אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.

בלעדי לכלכליסט - בדרך למגרש הגרוטאות: 4,000 מכוניות צה"ליות

41 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

37.
זה עוד כלום, יש אלפי טנקים בימחי"ם ששווים מילוני שקלים כל אחד
הטנקים האלה לעולם לא יסעו ולעולם לא ילחמו הם שווים מיליארדי שקלים רק בברזל ממנו הם עשויים, אבל כל אחד מהם מחזיק 2 רסרים וארבעה עובדי קבע, חשמלאי טנקים ומכונאי טנקים כולם בקבע יחד עם עשרות עובדי רסר בסדיר, הבנתם לאן כל הכסף הולך ?
רק לידיעה | 20.10.09
36.
כשאני הייתי שנה בקבע, היה "ספר רכב" - שמילאתי על כל נסיעה!
זה היה כשהמכוניות היו בבעלות משהב"ט ונשאו מספר "שחור". כל נסיעה היתה מדווחת. כל חריגה מטיפול היתה כרוכה בעונש (העמדה לדין, שלילת רכב צמוד וכו'). קשה לי להאמין שלא ניתן לנפק את "ספר הטיפולים" של כל רכב. איך יתכן דבר כזה? זה רק 6 שנים אחורה? מה עשו עם הרכב בסדנאות הללו? הרי הוא צרך חלקי חילוף (יש דיווחי לאי), עלה בשעות מכונאים (סדיר קבע או מילואים) שוודאי נרשמו, כי כל אחד כזה, צריך להצדיק מה עשה בסוף היום! אם הרכב עבר טיפולים או תיקונים במוסך "אזרחי", כזה שזכה במכרז, אז במוסך הזה (שוודאי קיבל תשלום ממשהב"ש - מכספי המיסים שאני משלם) יש תיעוד לכל תיקון או טיפול שעשו בו, ולמצבו המכני. יותר מזה: הצבא מעסיק שמאי רכב במילואים, בתחום של "גיוס רכב" בשעת חירום. מה הבעייה לקחת 100 שמאים כאלה, ליום מילואים אחד, כדי שבמהלכו יבדקו את כל המכוניות הללו (ונניח שיש 10 מכוניות לכל שמאי, ליום לבדוק? ביג דיל!), ואז יינתן דו"ח שמאי שהמדינה אחראית לו, לגבי מצבו של הרכב, במכירה! יותר מזה: אם הרכב "שוכב" במגרש ומפרקים ממנו חלפים, בזמן שהוא בצבא, הצבא צריך לפעול לשמירתו ולהעמיד לדין את האחראיים, כמו גם לתפוס את הגנבים. כל העסק מריח לי כמו קומבינה, שמיועדת לאפשר ל"מקורב", לגזור קופון שמן מאד, על חשבון כולנו. אם זה נכון, צריך לשלול מקצינים אחראיים (בדרגות סא"ל - ומעלה) בתחומי התחזוקה שעסקו בזה, את שכרם, ואת זכויות הפנשיב שלהם, אם הם גרמו לנזק כזה לרכוש. זה פשוט מושחת, ולא ייאמן.
עצבן לאללה | 20.10.09
33.
נו באמת אני מוכן לצכור אותן ביושר עבור צה"ל
עכשיו הם באמת כבר עברו את גבול הטמטם . רכבים לגריטה מקבלים לפי משקל בערך 400-450 לטון . הרכבים האלו לא יגיעו לשני טון במקרה והם ספוגים במים . אני מוכן למכור אותם תמורת 10% מההפרש בין 900 שקל (מחיר אופטימלי לפי אופציית גריטה ) למחיר המכירה . פרטיים ישלמו עבורם 5000-10000 שקל . סוחרים בוודאי ובוודאי . מישהו נרדם בשמירה במקרה הטוב . אולי יש אפילו לחץ של סוחר אולי של חברת ליסינג ?
אזר מודאג | 20.10.09
32.
הפיתרונות נתנו כבר בתגובות
ואני רק מוסיף שלעניין הגריטה נראת לי בצילה קומבינה עצבנית של עסקנים במשרד הביטחון שמוסיפה באמת נופך נוסף על תואר המידות של העוסקים בנוןשא במשרד הביטחון . הפיתרון הוא פשוט כפי שאמרו קודמי: 1. פתיחת המכרז גם לאנשיים פרטיים. 2. חשיפת ההיסטורייה. וההסתברות שכמות הרווחים בתנאים אלו יהיו גבוהים ביחס למכירה רק לסוחרים וכמו כן לגריטה.
אזרח  | 20.10.09
29.
אידיוט מי שקונה רכב מחברת ליסינג
פעם הצבא והמשטרה היו נוסעים ברכבים שלהם (ראה דוגמת הכתבה) ומוכרים אותם כיד שניה בעשרות אחוזים מתחת למחירון אבל לארונה לשמחתנו ולצערנו הם נוסעים ברכבי ליסינג מה שחוסך כסף רב למשלם המיסים אבל דופק את מי שקונה את הרכב מחברת הליסינג היות ויש מצב שהרכב שרכשת כרגע היה שנים רבות רכב מנהלה צהל"י ועשרות אם לא מאות חיילים נהגו בו (אם לא לומר ... אותו) ואפילו במקרה גרוע יותר ניידת משטרה כשרק אתמול היה לרכב היפה שרכת עוד גשר תאורה מהבהב על הגג (שימו לב שיש ניידות בליסינג עם מספרים צהובים)אז שלא יעבדו עליכם.
אחד שעבד בליסינג | 20.10.09
23.
חיילים משוחררים
צהל כמו צהל במקום לתת אתהמכוניות האלו ללוחמים בתשלומים במחיר טוב תהל עושה מכרזים ונותן את המכוניות האלו לסוחרים ומי אלו הסוחרים האלו ב99% הם ערבים שיש להם קומבינות מדינה של סתומים חייל עושה 3 שנים צבא תן לו את הנחמה הזאת הרי הוא נלחם בכל תנאי עבור המדינה !!!
שלומי | 20.10.09
20.
על חשבון הציבור
כמה שאלות עקרוניות 1. איך הרכב מגיע למצב הזה? האם זה בגלל חוסר אכפתיות ודאגה לרכוש ציבורי? גם רכב שעובר 10 ידיים של קצינים ונהגים יכול להיות במצב טוב במידה ויש מישהו שדואג לו. אבל- כשאין ספר רכב, אין מוסך שמישהו מקפיד מה קורה ועל מה הוא מחייב וכך הלאה - כי אז מגיעים למצב הז! 2. בטיחות - אם זה מצב הרכב שיוצא למכירה, אז מה היה המצב הבטיוחתי שלו לפני שיצא - האם יתכן שאיזה שהוא חייל/קצין נסע על רכב שאינו בטיחותי ולא אפילו נסיעה מינהלתית אחת! 3. עלות - בסופו של דבר לא חשוב האם זה רכב בבעלות משרד הביטחון או ליסינג - כי גם חברת הליסינג לוקחת בחשבון שהיא לא תפסיד בסוף העיסקה ומפחיתה את ערך הרכב בהחזרה לאפס - מה שחשוב הוא העלות הכספית והביזבוז הלא אכפתי - גם היתרון לגודל הולך לאיבוד והופך להיות בזבוז לגודל וכך הלאה וכך הלאה - איפוא הרפרנט במשרד האוצר שיושב (אולי) על התקציב ותפקידו לעשות מהומת אלוהים עם הסיפור הזה, איפוא המבקר הפנימי של משרד הביטחון ומבקר המדינה - כאשר הם אינם כי אז לא ישתנה שום כלום לא שאין לתת לקצין או נגד או יחידה רכב מינהלי - אולי אפילו חובה לתת! רבל אין הבדל בין רובה, מכונית, טנק או מטוס. בסופו של דבר זה כלי שניתן לצה"ל על חשבון הציבור וקימים לגביו שני כללים - 1. דין פרוטה כדין מאה גם אם היא לא שלך פרטי 2. שמור על הציוד כמו כלי הנשק האישי שלך כי יום אחד תזדקק לו.
אבי | 20.10.09
12.
מחירים מוגזמים
קניתי בעבר מכוניות במכרזי משטרה\משהבט. ההצעות לקנייה הם במחירים לא סבירים במיוחד במצב השוק הנוכחי.הצעות נמוכות נפסלות ועוברות למכרז הבא.אין שום הגיון שרכב עם עבר קשה כמו מכוניות צבא או משטרה יקבלו יותר מ25-30 אחוז מהמחירון שגם הוא למען האמת רחוק מהמציאות בשוק.כמו כן קומבינות וקשרים מבפנים עוזרות לסוחרים לדעת על איזה מכוניות כדי לשים הצעה ולכן כל המכרזים מכורים מראש לפעמים.אם היו נותנים לאנשים פרטיים את אותם הטיפים ומחירים סבירים היו מעיפים את המכוניות בקלות,אבל סוחרים שגם רוצים להרוויח דופקים את שוק המכרזים.
אבי | 20.10.09
7.
ושוב...איזה מדינה מפגרת...למה לגרוס במקום לחלק לעניים
פשוט לא ייאמן צה"ל...ששייך וממומן ע"י מיסים של אזרחי מדינת ישראל מחליט לגרוס את הכסף שלנו במקום להחזיר / לחלק אותו חזרה אלינו פשוט לא ייאמן, צריך להרים פה ייצוגית נגד שר הבטחון וצה"ל כאילו מה...חסר אנשים במדינה שזקוקים לרכב ובגלל המחיר נרתעים לקנות. רכב כזה במתנה יכול לשדרג משפחה באופן מדהים רק שקברניטי המשק שמזמן התנתקו מהעם, יושבים שם במרומים מנסים למכור דירות ב 30 מיליון ש"ח...כבר אין להם זמן יותר לחשוב על אזרחי המדינה העניים הם בטח בכלל שכחו שיש כאלו פה חחחחחחחחחחח וכמו שאמרתי שוב איזה מדינה מפגרתתתת חחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחח
שמשון הגיבור | 20.10.09
2.
שיתאמצו קצת הבטלנים. מדובר בעשרות מליוני ש"ח.
לעובדי משהב"ט יש משכורת ממוצעת של 18,000 ש"ח, ולא מסוגלים להראות ספר טיפולים ולא מואילים לתת לקונים לבדוק קצת את הרכב, שייצאו קצת מהמיזוג הבטלנים ויעבדו. ארבעת אלפים מכניות שוות כמה עשרות מליונים, זה הכל מיסים ממני, למה לזרוק את זה לזבל? למה?
אזרח שאיכפת לו | 20.10.09
1.
משרד הבטחון מונע מהציבור הרחב להשתתף במכרזים, זו הסיבה לכשלון המכרז.
במשך עשורים משרד הבטחון מכר את המכוניות לציבור הרחב וגם די הצליח בזה. אזרחים מהשורה, סוחרי רכב ומכונאים השתתפו במכרזים. עכשיו משרד הבטחון רוצה למכור את המכוניות במנות של 450 רכבים למכירה, זה למרות שידעו שאין סוחר במדינת ישראל שירים את הכפפה. ניראה שמשרד הביטחון טרח במיוחד להכשיל את המכירה.
 | 20.10.09
תודה, קיבלנו את תגובתך ונשתדל לפרסמה, בכפוף לשיקולי המערכת