אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.

משרד האוצר: "ההחלטה בדבר העלאת תעריפי הביטוח לרכב דו גלגלי היא של ענתבי ושטייניץ"

42 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

42.
מסכים אם 40 שני צדדים למטבע
לצערי הרב אני בתור נכה צה''ל שבקושי יש לו כסף ועוד נשוי+1 ומחזיק בית אחרי הלוואה מהבנק לא יכול לעמוד בתשלום כזה של ביטוח זהו לא תשלום זהו לא מאשר פרוטקשן.למה אני בתור רוכב על קטנוע אשר מעולם לא עשיתי תאונה אחת ולא עברה תנועה אחת במשך 10 שנים של רכיבה על הכביש עם קטנוע החל מקטנוע 150 סמ''ק וכיום 250 סמ''ק אני לא אשקר למען האמת וגילוי נאות שיש אופנוענים ממש עבריינים ויש גם נהגים ממש עבריינים שמאלצים אותי לעקוף אותם מהפחד שהם יעשו לי משהו או יפתיעו אותי.הסקר של מספר התאונות בהם מעורבים רכבים דו גלגליים הוא שיקרי וציני ועברייני הייתי אומר כי למען האמת כולנו יודעים שיש בהרבה רכבים מאופנועים בארץ עד כדי כך שכמות הרכבים בארץ הוא יותר גדול מהאוכלוסיה עצמה כיום כל משפחה ממוצעת עומדת על לפחות שני מכוניות למשפחה ויותר.יש הרבה נהגים שלא מצייתים לתמרורים ומילת זכות קדימה אינה מופיעה במוחם בכלל יחד עם זאת יש נהגי רכב שמאלצים קטנועים במיוחד קטני נפח לרדת לשוליים ולעשות בגללם עברות בשביל להתחמק מתאונה אפשרית.אודה ואומר שאני רוכב כבר 10 שנים בקטנוע 250 סמ''ק ועוקף רכבים ומשאיר אותם כמו זבובים דבוקים לחרא על הכביש אבל אני עושה זאת כי אין לי ברירה כי הנהגים בארץ הם חסרי תרבות ומאלצים אותי לעשות זאת.אבל אין לי אף עברת תנועה ואף תאונה טפו טפו טפו בלי עין רעה למה שאשלם סכום עתק כזה לחברות הביטוח?אולי יהיה עדיף לביים תאונות בכדי להחזיר חזרה חצי מהכסף שכביכול לא מגיע לחברת הביטוח.ובקיצר בושה וחרפה שבמדינה דמוקרטית צריך לשלם פרוטקשן על נסיעה ברכב דו גלגלי. שלא תעבדו עלי זהו פרוטקשן לכל דבר.יחד עם זאת אני מסכים לחלוטין עם מגיב מספר 40.ולנהג השפוי כביכול תאמין לי אם לא היה קטנועים אתה הייתה חוזר הביתה לא אחרי שעה אלה אחרי שלוש שעות אני בטוח שאתה מסוג הנהגים שהדיבורית עובדת מרגע לכניסה לאוטו והאצבעות דבוקות לפלאפון ולא נוהג ממש לשים לב לנסיעה וכתוצאה מכך תמיד מופתע כי נהגים מסוגך תמיד מאלצים קטנועים לחתוך אותך מחשש לתגובתך ומלהימנע מתאונה איתך שלא נדבר על מקומות חנייה שבזכות הרכבים הדו גלגליים יש יותר מקומות חניה תאר לך מה היה קורה אילו כל רוכבי הדו גלגלי היו עוברים לרכבים.
טל | 16.11.09
40.
שני צדדים למטבע..
קראתי את כול התגובות המתלהמות (רובן כנראה של אופנוענים) של כול אלה שמה שמדאיג אותם זו הפגיעה בכיס שלהם, אלא מה - בארץ יוצאים למאבקים רק כאשר הפגיעה היא אישית בכיסך - אני דיי בטוח שאף אחד מאותם אופנוענים יבבנים לא נקף אצבע קטנה במאבק הנכים לפני מספר שנים. ועוד מילה, ברור שהעניין איננו חד משמעי - מחד העלאה של 12% לכלל ציבור רוכבי האופנועים - פעולה שכנראה ביסודה היה אותו עניין שאף אחד מאותם מגיבים מעלה לא טרח להזכיר - את ההונאות הקטנות/גדולות שכמעט כול אחד מהם נטל בה חלק - הונאות ביטוח שמתרחשות על גבם של כלל ציבור הנהגים במדינת ישראל - אני קורא הונאה לכול אלה שהחליקו על כתם שמן בכביש ומיד הולכים לעו"ד מומחה שמוציא להם עשרות ומאות שקלים אלפי, אני קורא הונאה לאלה שנוסעים בסלאלום בין מכוניות, בשטח מת לנהג ואז כשהם עפים קיבינימט הם תובעים את כול העולם, אני קורא הונאה לתביעות ביטוח על תאונות שהיה מעורב בהן טוסטוס שבעליו לא טרח לטפל בו כראויי ואלוהים יודע כמה כאלה מסתובבים פה בינינו ומעכירים את האוויר בפיח! ומאידך, ברורה לי ההשפעה על הכלכלה ועל הסושי שאני רוצה לקבל בזמן בשבת בבוקר. הפיתרון שלי מאוד פשוט - ביטוח אישי - כול אותם עבריינים ובעליי תיק תביעות ביטוח מכובד וגיליון עבירות ארוך יישלמו ויישלמו הרבה עד שלא יהיה להם כסף להחזיק טוסטוס ולעומתם אלו שנוהגים באחריות והכלי משמש אותם (ואותי) לצרכיי היומיום והם באמת תלויים בו ישלמו את הפרמיה הנמוכה.
האופנובנק | 29.10.09
39.
טוב שה"רגולטור" לא אחראי גם על המוסד לביטוח לאומי
אז היה מפריד את קבוצת הנכים/קשישים/חולים מכלל הציבור וגורם להם לשלם פרמיה מטורפת בכדי להפחית את התשלום של כל השאר. מן הסתם גם היו עושים מהלך דומה במס הבריאות. כדאי שפקידי האוצר ילכו ללמוד פרק בסוציאליזם מארגון המדינות המפותחות וכיצד מעודדים שם לרכב על דו"ג.
חן | 29.10.09
37.
בושה
בגללכם שטייניץ וענתבי אני יתחי לעשות עבירות, כי אתם רוצים עוד כמה שקלים לכיס שלכם, כמו שאר המנביגים שלנו רואים רק חלק מהתמונה החלק שטוב בשבילם. אבל אתם אטומים ולא מתחייסים לקולות הקהל בארץ. ברגע שיגלו שאני נוסע בלי ביטוח אני שולח לכם את התביעה הראשונה ואולי גם תהיה שנייה ושלישית.....ואני מקווה לא רק ממני......
אריק | 28.10.09
36.
עליית תעריפי הביטוח תביא לעלייה בעבריינות
כל עלייה בתעריפי ביטוח החובה לאופנועים תביא לכך שיותר אופנוענים לא ישלמו את הביטוח כלל, אבל ימשיכו ליסוע. כבר עבירה. יתרה מזאת, במקרה של תאונה, חס וחלילה, הם יברחו. יש דרכים כל כך יותר יצירתיות לעשות רפורמה, כמו למשל להפוך את הפרמייה הביטוחית לאישית, בהתאם לגיל, עברות קודמות וכדו' המחיר כרגע הוא מגוחך. רוכבים פשוט יפסיקו לשלם.
אורן | 28.10.09
34.
כל זה בגלל ביצה כסף.
להבדיל מרוח הדברים, העוצר כן מעוניין בפקקים בכבישים,כי רק דרך הדלק מגיע הכסף הגדול למימון שכר ובילויים לכל אוכלי לחם חינם. זה גם נוח לכל פרזיט ששמח להיות פחות נוכח במקום עבודה. ומי נושה בנטל: המגזר הציבורי. זה משנקרה: פוליטיקה בגרוש למען המליונים. לא פלא שיותר ויותר אנשים יורדים וחולמים לרדת הארץ, בפרט הפוטנציאל הצעיר והבורגני. 720000 ישראלים ירדו באופן חוקי בעשור האחרון. "יותר גרוע לא יכול להיות"
ניר | 28.10.09
32.
כמה מילים על מדינות שהן באמת מפותחות
אחוז כל הרכב הדו גלגלי במדינות מפותחות עם אקלים דומה לישראל - 25 אחוז מכלל צי הרכב. אצלנו רק 4 אחוז מצי הרכב הוא דו גלגלי. 96 הן מכוניות זוללות תשתיות ומזהמות. במדינות מפותחות הרגולטור פועל על פי חוק לא כופה חוקים על הממשלה. במדינות מפותחות מונעים מרגולטור לחצות את הקווים ולהפוך לשכיר מיליונר של גופים עסקיים עליהם פיקח במהלך שנות עבודתו הציבורית. ארבעת המפקחים הקודמים על הביטוח ושוק ההון קיבלו משרות מנכל או דירקטור בחברות הביטוח. כנראה שגם המפקח הנוכחי שעומד רגע לפני פרישה רוצה כורסה של מנכל. והאוצר עוד מאיים שיזרקו אותנו מקבוצת המדינות המפותחות. אותו אוצר שרק בשבוע שעבר מימן בעלות מטורפת סקר שקבע ש54 אחוז מציבור לא מוכן לסבסד ביטוח של רוכבים על דו גלגלי. מי שאישר את מימון הסקר הוא עבריין. מי שחיבר את הסקר הוא דמגוג מתועב.
יותם | 28.10.09
31.
ישראל מדינה קטנה וצפופה
את העובדה שישראל מדינה קטנה וצפופה אי אפשר לשנות. אין מספיק מקום במדינה הזו לכל כלי הרכב שאנשים צריכים, לכן הפתרון האפשרי היחיד לבעיות התעבורה במדינה נעוץ בשימוש גדל והולך בכלי רכב דו גלגליים. אבל כמו נושא המים, כמו כל נושא שדורש חשיבה ותכנון לטווח העולה על יום ראשון הבא, אין שום סיכוי שמישהו יתעשת ויפעל בתבונה. אני מקווה שהאופנוענים יהיו מספיק נחושים ועקביים כדי לעשות שימוש בעובדה הזו כדי להבהיר ולהדגים מה קורה כשמתעלמים מהפתרון הנכון היחיד. אם תיכנס הרפורמה הזו לפועל על האופנוענים לחסום את כל גוש דן. אפשר לעשות את זה כמעט בלי מאמץ כי גם כך העיר כמעט פקוקה.
סינבד | 28.10.09
30.
לכל הקוראים
מחירי הביטוח בכל העולם הם רבע ממחירם בישראל, מעניין מה אנחנו יודעים ששאר העולם עוד לא יודע. מחירי ביטוח האופנועים בכל העולם אינם רחוקים ממחירי ביטוח הרכב. רק בארץ מדובר במחירים מגוחכים שאין להם כל אחיזה במציאות. הפלא הגדול הוא, שהמדינה מעדיפה להגן קופות הביטוח ולא על האזרח. הכסף שמשולם לביטוח החובה אינו עובר לידי המדינה, הוא פשוט מעשיר את חברות הביטוח.
רוכב | 28.10.09
27.
למספר 11
אתה מפספס פה משהו, אם הגזירה תעבור יתווספו עוד אלפי אנשים למעגל האבטלה, המדינה תצטרך לממן הרבה פיצויים למובטלים, וכתוצאה מכך אתה וחבריך תשלמו הרבה יותר מיסים למדינה, תבין את זה אם אנחנו נפגעים גם אתה נפגע אלא שאת שטייניץ וענתבי זה לא מעניין, ענתבי רוצה להוכיח לחברות הביטוח שהוא יכול לייצר יותר כסף מ 700 מיליון בשנה שהולך נטו לקופות חברות הביטוח. אתה שקורא לעצמך נהג שפוי צריך להבין שהפגיעה תהיה חברתית וכלל ארצית
ירון | 28.10.09
25.
כרגיל פקידוני האוצר משקרים במצח נחושה
ישראל אינה חברה בOECD כך שלא ניתן להוציא אותה משם. אם כבר לשקרים שלכם אין אחיזה במציאות, לא תוכלו לשנות את זה, מחירי הביטוח ירדו, לא רק שלא יעלו. מבקר המדינה צריך לחקור את הנושא הזה כיצד מתאפשר המצב הזה שבו חברות הביטוח מרוויחות הון עתק כל שנה (700 מיליון שקל לפחות) מביטוח החובה שלא אמור להסב רווח. יש כמה וכמה שצריכים לערוף להם את הראש. אני מבטיח לכם שאני לא מחדש את הביטוח אם מעלים אפילו באגורה את המחיר המופקע גם ככה. 4000 ש"ח רק חובה בשביל קטנוע שחדש עולה 14000 - פשוט טירוף!!! ולכל פקידי האוצר ובראשם ענתבי, בכל אשר תלכו תראו שנאה אך חשוב מזה אתם יודעים שאתם חלאות המין האנושי. מכרתם נשמותיכם לשטן ואל תתפלאו כשהוא יבוא לגבות את החשבון. חולירות!
סטודנט | 28.10.09
21.
בניגוד לכתוב המאבק יצליח ובגדול
פקידוני האוצר המושחתים אם לא הבנתם את הרמז מאבק האופנוענים מסמל את סוף שלטון האימים שלכם במדינה הזאת. גם אם ענתבי יעביר את הרפורמה שלו אנחנו נדאג שהיא תבוטל וצדק חברתי יחזור לארץ הזאת ואם מדברים על ארצות מפותחות (או רפובליקות בננות) כל חברת ביטוח שתקבל אל שורותיה את ענתבי עם סיום תקופת הצינון שלו תזכה לחרם צרכנים גורף! לא נשכח ולא נסלח!
זואי והאופנועים | 27.10.09
15.
רגולטור?
האם בשאר המדינות המפותחות ,חב' הביטוח מקבלות לידיהם אווזה שמטילה ביצי זהב,ללא כל תמורה או תמלוגים לקופת המדינה. 700 מיליון ש"ח רווחי חב' הביטוח רק מביטוח החובה והרגולטור מפחיד ומאיים.האם לובי חברות הביטוח חזק יותר מהצורך בפתרון חברתי? כנראה שכן. 700 מיליון ש"ח רווחים ואפילו שקל אחד לא חוזר כהשקעה בתשתיות. דו גלגלי פותר בעיות של גודש תנועה וחנייה.ד"ר טיומקין הממונה על התנועה והחניה בעיר ת"א יפו אינו אוהב רוכבי גו גלגלי ,אבל מספיק אמיץ להודות ביתרונות הגלומים בסוג הרכב הזה.כל העולם המערבי מכיר בעובדה זאת למעט שר האוצר.הוא ככל הנראה דואג יותר לרגולטור.
אליקו אלג'ם | 27.10.09
9.
כש"הרגולטור" אינו רגולטור, מה עושים?
שימו לב: סוגרים יבוא אישי, מעלים את מה הקניה למכוניות ל 90%, קוברים את פרויקט הרכבת הקלה מתחת לערמות בירוקרטיה, מחסלים את ענף הדו גלגלי, ממסים את מכוניות הליסינג: האוצר מכריח את הציבור לקנות מכוניות (ובשקט בשקט מעלה גם להן את מחיר ביטוח החובה). כך קופתו תגדל יותר: במס, בהוצאות האחזקה ובהוצאות הדלק. פה קבור הכלב ולזה אף אחד לא שם לב ובכלי התקשרות איש אינו מעיז לומר בגלוי. אין שר אוצר בישראל, יש שלטון פקידים. לכן, אין משמעות לתפקיד הרגולטור. הוא חלק ממערכת משומנת היטב.
תמר | 27.10.09
6.
כאשר הרגולקור מועל בתפקידו, מחובתו של המחוקק להתערב!
החלטות מהסוג שעשוי להחריב לחלוטין את השימוש בכלי הרכב הדו-גלגלי בישראל, על כל ההשלכות ההרסניות שיהיו לכך על התחבורה, הכלכלה והחברה בישראל - לא ייתכן שייקבעו על ידי פקיד, במיוחד אם טובת חברות הביטוח ובעלי ההון לנגד עיניו. זה המקום להזכיר לחברי הכנסת כי הם נבחרו על ידי הציבור, ועליהם לדאוג לציבור ולא לבעלי ההון ולחסום החלטה שערורייתית שכזו. השלב הבא צריך להיות תיקון חקיקתי שיבטיח מעורבות גדולה יותר של ועדות הכנסת בנושאים כאלו, כדי שמצב אבסורדי שכזה לא ישנה בעתיד.
CityRider | 27.10.09
5.
אנחנו ממילא לא ב OECD אז אין שום אחיזה במציאות לזה שיוציאו את ישראל משם
אני חושב שלאוצר כבר אין מה להגיד, אז הם שלפו את החברות שלנו ב OECD שבכלל לא קיימת. וגם אם היינו חברים ב OECD, אין שום סיבה לחשוש לעוף משם בגלל פיקוח על הרגולטור. הרגולטור הוא הוא פקיד שמבצע מדיניות ואת המדיניות מכתיבה הממשלה.
 | 27.10.09
3.
איך עם כזו מערכת ביטוח לאופנועים בכלל נכנסנו אל המדינות המפותחות
ישראל נמצאת הרחק מאחור בעידוד תחבורה דו גלגלית החוק היבש אכן טועה עוד פעם באי עידוד התחבורה הדו גלגלית מה גם שהחוק מאפשר הורדת תעריפים אך כנראה שיש העדפה לרווחי חברות הביטוח על פני רווחתי האישית.
איתי  | 27.10.09
תודה, קיבלנו את תגובתך ונשתדל לפרסמה, בכפוף לשיקולי המערכת