקטע הזה הם צודקים. זה לא אשמתם, נתנו להם והם לקחו. הדבר המרגיז הזה קורה גם באילת, אין מע"מ אבל הכל יותר יקר מהמרכז. איך ולמה ? אסף | 05.10.09 (ל"ת)
12. תעשו כמוני: להחרים מכוניות חדשות ותוך 3 חודשים כל היבואנים קורסים!! גיליתי שאפשר לנסוע ברכב הקיים 5 שנים ויותר במקום להחליף כל 3 שנים... יבואנים=גנבים | 05.10.09 (ל"ת)
11. האוצר לא יודע מי שמאמין שהאוצר יודע באיזה מחיר היבואנים קונים את הרכבים הוא נאיבי. היבואן יבקש מהספק חשבון על סכום גבוהה ועל ההפרש ייזדכה במקום אחר. כך גם יימנע ייבוא מתחרה במחירים זולים. בכל ענף שאין בו תחרות המחירים בהתאם וגם פקידי ממשלה צריכים להתפרנס. עובד | 05.10.09 (ל"ת)
10. באמת , איך זה קרה ? לא יודע מה אתכם אבל אני ממש ממש מופתע שיבואני הרכב לא העבירו את ההנחות ללקוחות הפרטיים . כששמעתי על המיסוי הירוק אמרתי לעצמי שזהו זה , זוהי התוכנית שתפתור את בעיית חוסר התחרותיות והסבסוד הצולב בשוק הרכב . ומכיון שההנחות במיסוי הירוק נקובות בשקלים קבועים ואילו מחירי המכוניות תלויים באינפלציה , בין וביורו אני בטוח שמחירי המכוניות ימשיכו לרדת . איזה מזל שיש לנו את הגאונים האלה שיושבים באוצר , מה היינו עושים בלעדיהם ? אני רק שאלה | 05.10.09 (ל"ת)
9. תתאפקו- תדחו את קניית הרכב בחצי שנה, ותראו איזה נס יקרה היבואנים יתחילו להפסיד, האוצר לא ירויח ממיסים .... תראו איזה נס יקרה פתאום | 05.10.09 (ל"ת)
8. סוף השנה הדבר ברור, היבואנים מחכים לסוף השנה בשביל לתת "כאילו" הנחות. הנחות=מחיר האמתי שהיה צריך לגבות כבר עכשיו , ולא רק בסוף השנה. ותחשבו על זה.... יעקב | 05.10.09 (ל"ת)
7. רק יבוא מקביל ישבור את הקומבינה של היבואנים וחברות הליסינג מבחינה רישמית היבואנים לא מורידים מחירים כדי לא להכעיס את חברות הליסינג ולא לשבור את הקומבינה בינם לבין חברות הליסינג והמחירון ההזוי של לוי יצחק. אבל בפועל הם הורידו מחיר ללקוח פרטי שדורש הנחה. כך למשל אפשר לקנות בלי בעיה יונדאי I30 במאה ועשר אלף, למרות המחיר הרשמי של 115 אלף. כך או כך, היבואנים מוכרים את המכוניות הללו לחברות הליסינג ב-85 אלף, כך שהרווח האמיתי של ההוזלה במס הקנייה מתחלק עדיין בין היבואנים וחברות הליסינג. רק יבוא מקביל אמיתי, ללא מגבלות של ממש יצליח לשבור את הקרטל של היבואנים עם חברות הליסינג ולהוזיל באופן ניכר את מחירי המכוניות החדשות ואיתם את כל שוק הרכב. משה | 05.10.09 (ל"ת)
6. ממש הפתעה ההפתעה היחידה זה הטימטום של אנשי האוצר ,מעניין שלכל איש מהרחוב היה ברור שההנהה לא תגיע לאזרח ,רק אנשי האוצר המנותקים חשבו אחרת וטעו שוב,עצוב שאלה האנשים שמנהלים לנו את החיים,אנשים טיפשים מקובעים די מיותרים שדואגים בעיקר לעצמם,חבורת אוכלי חינם ערן | 05.10.09 (ל"ת)
5. מועות בלבד רבותי, השמועות שאתם מפיצים גורמות נזק אדיר לענף הרכב. כל פעם שיוצאות כתבות עקב שמועות ש"בקרוב" יוזל מס קנייה הדבר משתק את כל ענף מכירות הרכב ובעקבותין את כל ענפי השרותים הקשורים. כל שנה בעקביות ב-5 שנים האחרונות זה קורה לקראת סוף השנה ו-3 חודשים אחרונים השוק קופא בחדשות ובמשומשות. בסוף שום דבר לא קורה.נכון שאתם זקוקים לכתבות ורייטינג אך תנו קצת דעתכם על העוסקים בענף. פרסמו החלטות, תוצאות ולא שמועות ללא בסיס. בברכה- עוסק בענף. אבי | 05.10.09 (ל"ת)
4. כבר אמרתי ש יבואנים יצתרכו לממן עליות מחירים של רכבים המזהמים, והם הכן עושים כך על חשבון מכוניות שאמורות להיות זולות יותר באוצר "אף שהתקווה" - על מי אתם עובדים? ari | 05.10.09 (ל"ת)
3. זה לא היה ברור מלכתחילה שהיבואנים ינצלו את זה? במקום לצ'פר את הלקוחות ישירות, מצ'פרים את היבואנים. ובכך הרפורמה הזאת פשוט לא עובדת. כמעט כל אדם מכיר את התנהלותם הקרטלית של היבואנים וידע שהם לא ישנו מחיר. היבואנים אפילו טענו להפסדים (מה שקרה) ומאחורי הקלעים עוד מרוויחים מזה. וכמו כל כל רפורמה שעושים פה בלי להכניס לחישוב את התחמנות של הנפשות הפועלות, הרפורמה הזאת גם נכשלה ופספסה בגדול את מטרתה. יריב | 05.10.09 (ל"ת)
2. רגע, רגע, היבואנים לא היו מחוייבים להוזיל את המכוניות בהתאם להורדת המס ??? ומי שתכנן את זה, לא היה יכול לראות שאם הם לא מחוייבים להוזיל את המכוניות ללקוחות הסופיים, הם לא יעשו את זה ? לא היה ברור שאם האופציה פתוחה - היבואנים יגלגלו את ההפרשים לכיס של עצמם ? | 05.10.09 (ל"ת)
1. אבל הרי זה ברור? וגם ככה מי שמקבלים את ההנחות הן חברות הליסינג ולא הלקוחות הפרטיים רפורמה שגויה נוספת מבית מדרשה של פקדי האוצר אילן | 05.10.09 (ל"ת)
האוצר מציג: כמה מרוויחים היבואנים מהרפורמה במס
48 תגובות לכתיבת תגובה