אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.

אמריקה מתפוררת

38 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

38.
הכל עניין של השוואה:
אם אמריקה אומה בשקיעה, אז ישראל מדינת חצ'קון בשקיעה. בכלל, צריך לתת סיכוי לברק אובאמה ולקוות שישפר שם את הדברים, אבל בכל מקרה אם הייתי צריך להמר על איזו מדינה תעלם הרבה הרבה קודם: ישראל או אמריקה, אז ברור שישראל. התשתיות שלנו, גם באופן יחסי רחוקות ממה שיש להם. ואני אומר "יחסי" לא כי מדדתי כמה כבישים יש שם לאלף אלא כי אני מנסה לתאר לעצמי מה עומד לרשותו של האמריקני הממוצע מול מה שעומד לרשותו של ישראלי ממוצע מכל הבחינות. והאמריקני הממוצע לוקח בענק.
מי שהו | 19.10.09
36.
שטחיים, לא מדובר רק בכבישים ובהתרשמויות אישיות, סכרים קורסים, מי שתיה הולכים לאיבוד
בכמויות אדירות, צינורות ביוב קורסים ומציפים איזורים שלמים. המהנדסים מתריעים על מה שלא רואים בעיניים, אבל עוד מעט כולם ירגישו. כל אלה שסבורים שאפשר להתווכח עם דוח מקצועי, יגלו את האמת בקרוב. לאנשים יש נטיה לנהוג כבנות יענה.
מוהנדס | 18.10.09
35.
תשתיות ערכיות
התשתית לקיום ארוך טווח של חברה היא התשתית הערכית קודם כל ורק אחר כך התשתית הפיזית. ללא תשתית ערכית זו היהודים לא היו העם היחיד ששרד אלפי שנים (ללא כל תשתית פיזית). ארה"ב, למרות חסרונותיה הרבים, מושתת על ערכים של חיים, חופש וזכות החיפוש אחר האושר, ולפיכך לטעמי קצת מוקדם להספיד אותה כמעצמה.
איתי | 18.10.09
34.
הצנע לכת
אני גר כאן כבר שנתיים לצורך לימודים. הלוואי עלינו תשתיות כמו שלהם חוצמזה האתגרים וההשקעה הדרושה לתחזוק התשתיות שלהם לא דומות למדינת ישראל שצריכה לתחזק שני כבישים וחצי. זה לא שהכל מושלם כאן. אבל הם מדינה מפותחת וצערי אנחנו מדינה מתפתחת ורואים את זה כל יום. ומכאן ועד מסקנות בדבר נפילת האימפריה המרחק הוא גדול. אל תבנו על זה
נועם | 18.10.09
29.
כמה תשובות לתגובות ענייניות
א. ההתרשמות האישית שלי כמו ההתרשמות של כמה מהכותבים אינה העיקר. העיקר הוא הדוח של אגודת המהנדסים האזרחיים בארה"ב, המתבסס על ניתוח מקצועי אנליטי. הדוח חמור ביותר, כפי שצוין בתגובה מספר 10 בתשובה למגיב מספר 3. ב. אכן יש במסגרת חבילת התמריצים ליציאה מהמשבר, כפי שציינתי, הקצבה לעבודות תשתית, אולם על פי דוח המהנדסים, זו טיפה בים ביחס לצרכים הממשיים ולפיגור המצטבר בתחזוקה. ג. המאמר אינו עוסק בהשוואה לישראל, השוואה שאינה רלבנטית כי אם אמריקה ביחס לעצמה, כפי שהיתה ולאן היא הולכת. את דעתי על פיגור בתשתיות אצלנו, כבר חיוותי מספר פעמים בטור זה.
מיכאל תבור | 17.10.09
25.
זווית מעניינת מאוד
באמריקה אין ארכיאולוגיה ולכן הם אולי לא מרגישים מה עובר עליהם. לעומתם כאן נגלה עולם ומלואו למי שרק צועד על הקרקע. דרכים רומאיות למכביר, גשרים טורקיים שעדיין נוסעים עליהם, אמות מים מתקופת הורדוס והממלוכים, מבצרים מתקופת הצלבנים, ספינות טבועות נמלים ודרכי יבשה מכל התקופות, תותחים מתקופת נפוליאון, ערים מתקופת היבוסים: אז אך טבעי שנתבונן על אי אלה תהליכים ביתר הבנה. וכן, אמריקה מזה שנים בתהליך מואץ של שקיעה. המיחשוב והאינטרנט מסמנים את הצלחתה האחרונה להמציא את עצמה מחדש - אבל באופן פרדוקסלי גם את התקופה בה נשאב והתאדה כל הידע שלה אל יורשיה והשאירה נקיה מכל נכסיה. "The Crumbling of America" וגם "The Dumbing of America "
ארכיאולוג | 16.10.09
24.
לא מדויק
שלום, מי ששם לב לפרטים, רואה שמדובר באסונות מלפני שנים רבות. מאוד. באימפריה בת 300 מיליון איש יהיו תקלות, כמו שיש גם במדינות קטנות בהרבה (ישראל). מטבע הדברים, אם גשר באימפריה יש בו 8 מסלולים, והוא מתמוטט (לפני 32 שנה), אז יהיו הרוגים. 13 איש זה טרגדיה, אבל יחסית לגודל זה מזל. בארצנו הקטנה ו"המתקדמת" יש הרבה יותר אסונות וביחס לגודל האוכלוסיה, זה הרבה יותר נורא. בקיצור, רוב האסונות בכתבה קרו לפני עשרות שנים, וגם התקלה האחרונה המתוארת מלפני 6שנים, כתוב שתוקנה ב"שנים האחרונות". בקיצור, אנחנו עדיין בפיגור ניכר לעומת האימפריה ממערב, ועדיין יש לנו מה ללמוד, מהם לגבי תכנון ותחזוקה. אגב, במסגרת עבודתי אני מגיע לארה"ב לפחות פעם בחודש, ולא הבחנתי בשום התפוררות תשתיתית, אלא השיפור גובר הגורם לקנאה.
מירו | 16.10.09
23.
ל-6: או שלא היית בישראל או שלא היית בארה"ב
אנחנו נוטים להתלונן על מצב התשתיות בארץ ולחשוב שזה הגורם לתאונות כאן, אבל כשמסתכלים על הכבישים בארה"ב זו ההוכחה הניצחת שזו לא האמת. מצב הכבישים בארץ טוב בהרבה. הכבישים בארה"ב לא מוארים בלילות - בכבישים שאינם אוטוסטרדות ואין מספיק מכוניות שיאירו את הדרך זו ממש סכנת נפשות. בקעים בכבישים ממולאים באופן ספציפי - במקום סלילה חדשה, מה שהופך את הכביש לעקלקל ומסוכן יותר.
דע על מה | 16.10.09
20.
סבבה, רק מה הקשר למשבר
היה משבר ב-67? ב-83? נפילת הרשת ב-2003 היתה בגלל המשבר? טוב לדעת כי בפעם האחרונה ששמעתי אף אחד עוד לא הבין למה היא נפלה. רק בדבר אחד אתה צודק, הבעיות בקליפורניה היו בגלל המשבר. אבל לא הנכחי אלא הקודם, של אנרון. אתה מקבל כסף בשביל הקישקושים האלו? כי אני לא.
?? | 16.10.09
16.
אתה מדבר שטויות
לפני שבועיים חזרתי מחודשיים של טיול ברחבי מערב ארה"ב בהם 7000 ק"מ באוטו. מסאן פרנסיסקו עד יילוסטון והרוקיז. צריך להבין שבארה"ב יש הרבה יותר ק"מ כביש לבנאדם מאשר בארצינו וקשה לתחזק. אז נכון שלא הכל מושלם אבל המצב לא נורא אולי חוץ מבלוס אנג'לס שם הI15 (אתה נוסע על הברזל ולא על אספלט) עוד רגע מתפרק. זאת ועוד במהלך הטיול נסענו דרך מאות רבות של ק"מ בשיפוץ מאסיבי בעיקר של כבישים שכוחי אל בוואיומינג! אז אל נא לזבל ת'שכל.במיוחד שמאוד קשה לשפץ אוטוסטרדות סואנות בלב ל"א.
אביחי | 16.10.09
13.
גרתי בארה"ב בשנים 1973-74 כילד. חזרתי לראות את מקום מגורי והייתי בהלם!
גרתי בעיר באוקלהומה לפני כ 35 שנים. הייתי בטוח שלא אוכל לזהות דבר אחרי כל כך הרבה שנים. נדהמתי ששכונת מגורי לא השתנתה כלל! (זה לא שאז היא היית שכונה חדשה ..) הכבישים, הבתים שום דבר כלל לא השתנה ב 35 שנה! זה היה פשוט מדהים! מצד אחד זו היית חוויה לראות שוב את כל המקומות בדיוק כמו שזכרתי אותם... מצד שני, אז זה היה שיפור בתנאים לעומת התנאים בישראל. ואילו עכשיו זה הרבה פחות..
אריק | 16.10.09
12.
הפוך גוטה! הפוך!!
כל האימפריות החלו להזניח את תשתיותיהן כאשר הן הראו סימני התפוררות! סדרי עדיפויות שלטוניים שגויים, חולשת שלטון מרכזי (כולל "חולשה" כלכלית, בעיקר עקב קיטון בגביית מסים), הוצאות בטחוניות/צבאיות מנופחות - בחלקן הגדול בשל מלחמות/חזיתות רחוקות מאד מהבית - "הפסד" סמכויות לפרובינציות - כל אלו קדמו להזנחת התשתיות, או לכל היותר התרחשו במקביל, בבחינת "הא בהא תליא". איך שלא מסתכלים על זה ארה"ב היא אימפריה בנסיגה; יש סיכוי קלוש להתאוששות, אבל זה יוכל לקרות רק אם הם יזדעזעו כהוגן, ויתעשתו. וזה יקרה רק אחרי שסין תלמד אותם "איך בונים אימפריה", ויתנו להם בראש. מומלץ ללמוד סינית....(ולפוליטיקאים הישראלים כדאי מאד לחשוב על: "איך מסתדרים בעולם עם ארה"ב חלשה יותר, ומימשל שיש לו בעיות קשות הרבה יותר על הראש מאשר איזה מדינה ערסית ועצבנית באיזה שכונה במזה"ת"). גיזרו ושימרו לעוד 5-10 שנים.
אלטמן הקטן | 16.10.09
11.
America needs another 100 years of crumbling before it becomes Israel
Even with no investment at all, even after neglecting infrastructure for years, America is still America. What you count as "Ayalon" is a small town street here. Your "Kvish 6" is like a middle-town road here. When one road "crumbles" its still in better shape than "Kvish 4" and we have 2-3 other roads to choose as alternative. The "crumbling" America is still 100 years ahead of Israel and it's "jewish genius" mythology. Do you know why? Becase Israel is a socialist kibbutz!!
Yaniv | 16.10.09
8.
הכתב צודק ובגדול הייתי בניו יורק בסבאוי והוא במצב גרוע ביותר
יש שם רכבות שמגיעות לברוקלין ולקויינס שהמסילות מצויות גבוה ולא באדמה אתה עומד על הרציף וממש מרגיש הרציף כולו רועד בכל רוח ושבאה הרכבת הוא מתנדנד למטה אתה רואה את התמיכות של הרציפים רקובות האסון שם ממש בפתח ואם רכבת תיפול עם הרציף מגובה כזה כנראה זה יהיה 2 רכבות ביחד שזה יותר עמוס יכול להיות שם 300-400 הרוגים בקלות עד עכשיו אני בהלם גם מצב התשתיות די רע בלאס וגאס לאומת זאת המצב טוב בהרבה יופי של כבישים ומחלפים
גיא | 16.10.09
תודה, קיבלנו את תגובתך ונשתדל לפרסמה, בכפוף לשיקולי המערכת