131. חוק שימור הטפשות כמובן שחוק שימור אנרגיה חייב להתקיים. כן, גם בישראל הוא מתקיים. ולא, חלקכם טוענים שהאנרגיה שמתבזבזת על חום תנוצל ותומר לאנרגיה חשמלית. אולי בעולם אידיאלי. מה שאתם שוכחים (נוח לשכוח) זה שנסיעה על הכביש ה"משודרג" הזה עדיין מבזבזת אנרגיה לחום! אף אחד לא אמר שכעת הכביש והגלגלים לא יתחממו. ואתם יודעים מה? גם אם איכשהו יהיה בזבוז קטן יותר של חום כך, עדיין כדי לשמור על המשוואה מאוזנת צריך אנרגיה נוספת, שכמובן תלקח מהאנרגיה של הרכבים. כך שלא משנה איך תסכלו על זה, אנחנו כן נבזבז אנרגיה נוספת בקטע הכביש הזה, ונרוויח אותו חזרה מהחשמל המופק. מעולה, שמרנו על אותה אנרגיה! אה, אופס, השדרוג של הכביש גם עולה כסף ואנרגיה... איציק | 12.05.10 (ל"ת)
128. שרלטנים. זה מעלה את תצרוכת הדלק. אני אשלם יותר בנזין כדי לייצר חשמל? קדחת עמירם | 08.11.09 (ל"ת)
126. חוק שימור האנרגיה אם האספלט מבזבז חום, הרי שהמדינה חסכה כבר כסף על חשבוננו, והשתמשה באספלט לא יעיל, אשר גורם לנו לצרוך דלק מיותר. אני מצדד ב 35. שישימו באיזורי בלימה, או בירידות, וכך לא רק שיעשו חשמל, גם ישמרו לנו על הבלמים. וכל זה, בלי לחשב את הכלכליות, אשר היא מבחינתי בספק. אלי | 09.10.09 (ל"ת)
125. חוק שימור האנרגיה אם האספלט מבזבז חום, הרי שהמדינה חסכה כבר כסף על חשבוננו, והשתמשה באספלט לא יעיל, אשר גורם לנו לצרוך דלק מיותר. אני מצדד ב 35. שישימו באיזורי בלימה, או בירידות, וכך לא רק שיעשו חשמל, גם ישמרו לנו על הבלמים. וכל זה, בלי לחשב את הכלכליות, אשר היא מבחינתי בספק. אלי | 09.10.09 (ל"ת)
124. can we use it?Economical value of the idea correct what has been written in # 36 and 24 and other, the point is: does it make sense economically speaking? just try to answer to a , the invetment in Piezo is VERY high simple Q: what about ROI Eli | 09.10.09 (ל"ת)
123. חוק שימור האנרגיה אם האספלט מבזבז חום, הרי שהמדינה חסכה כבר כסף על חשבוננו, והשתמשה באספלט לא יעיל, אשר גורם לנו לצרוך דלק מיותר. אני מצדד ב 35. שישימו באיזורי בלימה, או בירידות, וכך לא רק שיעשו חשמל, גם ישמרו לנו על הבלמים. וכל זה, בלי לחשב את הכלכליות, אשר היא מבחינתי בספק. אלי | 09.10.09 (ל"ת)
122. חוק שימור האנרגיה אם האספלט מבזבז חום, הרי שהמדינה חסכה כבר כסף על חשבוננו, והשתמשה באספלט לא יעיל, אשר גורם לנו לצרוך דלק מיותר. אני מצדד ב 35. שישימו באיזורי בלימה, או בירידות, וכך לא רק שיעשו חשמל, גם ישמרו לנו על הבלמים. וכל זה, בלי לחשב את הכלכליות, אשר היא מבחינתי בספק. אלי | 09.10.09 (ל"ת)
121. אנחנו נשלם את זה, כי זה יעלה את צריכת הדלק בוודאות אנרגיה תמיד חייבת להגיע מאיפשהו. זה לא יש מאין. אם מדובר במערכת שפועלת על עקרון לחץ המופעל על ידי הרכב, הרי שהדבר יגרום לרכבים שנוסעים על הכביש הזה לצרוך יותר דלק. אין אנרגיה בחינם! זה אמנם יעלה לנו גרושים ברמה שלא נרגיש, אבל בעיקרון, אנחנו אלה שישלמו על הפקת החשמל הזה. אגב, המקום שבו זה כן מתאפשר הוא בכביש שהוא גם קולט סולארי. בארצות הברית משרד התחבורה הזרים תקציבים של מיליונים לפיתוח הרעיון הזה. כל קילומטר של כביש סולארי במקום מואר שמש מפיק הרבה, הרבה יותר מ-2000 וואט לשעה. ולא על חשבון הנהגים. ניר | 08.10.09 (ל"ת)
120. זה ישרא בלוף - החשמל יבוא מפעילות מוגברת של מנועי המכוניות ועל חשבון הנהגים אין יש מאין ! החשמל יבוא מהגברת הפעילות של מנועי המכוניות שיצרכו יותר בנזיו ויזהמו יותר ולכן כל החשמל הזה יהיה פשוט מהכיס של הנהגים וללא כל חיסכון בזיהום האויר (הדרך היחידה לחסכון אם המערכת תוקן באזורים שבהם יש ירידה בכביש ואז זה יהיה על חשבון הבלימה) פיסיקאי | 08.10.09 (ל"ת)
117. לא גונבים כלום מהנהגים אף אחד לא גונב כלום מהנהגים. מקדם החיכוך לא משתנה והאספלט הוא אותו אספלט. חוק שימור האנרגיה מתקיים גם כן. הכל פשוט - הרכב לוחץ על הכביש בזמן הנסיעה בלי קשר למה נמצא מתחת לאספלט. פעם האנרגיה הנ"ל פשוט הלכה לאיבוד. עכשיו מצליחים להמיר חלק מהאנרגיה הנ"ל לאנרגיה חשמלית. גיא | 07.10.09 (ל"ת)
116. ואם ניקח הכל צעד קדימה???? תחשבו שבעוד כמה שנים מרבית המכוניות תהיינה חשמליות לחלוטין, לא היברידיות ולא שום פטנט בסיגנון אלא ממש על חשמל בלבד, ואז לאחר הטעינה הראשונה שלהן הן למעשה תיסענה באמצעות חשמל שהן מפיקות בעצמן עבור רשת החשמל וחוזר חלילה, נכון שאי אפשר לשמר 100% אנרגיה אבל אם המכונית נוסעת בין כה וכה ותייצר אפילו רק מחצית ממה שהיא צורכת... אז יש לנו את כל הציפורים במכה: 1. אנחנו מפסיקים לזהם באופן המטורף שאנו מזהמים היום 2. התלות בעולם הערבי תקטן עד מאוד (מבחינת דלק כמובן) ואז............. הם כבר לא יתפרנסו מלא לעשות כלום ולא יהיה להם זמן פנוי ומשאבים להציק לעולם. הם פשוט יצטרכו להתחיל לעבוד.........אויייייייייייייייייייי. ניר | 07.10.09 (ל"ת)
115. אנרגיה חבורת מטומטמים אין בכם בושה נו אז מה אם פרופסורים מסויימים דחו רעיון זה.כל רעיון חדש זוכה לברכתם של פרופסור זה או אחר?כרגע הרעיון עבר ניסוי ראשוני,תנו להם לנסות אוליי יצליחו. הרי הטכניון נחשב לגוף בעל יכולולת טכנולוגיות גבוהות במיוחד,גוף מאוד מוערך בעולת הטכנולוגי,והוא עמוק בעניין.אז רדו מהעץ כרגע לא גזלו מכם אגורה שחוקה,ואתה שמעוניין כבר בתביעה ייצוגית,תתבייש לך!!!! רון | 07.10.09 (ל"ת)
113. מעתה, יש לחשב את אגרת הרישוי לרכב, לא לפי נפח מנוע, אלה ביחס הפוך למשקל הרכב ... דני | 06.10.09 (ל"ת)
112. לא ברור איך זה מסתדר עם החוק השני של התרמודינמיקה האנרגיה הזאת צריכה לבוא מאיפשהו - היא באה מהמכונית. מהכתבה לא ברור אם מדובר בייעול אנרגטי - אנרגיה שהיתה הולכת לאיבוד בכל מקרה - או במשהו שיקח מעט אנרגיה מכל מכונית - ולמעשה מדבור בבזבזוז אנרגיה. לא דיברו כאן גם על EROEI - כמה אנרגיה נדרשת כדי להקים כביש כזה, שלא לדבר על שיפוץ כביש קיים - לעומת כמה אנרגיה מוחזרת - או תוך כמה שנים נקבל בחזרה את האנרגיה שהושקעה בכביש. בכל מקרה מדובר בקוריוז - הכמות שמושקעת במכוניות כל כך גדולה - 20% מסך הצריכה אצל תושב מערבי ממוצע - שמדובר במשהו לא משמעותי - אם נעביר חלק גדול מהאוכלוסיה לאופניים ולרכבות, ונקרב את המגורים למקום העבודה נחסוך כ20% מהאנרגיה שלנו - היות ותאורה משמשת רק אחוזים בודדים מצריכת האנרגיה (כ2%) אפשר להבין שמדובר במהלך הגיוני יותר מבחינה אנרגטית. (הנתונים מתוך הספר "אנרגיה מתחדשת ללא האוויר החם). האזרח דרור | 06.10.09 (ל"ת)
111. כבר קראתי על הרעיון הזה לא מזמן זה קיים ככבישי זכוכית בארה"ב ונמצא שם בניסויים , זה לא ממש רעיון חדש לחלוטין. תל אביב | 06.10.09 (ל"ת)
110. זה לא אנרגיה בחינם הסבר קצר: האנרגיה המתקבלת מהגבישים הפיזואלקטרים המוטמנים בכביש באה בעת דחיסתם. דחיסה זו פירושה תנועה מעל ומעבר לדחיסה הנגרמת באספלט בעת הנסיעה ברכב. מנוע המכונית נדרש להתגבר על דחיסה זו ומכאן צריכת דלק מוגברת. דומה הדבר למעבר בבוץ בו נדרשת אנרגיה נוספת לשמירה על מהירות קבועה. המתקן המוצע בפירוש גונב מאיתנו אנרגיה. מי זוכר את ההמצאה של מוסנזון? גילבסקי | 06.10.09 (ל"ת)
108. שישימו את הפאים הפיזואלקטאים בגלגלים ויפיקו חשמל עבור האוטו. אם זה עובד - אני קוגלגר. לוג | 05.10.09 (ל"ת)
107. פרפטום מובילה רעיון אווילי כפי שכתבו קוראים אחרים- אין יש מאין ואני מצטרף לכותב (7) בתביעה ייצוגית על שגונבים ממני אנרגיה וזמן נסיעה במכוניתי. הטכניון ירד מהפסים זח | 05.10.09 (ל"ת)
106. nonsense To those that claim that it harvests energy that would have been lost on heat: The heat results from friction, which remains same regardless of the generators. The energy comes at the expense of the cars. engineer | 05.10.09 (ל"ת)
105. חוק שימור האנרגיה שאין "יש מאיין" ולכן האנרגיה על חשבון הדלק הנוסף ששורפים. מוטי | 05.10.09 (ל"ת)
99. יש רעיון אחר דומה מאוד בתפיסה כדי לא לשלם עבור דלק בכלל - חובה לקרוא נכנסים לתחנת הדלק ושולאים "כמה עולה טיפה אחת של דלק " אז המתדלק יגיד לכם "חינם" אתז תגידו לו "מצויין טפטף לי פול " אלי | 05.10.09 (ל"ת)
97. אם זה לוקח אנרגיה מהרכב - התקינו בירידות כך זה יבלום במעט את כל הרכבים וחסוך מהשימוב בבלמים איך זה? tkh | 05.10.09 (ל"ת)
96. חשמל על חשבון הנהגים בזבוז......אני לא מאמין שמישהו חושב שהפרויקט הזה חכם.... לכל החכמים שחובשים שאנרגיה היא לא מהכסף שך הנהגים אז לא.... הפרויקט הזה בא לפני פרופסורים מהפקולטה להנדסת מכונות בטכניון והם דחו אותו כי הוא סתם אידיוטי .... אז החליטו מישהו בפקולטה לאוורנאוטיקה לאמץ אותו..... כל הרעיון הוא לצור חשמל לפי המשקל של אותו כלומר הכביש יותר רך ואז קשה יותר לעבור אותו ואכן מבזבזים יותר דלק..... מה שיותר גרועה שכמות הדלק שאתה תבזבז ליצור תוספת האנגיה לעבור את הקטע הסוים לא תונצל כולה כי המערכת לא 100% נתילות ובסוף כולם מפסדים פי כמה כי גם לאגור החשמל הזה גם גורם להפסדים מה שמוביל ליותר הבזבוז ואז אולי בסוף מנצלים רק חלק קטן מתוספת האנרגיה שהנהגים משקיעים..... באמת חכמים כולם צריכים לחזור לכיתה יב ללמוד הכל מחדש..... מהנדס מכונות | 05.10.09 (ל"ת)
95. 82, האם אתה משלם על הזיהום שאתה מייצר? על הקרקע שמתבזבזת בשביל לבנות לך כבישים? אין לך זכויות אינסופיות בלי חובות. אין ספק שהמפתחים יצטרכו להראות לציבור את כל הנתונים ולהפריך את הטענות שעולות כאן, אך גם אם יקחו לך את האנרגיה הקדושה שלך זו החלטה לגיטימית של מדינה. סגנון החיים שלך מזיק, ואתה צריך לשלם על כך. בקיצור, סע בתחבורה ציבורית! הנוסע באוטובוס | 05.10.09 (ל"ת)
93. מה עם קרינה אלקטרומגנטית מסרטנת על הכביש? קרינה אלקטרומגנטית היא קרינה מאוד מסוכנת שחודרת אפילו קירות ומאוד מסרטנת בחשיפה ממושכת (מספר שעות) וגבוהה. קרינה כזאת נגרמת מגנרטורים של חשמל והיא מאוד מסוכנת. הם מישהו בדק אם כל עניין יצירת החשמל הזה יכול להיות מסוכן לנוסעים בכביש? עזרא | 05.10.09 (ל"ת)
92. לא חדש , כבר מדברים על זה כמה שנים, חבל שהממשל לא יתן לזה לקרות כל החלופות של אנרגיות "יש מאין " כבר קיימות שנים ולא נותנים להם לצאת החוצה כי זה יהווה בעיה למונופוליסטים הגדולים , חברות חשמל ונפט.. (סיבות כל המלחמות, כמעט ..) בכל אופן כבר דובר על זה וגם על יצירת אנרגיה על מדרכות בצורה דומה מדריכות רגליים של אנשים במקומות הומי אדם . יצירת אנרגיה מגלי ים ועוד ועוד.. באמת מעניין למה זה לא יוצא הא??? דבה | 05.10.09 (ל"ת)
91. יאיר מ-72: איך אתה מתבטא!?! וגם הסבר, פרט ונמק ! התגובה ממש לא מתאימה למי שמתיימר לסתור תגובות כאן. לפי מה שאני יודעת (ובדקתי את זה גם עם אחי המהנדס) אם נוצר חשמל זה ע"ח משהו, אחרת פשוט נוכל לשים משקולת קבועה על התאים. כדי לבחון ננסה את הכיוון ההפוך, למשל סיוע לתנועה ע"י סולנואידים קטנים לאורך קטע שמקפיצים את הרכב להקטנת החיכוך או מסוע גלילים שמניעים אותו קדימה כדי שיצרוך פחות דלק. וכמובן אני מתנצלת אם המילה "גנבה" שהשתמשתי בה פגעה במישהו. תלמידה בחופשה | 05.10.09 (ל"ת)
90. יש פיתוחים גם לכביש שייצר אנרגיה תרמית יש המון כבישים בעולם שרוב היום סתם מתחממים ופולטים חום לסביבה תחשבו על מערכת לניצול החם הזה ללא צורך בהפקעת שטחים ותראו איזה מדהים אסף | 05.10.09 (ל"ת)
89. כך גונבים דלק מבעל הרכב הרי האנרגיה אינה נוצרת יש מאין. בכדי שתהיה יציאת חשמל בסופו של תהליך חייב מישהוא להפעיל אנרגיה בכניסה. האנרגיה הזו "נגזלת מבעל הרכב. ניצול נכון של רעיון כזה צריך להיות שרק במהירות מעל המותר באותו אזור הנהג "יענש" בתחושת מכה (BUMPER) ואנרגיה זו תנוצל בלבד. נחום נחום גולדנברג | 05.10.09 (ל"ת)
88. יאיר מ-72: איך אתה מתבטא!?! וגם הסבר, פרט ונמק ! התגובה ממש לא מתאימה למי שמתיימר לסתור תגובות כאן. לפי מה שאני יודעת (ובדקתי את זה גם עם אחי המהנדס) אם נוצר חשמל זה ע"ח משהו, אחרת פשוט נוכל לשים משקולת קבועה על התאים. כדי לבחון ננסה את הכיוון ההפוך, למשל סיוע לתנועה ע"י סולנואידים קטנים לאורך קטע שמקפיצים את הרכב להקטנת החיכוך או מסוע גלילים שמניעים אותו קדימה כדי שיצרוך פחות דלק. וכמובן אני מתנצלת אם המילה "גנבה" שהשתמשתי בה פגעה במישהו. תלמידה בחופשה | 05.10.09 (ל"ת)
86. חדש בישראל - טוקבקיסטים הפולטים שטויות אה,בעצם זה לא חדש..... רעיון גאוני, מקווה שהיישום לא יקר מדי כפי שכתב אחד המגיבים. יא | 05.10.09 (ל"ת)
85. העלויות בלתי סבירות אם ניקח בחשבון שצריך להרוס כבישים ולשתול את הגנרטורים ולאחר מכן לסלול כביש מחדש, והאם בדקו את אחיזת הרכב? אור | 05.10.09 (ל"ת)
84. 26 המוצלח מציע להפיק חשמל במקום לתקן את המהמורות אין ספק שכביש משובש דורש יותר אנרגיה. ככל שהכביש חלק יותר וקשה יותר כך קטנה צריכת הדלק. אם הכביש החשמלי יהיה רך יותר ע"מ לייצר חשמל זו אינה אנרגיה מבוזבזת. המאמר לא נותן מספיק מידע לגבי שאלה זו amir | 05.10.09 (ל"ת)
83. ל - 26: לאלתר פרס נובל על פרפטאום מובילה ! זה בדיוק כמו לעגל אגורות בסופר או להשלים שיחה סלולרית לדקה השלמה למעלה - אכן בן אנוש לא מבחין בתופעה, אבל זה לא אומר שאינה קיימת וניתנת למדידה ! ההצדקה היחידה למשהו כזה היא להפעלת ציוד חיוני כמו תאורת אזהרה, רמזור או בקרה כלשהיא במקום שאין בו גישה לרשת החשמל וגם זה לטעמי ברשיון כלשהוא של משרד ממשלתי, בפיקוח נציגי ציבור ובשקיפות כולל מפות ורשימות. מעגל אגורות בסופר :-) | 05.10.09 (ל"ת)
82. אנרגיה שאני מייצר שייכת לי. ברגע שמישהו תובע/מנצל אותה לצרכיו, שישלם על כך. ולא - זכותי לבזבזה. וכי יעלה על הדעת שיניחו על בניין המגורים שלי שלטי פרסום ויפיקו מהם רווחים חינם? שאשב כל היום בבית הקפה לפגישות עבודה חינם? שהשכן הגאון שלי ינצל את הליכתי על ההליכון ויפיק חשמל לביתו? מקובל בעולם: כשאני מייצר עבודה (או אנרגיה) עבור מישהו אחר אני מקבל תמורה כספית - משכורת. מישו | 05.10.09 (ל"ת)
81. כביש שמייצר חשמל אבל אין חשמל ביום כיפור... עם אנו תלוים במכוניות קחו בחשבון שלא היה חשמל ביום כיפור....איך זה....אה...? אלברטו | 05.10.09 (ל"ת)
80. יותר פשוט לשים בפקקים גנרטור עם מנואלה , ולבקש מכל נהג לסובב אותו במשך דקה בצורה זו נשיג חשמל בצורה זולה, ללא פתיחת הכבישים והטמנה של צינורות גמישים מתחתם. ננצל את כוחם של הנהגים, וגם הקלוריות שיגרעו מהם יעזרו להם לדיאטה. מאחר והמצאתי זו הינה גאונית, אני תורם אותה לעירית רמת גן עם המנורה של מרידור , ולתפארת מדינת ישראל. כתמלוגים, אני מבקש רק אישור לפתוח תחנת "גזלן" ליד הגנרטור כך שכל מי שירצה לאחר המאמץ לקנות סנדוויץ או שתיה , יקנה אצלי. מרי | 05.10.09 (ל"ת)
79. ל - 26: לאלתר פרס נובל על פרפטאום מובילה ! זה בדיוק כמו לעגל אגורות בסופר או להשלים שיחה סלולרית לדקה השלמה למעלה - אכן בן אנוש לא מבחין בתופעה, אבל זה לא אומר שאינה קיימת וניתנת למדידה ! ההצדקה היחידה למשהו כזה היא להפעלת ציוד חיוני כמו תאורת אזהרה, רמזור או בקרה כלשהיא במקום שאין בו גישה לרשת החשמל וגם זה לטעמי ברשיון כלשהוא של משרד ממשלתי, בפיקוח נציגי ציבור ובשקיפות כולל מפות ורשימות. מעגל אגורות בסופר :-) | 05.10.09 (ל"ת)
76. אם זה כזה משתלם, שימו את זה בכביש 6. במקום לשלם אגרה משלמים באנרגיה..... אם זה כזה משתלם, שימו את זה בכביש 6. במקום לשלם אגרה משלמים באנרגיה..... מפוזר | 05.10.09 (ל"ת)
75. הייתה כתבה על כביש סולרי שמייצר חשמל לפני כמה שבועות... מעניין איז פרוייקט יצליח - זה של הטכניון, או זה שמפתחים באה"ב. סחטיין למפתחים. כן ירבו רעיונות כאלה. דן | 05.10.09 (ל"ת)
72. לתלמידה בחופשה ולכל החוכמולוגים. נכון גונבים ממך אנרגיה, גם העולם גונב מההורים שלך את הפחמן הדו חמצני שהרכב שלהם פולט כשהם נוסעים בו תארגני ייצוגית ביחד עם הבחור מהירח. אה כן שכחתי גם הנפיחות שאת משחררת העולם לוקח לעצמו ולא נותן לך בתמורה כלום חוץ מסירחון. יאיר | 05.10.09 (ל"ת)
71. זאת היא גניבה של אנרגיה מהרכבים והלאת צריכת הדלק של המכוניות נראה לי שיהיה יותר זול , לדרוש שקל מכל בעל מכונית שעובר על הכביש , וליצר בכסף זה אנרגיה חשמלית בנצילות הרבה יותר גבוהה. כמובן יש לאפשר למי שלא רוצה לשלם , לעשות זאת. אלי | 05.10.09 (ל"ת)
70. תהיו בטוחים שהפקת חשמל בדרך הזאת עולה פי כמה עשרות מאשר בשריפת פחם רעיון נחמד ומגניב, אבל נשמע כאילו בניית התשתית והאחזקה שלו יקרות מדי... אריה | 05.10.09 (ל"ת)
69. עושים על חשבוני כסף!חצופים!אם הם יתרמו את הכסף אזי אני מוכן לנסוע על הכביש אם לא אז אני לא אסע על כביש גהה בקטע הזה | 05.10.09 (ל"ת)
67. קצת סדר אף אחד לא גונב שום אנרגיה מאף אחד אחר. הכביש לא יותר "גמיש" או שום דבר כזה. ממילא אנרגיה משתחררת. בד"כ היא הופכת לחום שנטמע באדמה. עכשיו הופכים אותה לחשמל. זהו. צריכת הדלק לא משתנה בשום צורה. אז תשתקו, מגעילים. חוסר השכלה בפיזיקה | 05.10.09 (ל"ת)
66. יש כבר טכנולוגיות אחרות-יותר טובות כמו כביש סולארי בטכנולוגיה זו,כבישים סולאריים ממירים את אנרגיית השמש לחשמל,אך כמו כל החלטה במדינת ישראל,כל מערכת שעולה יקר עכשיו,אך מבחינה עתידית בריאה יותר ומשתלמת-תדחה על הסף ! הדבר היחיד שצריך להתחיל בהמרתו-זה את כל חברי הכנסת,באנשים עם קבלות כמו בהיי טק אלי | 05.10.09 (ל"ת)
65. נמאס כבר מטרנד הרוחניות והאנרגיות לא נראה לי שבנו כביש בהרכב חסכוני יותר ואת ההפרש לעומת כביש רגיל מנצלים, אלא רק מוסיפים לכביש רגיל רכיבים שמוסיפים התנגדות. מיהם אותם "מהנדסי הטכניון" ??? אפשר בבקשה לפרט את שמותיהם? האם הכוונה היא למהנדסים בוגרי טכניון או מטעם הטכניון? אם מהנדסים מטעם הטכניון - הייתי מצפה לקבל תגובה מהטכניון עצמו למה שילמתי 4 שנים ולימדו אותי פיסיקה לא נכונה. ירון | 05.10.09 (ל"ת)
62. הרעיון מגניב. האם לא ניתן ליישם בכיוון ההפוך? ז"א להפיק חשמל מהתנועות ברכב עצמו? כל מה שצריך זה להמיר את התנועה הקוית שבין ציר הגלגל (הכביש) לבין גוף הרכב במיקום אידאלי מבחינת היחס בין אורך מהלך לכח - לתנועה סיבובית, ואז ניתן להשתמש באנרגיה הזו לצרכים שונים כמו החזרת הכח לטובת צרכי האנרגיה של הרכב. ניתן להשתמש באנרגיה הזו באופן מיידי או דחוי באופנים שונים כמו חיסכון בדלק \ תוספת כח \ הפעלת מערכות. כמובן שיהיה צורך לכייל את מתלי הרכב באופן שונה מכיוון שלמעשה הבוכנות הללו תתפקדנה כבולמי זעזועים בעצמן. אגב לכל אלה שכבר רצים לתבוע את המיזם המעניין שבכתבה, אם יהיה מותקן לכם מכשיר כזה ברכב, הגנרטורים התת כבישיים ככל הנראה לא יפיקו כמעט אנרגיה ממנו. הנה הסתדרתם בחיים... רונל | 05.10.09 (ל"ת)
61. גימיק בלתי כלכלי כמויות החשמל המופקות זעירות, ועל המחיר לא מדברים, כי אין על מה לדבר. כדי שזה יהיה ממשי לא מספיק שיעבוד - צריך גם שיהיה כלכלי. יעקב | 05.10.09 (ל"ת)
60. כדאי שישתמשו בחשמל המופק לתאורה בצידי הדרכים / כבישים ככה אולי יהיו פחות תאונות דרכים ורד | 05.10.09 (ל"ת)
59. דרכים פשוטות וזולות יותר שבאמת חוסכות יש דרכים פשוטות וזולות יותר שבאמת חוסכות חשמל, ויהיו זולות יותר לתפעול. למשל, על ידי הפעלת התאורה בדרכים רק כשרכב עובר בהם - מספר מאות מטרים קדימה, בתאורה שתלך ותגבר ככל שהמכונית קרובה יותר. אם הנורות יהיו של LED הכיבוי וההדלקה גם לא יפגעו באורך חיי הנורה. דרך זו לא דורשת כמעט התקנות ותשתיות, ובודאי לא דורשת פתיחת הכביש. רון | 05.10.09 (ל"ת)
58. אין יש מאין נראה לי שמישהו עובד עלי... האנרגיה שהגיעה למערכת החדשה באה מהרכבים עצמם. אין יש מאין. כל קילוואט חשמל שנאגר במערכת הוא על חשבון דלק שנשרף במכונית. בסך הכל המכשיר "גונב" אנרגיה מהרכבים. אני הנהג קניתי דלק וחלק, אומנם חלק קטנטן, אבל זה שלי נלקח ממני. בואו נראה איך המפתחים מתמודדים עם טענה זו.... שרוליק | 05.10.09 (ל"ת)
57. היום האנרגיה מבוזבזת בכל מקרה בכביש! מעצם הנסיעה של המכונית, מועברת אנרגיה רבה לכביש, ואנרגיה זו לא מנוצלת כלל כיום, החל מחיכוך הגלגלים, ללחץ שמפעילה המכונית על הכביש ואנרגיית הדחף והמומנט. בחו"ל מפיקים היום המון אנרגיה ממשאב שלא היה מנוצל שנים קודם לכן: הרי געש (אנרגיה גיאוטרמית) וזה עושה המון שכל, שכן מדובר במשאב אנרגיה זול מאוד וטבעי. פה אמנם לא מדובר על משאב "טבעי" במקורו אבל מדובר במערכת כבישים המבזבזת אאנרגיה רבה.. DriveMeCrazy | 05.10.09 (ל"ת)
56. שיטה שניסו אותה בעבר את השיטה הזאת כבר ניסו בעבר, אך בהבדל קטן. אז הגנרטורים מוקמו תחת במפרים שפוזרו לאורך הכביש, דבר שהכביד על התנועה והאיט אותה. בנוסף לכך בעלי רכב התלוננו על נזקים ברכבים. כנראה שזה המשך מנסיון הקודם. יש לי רק הערה אחת. אל תפרסמו באיזה כבישים מדובר, כי הגנרטורים לא ישרדו ראובן | 05.10.09 (ל"ת)
54. אם אפשר היה להפוך לחץ לחשמל, הרי שכל משקולת הייתה מקור אינסופי לאנרגיה וזו הפרה של חוק שימור האנרגיה. בשביל להפוך לחץ לאנרגיה הרכבים צריכים לשקוע. אבל אז האנרגיה לא חינמית, כי התשלום עליה יהיה כאשר הרכבים יטפסו חזרה. מישהו דיבר על רעידות - זה לא מוזכר בכתבה (הכתבה מדברת על לחץ). ואפשר לסדר כביש שירעד יותר, וגם זה יבוא על חשבון הדלק. אני מסכים על כל התגובות שטוענות שהנהגים יישלמו על החשמל. אבל בישראל, מי תמיד משלם על הכל? ז"א | 05.10.09 (ל"ת)
53. עוד כסף לחכ"ים לשרים ולמושחתים. נראה לכם שהאזרחים יהנו מזה ? אפילו לא אגורה ! אור | 05.10.09 (ל"ת)
51. יופי של רעיון - זה הכיוון שצריך ללכת לפיו ולא בצורה של מסי בצורת ושאר טריפות ונבלות אבי | 05.10.09 (ל"ת)
49. ל - 26: לאלתר פרס נובל על פרפטאום מובילה ! זה בדיוק כמו לעגל אגורות בסופר או להשלים שיחה סלולרית לדקה השלמה למעלה - אכן בן אנוש לא מבחין בתופעה, אבל זה לא אומר שאינה קיימת וניתנת למדידה ! ההצדקה היחידה למשהו כזה היא להפעלת ציוד חיוני כמו תאורת אזהרה, רמזור או בקרה כלשהיא במקום שאין בו גישה לרשת החשמל וגם זה לטעמי ברשיון כלשהוא של משרד ממשלתי, בפיקוח נציגי ציבור ובשקיפות כולל מפות ורשימות. מעגל אגורות בסופר :-) | 05.10.09 (ל"ת)
48. ל-3, כן, והם גם לא מזכירים שהגנרטורים כנראה מייצרים קרינה אלקטרומגנטית מסוכנת שמגיעה, מין הסתם, גם לנוסעים במכוניות. שטויות, גם יצרני ומשווקי המכוניות ההיברידיות למיניהן לא הזכירו את העניין. כנראה שהם "שכחו". במדינת החלם הזאת, אני בטוח שהם לא חשבו שיש להרחיק מספיק את הגנרטורים מהכביש. ושיש לסמנם, ולהתריע בעזרת שילוט שיש לשמור על מרחק מספיק מהם. תודה לאל שיש בכל זאת במדינה הזאת כמה צדיקים בסדום, שמודעים גם לדברים שמעבר, ומתריעים בפני מחדלים ועוולות. במדינת החלם הזאת אין טוב בלי רע | 05.10.09 (ל"ת)
47. הלו הלו אני דורש החזר כסף יש לי משאית חלוקה שמועמסת בבשר. אני עושה המון לחץ על הכביש ואני מייצר חשמל. מה יוצא לי מזה? יש תמורה בתלוש? תחזירו את הכסף !!! פרנקו | 05.10.09 (ל"ת)
46. מדהים כמות התגובות המטופשות בסגנון "עשו לי גנבו לי" כל הכבוד לממציאים! בהצלחה בהמשך. אלברט | 05.10.09 (ל"ת)
45. לא מבין את המגיבים החכמים פה ?! ברור שאין פה "יש מאין"... האנרגיה הנאגרת היא אנרגיה מבוזבזת שמושקעת בלאו הכי ע"י המכוניות... מדובר פה על ניצול אנרגיה מבוזבזת - ותו לא. ניר | 05.10.09 (ל"ת)
44. סוג כזה של טכנולוגיה, לא יכול לעמוד בפני עצמו. רק כביש שישלב בתוכו אגירת אנרגיה מהשמש + איסוף אנרגיה מהרכבים הנוסעים עליו, יצדיק את עצמו כלכלית ויביא למהפכה אמיתית בשוק האנרגיה. אבי | 05.10.09 (ל"ת)
43. שכל רפה אך עיניים גדולות כל מי שהסביר למעלה ש"אין יש מאין" ושעכשיו אפשר לתבוע ייצוגיות וכדומה, שכח דבר פשוט - האנרגיה מיוצרת גם היום ומתבטאת בחימום של האספלט ובלחץ עליו. הלחץ נבלע בשכבה שמתחת לאספלט מצד אחד ומצד שני גורם גם לשחיקה של האספלט. להערכתי הרכב לא מוציא קלוריה אחת יותר ממה שהוא מוציא בכביש רגיל. כל אלה שמחפשים להתעשר על המצאות של אחרים חפשו לכם מקור התעשרות אחר. מרק | 05.10.09 (ל"ת)
42. ביטלו את חוקי הפיזיקה ? שיוכיחו שההמרה לא מתבצעת על הגדלת כמות האנרגיה שנצרכת ע"י המכונית על אותו קטע כביש. לחילופין, שיוכיחו שהאנרגיה המומרת לחשמל היתה ממילא הופכת לחום או שחיקה של הכביש/צמיגים. אבי | 05.10.09 (ל"ת)
41. למי שלא הבין, זו גניבה מציבור הנהגים חד וחלק ! תביעה ייצוגית כאן היא מחויבת המציאת! אחד שמבין | 05.10.09 (ל"ת)
40. אילו ישראלים מכוערים לכל מי שמתכוון לתבוע ייצוגית וכד',לידיעתכם,על העניין יחול הכלל "זה נהנה וזה אינו חסר". אתם נוסעים על כביש בחינם והלחץ של מכוניתכם על האספלט מתורגם לחשמל. אילו יכולתם להנות ממנו בעצמכם,אתם צודקים. אבל אתם לא. לכו לכל הרוחות. מגעילים. ירחמיאל | 05.10.09 (ל"ת)
39. די לטפשות!!! תפסיקו לחשוב שעובדים עליכםכל הזמן!!! צריכת הדלק לא אמורה להיות מושפעת מהכביש הזה , מה שהפרויקט הזה עשה זה פשוט לנצל את האנרגיה המכנית ולהפוך אותה לחשמלית ( להערכתי בעזרת גבישים פיאזו -אלקטריים) , מה שכן צריך לראות מה הנצילות החשמלית , ביחס לעלויות הייצור של החומרים האלו. אני מניח שעם טכנולוגיות הייצור המתקדמות של היום זה אמור להיות משתלם. לגבי הרווח הכספי , מי נראה לכם משלם על התאורת רחובות ???? אתם משלמים על זה עם המסים שלכם. מי מממן את חברת החשמל ??? אנחנו . אם מצאו דרך חדשה ויעליה להפיק חשמל יש לנצל אותה עד תום. יניב | 05.10.09 (ל"ת)
38. תגובה ל-26 כל הכבוד על התגובה החכמה! סוף סוף מישהו ענה לכל ההדיוטות שמנסים פה לעורר מהומה על כלום. | 05.10.09 (ל"ת)
37. חשמל על חשבון הנוסעים-באמת חושבים שהם חכמים הפרויקט הזה בא בפני פרפוסרים בטכניון לפני כמה שנים והם דחו אותו.... עקרון פיזיקה פשוט האנרגיה לא מיוצרת היא רק מועברת .... ואכן לפי הפטנט הגאוני הנסיעה על הכביש גורמת לנהגים ליצור לבזבז יותר אנרגיה בנסיעה כדי משרד התחבורה יאגורה במצברים אחרי כל הבזבוזים....באמת עוד פעם חושבים שהם חכמים.... ג'ורג' המהנדס | 05.10.09 (ל"ת)
36. מי כותב את התגובות האלו איזה שטויות כותבים כאן, המערכת לא גוזלת שום אנרגיה מכלי הרכב היא לא מאטה את המכוניות ולא כלום הרכב עובר יש לו משקל ומהירות הדבר יוצר אנרגיה שבד"כ נבלעת באדמה ועכשיו ישתמשו בה ליצירת חשמל- זה לא "יש מאין" זה ניצול יעיל של אנרגיה שאחרת מתבזבזת.. בעלי המכוניות רוצים לחסוך באנרגיה תקנו מכוניות קלות יותר . אסף | 05.10.09 (ל"ת)
35. כולם שכחו את חוק שימור האנרגיה? אם יחובר גנרטור, זה אומר שעל קטע כביש זה המכונית תצטרך לבזבז יותר אנרגיה (אולי ב10 מטרים לא יורגש, אבל בקטע של קילומרים בתנועות יומיומיות - נבזבז יותר דלק. הדרכים היחידות הן לנצל אנרגיה שממלא מבוזבזת - כמו חום מחיכוך או לחבר גינרטור כאשר בולמים - וממלא רוצים לאבד אנרגיה אלי | 05.10.09 (ל"ת)
34. מדובר בחומרים השייכים למשפחת גבישי הפייצו חומרים הפולטים אנרגיה חשמלית כשמפעילים עליהם לחץ (ומשמשים בין היתר במציתים שלכם שבהם יש כפתור ולא גלגל חיכוך). אין בכל סיכון ואין בכך כל שינוי בחוויית הנהיגה, אם כי הם יקרים יחסית. אבי | 05.10.09 (ל"ת)
33. לכו תלמדו פיזיקה הרכב גם ככה מפעיל לחץ על האספלט, פשוט האספלט לא עושה עם הלחץ הזה כלום, פרט להוצאה שלו כאנרגיית חום או רעש, החומר שהם משתילים מתחת לאספלט - יכול. נו באמת | 05.10.09 (ל"ת)
31. לכל המתלהמים והמקופחים בפוטנציה תרגעו, זה בסה"כ שימוש באנרגיה שאלמלא המערכת היתה הופכת לחום ולרעד של הכביש. זה כמו לנצל את האנרגיה שמשתחררת בעת בלימה לצורך הטענת מצברים, כפי שכבר נעשה במכוניות היברידיות רבות. אלעד | 05.10.09 (ל"ת)
30. יתכן שיש יש מאין לכל המגיבים הקודמים, במיוחד לתובע ... אני לא מבין בטכנולוגיה הזאת, אבל תקחו בחשבון שהמשקל של הרכב מייצר כמות עצומה של אנרגיה ע"י המהירות של הרכב והמהמורות של הכביש. כיום כל האנרגיה הזאת מתבזבזת על ידי בולמי הזעזועים של הרכב וחלק גדול נספג באדמה. אם הצליחו להעביר את הבזבוז הזה לחשמל, יתכן שאין השפעה כלל על ניצול הדלק של הרכב. כמובן שיהיה צורך לבדוק שאין השפעה כזאת. מישהו | 05.10.09 (ל"ת)
29. אם הרכב שלי מונע בחשמל אני מקבל טעינה חינם? זה בטוח גורם להאטה של הרכב ויעלה את צריכת הדלק | 05.10.09 (ל"ת)
26. העולם לא עובד כמו בבחינת בגרות בפיזיקה לא גונבים כלום ממשתמשי הדרך, כמות האנרגיה שהמכוניות יצרכו ע"מ לעבור את אותו קטע דרך תהיה זהה לחלוטין אחרי התקנת המערכת. כל הרעיון פה זה ניצול אנרגיה שבכביש רגיל מתבזבזת על חום ורעידות. העולם מוצף באנרגיה מבוזבזת וכל פתרון כזה מבורך. אלברט | 05.10.09 (ל"ת)
25. וכמה דלק הנהגים יבזבזו בגלל הגליות של הכביש? לא תואר מספיק על ידי אילו רכיבים האנרגיה המכנית תהפוך לחשמלית. לא אופתע אם רכיבים אלו מחזקים את תופעת הגליות בכבישים (תופעה קיימת שבה הכביש אינו מישור אמיתי אלא משטח שיש בו גלים) ולכן יגרמו לצריכת דלק גבוהה יותר. אדי | 05.10.09 (ל"ת)
24. וואלה יופיץ כל חומר מייצר חשמל. תכף אגסי ישתלט עליהם ויפיק חשמל למכוניות שלו בנסיעה לימון | 05.10.09 (ל"ת)
22. הכביש "זולל" דלק - הנהגים משלמים על החשמל שמיוצר אין דרך להפיק אנרגיה מכלום מה שקורה זה שנסיעה על כביש כזה זוללת דלק (הצמיגים עובדים יותר קשה עם הכביש) והאנרגיה מגיעה מצריכת דלק מוגברת לכל הרכבים שנוסעים בו זה בדיוק כמו להטיל אגרה על נסיעה בכביש הזה לפחות שיעשו את זה רק בירידות פיסיקאי | 05.10.09 (ל"ת)
20. הם יחזירו לנו את מחיר החשמל שאנחנו מייצרים כשאנחנו עוברים עם המכוניות על הגנרטורים שלהם? אייל | 05.10.09 (ל"ת)
19. אין יש מאין מזכיר לי את מרידור וברמן לפי הכתבה 1 קמ= 2500 בתי אב יש בארץ לפחות 1000 ק"מ של כבישים כלומר פוטנציאל ל-2500000 חשמל לבתי אב. לא הגיוני!!! שרלטנים!!! איציק | 05.10.09 (ל"ת)
18. זו בעצם גניבה של אנרגיה מבעלי המכוניות אם אני מבין נכון את שיטת הפקת החשמל הרי שנסיעת המכוניות והלחץ שהן מפעילות גורמות להפקת החשמל. אם במצב רגיל מכוניות היו משתמשות בכמות מסויימת של דלק כדי לעבור את קטע הכביש הזה הרי שהפיכת הכביש ל"גמיש" יותר כדי לגרום לנסיעת המכוניות להפיק חשמל תגרום לצריכת דלק גבוהה יותר על ידי המכונית באותו קטע (או להאטת הנסיעה, מה שיגרום לצריכת דלק מוגברת מייד לאחר היציאה מהקטע) וכל למעשה כל מכונית תורמת שתי טיפות דלק ומהן מופק החשמל. זה רעיון טוב אם מדובר באזורים ללא תשתית חשמל בהם צריך מעט חשמל לתשתיות כמו שילוט מואר אבל יש לזכור שמדובר בגזילת חשמל מבעלי הרכבים. אם זו לא השיטה אשמח לראות בתגובות תיקון לדברים שלי. דרור | 05.10.09 (ל"ת)
16. איזה קטע!! אלפרון לפני מספר שנים סיפר על משהו דומה בתוכנית אירוח וכולם צחקו ממנו, הוא אמר שבעתיד יוטמנו בכביש 4 ליד גבעת שמואל גלגלי שיניים כאלה (כהגדרתו) שכשרכב יעבור מעליהם הוא יניע אותם וזה ייצר חשמל, זה היה בתקופה בה הוא שקל להתמודד לרשות העירייה... ולחשוב שהפכו את זה למציאות, אני בטוח שהוא דרך אגב כנראה ידע על הניסוי הזה... Rריק | 05.10.09 (ל"ת)
12. המדינה לא תיתן לעניין לצאת לפועל מי יהיה פראייר שיממן את הכיס של המדינה? וישלם מס ביזוי על הדלק? | 05.10.09 (ל"ת)
11. יפה!!!! רעיון מעולה רק תפיצו את זה כמה שיותר שיתנו מענקים למי שמתקין את זה ואז לכבוש את העולם מיליון יתרונות על פני שימוש בתחנות כוח... יובל | 05.10.09 (ל"ת)
10. אין יש מאין בטבע, זה חייב לבוא ע"ח משהו או מישהו ואם נקצין זו בעצם גניבה ממשתמשי הדרך, ללא ידיעתם ולבטח בלי הסכמתם. אומנם במינון קטנטן אבל עקרונית זה נכון. האפשרות היחידה שזה כדאי למישהו היא כאשר זה מותקן ליד שלט "עצור" או "האט" בניצול חלקי של אנרגיית הבלימה. תלמידה בחןפשה | 05.10.09 (ל"ת)
7. אין יש מאין אין יש מאין , האנרגיה שנאגרת מהרכבים יוצאים מהרכבים. כלומר האנרגיה נוצרת על ידי הרכבים מה שגורם לכך שכל רכב תורם כמות אנרגיה קטנה וכמעט לא מורגשת . העיקרון ידוע ומיושם (לא ברמת הכבישים ) מזה שנים רבות באמצעות חומרים ההופכים לחץ לחשמל. מכיון שכך אני מוכן להיות הראשון עם יצוגית נגד אלה שימכרו את החשמל אבי | 05.10.09 (ל"ת)
5. האם האנרגיה המופקת לא באה על חשבון האנרגיה של הרכב עצמו? מפרטי הכתבה לא ניתן להסיק מסקנות. לא ברור האם האנרגיה המופקת לא באה על חשבון האנרגיה של הרכב עצמו. ואם כן אז מה הרווחנו? חלם יעקב | 05.10.09 (ל"ת)
חדש בישראל: כביש שמייצר חשמל
131 תגובות לכתיבת תגובה